Jump to content
 

Sign in to follow this  
naghis

Epica 2.0 Vcdi

Recommended Posts

254.600km, azi am schimbat uleiul (acelasi Champion), filtru ulei Mann si culise etrieri fata. Pe spate nu s-au potrivit... Am pus si leduri la proiectoare.

Ca veste proasta: rulmentii spate au joc, trebuie si un kit de reparatie etrier spate (x2, sa fie facuti ambii). Plus culise spate, poate le nimeresc corect.

263796277_199806292351892_2625209061958501702_n.jpg

Edited by Geo_ZGA
  • Like 1

Share this post


Link to post

Butuci spate originali GM, de pe radacini desigur :)) 400 lei bucata... acum astept sa vad cand are timp mecanicul sa-i schimbe, pe vremea asta nu ma apuc eu de ea.

267402559_1140785663124087_8941375925519041602_n.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Anul nou vesti proaste are... sotia a reusit sa rupa 2 roti, pe aceeasi parte, intr-o groapa. Pe partea dreapta, ambele jante strambe, anvelopele taiate. Azi incerc sa ma duc la vulcanizare, pt indreptat si inlocuit anvelope.

Am comandat si o valva pcv noua (originala, s-a nimerit) de la king, pt ca cea de pe masina musteste usor pe la imbinari.

270955273_640209740742746_8836306472600004949_n.jpg

263810736_1903831246488508_4254876164738309717_n.jpg

269701395_724998832001161_4182026008753597145_n.jpg

269668236_775297823426103_6226738614248150611_n.jpg

Share this post


Link to post

Naspa moment, am patit si eu chestia la o groapa fix langa sina de tramvai in ziua in care duceam masina noului proprietar 😞 . Am scazut pretul unei anvelope noi din pretul masinii... Jante indreapta bine aia de la Vianor, comuna Catelu, dar banuiesc ca ai gasit unii priceputi si pe la tine prin zona.  

Share this post


Link to post

Sunt la Navodari, nu am de ales... ma duc la unii de aici, nu stiu cat de bine fac treaba sau nu. Ieri nu s-a putut, incerc azi.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Spatele s-a putut indrepta, mutat pe fata, puse ambele anvelope noi pe fata.

Fata in schimb... se vede in poza. E crapata, am dus-o in Ovidiu la un centru mai mare, sa o sudeze.

Si troncane ceva pe dreapta fata, nu tare, pare sunet de bieleta antiruliu. Macar de-ar fi doar asta.

269933653_648716083127410_1302281967906212463_n.jpg

  • Sad 2

Share this post


Link to post

Am vazut roti mai putin indoite din accident. Bine ca nu a fost mai rau. Bafta cu reparatia!

Share this post


Link to post

Aia nu era groapa, era transee de a reusit sa o indoaie in halul asta. Cum zice si Akon, am vazut roti de masini trecute prin accidente nasoale cu rotile mai intregi. Bine macar ca nu s-a rupt ceva mai grav - prag, articulatii. Neparat sa bagi un ochi inainte sa vii in Buc ca sa te asiguri ca sunt toate la locul lor.

Share this post


Link to post
Posted (edited)

M-am uitat cand era cu rotile jos, la vulcanizare. Nu se vede nimic rupt sau stramb, dar pare sa se auda ceva "finut" pe fata, nu f deranjant, la denivelari.

Ieri s-a montat si ultima roata, si anvelopa asta e ciupita dar mai merge (era pe stanga fata, e ciupita mai de mult). Indreptat, sudat, echilibrat, montat, 130 lei. Totalul e pe la 1500 lei.

In alta ordine de idei, am depasit 20.000km intr-un an, de cand e masina la mine.

Edited by Geo_ZGA
  • Like 1

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Acuma, groapa fu mare ori balonu' galosilor mic ?

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Si, si. Anvelopele sunt cele din talon, 215/50/17... cel mai probabil, in stilul asta, pe viitor voi trece la 205/60/16, dimensiunea standard pt cele pe benzina.

Share this post


Link to post

As verifica amortizoarele, macar ala de pe fata. Am avut si eu parte de o roata din asta tip "piechart" si amortizorul a fost afectat. Vizual nu prea ai cum sa iti dai seama ...

Share this post


Link to post

Cu cremvursti pe jante Geo, nu se prea iese in cistig de cauza. Nici ars cu ceara nu mi-as pune galosi cu balon mic. Sa ce, sa-mi buseasca jantele si suspensia intr-o veselie ? Neee ... Nu se da cu craci-n sus nici de poarta galosi cu balon mai mare in conditiile unui stil de condus normal.

Share this post


Link to post
On 1/8/2022 at 10:33 PM, Geo_ZGA said:

Si, si. Anvelopele sunt cele din talon, 215/50/17... cel mai probabil, in stilul asta, pe viitor voi trece la 205/60/16, dimensiunea standard pt cele pe benzina

215/50/17 nu au balon atat de mic, sunt similare cu "carnea" de pe un Logan cu roti de 15" (195/65/15 -> 1 cm mai putin). E drept ca pentru iarna e mai OK cu roti de 16" pentru ca intotdeauna vor aparea gropi pe drumurile mioritice. Plus ca sunt mai inguste si te ajuta si la tractiune pe zapada 🙂 . Dar acum ca abia ti-ai luat anvelope noi, poti sa mai stai cativa ani cu ele.

Oricum, nici o roata de 15" nu te scapa la cat de stramba a iesit janta ta dupa groapa aia...

Share this post


Link to post

Nu te-ai gandit sa ii tragi la raspundere pe magarii care se ocupa de acel drum? Platim taxe sa ajunga in halul asta niste roti? N-au sarit airbag-urile, sau macar sa se aprinda martorul in bord? 😁

Share this post


Link to post

M-am gandit, dar e complicat, consuma timp si bani... si castigul nu e garantat.

Nu a patit nimic altceva masina, dar probabil e ceva busit pe la suspensie/articulatie, doar ca nimic grav sau evident.

Share this post


Link to post

Pt ca lunea trecuta am facut itp-ul si nu a iesit grozav la frana dreapta spate, am decis sa umblu pe acolo. Initial am zis ca fac frana de mana si etrierii, dar Mircea a avut o idee mai buna si am scos rulmentii ca sa pot lucra la platoul franei de mana. Deci am schimbat rulmentii, culisele, placutele si frana de mana. Wk urmator vreau sa refac si etrierii, pistonase si garnituri... stanga spate nu mai are garnitura antipraf, iar dreapta nu a uzat mai deloc placutele, deci gripat.

273973371_4825358280833168_319436129621256573_n.jpg

273893457_4825357887499874_5933721781547906419_n.jpg

273948125_4825357604166569_644857396029596134_n.jpg

273932804_4825357384166591_5048812086029930200_n.jpg

Edited by Geo_ZGA
  • Like 2

Share this post


Link to post

Din pacate e o problema comuna la Epica, chiar discutam zilele trecute cu un vecin care are tot o Epica (aceeasi culoare ca a ta) si ma intreba ce am schimbat la etrierii spate cand am avut probleme (tot roti infranate). Raspunsul a fost standard: pistonase, garnituri si vaselina la culise si burdufuri culise. Macar la tine s-a gripat pe deschis 🙂 .

Share this post


Link to post

Culisele sunt noi, au mai ramas doar pistonasele cu garniturile lor. Sa vad cand am timp, poate wk urmator.

De data asta am mers pe Autofren, dupa episodul Frenkit la Pinin astea mi se par mult mai bune. Burdufurile de la culise nu s-au potrivit, dar mai era un set in kit-ul de pistonase, alea au fost la fix.

Nu cred ca e o problema specifica Epica, sunt etrieri ca oricare altii... varsta, poate si piesele de calitate slaba din trecut, isi spun cuvantul. Si la Pinin am facut revizia lor completa, macar cei de Epica nu sunt ruginiti varza.

Edited by Geo_ZGA
  • Like 1

Share this post


Link to post

Ieri mi-am facut de cap, iar azi a plouat... deci nu am facut etrierii.

Tot ieri a murit semnalizarea dreapta fata, a mai facut figuri si anul trecut dar si-a revenit. Nu ai loc sa bagi mana, dar farurile se dau jos f usor, am pus leduri si acum e ok. Vedem cat timp, contactul de masa din soclu e cam aplatizat si nu am reusit sa-l asez mai bine de atat momentan.

273988220_474479104341697_866798378966868721_n.jpg

274173382_702044444126738_6706948081971001792_n.jpg

274133876_625515175100604_997866671050266366_n.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Hai ca m-am urnit azi, ca tot am avut mai putin de lucru la munca...

Am aerisit pe spate singur, la "scula" vacuumatica, maine o iau la pedala pe toate 4 rotile.

274456799_5495274210500510_4823651479825487702_n.jpg

274563914_362083972180013_5450930561292972071_n.jpg

274343430_466646241866544_3883300536115339231_n.jpg

274025552_471574158027120_5901029261340263351_n.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Era mancat destul de rau de rugina pistonasul ala, e bine ca l-ai schimbat, nu aveai ce sa-i faci. Sa postezi si codurile de la piese daca le ai, e de ajutor pentru altii 😉  

Share this post


Link to post

Nu le am, am mers pe Autofren si s-au potrivit toate f bine. Da, dreapta spate era cu problema, cel din poze. Nu era ca la Pinin, dar nici bine...

Share this post


Link to post

Dap, de codurile de la Autofren ziceam, stiu ca au niste coduri pe cutia de carton, cel putin asa a fost la cel de Matiz. 

Share this post


Link to post

Le am pe autokarma, dar daca se comanda pe serie de sasiu sunt ce trebuie. Eu ziceam de calitatea fata de Frenkit, sunt mult mai ok Autofren.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...