Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 10/20/20 in all areas
-
tipic GM ... au trecut 2 ani de la ultima garnitura , practic cea veche era lemn cand am dat-o jos, culmea si V.Rienz, de data asta am schimbat si o ringurile, poate limitez "scurgerile", cel mai rau ma enerveaza cand curge ulei "in bujii" si sta fisa uda mereu. a primit si un cadou cu ajutorul unor prieteni 🍻 🍻 si anume o oglinda electrocromatica, este ceva mai mare decat cea originala, si reda realitatea ceva bine, iar noapte isi face treaba cu succes, posesoarea masinii fiind foarte fericita 😄3 points
-
@Viktor multumesc de sfat !!! Momentan, nu ma incurca cu nimic. La un suspend ma gandeam si eu, dar pentru depozitat alte acareturi, gen cabluri baterie, cabluri tractare si alte din astea. Si, trecut-am si de ITP + de o suprainspectie RAR. Vreo ora cred ca am stat cu morcovul in c*r asteptandu-l pe inginerul respectiv ca deh, RAR + masina veche.... Insa totul a fost trecut cu bine. Ba chiar mi-a zis cel de la RAR ca e primul Cielo in mintile lui pe care il vede dupa mult timp 🙂. Singura remarca a fost sa pun mana pe o perie de sarma si sa curat inceputurile de rugina superficiala de pe lonjeroanele spate. Au mai spus (si cel de la RAR si inspectorul) sa scot masina mai des inafara orasului si sa o mai ,,forjez''. In rest toate bune. Pregatim excursia la BC 🙂.2 points
-
Salutare, M-am gandit sa va impartasesc patania mea legata de pompa de apa de la Captiva, cred ca va fi de folos proprietarilor. In urma cu aproximativ un an mi s-a parut mie ca ventilatoarele de la radiator o cam luasera razna: de regula ele merg cateva secunde dupa ce opresc masina doar daca am mers bara la bara pe canicula sau dupa ce si-a facut regenerarea, dar atunci mergeau aproape la fiecare oprire. Investigand ce se intampla am observat ca mi-a disparut antigelul din vasul de expansiune. Am completat atunci cam 1-1.5 litri 😮 (da, nu prea verific lichidele cum este indicat), am facut cateva drumuri si am vazut ca nu este o pierdere importanta, completam cam 200-300ml la 1000-2000km, in functie de cat de tare o calcam. Totodata am inceput sa verific posibilele cauze si am vazut ca pe scut se formeaza o mica pata care apoi ajunge pe jos. Pe timpul verii era f usor de confundat cu condensul de la AC. Diagnosticul a fost usor de pus dupa ce am verificat locul scurgerii - presetupa de la pompa de apa. Pt cei care nu au Captiva 2.2, asta are distributie pe lant, deci pompa de apa este prinsa de motor si antrenata de cureaua de accesorii. Ca tot omul am cautat o pompa de apa de schimb si m-am oprit asupra unui Hepu P381, luata la promotie de pe autodoc24 cu numai 580 lei cu tot cu transport. Am verificat ca pompa este pt masina mea atat pe site-ul Hepu, cat si pe autodoc, epiesa si alte site-uri romanesti, toate dau piesa compatibila cu Captiva 2.2. Buun, vine pompa, apoi vine pandemia, bineinteles ca aman schimbarea si completez din cand in cand cu antigel (cam 2litri mi-a luat in peste 15000km). Ah, si sa nu uit carnatii de la autodoc au polizat data fabricatiei de pe pompa, deci probabil era mai veche de 1 an 😞 . Ma resemnez, si pe Epica am pus pompa de apa veche de 1.5 ani si nu am avut nici o problema, cat ghinion sa am de data asta. Duminica ma duc frumos la mecanic si vrem sa punem pompa pe masina. Din fericire (sau din pacate) accesul este foarte dificil, trebuie dat jos compresorul AC, pompa de servo, spatiul este f ingust. Asta l-a facut pe mecanic sa verifice de 2 ori inainte sa se apuce de scos toate cele enumerate mai sus (dar a scos cutia filtrului de aer, roata dreapta fata, niste protectii anti apa etc). Pompa Hepu a venit fara fulie si uitandu-se la pompa de pe masina a vazut ca fulia nu prea se pupa cu gaurile de pe Hepu. Dupa ce a scos capacul antipraf si a examinat mai atent pompa a confirmat, cele 2 sunt total diferite. Practic pe Captiva si Antara s-au pus 2 generatii de pompe de apa - prima generatie este o pompa clasica (coduri 25186662, 25184365), a doua are un electromagnet si un ambreiaj similar compresorului de AC (coduri 25186663, 25189645). Am inceput sa ma documentez in legatura cu diferentele si compatibilitatea dintre cele 2. Bineinteles ca pe site-uri romanesti, engelezesti samd nu am gasit nimic. Din fericire prietenii rusi au studiat indeaproape problema. Pentru pompa cu ambreiaj cand lichidul de racire este sub 40 grade C pompa de apa este decuplata din circuit. Cand temperatura antigelului ajunge la 40 grade C ambreiajul este cuplat si pompa incepe sa invarta. Bineinteles ca ECU verifica daca solenoidul este in circuit si aprinde check engine daca nu este, mi se pare si normal, fierbi motorul daca electromagnetul sau fulia pica. Si a naibii treaba se pare ca pica des, am gasit multi care se plangeau de problema asta - solenoid ars sau rulmentul de la fulie facut zob. Din fericire a mea doar pierde apa, nu are nici o alta problema, deci sigur o tin dupa pt piese de schimb. Acum vine bomba, cel mai mic pret gasit in Romania pt pompa de apa cu ambreiaj este de 1328 lei 😮 😮 😮 . Rusii, fiind saraci ca si noi, nu s-au lasat usor si au pus pompele simple si o rezistenta in mufa masinii cu care sa pacaleasca ECU ca solenoidul este inca acolo. Treaba merge foarte misto atat timp cat ai o fulie de pompa simpla. Sau cumperi o pompa simpla completa (Hertz & Buss vine completa la aprox 650 lei). Din pacate Hepu nu are fulie si pretul unei fulii noi, originale este de aprox 450 lei 😮 . Am pus un anunt la dezmembrari sa vad daca gasesc o pompa de apa simpla pe la ~200 lei. M-am gandit si la transferul fuliei electromagnetice si ambreiajului pe pompa Hepu, insa corpul pompei e usor diferit pt a acomoda electomagnetul. As putea freza corpul pompei Hepu, insa asta implica bataie mare de cap si risc sa stric la extragere rulmentul fuliei, elctromagnetul, ambreiajul sau mai stiu eu ce... In momentul de fata sincer imi e greu sa iau o decizie, dat fiind ca am pompa Hepu deja luata de peste jumatate de an, plus ca trebuie trimisa in Germania, deci sigur nu merita bataia de cap sa le-o dau inapoi. Practic am doua variante: 1. 1328 lei pe o pompa noua, completa de origine (asta inclin sa fac). O vand pe aia veche cu ~500 lei si imi recuperez o parte din bani. Teoretic as da echivalentul a 838 lei pe pompa noua daca reusesc sa o vand pe asta veche, ceea ce e inca rezonabil. 2. Sa gasesc o pompa simpla SH ieftina, sa iau fulia de pe ea, corpul spate etc si sa le trec pe pompa Hepu, apoi sa fac swapul rusesc si tigania cu rezistenta in mufa unde se cupla solenoidul. Avantajul pompei fara ambreiaj este fiabilitatea, eu sunt convins ca va tine mult mai mult pt ca din pacate pompa cu ambreiaj pare ca are niste bube de design. Sper ca povestea mea sa va fie de folos. Concluzia sotiei a fost simpla: "Fa ce vrei, dar sa nu stiu cati bani ai dat pt ca ma enervez". Intr-adevar, fata de Epica Captiva asta noua nu este nici pe departe la fel de fiabila si are tot felul de ciudatenii pentru a scoate normele de poluare Euro 5. In plus, preturile pentru unele piese (cele specifice Captivei model nou) sunt aproape hilare. Acum 2 ani ma suparasem un pic ca am inceput sa bag bani in Epica si am zis ca e vremea sa o vand, dar bratele si bucsele spate au costat mai putin decat pompa de apa 😄 . Am ajuns de ceva timp la concluzia ca cele mai fiabile masini au fost cele fabricate pana in 2010 care indeplineau normele de poluare Euro 3 - Euro 4, fara DPF, solenoizi, clapete, senzori peste senzori si tot felul de smecherii ca sa stoarca inca un gram de noxe in minus. E si normal, cu cat cresti complexitatea unui sistem, cu atat acesta este mai putin fiabil. Dar astea sunt povesti de la rubrica Cafenea 🙂1 point
-
Ieri am inlocuit clapeta de acceleratie cu una pe care o aveam deja acasa si am reconditionat-o (magnet lipit cu loctite 480, dupa matuire si degresare cu acetona), cea de pe masina era super murdara, dupa 2 ani. Si avea si magnetul dezlipit, cum de altfel ma si asteptam. Cu greu am reusit sa-i fac ralantiul cat de cat ok, sta pe la 500 acum. La clapeta de pe masina am comis-o... am spart magnetul cand il curatam (mi-a sarit din mana pe celalalt magnet de pe ax). Am reusit sa lipesc bucatile la loc, sper sa reziste tigania.1 point
-
Din pacate se pare ca toate chitibusurile noii generatii au creat renumele 'Craptivei' in strainatate, probabil toata lumea a intampinat diverse porcarioare de genul, cutia de transfer atarnand cel mai greu din cauza costurilor. Eu daca as fi in locul tau as alege varianta 1, singura problema dpmdv fiind sansa redusa de a mai vinde pompa simpla, ma indoiesc ca sunt multi ce au nevoie de acel model. Tine cont de nemultumirile sotiei, de obicei duc la schimbari 🙃 , asa am renuntat eu la Cielo.1 point
-
1 point
-
O "bormasina" cu acumulator, cu disc cu burete si pasta polish faruri de la ABRO. Totul de baza si rapid, pe intuneric, nimic profesional. 😁 Acelasi tratament si pentru faruri. Apropo, m-am uitat pe topic si in iunie 2015 am restaurat farurile, deci au tinut bine. OK, a cam stat in garaj masina, dar daca tine 2 - 3 ani afara, sunt multumit. Desi nu inteleg cum de un lac pentru caroserie, se poate matui si ingalbeni dupa o vreme. In alta ordine de idei, fie de la uleiul mai "gros", fie de la benzina de la Rompetrol, teava de esapament este din nou ruginie, ca atunci cand am cumparat masina, la 47 000 km.1 point
-
1 point
-
De esti atent la cantitatea de ulei indicata cu filtru inclus si o marja de eroarede +/-1% o sa graiasca si joja de e ok ori ba. Apropo, io am zis unuia ca troasca lui are joja scurta da' nu s-o prins ca n-are ulei in motor ci mai degraba cauta vinovatu' care sa-i fi schimbat joja prin service. 😄 Ah, ca am omis intrebarea de 10 puncte : pe cind se se astepte la o cheie, da' nu in capota ...1 point
-
1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00