Jump to content
 

Sign in to follow this  
valy

Ulei - Motor

Recommended Posts

Bine, atunci gasket maker dat pe filet, suna mai elegant? Oricare dintre astea doua rezolva problema ieftin si bine. Acolo nu e presiune, doar greutatea uleiului 'apasa'.

Edited by argon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-am dat si eu cu parerea, voi puneti ce vreti. Dupa mintea mea, as da baia jos si as incredinta-o unui strungar bun sa o rezolve profesionist, este sau nu presiune ... prea putin ma intereseaza, ma simt eu bine sa stiu ca-i facuta treaba cum trebue.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine, ca la carte e corect cum spui tu, dar pentru unii poate fi bataie de cap. Alta chestie e ca putini stiu ca saiba de cupru de la buson e de unica folosinta, se pune alta la fiecare schimb de ulei, cei mai rau e ca mecanicii nu stiu /nu vor sa faca asta, si prefera sa puna saiba aplatizata inapoi si strang ca berbecii sa nu curga pana strica filetul.

Edited by argon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cind cineva va descoperi ca are joja scurta si nu ajunge in ulei, atunci va fi batae de cap, dar fiecare cum crede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La solutia cu strungarul m-am gandit si eu de la inceput. sper sa nu pierd foarte mult ulei pe la filet deocamdata - ca sa dau baia jos acum si sa o duc la strung inseamna sa se duca tot uleiul pe care abia l-am schimbat. daca pica pe acolo o sa incerc solutia temporara cu gasket. cat despre saiba de curpu schimbata de fiecare data, sincer nici eu nu stiam si cu siguranta pe unde am schimbat uleiul nici ei nu au schimbat-o. clar au strans "ca berbecii" la vreun schimb si s-a dus drac filetul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

- ca sa dau baia jos acum si sa o duc la strung inseamna sa se duca tot uleiul pe care abia l-am schimbat.

 

Ei da, il poti recupera in totalitate intr-un vas curat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desigur cum spune Viktor,la strungar,e mai bine,stie mai bine strungaru,la gaura mai mare ,se pune un surub mai mare :D ,la alte marci se recomnda schimbarea surubului/ la woo saiba.

 

La filetare cu tarodu,si face mai mica gaura,.pentru obtinerea dimensiuni perfecte pentru surub.

Edited by ZDN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa aproape 11 ani de functionare doar cu Castrol, 5w40 in tinerete si 10W40, in a doua parte a vietii,motorul se prezinta astfel:

 

Axele cu came,impecabile!

 

Motorul suna f. bine, fara batai suspecte.

 

Problema o reprezinta depunerile gasite in baia de ulei(de care am scapat), insa nu stiu CINE e vinovat: uleiul,varsta motorului sau faptul ca n-a fost facuta niciodata vreo curatare cu motor flush.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Extras din manualul de utilizare Cruze, 2010 si 2011.

In 2010 era disponibil pt. diesel-uri doar motorul Z20DMH.

 

In TIS este trecut doar 0W-40 si 5W-40 (la diesel, la benzina sunt si 0W30/5W30)

 

Voi ce intelegi din asta? Dexos 2, 5w30 este sau nu OK pt acest motor?

Dexos 2 5W40 / 0W40 nu exista (ma rog, nu cu sigla GM pe el)

post-4016-0-95172600-1306367749_thumb.png

post-4016-0-50887800-1306367753_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stie cineva, asta e lista completa cu specificatiile uleiului pt Cielo ( din manual) sau exista pe undeva o lista mai...cuprinzatoare, eventual cu echivalente?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La cum arata motorul la interior, probabil nu e cazul sa-l deranjezi cu un alt ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, Viktore, nu de asta intreb, nu vreau sa schimb uleiul, caci se pare ca am nimerit reteta ideala. Mi se pare o lista incompleta cea din manual, atata tot. Iti spun mai multe pe PM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt trei tipuri diferite de uleiuri acolo. Nu ti se pare suficient ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intr-un manual de utilizare de Nexia scris in limba germana scria doar: 5W40, 10W40 si 15W40, API SF (daca nu ma insel). Il am acasa. Am sa scanez foile respective.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intr-un manual de utilizare de Nexia scris in limba germana scria doar: 5W40, 10W40 si 15W40, API SF (daca nu ma insel). Il am acasa. Am sa scanez foile respective.

Daca am trecut de 200000 km ar trebui sa schimb si uleiul(tipul)? Pana acum am mers cam 130ooo cu Bixxol Extra, am facut un rk la motor recent, tacheti, ax, culbutori, etc. dupa vreo 500 km imi scotea fum, putin ce-i drept, cand faceam un demaraj mai fortat, acum de vreo doua zile nu mai scoate, lucru aparent ciudat, ma gandeam la simeringurile de la supape ca ar trebui verificate eventual schimbate, insa vazand ca si-a revenit, m-am gandit sa mai aman o interventie la motor pana nu ma conving ca are ceva. Mentionez ca motorul trage bine, nu consuma ulei mai mult decat ar trebui avand in vedere gradul de uzura al acestuia, consumul este relativ scazut comparativ cu ceea ce scrie in cartea tehnica 9,5 - 10 % in medie.Ma gandeam sa trec pe Bixxol Premium, daca este cineva care sa contravina acestei decizii v-as ruga sa veniti si cu ceva argumente pentru a putea lua o decizie corecta in ceea ce ma priveste in urma comentariilor dumneavoastra. Multumesc si toate bune va doresc !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mentionez ca motorul trage bine, nu consuma ulei mai mult decat ar trebui

De ce vrei sa treci pe alt tip de ulei ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intr-un manual de utilizare de Nexia scris in limba germana scria doar: 5W40, 10W40 si 15W40, API SF (daca nu ma insel). Il am acasa. Am sa scanez foile respective.

 

aceste indicative sunt prezente si in manualul de instructiuni utilizare in limba romana pentru cielo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce vrei sa treci pe alt tip de ulei ?

 

poi daca in 200.000km a facut rk la motor clar nu e bun uleiul ala. am vazut cielo pe taxi cu 500.000km neumblat la motor si ala are parte de un regim urat de mers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

poi daca in 200.000km a facut rk la motor clar nu e bun uleiul ala. am vazut cielo pe taxi cu 500.000km neumblat la motor si ala are parte de un regim urat de mers.

 

Rk nu a fost facut, zic eu, din vina uleiului, de fapt din lipsa acestuia, intr-o buna zi simeringul din capul axului cu came a binevoit sa sara pierzand ulei pe acolo e drept ca pana m-am sesizat, apoi pana am ajuns in service am facut ceva kilometri. Dupa remedierea defectiunii motorul a inceput sa bata din ce in ce mai tare si am decis schimbarea axului cu came si a componentelor aferente acestuia. Dupa cum v-am mai relatat motorul merge foarte bine acum cu exceptia acelor puseuri de fum pe care am observat ca le scoate din cand in cand, eu de fapt nu doresc sa schimb tipul de ulei, ma refer la brand, ci a calitatilor sale dupa cum spun fabricantii, cel din gama "premium "avand comparativ cu cel din gama "extra" proprietati mai bune tinand cont de numarul de kilometrii parcursi. Prin acest post nu am contestat calitatea uleiului, doresc sa citesc o parere, un sfat venit din partea celor care cunosc mai bine comportamentul acestor masini (motoare) in astfel de situatii, in urma celor relatate de mine, pentru a vedea daca sunt pe cale sa fac o miscare gresita sau nu, multumesc oricum si mai astept sfaturi. O zi buna!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mai citit acest topic de ulei inca de la prima pagina si am mai intrebat despre schimbul de ulei.

Nu am apucat sa schimb uleiul de cand am luat masina , asa ca mai vrea un ultim sfat despre tipul si marca uleiului pe care ar trebui sa il iau. Vreau s apun ceva de calitate, ca nu ma zgarcesc la ulei.

Masina are in ea Daewoo GM 5W30 - 7500km parcursi cu el si am vazut ca uleiul e maroniu. In 2500 de km cat am parcurs eu de cand am masina, nu am observat sa consume ulei. Pe filtrul de aer avea o mica pata de 1-2cm patrat i de ulei, dar destul de insesizabila, plus ca filtrul nu era schimbat de mult timp. (am pus eu acum unul nou)

Pana la caest ulei daewoo GM, masina a mers doar cu Texaco 10W40. (masina are 80.000km)

 

Eu as merge pe Castrol/Mobil 5W40

Voi ce ziceti? Trebuie sa iau o decizie si nu am vrut sa o iau pripita. sa trec pe 5W asa cum are si in ea acum? Sau sa merg tot pe 10W ? asa cum 90% din timp a mers masina.

Edited by abarth_mcm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiind vara, caldura, si cum pana acum masina a mers 90% din totalul uleiurilor avute cu 10W40, am optat tot pe acest indicativ. daca asa a cam invatat-o fostul propietar..asa o sa o tin si eu..

Am ales Castrol Magnatec.

 

Dat jos, nici vechiul ulei 5W30 Daewoo GM nu arata rau si asa la ochi mai mergea.. Am verificat si filtrul de aer. Nu are gram de ulei pe el. Il schimbasem in urma cu 2,000km.

Edited by abarth_mcm

Share this post


Link to post
Share on other sites

masina a mers doar cu Texaco 10W40. (masina are 80.000km)

 

Eu as merge pe Castrol/Mobil 5W40

Voi ce ziceti? Trebuie sa iau o decizie si nu am vrut sa o iau pripita. sa trec pe 5W asa cum are si in ea acum? Sau sa merg tot pe 10W ? asa cum 90% din timp a mers masina.

 

Sper ca raul sa nu fie deja facut...

10w este prea gros pt un motor ca al tau.

 

Eu de exemplu la cielo cu 130.000 de km inca mai bag si o sa continui sa bag Mobil1 0w40 are cea mai buna protectie atat la cald cat si la rece, si il schimb la maxim 10.000 de km.

 

Sa nu bagi sub nicio forma Castrol Magnatec - o posirca de ulei

 

Asadar iti recomand cu caldura Mobil 1 0w40..., motor silentios, pornire usoara, consum mai mic de benzina, protectie a motorului foarte buna, etc...

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ uskt: Cat ulei consuma motorul intre doua schimburi?

Edited by cris06

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ms de sfaturi. Stiu ca Mobil e un ulei de calitate.

Masina a mers inca dupa primul schimb de ulei cu 10W40. Doar ultimul schimb fusese cu 5W30.

Deci 90% din kilometraj fusese facut cu 10W40 si am ales sa continui.

 

Daewoo recomanda in mare cam asa:

-indicativ de 10W vara

-indicativ de 5W iarna

Problema apare ca primul ulei e semisintetic, iar al doilea full sintetic si nu prea ar trebui amestecate. Plus ca Daewoo aminteste si de 15W40 , pt temperaturi ridicate ale mediului.

Daewoo nu precizeaza ca se poate folosi 0W40 pt Cielo, ci doar indicativ cu 5, 10 sau 15 in functie de temperatura de afara sau de uzura motorului. Dar..iti dai seama ca 0W40 nici nu prea aparuse cand s-a fabricat prima data motorul de cielo..probabil de atunci e si manualul...facut dupa tiparul vechilor dacii :) ))

 

Din mom ce masina a mers bine chiar si cu ulei GM, ma indoiesc ca ar merge mai rau cu Castrol Magnatec. Voi vedea pe aprcurs.

Stiu:

-nu e recomandat sa se foloseasca C3 de la Castrol Magnatec pt motoarele daewoo.

-trebuie sa se foloseasca A3B3 pt daewoo. Eu am gasit si am pus A3B4, ceea ce e fooooarte apropiat cu A3B3 la caracteristici. Deci ar trebui sa fie ok.

Deci atentie cand se cumpara un ulei sa se citeasca si acel indicativ: C, AB, etc. Din ce am citit prin brosuri, C3 nu ar fi recomandat pt daewoo, iar la Castrol Magnatec se intalneste si C3 (destul de des), probabil si de aici renumele prost.

Eu zic ca daca se foloseste clasa AB (in special A3B3), nu e nicio problema din moment ce specifiicatiile manualului Daewoo sunt respectate. Iar A3B3 se intalneste chiar si la Castrol Magnatec...mai rar ce-i drept.

Edited by abarth_mcm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...