Jump to content

Recommended Posts

Cred ca e cazul sa ii fac topic separat.

Dupa cum stiti (sau nu 🙂 ) de ceva timp cautam (mai mult pasiv ce-i drept) un espero bun sa inlocui "troaca" aia de LIN.

Initial am luat bmw-ul rosu ca inlocuitor, insa nu e acelasi lucru, LIN-ul ramane LIN 😄

Am o gramada de amintiri de toate felurile cu acea masina, insa din pacate a ajuns la punctul in care a devenit periculoasa, tin la ea dar trebuie sa recunosc ca am pierdut lupta cu rugina, deja sunt afectate elemente de rezistenta si e o chestiune de timp pana se va stramba irecuperabil. Deja pica cu brio testul pix-ului.

Pentru cine nu stie testul pixului, se ridica masina pe cric de fata (cricurile/caprele sub praguri in locurile speciale)  si se baga un pix de plastic intre ramele usilor fata/spate in partea de sus.

Se lasa masina jos de pe cric si se observa cum se sparge pixul 😄

Drept urmare a aparut visina putreda, un alt espero, binenteles ca nu va inloui LIN-ul niciodata, insa este cel mai bun compromis.

Dar gata cu sentimentalismele, sa trecem la treaba 😄

Urmaream pasiv de ceva timp vre-o 2 espero bune pe FB, chiar vorbisem cu proprietarii daca le vand vreodata sa ma contacteze.

In afara de astea am mai fost sa vizionez vre-o 2  in ultimul an care aratau bine in poze, insa s-a dovedit la fata locului ca doar in poze, drept urmare nu am luat niciuna.

Asta de fata este una din cele 2 bune mentionate mai sus, proprietarul a decis sa o vanda si nu am stat pe ganduri.

Motor 1.5 DOHC, visinie, 47.000 km, stata vre-o 10 ani in garaj, totul original pe ea, pana si casetofonul. Masina a fost originara din Hunedoara din ce am inteles.

Pret cerut 1500 euro, pret final achizitie 6300 RON.

Ca si defecte, a fost lovita spate, fusta ori a fost schimbata ori reparata, oricum se vede ca s-a umblat, totodata s-a dat cu grund in tot portbagajul la interventie.

A mai fost lovita dreapta fata nu stiu cat de grav, aripa si usa dreapta deasupra bandoului se vede ca au fost revopsite. Este posibil sa fi fost doar zgariate, se va vedea mai detaliat cand voi demonta aripa si masca. Capota portbagaj iarasi pare ca e revopsita, in rest are vopseaua originala.

Mai are mici defecte estetice, lovituri/infundaturi pe usi, cea mai nasoala fiind cea de pe portbagaj care se vede si in poze, antena elecrica iese doar jumatate, am mai primit una completa in sacosa bonus, mai am eu una acasa, din 3 fac eu una buna.

Puncte forte, interiorul foarte curat, original si ingrijit, se vede ca e "noua" geamurile merg perfect, becurile din bord sunt "vii", nu am observat defecte electrice, inca mai are inscriptiile "window" pe bugtoanele geamurilor, volanul/pedalele/schimbatorul nu sunt tocite  si cel mai important NU ARE RUGINA 🙂

Oricum, starea generala a masinii este foarte buna, nu bate/nu troncane (cum zic samsarii) are si rezerva originala kuhmo si trusa de scule aproape completa, a fost inlocuita pompa de benzina/delco-ul si bobina de inductie, manerele exterioare de la usi, toate mi-au fost date intr-o sacosa separat.

Au mai sost inlocuite filtrul de aer, filtrul benzina, fisele bujii, vasul de expansiune.

Motorul are ceva, porneste foarte greu la rece, cu acceleratie apasata, 3 pistoane, fum, si am observat ca pierdea si putere in anumite regimuri. Cel mai probabuil delco-ul, bobina si pompa de benzina au fost inlocuite degeaba in incercarea de a remedia acest defect.

Cam atat cu vorbaria, mai pun odata cateva poze, mai multe in topicul LIN-ului, adica aici:Dj_Dark created a topic in Mașina mea

IMG_20180811_161740.thumb.jpg.3ab72e8904493077be395fe67891d313.jpgIMG_20180811_161756.thumb.jpg.ec39cd61a127a28ab644338acc6c2c45.jpgIMG_20180811_161807.thumb.jpg.e34dd804bc0f2e32d9671c71e5599028.jpgIMG_20180811_161822.thumb.jpg.632d44d511ea291c65d34e1914c859e7.jpgIMG_20180811_161924.thumb.jpg.eb9f4a880f45b73be44b57cc4866cf98.jpgIMG_20180811_161906.thumb.jpg.85002e625eea7740f321a1cfaf293f2d.jpgIMG_20180811_161848.thumb.jpg.fd80680caced9a1a10c8172b2128f751.jpg

 

 

Edited by Dj_Dark
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si sa incepem cu inceputul, am atacat ieri problema cu pornirea.

Banuiala mea, injectoarele nu mai etanseaza, drept urmare am inlocuit toata rampa de injectie cu aia veche de pe celalalt motor. Desi a zacut aproape 2 ani pe motor in soare/ploaie ninsoare, injectoarele functioneaza perfect, chiar nu ma asteptam.

In schimb regulatoru lde presiune a devenit fantana arteziana, cand a facut presiune pompa a inceput sa curga prin toate gaurile. Am luat garniturile de la cealalta rampa si pare in regula.

La prima vedere masina porneste bine si merge la fel de bine, testul de foc va fi data viitoare la rece, atunci vedem daca asta a fost problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa-ti traisca! Spor la mesteteala. Din ce an e? N-am vazut. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma scuzati, nu am specificat, tot 96.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa o stapanesti sanatos, spor la bibileala, frumoasa tare arata foarte bine.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tare testu' cu pixu.

Vreo diferenta intre sorele ca si comfort, directie, frinoase ... ? Altfel, se pastreaza in original ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diferenta e ca de la cer la pamant, asta e foarte bine izolata in primul rand, in cealalta bate vantul pe la toate chederele.

Frana este nesperat de buna pentru tamburi spate, oricum, am facut rost de o punte de vectra A completa cu discuri aproape noi si totul reconditionat pe ea, asta va fi prima modificare, cealalta are discurile cam uzate, bucsile de la bara de torsiune crapate, o fuzeta cam tocita din ce imi amintesc, nu o sa o mai mut

Restul e stock, barca pe suspensii, nu am atacat curbe tare de frica. Motorul ala trage bine pentru un 1.5, nu bate, geamurile merg perfect, becurile sunt vii, am mai zis cred.

Si da, am uitat, problema cu pornirea era de la injectoare, porneste perfect acum, saptamana viitoare o sa ma duc la RAR la identificare, din pacate cam asta e singura solutie pentru problema cu cartea. Am facut asigurare o luna, urmeaza financiar si la politie cu ea.

Momentan nu se va modifica masiv, insa punte cu discuri, suspensii si roti se vor schimba sigur. Restul nu prea curand. Cat inca mai functioneaza troaca cealalta asta va ramane stock, dupa mai vedem.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am inteles de ce trebuie dusa la RAR. Are cartea pierduta? Indiferent de starea tehnica si estetica, baga un ,,Caragiale" in acte. Nu e ok dar stai fara grija. Stresul costa mai mult decat o bancnota. Din experienta iti spun. Pentru ca oricat de tipla ar fi, tot gasesc ei ceva sa se lege...E firesc. Salariile sunt mici, nevoile mari.

Altfel, in afara de suspensie, motor si puntea spate, eu nu as modifica nimic.😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

🙂

Cartea nu mai are loc de proprietari, trebuie schimbata si conform legii nush cat pe 2018 (adica acu cateva luni) tre sa te prezinti la rar pentru identificare indiferent ca e pierduta/furata/deteliorata...etc.

Si apropo de RAR, am fost degeaba ieri, trebuie luata in evidenta la financiar inainte, nu am inteles exact care e legatura dar nu-mi mai bat capul, ma duc intai la financiar.

PS Caragiale cred ca e cam mult, un Vlaicu ar trebui sa fie suficient, oricum nu fac itp 😛

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am inteles faza cu evidenta la taxe si impozite. Probabil o fi vreo gaselnita mai noua. RAR-ul nu trece numele proprietarului pe carte. Tu primesti cartea in alb dupa care treci pe la serviciul inmatriculari si abia acolo inscrie numele si iti cere dosarul complet.  Oricum, e tare faza: la 47000 km deja are 6 proprietari🤨. Doar daca nu cumva se plictisea de numere si tot voia altceva. Asa am eu la Peugeotul 107. Intrun an a schimbat 3 numere de inmatriculare, primul proprietar iar initial a fost pe leasing😀.

De facut, nu faci ITP dar asigura=te ca ies noxele. Nu exista identificare sau alta operatiune RAR fara sa verifice noxele. Sau cel putin la Neamt, au un fix cu treaba asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar trebui sa-i iasa. Intrerupt n-o lasa sa mearga, catalizatorul sigur nu e infundat la km aia, n-are cat ulei sa consume sa strice noxele, doar sa nu fie ruginita evacuarea pe undeva. Mergi fara emotii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Espero 1.5 nu are catalizator, deci nu are ce sa fie infundat. In cel mai rau caz sonda lambda sa aiba probleme, vom vedea la fata locului. Toba intr-adevar rasufla putin pe la imbinarea finalei, sper sa nu se ia de asta, zgomot nu face. De ruginit habar nu am, nu m-am uitat atat de adanc inca.

In ceea ce priveste proprietarii, s-a tot vandut intre mos si fi-sa, un camp a fost gresit si taiat cu pixul, oricum aparent in hunedoara prin anii aia proprietarii in cartile de imatriculare se completau cu pixul doar asta ultimul de la care am luat-o e trecut la masina si parca si ala dinainte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din 96, in 8 ani o faci clasica pe acte daca ai rabdare 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa o stapanesti sanatos! Stock totul (OEM),Serios 47k km din 96.Ce bine arata.

 

Pentru injectoare se gasesc in china,cu livrare in RO free.kituri sau la bucata filtru si oringuri.Cod pentru filtru CF-105 6*3*13mm,O-ring cod O-677,
Seal 303

Pentru clima am ramas dator la toti de pe forum.firma e euro-klima din polonia https://euro-klima.pl/

Kitul de reparat pentru compresor harrison v5 montat pe woo vine cu codul k13-2121 nu k13-2120! suntek sau KT-V5N-SYS din US

Edited by ZDN

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ZDN Merci de ponturi 😉

Si s-au mai intamplat chestii.

In primul rand, am facut rost de roti pe dimensiunea corecta. Masina venise cu 185/60/14 kleber allseason de cielo executive aproape noi, s-au schimbat cu Debica  frigo 2 185/65/14 dot 2016 2 bucati si 2017 celelalte 2. 

Am fost la RAR, am schimbat cartea si am depus actele la drpciv iar maine imi voi lua numerele. La asta am pus preferential tot LIN, insa pe Bucuresti. 🙂

Masina merge bine cu noile injectoare, porneste cum trebuie o singura problema mai are, cand este rezervorul sub sfert la unele depasiri are nsite sincope, banuiesc pompa de banzina care trage aer fals pe deasupra filtrului si cand pleaca benzina la curbe, apare fenomenul. Voi desface si vedea cu prima ocazie, nu ma grabesc, pana autnci tin rezervorul peste sfert daca mai merg cu ea.

Am luat punte spate completa tot de vectra pentru ea insa asta a fost reconditionata complet, are rulmenti "plini" nu conici ca cea veche drept urmare se pot schimba discurile usor si ieftin, momentan nu e cazul, discurile fiind foarte bune. Pentru cine stie este de la Alin Soldan care avea nexia aia hatchback gri sobolan frumoasa NT xx LVV  in care s-au investit peste 10.000 RON si care din pacate s-a dezmembrat.

Am mai luat tot de pe masina aia bara torsiune de nexia mai groasa si o rigidizare dintre bascule care merge cu SFI. Usor usor o sa strang tot ce imi trebuie, nu stiu cand se va modifica, nu prea curand oricum, intai termin bmw-ul rosu si vedem ce iese acolo. Cel mai probabil voi urma sfatul lui @Mircea, vom vedea.

Cam atat imi aduc aminte.

 

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am luat numerele de la drpciv si motivul postului este fiindca ieri am observat ceva ce imi scapase initial la noua masina 🙂

Pun vre-o 2 poze sa vad daca se prinde cineva 😄IMG_20180930_185623.thumb.jpg.fa9865533f772ce04391f89e8db381f6.jpgIMG_20180930_185607.thumb.jpg.4d18ba5c7eb8225b6d832f71a6f8a986.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lampa laterala de pozitie, stil american?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo 🙂

Asa arata cealalta

IMG_20180930_185726.thumb.jpg.44f3dc198b68a9f8d9b82ac8e40dd3e7.jpg

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceva frumos! De cand te bateam la cap sa facem si Lin-ului la fel 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sade mai bine LIN-ul de TR😀 Sau unde il stiu eu de mai demult😁.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai stoc vs modificat. TR-ul are pleoape, suspensie, roti 🙂 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am reusit in sfarsit sa schimb uleiul. Am pus GM 5w30 si un filtru mahle pe care il aveam de foarte mult timp prin garaj.

Uleiul vechi era cam smoala, gros, negru si mirosea si a benzina, cred ca la urmatorul o sa bag un flush fiindca sincer cred ca are ceva depuneri prin baie  la ce am vazut eu ca a curs din ea.

Si o poza cu jantele de aliaj pe ea. Da, stiu, e inalta rau (si nu era pe cric) pentru rotile astea dar ca si culoare parca se potrivesc mai bine pe visinica decat pe bej.

IMG_20190209_144213.thumb.jpg.e3b241c6aeb7769dd22dafb4a4627e56.jpg

Edited by Dj_Dark
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu fii lenes si da baia jos. Mai mult rau faci cu flush-uri si alte solutii minune. Da-i niste gm 5w30 dupa ce speli baia, si dupa cateva mii de km il dai jos si bagi un ulei mai bun

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

La cat o sa merg cu ea nici nu ma chinui momentan. Cand o sa-i vina randul va fi revizie completa, pana atunci poa' sa stea si asa.

Planul este sa ii fac asigurare o luna sa dau o tura pe la bucuresti la o intalnire sa o vedeti si voi ca nu am apucat sa ma laud cu ea 😄 dupa care o parchez in garaj la tara pana ii vine randul.

O sa fac treaba asta dupa ce trece episodul asta de frig in vre-o 2 saptamani zic eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×