Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 05/08/19 in all areas

  1. Si restul pozelor: Urmatoarea etapa: mutat suspensie sport, frane si roti.
    4 points
  2. Urmatoarea si cea mai dificila etapa a fost mutatul interiorul, clima si tras instalatia electrica cum trebuie (nu-mi mergeau unele chestii 🙂 ). Pentru aceasta etapa a intrat nubira gri la desfacut si am luat dupa ea tot interiorul (clima, scaune + fete usi cu piele, bord, ceasuri, mahon si plastice, instalatia usi fata). La capitoul instalatie electrica, am avut una noua de 1.6 euro 3 (luat de ceva ani cu 20 lei de la Radacini) + combinata cu instalatie din bord pentru clima de 2.0 euro 2, o feerie 🙂 A fost ceva distractie avand in vedere ca masina este 2.0 euro 3 cu ECM la motor, iar restul instalatiilor cum am spus mai devreme. Practic am luat instalatia de interior si rearanjat pinii care merg in panou de sigurante, iar la instalatia de bord, rearanjat 3 pini la mufa care comunica cu cea a motorului si adaptat mufa pentru cutia de viteze (becuri bord si butoane Power si Hold), adaptat inchiderea centralizata si impobilizatorul + fire pentru a indica benzina (aparent indicatorul de nivelul al benzinei trece prin ECM). Toate astea de mai sus si a pornit masina 🙂 cu mentiunea ca nu mergeau farurile si stergatoarele dar au fost rezolvat ulterior (trebuiau reordonate niste fire). P.S. Pentru stergatoare am apelat la maestrul Dj (pentru ca dupa o sedinta de 3 ore de nervi am renuntat, m-am declarat invins), el a reusit sa le rezolve. Poze de la operatiune si stadiul actual al masinii: Restul pozelor in urmatorul post 🙂 am pus prea multe..
    4 points
  3. Poze de la mutarea volanului: Cele mai dificile piese au fost caseta de directie si stergatoarele. La caseta de directie i-am facut prinderi noi (suruburi prin podea din interior spre exterior + 1 un suport extra de kalos pe surubul original al caroseriei). La stergatoare, am avut mare noroc, ca prinderea bratului stang este din fabrica, a trebuit sa adaug suportul bratului drept si de taiat caroseria pe forma, iar pe partea dreapta am astupat gaura cu aluband (se vede in poze). Poze dupa ce am asamblat masina, pana la urmatoarea etapa.. Bonus inmatricularea masinii cu numerele pe care le aveam pe cielo 🙂 (de aici am plecat cu LON-ul):
    2 points
  4. Si ultimul capitol. Concluzia, am avut dreptate, blocurile sunt la fel desi difera la serii, ambele au squirt-uri de ulei, aceeasi dispunere la gauri, fix acelasi alezaj si inaltime. Arborii sunt identici la cote si dimensiuni, difera doar procesul, unul e cast (M40), celalalt e forjat. Baile de ulei sunt identice, o surpriza placuta fiindca am uitat sa mentionez, cea de la M42 era sparta si lipita cu ceva, iar cand l-am tarsait pe cauciucul ala a cedat, de aici balta de ulei din garaj. Cutia de viteze e getrag nu zf si plange si asta un pic prin diverse locuri (insa nu la priza, unde e important) insa nu grav si avand in vedere ca nu se poate inlocui nici un simerig simplu la ea cel mai probabil va ramane asa. la final am descoperit si pe unde curge lichid de frana de la pompa, pe la imbinarea vasului pe ea, o sa iau garniturile alea noi. Am curatat vopseaua scorojita de pe toate elementele, metalul este intact, drept urmare prima operatiune data viitoare va fi vopsitul lor. Am dat si prima comanda de piese 1900 RON 🙂 Din pacate am fost sunat fiindca lipsesc niste repere, pana acum am confirmat segmenti, cuzineti biela si palier (toti kolbenschmit), kit-ul de ambreiaj sachs insa lipsesc ambele seturi de garnituri victor reinz, cel mai probabil le voi inlocui cu elring sau ajusa in cel mai rau caz, revin cand am comanda venita. In comanda au mai fost niste nimicuri gen, curele, filtru de benzina...etc. Am uitat sa zic planul. Se va folosi blocul de M40 (care are deschiderea segmentului de 0,3-0,4 mm) baia de ulei si cam atat, restul vin din m42. Accesoriile evident raman de la m40. Si la finalul finalului, o poza cu masina cum ma asteapta sa incep sa o reconstruiesc 🙂 Pana data viitoare...
    2 points
  5. Felicitări inca o data pentru nebunia asta de Nubira. 🙂 Senzatia aia pe care o ai cand stai in stanga si duci lipsa de volan si pedale, nu se compara cu nimic :)). Nu o sa uit curand faza din seara in care ai adus-o cu Lucian la șufă si ai trecut glont pe langa mine fara prea mult efort. :))
    1 point
  6. Dupa cum vezi masina este inmatriculata, deci nu am treaba cu RAR. Dar ca sa nu stau cu stres la ITP voi rezolva (adica factura service autorizat si mers la RAR pentru autorizare). In acest moment in talon nu scrie nimic, deci nu bate la ochi. Recarosarea, NU.. pentru ca procedura este greoaie (mers cu masina la RAR, cea gri, primit acord, dupa mers cu aia visinie la RAR, autorizare, schimbat culoare, etc..) plus ca nubira gri este 1.6 euro 2 in acte..
    1 point
  7. A primit si plafon, stalpi A,B si C pe negru tip M Am codat toata masina cu NCS, verificata cu DIS si i-am tras si un soft stage 1 asa, sa se miste mai repede.😎 Am gasit si un pont pentru a vopsi ieftin aripile fata si bara cu 400 lei. Problema e ca dupa 3 saptamani o pot duce. Capota va ramane neagra ca nu ma deranjeaza. daca-l va deranja pe viitorul proprietar, nu are decat sa o vopseasca. I-am colantat grilele cu negru mat insa parca nu-mi prea place cum arata. Si asa e cazan, insa cu grilele negre parca arata si mai si.
    1 point
  8. Am mai avut 2 E39 cu interioare crem revopsite de mine și au ținut fără probleme. După 3 ani de utilizare nu se vedeau urme de vopsea luată. Pe negru e si mai rezistent. Sunt multe firme care fabrică vopsea pentru tapiterii piele. Vopel este cea mai accesibilă ca preț însă dacă dorești să nu se cunoască că a fost vopsit, trebuie să cauți o vopsea profesională.
    1 point
  9. Demontare si reconditionare bloc de comenzi climatizare LACETTI HB (fara clima automata). Problema: comanda pentru dezaburire nu functioneaza decat uneori sau se opreste imediat. Led-ul de la recirculare lumineaza foarte slab la comanda recircularii. Se incepe ca in tutorialul de modificare sistem audio (cablu conector DIN - RCA) de mai sus, cu demontarea ornamentului central pentru CD player-ul din bord pe care este fixat blocul de comenzi. Inainte de asta va asigurati ca borna de plus de la baterie este scoasa si demontati compartimentul de acte din bord ca sa aveti mai usor acces la voletii de comanda de la climatizare, pe partea pasagerului. Dupa deconectarea butonului de avarie, a conectorilor de la comanda ventilatiei si A/C si declipsarea cablurilor de pe camele voletilor, ornamentul se poate extrage din bord cu blocul de comenzi cu tot. Se desfac suruburile de prindere ale blocului pe ornament si il separam complet de acesta. Se desfac cele doua surubele de blocare a cablurilor de comanda pe bloc si se desprind complet cele doua cabluri (au acelasi sistem de blocare cu clema elastica ca si in capatul dinspre voleti, numai ca acele cleme nu se rotesc pana nu scoateti suruburile) - retineti pozitia lor, cablurile nu sunt identice! Blocul se poate demonta declipsand rand pe rand clemele elastice de pe contur. Jumatatea cu placa electronica arata asa. Sunt 5 suruburi care tin placa de restul ansamblului. Trei sunt in jurul comezii de ventilatie. Cand suruburile sunt scoase si partile sunt separate, aveti grija la contactul rotativ de la ventilator, are un arc usor de scapat pe jos. Se observa cu usurinta care sunt problemele - lipituri fisurate in jurul terminalelor conectorului , dar si la alte componente si jumperi de pe placa. Cu un letcon de calitate cu varf ascutit si mult flux de lipit se refac toate lipiturile care sunt suspecte. La remontare, discul rotativ de cupru care face contactele de la ventilatie se aseaza cu grija peste arc, avand grija la pozitia canelurii de la buton ca corespunda cu pintenul de antrenare al discului. Prin rotirea usoara a butonului pintenul va intra in canelura. Se testeaza functionarea corecta a acestuia (angrenarea contactului rotativ). Restul se remonteaza in ordinea inversa a demontarii. Nu uitati sa prindeti toate clipsurile de la cabluri si cele doua surubele de blocare la capetele dinspre blocul de comenzi. Unelte: -surubelnita cruce -un obiect ascutit (cutitas sau o surubelnita fina) pentru desfacerea clemelor -letcon cu varf ascutit (preferabil termostatat) + fludor + flux. Durata operatiunii cca. 1 ora 30 minute.
    1 point
  10. Pana n-am ajuns dupa Cernavoda, zona cu vant, nu prea am simtit-o pe masina. Dar nici asa nu a fost prea rau, ceva mai sensibila la vantul lateral si inca 1% la consum. Obectul verzuliu era pt hidratare si suport moral 🙂
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
 

×
×
  • Create New...