Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 07/01/19 in all areas
-
Asaa, restul, partea de mai sus a fost facuta inainte de a pleca in concediu, ce urmeaza este dupa (adica joi, vineri si ieri). Trecem la chiulasa Bineinteles ca dupa ce am montat-o am observat asta: Supapa nr 2 a fost luata "ciobaneste" la polizor, nu stiu daca de ei sau era dinainte. Pozitia tachetului spune ca ar fi dinainte, este extins fata de cel de langa. Insa ce m-a enervat cel mai tare a fost faptul ca desi le-am zis sa nu se grabeasca, sa verifice temeinic, cand m-am dus pesteo saptamana chiulasa era fix in acelasi loc unde o lasasem, replica lor a fost "Pai ai zis ca nu te grabesti 🙂 " Le-am explicat atunci ca "nu ma grabesc" inseamna sa o verifice bine, sa imi zica daca sunt probleme la vre-o supapa ca sa o inlocuiesc, nu sa o tina acolo o saptamana si dupa sa mi-o faca tot la japca in cateva ore. I-am mai intrebat odata "ceva probleme?" "nooo, e belea, totul in regula" si cand o pun pe motor descopar asta, efectiv am inebunit de nervi. Dupa patania cu SFI-ul cand mi-au atins 2 cu presa margini unde intra tachetii de a trebuit sa polizez eu acolo sa intre si asta, colaborarea noastra sa incheiat, nu ii recomand nimanui, niste idioti, treaba asta la ei (care este totusi de o oarecare finete) la ei se face cu dalta si ciocanul. Eu personal nu voi mai duce niciodata ceva la ei. S-a montat asa in speranta ca tachetul ala poate compensa mm lipsa din coada. Fiindca desi arcul este mai inalt decat celelalte (cel mai probabil supapa este adancita in scaun) au luat la polizor de coada e mai joasa cu cel putin 1 mm decat restul. Ciobanie pe fata, nu spun ca ei ar fi facut asta dar trebuia sa imi zica si o inlocuiam. Anyway, continuam, s-au montat si restul si varianta finala este asta. Capacul de deasupra este pus la misto sa nu intre jeg, am ramas fara sano si e vai de capul lui, trebuie curatat temeinic. Intre timp mi-a ajuns si suspensia de la FK.1 point
-
La cel rosu acum. Ramasese canalul ala de studiat, unde duce. Ei bine duce fix la squirt-ul ce unge lantul de distributie. Si mai mult decat atat, era total infundat, lantul nu se mai ungea, cel mai probabil de aici si urmele pronuntate de uzura pe patine. Per total, s-a asamblat in mare, pus arbore, pompa, simering spate, volanta, ambreiaj...etc... las pozele sa vorbeasca de la sine. Am inceput prin a curata blocul bine, inclusiv squirt-urile, unul am reusit sa il stric, drept urmare am folosit altul de la celalalt bloc. Intre timp am descoperit ca totusi exista o garnitura pe blocul vechi sub pompa de ulei, cam lemn dar macar avea canalele deja formate, am ajutat-o cu putin mastic si problema rezolvata (sau cel putin asa sper). Reamintesc faptu lca cea din set nu se potrivea. S-a montat tot ansamblul urmand a fi ridicat pe masina Dupa care folosind 2 tevi pe post de role s-a rostogolit cu tot cu palet sub masina si dupa o pozitionare atenta s-a ridicat singurel cu un cric, intai partea din spate, s-a prins suportul de cutie, dupa care si restul motorului. Mentionez ca baia este cea de sacrificiu (sparta) de-asta si arata asa, se va pune cea buna la final ca sa nu strang toate moloazele care mai curg prin ea pe masura ce se aseableaza restul. Cam atat momentan, treaba asta a luat vre-o 2 zile, urmeaza a treia in postul urmator. Oricum, mi-a luat foarte mult timp sa identific ce suruburi si unde vin, mai ales ca singura poza cu capacul carter este defocalizata 🙂1 point
-
Depinde si de masina, daca nu urla la tine nu prea iti vine sa o calci decat rar. Ma uit la mine, diferenta intre cum conduc bmw-ul care este calm, linistit si troaca aia care urla la mine, scartatie, pocneste...etc, nu am cum sa merg normal cu ea 🙂1 point
-
Ne-am mai obisnuit unul cu altul in ultima vreme, e drept si ca am facut aproape 12.000km de cand am luat-o. La 10.000km situatia consumului se prezinta asa: Include cam 75-80% mers extraurban si restul oras, incluzand aici si cateva ocazii in care motorul a mers in gol ore in sir (cumulat, evident). Nu imi dau seama daca e mult sau putin insa aspectul asta ar conta doar pentru statistica. Fata de MOS recunosc ca sunt momente in care ritmul de mers este ceva mai alert, in special in zonele de deal/munte in care tractiunea integrala dezlantuie un dracusor. Presupun ca al masinii ... soferul e acelasi :D. Sunt extrem de incantat de suspensii, directie si cutia de viteze, nu am nici cel mai mic repros de adus. Inca nu m-am obisnuit foarte bine cu functionarea AWDului insa recunosc ca nici nu m-am jucat deloc cu setarile. De pilda, abia aseara am aflat (de pe net) care sunt diferentele intre modul ECO, Tourer si Sport. Duminica trecuta am activat modul Sport mai mult la misto si m-am ingrozit de reactia obtinuta. In mod Eco Naluca are resurse mari insa in modul Sport parca facuse o cura de slabire dupa ce a mers la sala cateva luni. E destul de clar pentru mine ca modul Sport este doar pentru ... distractia personala, nu si pentru deplasari cu pasageri 🤣 Legat de motor, nici aici nu am reprosuri, trage de rupe ... atunci cand treapta de viteza este corecta. Este o problema care tine strict de sofer, respectiv inca nu sunt obisnuit cu "golul turbo". Nu e ceva grav, se manifesta "doar" pana la 1300-1400 RPM, insa mi se intampla sa nu retrogradez si apoi sa fiu usor surprins de reactie. E drept ca "feelingul" este relativ pentru ca, la turatii doar cu putin mai mari, situatia este foarte diferita. Cuplul ala anuntat, de 400Nm, incepand cu 3000RPM se simte super bine pentru o benzinara de doar 2000cmc. Ca sofer senzatia nu este resimtita din plin, insa au fost multi pasageri care s-au plans ca au simtit un gol in stomac. Foarte bune sunt si franele. Nu simt nevoia unui upgrade in acest moment desi incepusem sa investighez variante oferite de EBC. Sistemul TRW cu 2 pistonase pe etrierele fata functioneaza excelent. Desi e "moartea pasiunii", frana de mana electrica incepe sa imi placa. Nu stiu cum sunt alte sisteme similare insa, la Naluca, activarea franei de mana in timpul mersului (adica peste 1-2km/h) nu duce la blocarea spatelui, dar iti rupe efectiv gatul. Chiar daca si la MOS reglasem frana de mana de bloca complet rotile spate, senzatia este diferita, nu stiu de unde naiba au reusit sa scoata o asemenea forta de franare. E de bine, deci nu mai investigam :)) Inca nu am incercat Transfagarasanul insa, pana acum, Dealul Negru e drumul preferat al Nalucii. Bucata de drum care incepe la Cuca si se termina dupa Milcoiu este ... fix ce trebuie 😊. E si ceva ce nu am inteles ... Masina a venit cu anvelope de iarna 225/50/17 si s-a simtit excelent din punct de vedere al stabilitatii. Surpriza mare a fost cand am pus setul de vara la care gumele au 225/55/17, deci talonul este putin mai inalt. Evident, calul de dar nu se cauta la dinti, gumele sunt in stare excelenta, asa ca am decis sa le pastrez pana cand le barbieresc 😄. Nu sunt probleme de stabilitate, am considerat ca nu are sens sa fac o investitie anul asta ... Ma rog, este si o ambitie personala, respectiv sa vad cat poate tine o masina SH pana cand cere piese. E drept si ca Naluca a fost foarte departe de a fi o cazatura. Singurele probleme reale pe care nu am apucat sa le atac tin de vizibilitatea spate. Forma de coupe genereaza probleme la mersul cu spatele si asta o pot rezolva doar prin montarea unei camere. Am cautat diverse variante pe net, nu vreau un aftermarket care sa necesite ecran suplimentar, vreau sa pun ceva integrabil in sistemul masinii. Am gasit cateva oferte, din pacate costurile sunt destul de ridicate si nu am apucat sa vad in ce masura reusita operatiei este garantata. Momentan, prioritatile sunt altele, dar va trebui sa imi fac timp si pentru asta. Masina e foarte placuta la condus, dar nu se preteaza la mers sportiv pur. Directia, suspensia si motorul ajuta insa, totusi, are 1750kg la gol ... As zice ca tremenul cel mai potrivit ar fi "mers alert". Da, daca o pui pe autostrada, doar limitarea la 250 o mai poate opri ... sau consumul instant afisat de CB. Probabil ca am imbatranit pentru ca nu ma mai simt atras de viteze de genul asta. De regula merg la un regim cat se poate de constant in jurul a 150-160, punctual se intampla sa mai depasesc viteaza la care risc sa raman fara permis. Cam asta este impresia dupa 12.000km facuti la volanul Nalucii. Fata de poza anterioara s-au mai adunat kilometri si weekendul se apropie.1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Avand experienta si vazand rezultatele pozitive de pe Nubira, am zis sa fac si pe Skoda acelas pas, doar ca am optat pentru discuri gata facute, la fel sa dovedit a fi o alegere buna, chiar sunt curios anul asta la ITP ce rezultate obtin. Fata de discurile de la Nubira la asta feelingul ca musca din placuta este mult mult mai mare, pentru ca latimea santurilor din disc este mai mare, acum sa vad cat vor tine placutele, pentru inceput am mers pe placute ATE stock, am avut ceramice si nu mi-au placut deloc, dmpdv nu sunt pentru oras, efectiv nu stau calde, si in caz de frana majora nu au aderenta mare.1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00