Jump to content

Recommended Posts

Daca ai cheie potrivita, sfatul meu este sa incerci cu galeria calda. Va iesi mai usor. Ii dai degripant, incalzesti putin motorul si apoi tragi de ea si iese.

Share this post


Link to post
Senzorul TPS dereglat sau sonda lambda indica amestec incorect.Trebuie sa mergi la service pentru a pune testerul pe masina.

 

 

Salutare si multumesc pentru informatii!

Intrebarea mea este daca mai pot merge cu masina fara sa am probleme majore avand in vedere ca nu sunt in tara si am de facut drumul de intoarcere...inca 1800 km

Am observat ca am mici scurgeri la ulei...folosesc Pennasoil 10W40, daca nu gasesc tipul asta de ulei si completez cu alta marca cu acelasi indicativ ce riscuri pot sa am?

Am vazut ca suntem ''vecini'' in Valcea :) unde imi recomanzi sa fac verificari & service? Poate organizam o intalnire...

 

Bafta!

Share this post


Link to post

Daca eroarea este de TPS, poti merge fara probleme. Daca este de la sonda lambda, e posibil sa ai probleme, gen pierderi de putere, zmucituri etc.

Uleiul ala nu prea e recomandat pentru motorul tau, cel mai bun fiind 5w40. Ca sa nu mai zic de marca, cvasinecunoscuta... Cu un asemenea ulei nu se stie care va fi reactia la completarea cu o alta marca de ulei, chiar daca e din aceiasi clasa. Teoretic nu ar trebui sa ai probleme, dar practic...

Daca esti vecin cu ovi_jer e marele tau noroc :) Eu ma duceam de la Buftea la Valcea ca sa-si vare nasul si unghiile pe ici, pe colo :)

Share this post


Link to post
Daca ai cheie potrivita, sfatul meu este sa incerci cu galeria calda. Va iesi mai usor. Ii dai degripant, incalzesti putin motorul si apoi tragi de ea si iese.

 

Gata, am fost de dimineata la service si am schimbat sonda lambda. Parca merge ceva mai rotund, dar nu cu mult. Oricum smuciturile alea puternice nu au mai aparut. Apoi am luat-o pe autostrada pana la Lehliu (de fapt cateva sate mai incolo) si inapoi. Din nefericire la numai 5-6 km s-a aprins check engine. Am incetinit si a disparut, apoi am mers mai tare si a aparut din nou, apoi mergand constant a disparut de tot si nu s-a mai aprins pana la destinatie. La intoarcere in schimb am mers mai mult cu el aprins. Se aprindea si se stingea cand vroia el, si nu parea sa depinda prea mult de turatie (disparea si cand incetineam si cand metineam viteza constanta, apoi se aprindea din nou). In afara martorului de bord masina a mers excelent...

 

Cand am ajuns inapoi in Bucuresti am facut plinul ca sa vad cat consuma (de ceva timp mi se pare ca mananca cam mult). A consuma 19.5 litri in 176 de km din care 26-27 i-am facut in oras, restul pe drumul asta. E drept ca in oras am stat o gramada in trafic (o ora pentru 10 km) si am mers si cu aerul conditionat, dar mai mult de 14-15 la suta nu vad cum sa ia. Asta inseamna aproximativ 4 litri de benzina, deci a consumat cu o buna aproximatie in afara 15.5 litri pe 150 km si asta inseamna 10%.

 

La dus am mers cu 130-140 km/h pe autostrada/ viteza maxima legala in localitati si intre ele si cu aerul conditionat pornit tot timpul.

La intoarcere am mers cu o viteza medie de 120 km/h si cu aerul conditionat oprit.

 

Mie mi se pare cam mult, voua nu?

 

In concluzie trebuie sa o pun neparat pe scaner, ca altfel nu stiu pe unde sa o apuc :(

Share this post


Link to post

Aia n-au pus scanerul pe masina sa vada de unde a aparut eroarea?

Share this post


Link to post

N-au pus ca cica nu le mergea. Nu le mergea nici acum 3 saptamani... Vezi ca ai PM :)

Share this post


Link to post

Check-ul se aprindea cum depaseai 100-120 km/h?

Daca da, cand incetineai sub acel prag de 100-120 km/h se stingea?

Share this post


Link to post

Se aprindea la viteze mai mari de 100 km/h in general, dar s-a intamplat si la 70 km/h. Daca mergeam cu 120-130 si incetineam un pic sub 100 in general se stingea, dar s-a intamplat sa se stinga si la 90-95 km/h.

 

Am mai avut problema asta mai demult, dar se intampla foarte rar (o data de doua ori in primul an) si am ignorat-o. In trecut se aprindea pe la 130 km/h, apoi scadeam la 100 si imediat se stingea, apoi ramanea stins. Acum se pare ca nu il mai pot pacali asa :)

Share this post


Link to post

Sa nu fie nevoie sa mai schimbi odata sonda.

Asa facea si la mine si pana nu am schimbat-o nu am scapat check.

Motorul mergea normal, parca imi crescuse putin consumul, parca pornea putin mai greu iar check-ul era aprins asa cum ti-am spus.

Daca ai bon, chitanta, factura la acea sonda mergi cu ea si schimb-o (e posibil sa fie naspa), numai dupa ce ii pui testerul.

Share this post


Link to post

Am tot ce trebuie, am cumparat-o din service de la ei si conform certificatului am garantie 18 luni la piesa. Oricum sonda pare in regula, cum ziceam, parca merge mai rotund si se infige ceva mai bine. E facuta in korea si are sigla GM si holograma :P . Curios este ca daca merg prin oras nu se aprinde deloc semnalul check engine, numai cand merg la drum lung si de regula intr-o treapta de viteza superioara. Am monitorizat atent si temperatura apei si este ok, nu a crescut deloc peste nivelul normal. Trebuie neaprat sa o pun pe scaner...

Edited by ches

Share this post


Link to post

Pai in oras poate ca nu depasesti 100-120.

Poate din cauza asta.

La mine se aprindea si in oras. :) )

Share this post


Link to post

La Tigra neveste-mii cand s-a dus sonda consuma 40 L/100 km mers urban ( motor 1.4 ) .

Asta la ochi intrucat il vedeam pe ac cum coboara de la un sfert de ora la altul.

Incearca o chestie simpla, scoate firul de la baterie pentru cateva minute apoi vezi daca mai da eroare si daca mai consuma mault.

Oricum un scaner pare cel mai indicat.

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post
Daca eroarea este de TPS, poti merge fara probleme. Daca este de la sonda lambda, e posibil sa ai probleme, gen pierderi de putere, zmucituri etc.

Uleiul ala nu prea e recomandat pentru motorul tau, cel mai bun fiind 5w40. Ca sa nu mai zic de marca, cvasinecunoscuta... Cu un asemenea ulei nu se stie care va fi reactia la completarea cu o alta marca de ulei, chiar daca e din aceiasi clasa. Teoretic nu ar trebui sa ai probleme, dar practic...

Daca esti vecin cu ovi_jer e marele tau noroc :) Eu ma duceam de la Buftea la Valcea ca sa-si vare nasul si unghiile pe ici, pe colo :)

 

 

Nu prea am simtit pierderi de putere sau smucituri in mers doar ca observam ca in unele pante cand era normal sa am ceva demaraj se aprindea martorul '' check engine'' si masina tragea destul de bine doar ca eu eram mai stresat de situatie si nu o acceleram...

In legatura cu uleiul, am verificat si mi-am dat seama ca nu se strange cuminte in baie sa ii pot lua masura desi martorul de ulei nu se aprinde iar la pornire se stinge imediat, ma gandesc ca e si vina uleiului. In schimb motorul se aude foarte bine.

Am facut primul schimb de ulei in luna iunie dupa ce am cumparat-o, vechiul propietar folosea Aral 5W40 si oamenii de la service mi-au zis ca nu e potrivit pentru motorul meu... :grumpy: si mi-au pus Pennasoil 10W40 + '' garantie verbala '' ca nu o sa am probleme :uff: .

Ce ulei e cel mai potrivit pentru Nubira 2, 1.6/16 V cu 83000 km la bord? Ce ulei e mai fiabil si pot completa?

Share this post


Link to post

S-o luam pe rand. Mergi si vezi care este codul de eroare stocat in ECM ca sa vezi de ce se aprinde Check engine. Apoi, uleiul ala e prea gros, iar aralul este un ulei prost pentru motoare gmdat. Vezi ca e un baritai topicul despre uleiuri in sectiunea Piese de schimb.

Share this post


Link to post

Aralul într-adevăr nu-i grozav/recomandat, dar având sub 100k km, şi uleiul fiind 5w40, după părerea mea era mai bun decât ce ai acum (dacă nu mă inşel, am văzut ulei ca al tău, în bidon de 5l la 50lei în Metro).

Sfatul meu este să citeşti topicul ăsta, unde vei găsi recomandări cu privire la ce ulei să foloseşti. Nu completa, indiferent de marca pe care o vei folosi în continuare (după ce vei vedea recomandările din respectivul topic, cu siguranţă vei trece pe alt ulei), pune un motor flush, schimbă uleiul, si pune unul bun 5w40 (după 100k km, treci pe 10w40).

Share this post


Link to post
La Tigra neveste-mii cand s-a dus sonda consuma 40 L/100 km mers urban ( motor 1.4 ) .

Asta la ochi intrucat il vedeam pe ac cum coboara de la un sfert de ora la altul.

Incearca o chestie simpla, scoate firul de la baterie pentru cateva minute apoi vezi daca mai da eroare si daca mai consuma mault.

Oricum un scaner pare cel mai indicat.

 

Mi-am facut programare la Autonet pt sambata pentru citirea erorilor si pentru testare. Sa vedem cat m-o costa :D . Pana atunci am zis ca e mai bine sa stau linistit, sa nu mai umblu la ea, ca sa ramana codul stocat. Oricum in oras nu se aprinde (merg si putin, doar pana la metrou si inapoi :D ) si dupa ce o pun pe tester o sa vad ce e de facut.

Share this post


Link to post

Am fost la Autonet pe Giulesti, sunt foarte amabili. Cel care mi-a facut programarea mi-a si testat-o, cred ca e un fel de sef pe acolo. Eroarea stocata in ECM, singura de altfel era doar de la senzor de oxigen. M-a intrebat daca cei care au miontat sonda au resetat si ECM-ul. I-am spus ca nu si mi-a spus ca probabil de la asta e. L-a resetat el, la fel si cu IAC-ul. A pus sonda pe scaner si s-a uitat la valori. Valorile variau intre 4 mV si 790-800 mV. Mi-a spus ca este ok si ca raspunde cum trebuie (varia brusc in functie de turatie, ceea ce este bine). S-a mai uitat si la celelalte valori si mi-a spus ca sunt toate in regula, masina nu are nimic. Nu am notat valorile, dar din cate citisem pe aici pe forum, nu mi-a sarit niciuna in ochi.

 

La sfarsit mi-a spus ca nu ma costa nimic :) . I-am dat totusi un 20 RON, pentru ca a fost f de treaba.

 

I-am facut idle learn si am plecat. Masina merge bine, sa vedem astazi cum se comporta ca plec in Delta :) .

 

Toate cele bune!

 

Ches

Share this post


Link to post
Cred ca incurci putin borcanele ... La Nubira II zona rosie incepe la 6500 rot/min ... nu la 4000.

 

La 167 km/ora eu aveam fix 5000 ture. Mai mult nu am avut inca curajul sa-i dau.

Dupa ce o scot din service ... dat fiind ca ma apropii de 5000 km ... o sa-i dau mai mult in drum spre Bucuresti pe autostrada.

 

200km/h 6600 :dizzy:

Share this post


Link to post

Am facut un drum de aproximativ 680 km si concluziile sunt urmatoarele:

 

1. La dus s-a aprins din nou check engine, deci problema inca persista.

2. S-a intamplat inca o data sa mearga in suturi. Cand puneam piciorul pe ambreiaj revenea la 1500 rpm si mergea ok, cand luam picioarul facea la fel. Suturilkeau disparut de la sine dupa ca cateva secunde, timp in care am cuplat si am declupat amp[reiajul de 2-3 ori.

2. Cat m-am mai invartit prin zona unde am fost cazat s-a mai aprins de cateva ori.

3. Check engine NU se aprinde cand motorul e rece, ci numai atunci cand se incalzeste bine (nu vorbesc de temperatura apei, ci de timpul scurs de cand am plecat).

4. Semnalul se aprinde si in viteza si a 3-a si a 4-a, nu numai a 5-a, si la turatii joase (2800 rpm) si la turatii mari (>4000 rpm).

5. Pare sa fie o problema de contact electric deoarece la intoarcere nu s-a aprins deloc, desi conditiile de drum au fost identice: temperatura, umiditate, viteza, acelasi drum ca la dus.

 

O sa schimb si bujiile ca am 20000 km cu ele si dupa cum zicea si mircea, o posibila cauza ar putea fi o fisa sau o bujie defecta.

 

Va tin la curent cu problema.

Share this post


Link to post
200km/h 6600 :dizzy:

La 200km/h (pe bord) are cam 5800-5900rpm, in niciun caz 6600!

Share this post


Link to post
S-o luam pe rand. Mergi si vezi care este codul de eroare stocat in ECM ca sa vezi de ce se aprinde Check engine. Apoi, uleiul ala e prea gros, iar aralul este un ulei prost pentru motoare gmdat. Vezi ca e un baritai topicul despre uleiuri in sectiunea Piese de schimb.

 

 

Am facut 2100 km (Germania-Austria-Ungaria-Romania) mers constant cu 120 - 130 aproape 70% din drum. Martorul check engine se aprindea numai in viteza a 5-a la 3500 de turatii (daca acceleram sau daca reduceam viteza se stingea). Am simtit pierderi de putere in pante si in viteza 1 sau 2 mergea in smucituri (mari probleme in blocaje pe autostrazi :grumpy: ).

Semne de intrebare:

1. A consumat foarte putina benzina.

2. A consumat foarte mult ulei, poate ca si din cauza ca am mers fara prea multe opriri si cu viteza (am completat cu Mol 10W40 in Arad - 1,5 L).

In afara de aceste probleme masina a facut fata drumului! :)

Azi incep sa remediez pe rand problemele, incep cu pompa de benzina si sonda lambda - la sfaturile lui ovi_jer si Mircea.

Inca nu am gasit un tester in Rm Valcea, ovi_jer raman dator daca imi dai un raspuns in PM sau aici.

Share this post


Link to post

Consum f mic (cam cat?) si pierderi de putere = amestec sarac. Amestecul sarac este si cauza consumului mare de ulei.

Share this post


Link to post

...

Am pus masina pe tester si am scapat, nu este sonda lambda ... am schimbat bujiile si fisele. Masina merge ok si nu se mai aprinde check engine. Dupa cate mi-a spus cel cu testerul bujiile au dat eroarea in sonda lambda.

Sper sa fie asa dar imi trebuie si alta parere...

Edited by tolin
Autocitare !

Share this post


Link to post

Eplicatia este aiurea, dar oricum bujiile se schimba la 20.000km cu cele recomandate de producator (NGK, nimic altceva) si fisele cand se distruge izolatia sau creste rezistenta peste 5kohmi.

Share this post


Link to post

Dupa cum se stie una din culorile Nubira II este Storm Grey 86U. Stie cineva care este codul RAL pentru aceasta nuanta?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...