Jump to content
 

Sign in to follow this  
AdrianHH

Antigel uleios?

Recommended Posts

 

  Salutare colegi !

Tot cu Sparkuletzul meu..alte belele.

2006/1.0 in 4 cilindrii 49kw./ 148000 km

Ieri i-am schimbat uleiul,am mai verificat una-alta pe la masina cand...hai si la antigel.

Cand desurubez busonul ..pac ! spuma pe interiorul lui si in vas,antigelul destul de inchis si tulbure.

Cu o carpa am curatat busonul cat si gatul interior al vasului de expansiune,am gasit depusa o pasta pamantoasa ca sa zic asa.

Am luat o seringa si am golit cca 1l din vasul de expansiune. Era un mix de antigel muradar cu ulei in opinia mea. 

Am fost in graba pana la un mecanic din zona(e mai batran,calit pe dacii,etc) si mi-a zis ca nu ar fi ulei ceea ce am vazut ci doar un antigel prost.

 

Am 28000 km si 15 luni de cand l-am schimbat,am pus antigel ieftin(din ala de 11 ron  litrul)cand am schimbat distributia.

Totusi am mai pus din asta si dupa 40k km era murdar ,dar fara spuma si fara sa arate ca si cand ar fi contaminat cu ulei. Mecanicul a zis ca nu are cum sa fie de la garnitura de chiuloasa si ca ar fi trebuit sa imi fiarba motorul de mult. Ultima data cand verificasem era acum cca 1luna/1500km.

Mi-a dat o solutie de la Liqui Moly pt instalatii de racire sa o pun in vas(sa scot 3-400ml de antigel inainte) sa merg 30 min(asa scrie pe tub),apoi golim instalatia, facem 2 reumpleri cu apa distilata ,rulam masina si apoi la final golim iar instalatia si punem un antigel bun(Hepu,Swag,etc).

Incerc sa pun si o poza cum arata in acest moment.

Ati mai incercat asa ceva? Oare oi trata doar efectul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam asa arata aseara vasul de expansiune. Antigelul parea tot inchis dar ceva mai putin uleios.

20191028_201508.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie imi pare ciupita garnitura de chiulasa. Verifica bujiile, apoi verifica cum arata uleiul pe joja si cum arata busonul de umplere de ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/28/2019 at 10:12 AM, AdrianHH said:

Totusi am mai pus din asta si dupa 40k km era murdar ,dar fara spuma si fara sa arate ca si cand ar fi contaminat cu ulei. Mecanicul a zis ca nu are cum sa fie de la garnitura de chiuloasa si ca ar fi trebuit sa imi fiarba motorul de mult.

Eu as schimba mecanicul ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/28/2019 at 10:12 AM, AdrianHH said:

 

  Salutare colegi !

Tot cu Sparkuletzul meu..alte belele.

2006/1.0 in 4 cilindrii 49kw./ 148000 km

Ieri i-am schimbat uleiul,am mai verificat una-alta pe la masina cand...hai si la antigel.

Cand desurubez busonul ..pac ! spuma pe interiorul lui si in vas,antigelul destul de inchis si tulbure.

Cu o carpa am curatat busonul cat si gatul interior al vasului de expansiune,am gasit depusa o pasta pamantoasa ca sa zic asa.

Am luat o seringa si am golit cca 1l din vasul de expansiune. Era un mix de antigel muradar cu ulei in opinia mea. 

Am fost in graba pana la un mecanic din zona(e mai batran,calit pe dacii,etc) si mi-a zis ca nu ar fi ulei ceea ce am vazut ci doar un antigel prost.

 

Am 28000 km si 15 luni de cand l-am schimbat,am pus antigel ieftin(din ala de 11 ron  litrul)cand am schimbat distributia.

Totusi am mai pus din asta si dupa 40k km era murdar ,dar fara spuma si fara sa arate ca si cand ar fi contaminat cu ulei. Mecanicul a zis ca nu are cum sa fie de la garnitura de chiuloasa si ca ar fi trebuit sa imi fiarba motorul de mult. Ultima data cand verificasem era acum cca 1luna/1500km.

Mi-a dat o solutie de la Liqui Moly pt instalatii de racire sa o pun in vas(sa scot 3-400ml de antigel inainte) sa merg 30 min(asa scrie pe tub),apoi golim instalatia, facem 2 reumpleri cu apa distilata ,rulam masina si apoi la final golim iar instalatia si punem un antigel bun(Hepu,Swag,etc).

Incerc sa pun si o poza cum arata in acest moment.

Ati mai incercat asa ceva? Oare oi trata doar efectul?

Salut, i-ai mai dat de cap? Si eu am un Spark din 2006 motor 1.0 si la mine e aceeasi problema cumva, dar arata altfel atigelul nu este asa negru, ci mai caramiziu dar cu foarte multe depuneri pe busonul de la vasul de expansiune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Am facut operatiunea indicata de mecanic acum cca 3 saptamani. La curatara a iesit multa mizerie,au curatat si radiatorul separat(a fost foarte murdar in interior).Am mers cca 1500km de atunci. Antigelul initial a fost foarte curat,dupa cateva zile nu mai e chiar cristal,dar e relativ albastrui si fara urme vizibile de impuratati.Am folosit un dispozitiv in forma de seringa pentru verificarea temperaturii de inghet a antigelului. In vasul de expansiune am gasit acum 1 saptamana cativa clabuci murdari la suprafata (daca imi permiteti exprimarea)dar nu pareau textura aia maloasa.

Ca un bonus,am caldura simtitor mai puternica si mai de devreme in masina.

Am schimbat si garnitura de capac de tacheti(am pus victor reinz),momentan pierderile au incetat.

Ce sa zic..o tin sub obseratie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles, o sa o duc si eu pentru o curatare, ce tip de antigel au pus? G11, G12? Vad ca in manualul masinii scrie antigel pe baza de fosfat..

Share this post


Link to post
Share on other sites

G12 nu e pe baza de fosfat. Ar trebui urmate recomandarile constructorului, altfel nu e de mirare ca apare coroziunea blocului ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, am vazut ca e pe baza de glicol de asta am si intrebat, sunt curios care antigel e pe baza de fosfat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina a fost adusa din Germania(fabricata in Coreea).

A avut antigel albastru. Am folosit initial Hepu,apoi de duzina x 2 dati,ambele albastre.

Acum au pus Swag verde. Din ce stiu ,cel albastru si cel verde sunt la fel. 

Verde are si tata la Matiz(romanesc) din fabrica.

LE: si cred ca am scris mai sus o prostie : antigelul e verde acum,nu albastru(ramasesem cu gandul 🙂 ).

Edited by AdrianHH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update.

A mai trecut o luna, am mai facut cca 1500+ km, antigelul a ramas verzuliu,nu e complet transparent,dar nici pe departe tulbure. Mici puncte negre pe gatul capacului de la vasul de expansiune am vazut ca se mai aduna(il curat sa vad daca mai reapar),spuma deloc.

Va tin la curent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update, am 160k , antigelul e in parametrii.

O sa il schimb iar iarna asta preventiv 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...