Jump to content

Recommended Posts

Plecand de la postul cu rulmentii vin cu urmatoarele intrebari:

1. Ce zgomote apar din acestia nu mai sunt unsi corespunzator?

2. In cazul meu ca am numai tamburi procedez aprox. la fel?

3. Trebuiesc efectuate si reglaje la tamburi dupa sau alte operatiuni de genu?

 

Titiu meu scoate un zgomot cand trec peste o denivelare scurta si pronuntata sau cand cobor de pe bordura si e enervant :D

Share this post


Link to post

Zgomotul de rulment dusi este un 'uruit' care se manifesta fie continuu, fie la o anumta viteza. De schimbat se schimba la fel. Zgomotul tau ma indoiesc sa fie de la rulmenti, verifica bucsile mai bine.

Share this post


Link to post

Imi face figuri la pornire,adica,se invarte electromotorul normal dar trebuie sa calc acceleratia,sa ii mai dau sprit,altfel nu porneste.Pompa de benzina se aude cand pun contactul,iar cateodata porneste la sfert.

Share this post


Link to post

Curata IAC-ul si clapeta de acceleratie cu un spray gum-cutter (e la fel ca cel pt carburatoare) iar apoi fa un reset si un idle learn.

Share this post


Link to post

Multumesc pt sfat!

Am curatat IAC-ul si apoi am facut un reset si un idle learn. L-am curatat cu WD40 si benzina.

Conul de dozaj era groaznic de murdar.Inauntru,cum se poate curata?Merge dat cu spray?

Si acceleratia de multe ori ramane blocata cand o las la ralanti,trebuie sa apas tare pe ea.

Share this post


Link to post

Urca masina cu partea stanga pe o bordura inalta, astfel incat gura galeriei de admisie sa fie cat mai inclinata. Cumperi un spray carb cleaner, demontezi tubulatura de admisie dai bine cu spray si cureti in fata clapetei, apoi blochezi clapeta pe deschis si cureti bine de tot. Cat mai bine posibil. Sa cureti si axul clapetei, pe exterior, apoi sa-l gresezi.

Share this post


Link to post

Multumesc pt sfat,saptamana viitoare am sa ma ocup de masina.

Share this post


Link to post

salut! zilele trecute mi'am dat seama ca nu mi mai merg avariile, semnalizarea si restul electronicelor de prin masina functioneaza perfect, doar avariile nu. Care o fi problema? vreo siguranta arsa? (am cautat in ambele socluri si nu am gasit siguranta sau releu pt asa ceva) sau butonul?

Share this post


Link to post

Cel mai probabil butonul e defect...

Share this post


Link to post

@axu90: vezi ca am scris pe topicul asta cum se da jos butonul de dezaburire. La fel se procedeaza si pt cel de avarii.

 

Am si eu o intrebare, poate v-ati confruntat cu asa ceva:

Cand merg cu masina si in general cand motorul este rece si sunt in a 2-a (se manifesta si in a 3-a, dar se simte mai putin) in frana de motor face un "hac-hac " la inceput si apoi scade turatia. La fel si cand o accelerez, fac un "hac" si apoi pleaca. Am verificat furtunasele care merg in galeria de admisie, bujiile si fisele si totul e la locul lui, nu prezinta crapaturi sau defecte. Cu motorul cald nu se mai simte decat foarte putin. Masina trage f bine, n-am nimic sa-i reprosez in rest.

 

Astept comentarii si indicatii :) .

 

Multam!

Share this post


Link to post

Incearca sa cureti cu o sarmulita stutul ala mai subtire pentru ventilatia carterului cat si stutul subtire din galeria de adminie (cele doua capete ale furtunasului dintre capacul de la culbutori si clapeta de acceleratie).

Share this post


Link to post

Pai asa face pentru ca in frana de motor calculatorul intrerupe alimentarea cu benzen si in momentul in care atingi pedala de acceleratie se reia alimentarea si moment in care mororul trage si face "hac " .

Ia incearca asta :

Treapta a-2-a mergi pana in 3000 RPM si ia piciorul de pe acceleratie . In momentul in care ajunge la 2000 RPM vei simti reluarea alimentarii si un mic hac. Intradevar cand motorul este rece se simte mult mai bine. Nu prea este indicat sa folosesti frana de motor cand este rece. Risti sa ti se opreasca motorul mai ales iarna.

Sper ca ti-am fost de ajutor.

Share this post


Link to post

Mie nu mi se opreste motorul ever din cauza franei de motor. Motorul se opresete in frana de motor daca IAC-ul este defect/mudar, injectoarele sunt colmatate sau nu s-a facut un IDLE LEARN corect. Socul il simti din cauya sistemului de circulare a vaporilor infundat, in mod normal trecerea ar trebui sa fie lina.

Edited by andreib

Share this post


Link to post

@andrei ai absoluta dreptate ce spui daaar, vorbeam de situatia in care motorul este rece si trecerea este mai pronuntata. Nu neaparat ca se va opri si motorul. Este foarte bine sa cureti toate cele din cand in cand.

Share this post


Link to post

Intr-adevar, zmucitura se simte mai pronuntat cand ajunge la 2000 rpm, dar acolo stiu si eu ca se face acea comutare si ca e mai normal. La mine si cu masina la 2700-2800 rpm daca iau piciorul de pe acceleratie face "hac-hac" si daca il pun apoi face "hac", deci cred ca e ceva infundat pe undeva.

 

Andreib, tu de care dintre cele 2 furtune vorbesti? Ala mai mare care intra in burduf sau ala mai mic care intra direct in galeria de admisie. Eu am scos furtunele si am suflat in ele si pareau sa fie OK. De curatat, nu am curatat stuturile alea si e o idee f buna sa fac asta. De asemenea IAC-ul nu l-am curatat niciodata, deci cred ca a cam venit timpul sa o fac ca se simte cam pronuntat "hac-ul" ala pe la 2000 rpm si de asemenea tremura usor la relanti.

 

Acum o alta intrebare: ventilarea capacului de culbutori banuiesc ca se face cu ajutorul celor 2 furtunase mentionate mai sus, insa pe unde se face ventilarea carterului? Am vazut ca in dreapta cum te uiti din fata la motor exista o teava care vine din carter si apoi are un furtun care se leaga in capacul de culbutori. Pe acolo se face? Adica carter->capac culbutori->galerie admisie? Cand am desfacut racordul ala flexibil l-am gasit cam murdar (de ceva uleios si mai gros) si la fel era si pe teava in jos. Banuiesc ca mi-ar trebui un fel de sarpe ca sa "desfund" teava aia. Stric cu ceva daca fac un sarpe din camasa de la cablul de frana al unei biciclete si il bag pe teava?

 

Si ultima intrebare: exista vreo valva PCV la Nubira 2 Euro 2 ca a mea? La Autonet mi-au spus ca a mea n-ar avea asa ceva, ci numai Euro 3 are, insa nu stiu cat de priceput era tipul ala.

 

Multam!

 

PS: NUbira nu e a mea, dar e acelasi motor :)

post-4287-1240917770_thumb.jpg

Edited by ches

Share this post


Link to post

Nu e a ta normal :)

Alea doua furtune trebuie curatate, inclusiv gaura din galeria de admisie care, la furtunasul din spatele clapetei, cel subtire, este foarte mica.

Share this post


Link to post

Am gasit poza dand un search pe google dupa imagini cu Nubira 2 :P .

O sa curat cu grija stuturile cu o sarmulita otelita pe aia mica si cu o lita mai groasa pe aia mare :) .

De cealalta care vine din carter nu imi spui nimic? :D Ai idee cum s-o curat? Racordul ala flexibil catre capacul de la culbutori era destul de murdar si l-am curatat cu o carpa uscata de bumbac fara solventi si alte chestii (nici nu cred ca e indicat). Dar as vrea sa curat si mizeria de pe teava aia, ca n-am putut s-o sterg decat putin, la intrare.

Si poti sa-mi spui si unde e pacatoasa aia de valva PCV ca in manualul de service e specificata, dar n-am gasit-o pe nicaieri la intretinere si reparatii? Am gasit doar de solenoidul EGR si valva EGR... Topicul pe tema ei este lung si pentru mai multe modele de Daewoo, plus ca multi isi dau cu parerea fara sa fie in tema. Mi-ar fi de mare folos un raspuns scurt care sa ma lamureasca daca exista si unde este.

 

Multam!

Share this post


Link to post

Poti sa incepi mai intai prin a curata IAC -ul . Ai grija la varful conic sa nu apesi prea tare pe el. Curata si inauntru sa vezi ce mizerie o sa fie si acolo. Dupa cate spui tu s-a depus mizerie pe el si ramane putin blocat.

 

Spor la curatat.

Share this post


Link to post

Din pacate nu am avut timp si nici scule ca sa dau jos IAC-ul si cum maine plec din Bucuresti o sa o las pe saptamana viitoare cu desfacutul (merci de pont varais :) ). Aseara am curatat stuturile cum mi-a spus Mircea si am pulverizat si niste carb cleaner prin tubulatura care vine de la filtrul de aer ca sa curete bine pe acolo. Curatarea am facut-o la relanti pt ca solutia sa treaca pe la varful ventilului de la IAC. Dupa aceea i-am facut un idle learn si am plecat intr-o tura pana la Fundulea pe A2.

Rezultatele au fost f bune: desi nu am scapat de "hac-hac", acesta se face mult mai putin simtit si trecerea de la peste 2000 rpm la sub 2000 rpm se face mult mai lin (inainte se simtea un tremurat). Si azi de dimineata masina a mers mai rotund, dar bineinteles ca am acelasi "hac hac" cand i-au piciorul

de pe acceleratie si cand il pun. Foarte important de mentionat este ca se simte mult mai tare in a 2-a decat in treptele superioare de viteza. Vreo idee de ce se intampla asta?

 

Multumesc tuturor pt ajutor!

Share this post


Link to post

Pai la turatie mica si treapta superioara ai cuplu mai mic si deci se simte mai putin. Cred ca vei rezolva problema dupa ce cureti IAC-ul. Iti trebuie o surubelnita mai scurta. Daca nu a fost desfacut niciodata o sa fie intepenit bine deci ai grija sa nu ii strici capul. De preferat cand te apuci de treaba sa ai motorul rece.

Share this post


Link to post

Usor off-topic: Ce model de suruburi sunt cele de la IAC? Pentru din astia ca mine, care au reusit deja sa le cam strice.

Edited by andreiv

Share this post


Link to post

Pai au cap cruce si cred ca sunt de 4. Cel mai bine e sa te duci cu el in mana daca vrei sa il schimbi.

Share this post


Link to post

Am inteles, multumesc!

Share this post


Link to post
Pai la turatie mica si treapta superioara ai cuplu mai mic si deci se simte mai putin. Cred ca vei rezolva problema dupa ce cureti IAC-ul. Iti trebuie o surubelnita mai scurta. Daca nu a fost desfacut niciodata o sa fie intepenit bine deci ai grija sa nu ii strici capul. De preferat cand te apuci de treaba sa ai motorul rece.

 

Banuiam eu ca asta e explicatia :) . Merci de confirmare! Zilele astea cand prind o dupa amiaza fara ploaie, o sa imprumut o surubelnita si voi desface IAC-ul. Din cate stiu eu nu a fost desfacut niciodata. Am citit prin cartea de reparatii ceva de garnitura cu care se prinde pe corpul clapetei de acceleratie. Trebuie sa o inlocuiesc dupa ce il desfac sau e de ajuns sa pun putin silicon de temperatura mare?

Share this post


Link to post

Pai cea mai mare grija ar fi sa nu o rupi. Nu cred ca e indicat sa dai cu silicon pe ea . Vei mai desface si altadata si e posibil sa nu o mai poti folosi data viitoare. De fapt se cheama garnitura torica si e un fel de oring.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...