Jump to content
 

Sign in to follow this  
Dj_Dark

Cele 2 Bmw-Uri

Recommended Posts

Revenim dupa problema cu macaraua dreapta spate, in concediu a fost randul macaralei stanga fata sa faca figuri, avea o troznitura pe la jumatate atat pe coborare cat si pe urcare.

S-a comandat noua si s-a inlocuit, 300 ron, tot valeo, problema se vede in poze, practic sina din dreapta ramasese degeaba iar plasticul rupt ramasese acolo si sarea peste el la fiecare actionare.

IMG_20210817_173047_compress64.thumb.jpg.76c53f9fc9b78382b75d79dae8762b46.jpgIMG_20210817_173051_compress77.thumb.jpg.0d81229a6d5edd559ce9fa3453f0b2eb.jpg

Edited by Dj_Dark
  • Like 2

Share this post


Link to post

Am bifat si marea pe anul asta cu cel gri, a murit iar deschiderea electrica portbagaj dar in afara de asta nu am avut alte surprize.

IMG_20210828_190757_compress31.thumb.jpg.584ed2037917e921bcfa7eceaf38d25e.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Rezolvat deschiderea electrica portbagaj 🙂

Share this post


Link to post

Gata, azi am luat problema in mana si am schimbat urmatoarele la gri:

Brate (bascule) fara bucsile din spate care erau inca bune, lemforder, am descoperit ca asta echipa original e46.

Tampoane motor meyle.

Bielete directie+capete de bara tot meyle + burdufuri febi.

Flanse amortizoare febi.

Aveam si bieletele antiruliu tot meyle, dar erau inca bune cele de pe masina.

Ca impresii, motorul nu mai vibreaza vizibil, nu placebo, cand am pornit am zis ca e benzina 🙂 

Totodata am dat cadrul motor jos sa investighez un miros de motorina dar nu am avut ce sa investighez, e spoit tot de ulei/motorina peste tot si nu mi-am facut o parere clara, pare ca vine de sus, probabil nu mai etanseaza carcasa filtrului de ulei pe chiulasa, problema comuna la toate bmw-urile dupa o varsta.

O sa vad exact cand redesfac admisia sa ii schimb garniturile si sa renunt definitiv la clapete (swirl flaps), intre timp am vazut ca e umed pe la epurator/decantor sau cum se numeste separatorul ala de ulei/vapori de ulei, probabil garnitura s-a facut lemn.

Totodata pare ca umezeste pe la conductele injectoarelor la capatul dinspre rampa.

Pe data viitoare. Ah da, ca si pret total cred ca undeva pe la 2000 RON 

  

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post

de ce nu ii dai o spalare temeinica la motor, o lasi sa se usuce bine si aia este, ai sanse mult mai mari sa vezi de unde plange 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Am mai dezmortit-o si pe aia rosie, anul asta nu a iesit din curte 🙂

IMG_20211031_143857_compress61.thumb.jpg.e1dae0a18ca90194cec54f517b629448.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Sa mai updatam aici, nimic senzational, doar am reusit sa pun rotile de iarna 🙂

IMG_20211121_125246_compress16.thumb.jpg.2d83feb0ac45519f0bdd95329b2ce70f.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Fiindca dizelul a facut 380 mii km am sarbatorit cu un schimb de ulei + filtre (ulei,aer,habitaclu).

Am reusit sa imi intep o anvelopa de iarna saptamana trecuta de la o groapa nasoala, din fericire a mers petec pus pe interior. Nu am bafta de roti si aia e, m-am resemnat.

Cu o saptamana inainte am dat 450 ron la vulcanizare sa le indrept/echilibrez pe toate 4.

Share this post


Link to post

Eh ... si tu acuma ... Norocul si-l mai face omul si cu mana lui 😉

  • Like 1

Share this post


Link to post

Problema noua cu cel gri, releu bujii incandescente, beru ala a tinut 5 ani, ce sa ii mai cer 🙂 

Acu l-a gasit, asta vara nu putea sa moara 🙂  Simptome clasice, pornire dezordonata cu fum la sub zero grade si eroare intermitenta pe toate cele 4 bujii concomitent.

 

La rosu am luat niste culise de geamuri, poate le fac si eu pana la urma sa mearga bine.

Pentru cine nu a citit din urma, ambele geamuri fata se "haiesc" spre fata, se blocheaza in cheder si sar din macara daca nu esti atent.

Daca vara trecuta mergeau cat de cat, acum au devenit aproape inutilizabile.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Revenim la gri, releul ala tot intermitent merge, bine ca e cald, asa ramane momentan, aparent este penurie, mai asteptam.

Intre timp, au inceput altele in cascada. Acum, vre-o 3 saptamani am descoperit ca nu mai aveam lumini la numarul de imatriculare, fir rupt in burduful de trecere dintre caroserie si capac portbagaj. S-a rezolvat ad-hoc tragand un alt fir, deja am experienta, asta mai fusese reparat acum 2-3 ani si s-a rupt iar langa lipitura.

Saptamana trecuta, eroare bec ars dreapta spate, pozitia de pe capacul portbagaj dreapta nu mai functiona, aceeasi problema, fir rupt in burduf, reparat si asta, la fel ca celalalt, mai fusese odata reparat, s-a rupt fix langa lipitura. Ar trebui inlocuita toata instalatia de la portbagaj, nu e lunga si nici o avere, dar lene mare si doar pe ebay gasesc 🙂

Continuam cu nr 3, care defapt e mai veche dar s-a agravat, inainte aparea doar vara la temperaturi mari sporadic, imi dezactiva dsc/abs cu eroare de senzor presiune pompa frana, am senzorul de vre-o 2 ani dar e greu de ajuns la el si sunt si 2, nu stiu care din ele este. Mai nasol e ca a inceput sa apara si iarna la temperaturi scazute, trebuie adresat mai repede.

Si, ultima, tot veche, cateodata senzorii de parcare faceau figuri, la modul ca piuiau continuu, acum s-a agravat si asta, am desfacut bara si identificat senzorul defect dar nu am resuit sa il repar, unde inainte dadea fail odata la 10 incercari, acum merge odata din 3 incercari, am comandat toti 4 (320 RON) fiindca la modelul asta nu se pot schimba decat dand bara jos, ceea ce nu e chiar placut, am zis sa  nu risc sa o mai desfac decat inca odata si gata.

Poze data viitoare 🙂 Se pare ca imi da semne discrete ca vrea sa o las sa moara cu demnitate si eu nimic 🙂

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

A cam imbatranit si incep sa pice sistemele neesentiale 😞 . Senzorii de parcare chiar sunt ieftini, la Spark imi cereau 380 lei doar pe un senzor original si aftermarket nu gaseam nimic. Am facut o tiganie cu un senzor aftermarket de Captiva luat cu 100 lei de pe ebay pe care l-am modificat cu niste piese din senzorul original.

Din pacate cand firele devin casante singura varianta este sa schimbi o bucata mai mare ca stresul mecanic sa nu actioneze fix unde este lipitura. Stiu ca este o problema comuna si la VAG, mai ales la firele care merg catre portbagaj.

  • Like 1

Share this post


Link to post

S-a rezolvat.

IMG_20220213_120817_hdr_compress74.thumb.jpg.9edddc68ea0537379d8988a3d9859acd.jpgIMG_20220213_121007_compress17.thumb.jpg.20a8bfbd03431af910ab15ea27838c1d.jpg

Din pacate cu toti cei 4 senzori noi sistemul nu functiona, nu simtea nimic la niciunul, dupa multe combinari am pus 2 noi si 2 vechi si acum merge.

2 din cei vechi erau defecti clar, cu unul piuia continuu instalatia, celalalt nu simtea nimic insa din cei noi nu stiu exact care era defect de se manifesta asa.

Oricum, daca liseste un senzor din circuit (oricare) piuie continuu, asa ca e mai greu de diagnosticat. Intr-un final merge, asta conteaza.

Edited by Dj_Dark
  • Like 2

Share this post


Link to post

Am mai scos-o si pe-asta la lumina si totodata am inlocuit culisele geamurilor fata, acum par ca merg, vedem cat tin fiindca cel de la sofer tot are o mica sincopa, probabil chederul vechi isi spune cuvantul.

Am dat si foliile jos de pe ele sa nu am surprize. Bateria si-a dat obsetescul sfarasit, cred ca a prins-o frigul descarcata si a inghetat, nu mai tine curent deloc, am comandat un macht ca de-asta nu aveam 🙂 

IMG_20220226_163025_hdr_compress95.thumb.jpg.dd566a7ec8ef8811bf7ee4ca413ad9c5.jpgIMG_20220227_130143_compress95.thumb.jpg.9f9e23acfbbebef2583a2eb1b6c8115e.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Continuarea, fiindca aveam un zdranganit la evacuare am zis sa investighez un pic, asta e ce am gasit ca amintire de la circuit 🙂

IMG_20220305_163833_compress24.thumb.jpg.71c8eb901b1bcfa5eebb0b623320f621.jpg

Piatra respectiva era blocata intre saxofon si caroserie, ea era sursa zdranganitului. Am mai gasit niste iarba (nu de care trebuie 😛) si suportul respectiv rupt, ambele tampoane retezate curat 🙂 . Tampoanele s-au comandat deja, 22 ron bucata. Cel mai probabil s-a intamplat la o iesire mai nasoala in decor (am avut vre-o 3).

In continuare, fiindca tot mi-am luat setul de cale blocare distributie, a fost sa verific daca distributia este intr-adevar bine.

IMG_20220305_182748_compress34.thumb.jpg.168621553e2c10aa6151267eefdefea1.jpg

IMG_20220305_182659_compress3.thumb.jpg.cae7a46fb3ff8a4e382975bcd618b5cf.jpg

Admisia era ok cu arborele, insa evacuarea era putin intarziata. Totodata am masurat daca toate pistoanele sunt unde trebuie (nu sunt biele indoite) cu sublerul prin gaura bujiei, masuroatoarea efectiva nu era relevanta, ceea ce era relevant este ca pistoanele 1-4 respectiv 2-3 sunt la acelasi nivel 🙂

Si, evident, test de compresie.

IMG_20220305_170904_hdr_compress30.thumb.jpg.433067f56fdd8f85057af02045c67f45.jpgIMG_20220305_171008_hdr_compress49.thumb.jpg.9c3f492e603877290f4a0cc1f69b8b59.jpgIMG_20220305_171052_compress68.thumb.jpg.2125de9d3d7916d7c7b41e77fef164ba.jpgIMG_20220305_171132_compress62.thumb.jpg.9cc51030d7d2c21b48f339ec56c9ac09.jpg

 

La final am reusit sa pun garnitura capacului prost, drept urmare motorul mergea foarte prost, aparent este foarte sensibil la aer fals, simte si desfacerea busonului de la ulei in functionare.

Intr-un final s-a pus bine si functioneaza, pare ca raspunde putin mai bine la acceleratie insa numic spectaculos, o sa mai vad la testul de drum cand va fi.

Pana atunci, poze finale 🙂

IMG_20220305_165255_hdr_compress39.thumb.jpg.8e77cb254e2b55969d9362c923244479.jpgIMG_20220306_173634_hdr_compress10.thumb.jpg.09cd2d4c0a217995641371c175b0818f.jpg

Edited by Dj_Dark
  • Like 5

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Continuam, au venit tampoanele si cu ocazia asta am schimbat si uleiul. Nu avea mai mult de 2 mii km dar avea 2 ani cel putin si a vazut multa forja pe circuit.

Am mers pe Motul de data asta de test.

IMG_20220312_130052_hdr_compress47.thumb.jpg.50f86b212ec7f3b85a36cbd2e6c981b5.jpgIMG_20220312_130238_hdr_compress18.thumb.jpg.9617b95d8b2fcafe8ef8a08d127249df.jpgIMG_20220312_135438_hdr_compress20.thumb.jpg.a9e30540cf1d5dce6d35066b87f41614.jpg

Masina e cam gata, asteptam vreme mai frumoasa sa facem itp si asigurare, dupa care test de drum, mi-e cam dor de ea dupa atata timp 🙂

Edited by Dj_Dark
  • Like 3

Share this post


Link to post

S-a facut asigurare, ITP si de 2 saptamani e in Bucuresti. Dupa vre-o 700 km si 60 litri de benzina concluziile sunt urmatoarele:

Toba este foarte zgomotoasa, sau am imbatranit eu, drept urmare o voi inlocui cu ceva mai linistit, cel mai probabil revin la stock 🙂

Parca pica un rulment pe spate, parca se cam aude (sau o fi cauciuc stramb) dar pana nu schimb toba aia nu imi dau seama.

S-a incarcat cu freon dupa schimbarea radiatorului si bobina compresor, instalatia functioneaza, vedem pe calduri mai mari eficienta.

Geamul stanga iar face figuri, trebuie ajutat cu mana pe ultimii 3 cm, altfel se "haieste"spre fata si da inapoi. Cel mai probabil chederul e de vina, in rest am schimbat tot. Dreapta se pare ca functioneaza corect.

Parca bate usor ceva pe stanga fata la denivelari.

Cam atat, acum cele bune 🙂:

Farurile sunt belea, cele mai bune faruri dintre toate masinile mele, lupe + geam de sticla (nu plastice ca la alea noi) + becuri philips blue vision 120 sau 150% (nu mai stiu exact) fac super treaba, o placere sa merg noaptea.

Rotile sunt perfect drepte si echilibrate, nu vibreaza nimic, masina are o tinuta de drum superba, o placere la condus (daca nu ar fi toba aia).

Cam atat, poze:

IMG-20220407-WA0005_compress59.thumb.jpg.3249ae81adb465fd24bf699c95124b8f.jpg452128873_IMG_20220407_205700_hdr2_compress76.thumb.jpg.b6f090b106ff9bee7464204cc8c7400a.jpg1235692513_IMG_20220407_205719_hdr2_compress19.thumb.jpg.db146b063cc10220c35ad65ac39031b1.jpgIMG_20220409_151720_compress0.thumb.jpg.311e047c25ed12ff451bad44cea3a715.jpg1283200843_IMG_20220410_135221_hdr2_compress14.thumb.jpg.5cf1c5d3925337e010b44738c2501325.jpg

  • Like 6

Share this post


Link to post
On 4/12/2022 at 9:33 AM, Dj_Dark said:

 

Toba este foarte zgomotoasa, sau am imbatranit eu, drept urmare o voi inlocui cu ceva mai linistit, cel mai probabil revin la stock 🙂

 

Ehe, fosta-i lele cind ai fost capitan si sef de post ...

Bey, da parca senzorii receptori auditivi scad in intensitate dupa o anumita virsta asa. Acuma, sint si cazuri in care senzorii recepteaza fel si fel de zgomote, sunete ciudate, voci bizare soptite in urechi etc ceia ce e nasol, ba chiar foarte grav !

In cazul de fata tind a crede ca toba e chiar zgomotoasa si trebuie inlocuita cu una mai "a la pensionar asa ..." domoala. 😉

Share this post


Link to post

E zgomotoasa intr-un fel urat, are o rezonanta urata la relanti mai ales si dupa 3500 de ture nu prea se mai aude, exact pe dos de cum ar trebui 🙂

Nu ma deranjeaza o toba zgomotoasa, am pe verde, am avut pe bej, dar asta chiar e enervanta. Deja am comandat un ieftinache polonez, asmet, astept sa vina sa vad ce e de capul ei. Bosal era 700 ron 🙂

In alta ordine de idei, am incarcat instalatia de AC, dupa multiple incercari de la 800 grame pana la 1200 am ramans cu 1000, asa par cele mai ok presiuni.

Masina cere 1200 g (da, extrem de mult) dar intre timp am schimbat evaporatorul cu unul care e cam 1 treime grosime din cel original si am zis sa mai scad din freon.

Oricum, o sa mai investighez presiunile cand o fi mai cald afara, dar asta pare setarea corecta momentan.

 

Am gasit un volan de care imi place pentru ea, covrigul e bun insa nu-mi plac butoanele alea tocite si nici airbagul, are o adancitura ce nu se vede in poze, de altfel nici spira nu o am, ma mai gandesc daca il montez, a fost gratis la alte piese cumparate la gramada.IMG_20220416_153839_compress29.thumb.jpg.88a5d4ce3085e8348e02999cf5556918.jpg

 

Si o poza de la altii 🙂

IMG-20220414-WA0007_compress30.thumb.jpg.26093485aea2fd8c93e8e97bdcc081f0.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

La cel gri acum, am schimbat trim-urile cu unele replica de piano black, alea vechi sunt vopsite cu ceva cauciucat care de la timp se facuse urat.

Totodata am luat o pompa de frana din dezmembrari pentru cei 2 senzori de pe ea urmad sa o schimb (cu totul sau doar senzorii, vom vedea) sa scap de eroarea sporadica de presiune care precede dezactivarea dsc+abs+traction control. 

IMG_20220416_152951_hdr_compress54.thumb.jpg.7e30ccfd9960bc38c4e91e06a9e3f21b.jpgIMG_20220416_153122_compress23.thumb.jpg.ec6578d70fc757ff23dc4bd22b89b934.jpgIMG_20220416_152959_hdr_compress7.thumb.jpg.f25ed74653b1e01e6afc366db818a687.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Gata, este liniste.

Binenteles ca toba nu s-a potrivit, au trebuit sudate 2 urechi pe ea ca si la cealalta veche dar in fine, nu mai intru in detalii, e pe masina si se aude ok acum.

IMG_20220422_142114_compress53.thumb.jpg.140598f2c928b53b2e83572f2d14b509.jpgIMG_20220422_142129_compress42.thumb.jpg.9d70cd2d2b1eaa2fe2029d890cafddc6.jpgIMG_20220422_142120_compress93.thumb.jpg.2abc0a95409d7d3508b51c050426cc1c.jpg

IMG_20220422_153643_hdr_compress74.thumb.jpg.2a97a22addf64498f1660d6fdcd72392.jpg

Edited by Dj_Dark
  • Like 2

Share this post


Link to post

Nu m-am putut abtine 😀 (dau o bere cu prima ocazie!) 

278582092_1816008872064727_6760236174737244939_n.jpg

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Am primit-o din 2 surse deja 🙂 . Nu ma simt, modelul e gresit si ala are par 😛

Si, daca tot sunt aci, am schimbat pompa de frana la dizel, unul din senzorii de presiune de pe cea veche sarea random din 1 bar in 10-20, iar un bar si tot asa, de-aia imi tot dezactiva ABS/DSC, tot tacamul.

Mai trebuie facuta aerisirea si nici poze nu am, postare asta trebuia sa fie maine-poimaine dar daca m-ai starnit 🙂

Tigaia rosie se aude chiar decent, pot sa aud si eu muzica din masina acum.

 

PS, am imbatranit, cat de curand dau si suspensia sport jos, o fac stock si o bag la retro, tocmai a facut 30 de ani 😄

Edited by Dj_Dark
  • Haha 3

Share this post


Link to post

Gata, montat, aerisit, testat, merge blana 🙂

Senzorii indica la fel in orice conditii de la pedala normala (1-2 bari) pana la maxim (cam 100 de bari).

Doar o poza am 😛

IMG_20220427_115217_hdr_compress4.thumb.jpg.50263143f67662a1ad404102e1c2d59a.jpg

Acum, nr 2, mi-au venit becurile 🙂

IMG_20220427_172456_hdr_compress10.thumb.jpg.93595f03864bcb5c5e30633695a48376.jpg

As face orice numai sa nu schimb farurile alea, drept urmare setul de H7 e pentru gri, vedem cum sunt comparativ cu cele vechi 150+ tot Philips.

Seturile H1 acum:

Unul s-a montat pe cea rosie pe lunga fiidnca aveam niste osram normale si aprindeam lunga cam degeaba avand in vedere ca pe scurta aveam philips 130+. Se vede diferenta.

Celalalt a inlocuit niste philips whitevision xenon effect la espero verde pe scurta in speranta ca scot mai mult din farurile alea, din pacate la prima vedere par la fel, le-am schimbat degeaba 🙂

  • Like 3

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...