Jump to content
 

Sign in to follow this  
Dj_Dark

Cele 2 Bmw-Uri

Recommended Posts

Posted (edited)

Am gasit intr-un final compresor pentru E36 SH, ideea e ca se gasesc compresoare, dar al meu fiind din 92 a avut motorul cu distributie pe curea (M40) mai rar intalnit la e36 si mai comun la E30, drept urmare compresorul este din aceeasi generatie si se gaseste foarte greu.

Oricum, vorbarie multa, am demontat bobina de pe el (functionala de altfel) cu greu, era foarte ruginit ambreiajul drept urmare l-am cam stricat, si am montat-o pe al meu de pe masina.

Daaar, tot nu cupleaza, acum din lipsa freon, cel mai probabil pierde pe la radiatorul din fata fiindca l-am vazut vara trecuta ca era uleit la un colt.

Bobina noua merge, bobina veche era intrerupta, altceva nu poate fi mai ales ca nu pornesc nici ventilatoarele. O sa comand radiator nou, ceea ce trebuia sa fac din prima dar na 🙂 .

Cel gri a intrat la garaj dar nu m-am apucat inca de el, saptamana viitoare.

Pentru frane am mers pe astea, vedem cum sunt.

IMG_20210318_102239_compress33.thumb.jpg.309de5df363bda75ebcf28a0a9b22dd3.jpg

Pe langa asta se vor verifica/schimba (dupa caz) bieletele antiruliu si capetele de bara. Si rotile de iarna cu cele de vara evident.

Totodata se vor verifica jocuri si alte probleme, cele de mai sus le am deja cumparate, restul ce mai apare se face lista si se cumpara. Acum avand cele 2 espero functionale si cu actele in regula, acum imi permit sa o tin desfacuta timp nedefinit 😉

La motor trebuie desfacut si vazut ce curge si pe unde, probleme de functionalitate nu are.

Va urma.

 

Edited by Dj_Dark
  • Like 3

Share this post


Link to post

Din cate stiu eu la astea perforate se produc microfisuri, te ajuta maxim doar la look.

Share this post


Link to post

Iarasi ai cimis-o Dj'ule, iar cu perforate... 

Share this post


Link to post
3 hours ago, Akon said:

Din cate stiu eu la astea perforate se produc microfisuri, te ajuta maxim doar la look.

Nu ajuta doar la look. Ajuta si la racire, si la eliminarea prafului de la placute, si la o priza mai buna a placutei pe disc. Textar fac produse de calitate, in general... nici macar la Rotinger nu am auzit sa se fisureze.

Share this post


Link to post

La mine sigur nu s-ar fisura. Acuma, ca or rezista sí la altii nu mai stiu. 

Share this post


Link to post
16 hours ago, Geo_ZGA said:

... nici macar la Rotinger nu am auzit sa se fisureze.

Nu exista controverse la acest capitol, SIGUR apar microfisuri mai devreme sau mai tarziu. Am avut pe MOS, am postat imagini cu fisurile mentionate. Am vazut acelasi comportament si pe Mertz-uri, nu de calitate este vorba in primul rand. Exista numeroase discutii pe net pe tema asta.

Acum ,Textar e dintre "cei mari", sunt sigur ca recomanda schimbarea discurilor la al doilea schimb de placute. Ma gandesc ca, la DJ, asta ar insemna cam la 50.000km cel mult. Pana acolo estimez ca nu vor produce neplaceri, dar clar recomand inspectie serioasa la fiecare 10.000km

In ceea ce priveste avantajele, nici astea nu sunt discutabile. La condus mai "tineresc", evacuarea rapida a gazelor rezultate in urma frictiunii si racirea mult mai eficienta practic inlatura efectul de fadding.

Sa le uzezi cu placere 😈 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Pe final de viata, cand deja e uzat discul, posibil sa apara... dar nu cred ca-si face cineva probleme ca se va intampla peste 50.000km. Stiu o gramada care folosesc, inclusiv pe offroad, si nu s-au plans de ele.

Share this post


Link to post

Discurile sunt brembo, senzorul de uzura e textar.

Oricum, daca tin mai mult de un set de placute sunt multumit, cele 2 seturi de ate vechi nici macar atat nu au tinut.

Stiu de microfisuri, am si vazut, va fi un experiment 😄

In alta ordine de idei, ce curgea nu era motorina, nici ulei ci apa din cauza astuia:

IMG_20210411_115514_compress76.thumb.jpg.4c3e001180c75a2d3ed1f14328c2c016.jpg

Are o microfisura pe unde supureaza usor, de-asta imi si disparea apa din vas cam 1 litru la o luna 2 asa.

Am gasit topran, astept sa vina piesa.

Mirosul de tractor din ce am vazut vine de la decantorul de gaze/ulei carter care aparent nu mai etanseaza bine, aveam vre-o 3 prin garaj, am ales din ele ce era mai bun, vedem daca mai umezeste.

IMG_20210410_115015_compress79.thumb.jpg.294b18bb9261c9e03db878abffc3928f.jpg

Share this post


Link to post

BIne ca i-ai dat de cap, problemele astea "fine" sunt cel mai greu de diagnosticat.

Share this post


Link to post

Dj-ule ... Te-ai ramolit maica ... Sa confunzi motorina/ulei cu apa :)))

  • Haha 2

Share this post


Link to post

Gata franele fata, acum astept dupa prostia aia de plastic.

Totodata am observat ca da un pic ulei pe jos, cred ca e simeringul de sub fulie, daca nu se agraveaza asa ramane momentan, mi-e sila sa desfac aia stransa la 300 NM cu tot cu pasta de blocare, plus ca am o experienta neplacuta cand s-a desfacut in mers 😄

IMG_20210413_141204_compress19.thumb.jpg.75a62a25ac36c792d756d1ddfd827afc.jpg

IMG_20210414_141946_compress1.thumb.jpg.e5a7ff0cae26af4b0a859361dccdd57c.jpg

IMG_20210413_154148_compress51.thumb.jpg.988103913ecf4df3fcdd15e150aeeba5.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Posted (edited)

A venit prostia ,am montat-o si, surpriza, oring-ul de la quick release s-a cam facut patrat drept urmare pierdea pe langa. Cum nu am gasit niciunul de diametru corespunzator in nici o trusa am facut o "romaneasca", mastic pe stutz, lasat peste noapte si pare ca nu mai pierde.

O sa am in vedere pe viitor daca nu tine, mi-am adus aminte ca atunci cand am schimbat radiatorul, ala nou avea si oring-uri in pachet si cred ca unul e ce trebuie, din pacate am uitat pe unde le-am pus.

Ca o nota personala, prostie mai mare nu am vazut, ala care a inventat quick release-ul ar trebui sa moara in chinuri 🙂 . Un sistem total inutil, nu usureaza cu nimic, dimportiva, niste chestii care se pot strica in plus. Colierul este sfant.

Mi-a venit si radiatorul de aer conditionat pentru aia rosie, cand termin cu asta o iau pe-aia la mana.

Si la final o dovada ca nu exista motor ca la bemveu 😄, fara galerie de admisie si cu juma' de senzori deconectati nu aprinde check, nu vreau sa stiu cum se prezinta tehnic alea cu jumatate de bord aprins cand a mea nu zice nici psss. E drept ca la a doua pornire a aprins check 😄 

 

 

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post

La a mea daca vreau sa ii dau jos furtunul din intercoller spre galeria de admisie ca sa ii sprayez niste curatitor de EGR face fitze, nu vrea sa porneasca nici in ruptul captului. Ma intreb ce se intampla daca chiar am o urgenta si trebuie sa plec cu masina cu furtunul gaurit. Vorba aia, nu se mai fac masinile cum se faceau odata... 

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Deconectezi debitmetrul si merge. Si a mea facea la fel, e normal, nu simte ca trage aer si nu baga nici motorina 😉

In alta ordine de idei, azi am inchis-o. Am sters kilele de erori din calculator si merge. Mai am de scos niste lichid din franele fata si pus rotile de vara.

Lichidul de frana se va schimba cand umblu la spate, cel mai probabil pana in toamna la cu mse prezinta placutele/discurile.

Printre altele am desfacut contraaripa si nu am fost dezamagit de ce am gasit acolo.

Stiam de pe dreapta cand am investigat de ce intra apa in masina ce e acolo si am zis ca acum e un moment bun sa curat si pe stanga. Cam asa arata.

IMG_20210421_151452_compress88.thumb.jpg.c9cb7203447a89a49b3d2152b0fd35b1.jpg

S-a curatat, bagat ceara, dat cu loctite motul ala ruginit si la final un pic de spray de jante argintiu, altceva nu aveam 🙂

IMG_20210421_152202_compress2.thumb.jpg.11d1be3eb5eceea9cadb29cb29e531af.jpgIMG_20210421_153137_compress38.thumb.jpg.3bf22e9f7524d1feca802e7d09774440.jpg

Poze la final nu am mai facut, e argintiu 🙂

Edited by Dj_Dark
  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Continuam, am montat rotile de vara la gri si cu ocazia asta am reevaluat franele spate 🙂

IMG_20210422_154145_compress72.thumb.jpg.4581b0472d809b167a5f827126b1d0be.jpg

In urma reevaluarii am decis sa comand discuri si placute, am luat tot brembo gaurite cu ate ceramic (vre-o 760 RON) astept sa vina.

 

Cel rosu acum, am schimbat radiatorul de AC si cu ocazia asta tin sa va anunt ca NRF sunt niste mizerii, prin comparatie nissens sunt parfum.

Mai subtire, prinderile nu sunt aliniate, au trebuit reajustate din patent, din 6 prinderi pentru ventilator mai sunt doar 4, original sunt cu cheie de 8 si profil holtzsuruburi, cele noi sunt cu cheie de 10 si filet normal.

Pe deasupra 2 din ele sunt prea scurte, la fel si cele 2 care prind radiatorul in partea de sus.

Oring-urile am folosit de la mine, ce venise cu radiatorul erau prea subtiri.

Pe scurt, a trebuit sa mut 4 clipsuri din 6 de pe cel vechi pe cel nou si nici macar conductele nu veneau chiar la fix, erau putin "offsetate", a trebuit sa reajustez prinderile. Nu mai iau NRF ever.

Cam asa arata cel vechi, curgea prin toate gaurile si o diferenta dintre ele.

IMG_20210423_154657_compress47.thumb.jpg.86a32f52d11aba0c5f150071bdcdaa09.jpgIMG_20210423_154714_compress38.thumb.jpg.dd4055b2634e6e4e807f0133d7873f0a.jpgIMG_20210423_154705_compress57.thumb.jpg.f291d5c4265e1c9f914d0055e9601059.jpg

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Tot la aia rosie am facut tzigania asta:

IMG_20210425_161719_compress94.thumb.jpg.abe394465892ffec1d2a9828e526b6ae.jpg

Daca nu se observa, am facut un capac la una din iesiri din tabla prins pe stilul "silencer-ului" de la alea de vitan, adica demontabil.

Ca si rezultat, s-a mai redus zgomotul un pic, vedem la drum lung.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Ieri am mai facut si eu o distributie la un cielo executive 2005 fiindca era originala si neumblata 😄 

Pentru cine nu stie am si asa ceva in familie, acum are vre-o 58 mii km si binenteles ca l-a luat rugina un pic desi sta doar in garaj.

IMG_20210427_154549_compress62.thumb.jpg.b95d18e3a3a81fae581689fcfb7404b0.jpg

Si, ar fi trebuit sa ma opresc aici, dupa nu a mai iesit nimic, dupa cum urmeaza:

Am vrut sa montez un microfon pentru player-ul cu bluetooth pe ala rosu sa pot sa raspund si eu la tel cand suna cineva si sunt pe BT, binenteles ca i-am rupt mufa cand am incercat sa il trag prin bord.

Si, am observat ca cel putin pe stanga, a revenit problema cu geamul, este a treia oara deja ma scoate din minti, pur si simplu mi-e frica sa mai las geamul jos ca nu il mai ridic. Am schimbat macaralele data trecuta, degeaba.

O sa verific chederul, dar mai incolo, momentan toleranta mea pentru aceasta masina este zero 🙂

Si la gri a venit si spatele.

IMG_20210427_164958_compress74.thumb.jpg.e36d3d07fcb8c768a8c1f1c16c8368d2.jpg

Trebuia sa ma abtin dar nu am facut-o, am vrut sa le montez ieri, am reusit sa desfac la o roata si am observat ca unul din ferodo-urile de la sabotii franei de mana s-a dezlipit de pe sabot un pic, drept urmare am montat la loc provizoriu sa pot pune masina pe roti si  am comandat saboti si set de arculete.

Nu stiu de ce aveam impresia ca le-am schimbat data trecuta insa la ce am vazut acolo nu pare, cred ca am confundat cu aia rosie.

Acum astept comanda.

Ah, am uitat, in procesu lde schimbare distributie am reusit sa ma tai serios la un deget, rana nu parea mare insa nu cred ca mi-a curs vreodata atata sange pana acum probabil a fost adanc si zona puternic vascularizata 🙂. S-a inchis repede cu un plasture dar am facut pauza cam o ora fiindca nu prea ma simteam ok 😄

Morala: Ar fi trebuit sa ma ascult singur si sa ma opresc, eu am o vorba, daca strici ceva mai bine te opresti, continuarea nu va aduce nimic bun 😄

Edited by Dj_Dark
  • Like 2

Share this post


Link to post

S-a montat spatele intr-un final. Sabotii comandati nu am mai apucat sa ii ridic pana de paste, drept urmare i-am lasat pe aia vechi momentan.

Pe stanga binenteles ca una din prinderile sabotilor a trecut prin tabla si a trebuit sa adaptez o saiba la fel ca la cel rosu. Partea nasoala e ca s-a intamplat dupa ce am montat discul, nu am vazut si nu stiam ce naiba scartaie in mers. M-am prins cand am redesfacut.

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Despre ce tabla e vorba prin care a trecut defapt ? Ca nu pricep .

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

La bmw e un sistem prost de prindere a sabotilor pentru frana de mana. Daca la cielo sunt stifturi din spate printr-o placa destul de groasa cu saibe si arculete din fata, la astea sunt stifturi din fata care se rasucesc in tabla aia din spate antimoloz, sper ca s-a inteles ca nu am cum sa explic fara poze 🙂

Anyway, nu are nici un fel de intaritura acolo, drept urmare dupa ceva timp cand rugineste isi pierde din rezistenta si stiftul trece prin ea.

Share this post


Link to post

Banui ca de sistemul asta e vorba. Mai e sistemul cu lamela otelita in care se aseaza port-ferodoul, probabil si alte soiuri da' de regula cam astea-s des intinlite .

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Da, asta e sistemul. La min 10:40, prostiile alea nu mai tin cand le rasucesti fiindca s-a rotunjit gaura prin care intra. Ala cu lamele de care zici tu nu am mai vazut de pe vremea moskvich-ului 🙂 .

Rezolvarea o saiba prin care nu trece motul ala "mermelita"  un pic la flex si bormasina (adica ovalizata gaura) pusa pe partea cealalta si taiat 2 spire din arc ca sa intre stiftul mai mult sa treaca si prin saiba. La 36 to saibe mermelite am pus dar nu a fost nevoie sa tai din arculet fiindca erau noi si au ajuns, asta fusese tavalit putin prin tambur, strambat si nu arata extraordinar 🙂

In alta ordine de idei, azi am testat franele 😄

IMG_20210503_173335_compress86.thumb.jpg.5f1f2ee633a02bf4c6bcdf700e67b7b8.jpgIMG_20210503_173315_compress43.thumb.jpg.ce11e3bb46f016d729a5b9e490130643.jpg

Ca impresii, nimic senzational, tin cum ar trebui sa tina niste frane.

Am scapat de vibratii, de scartatit nu scartaie (inca), per total sunt multumit, sper sa tina.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Bun, a venit si vara, vacanta, mutatul la tara, ne apucam de treaba 🙂

Am inceput cu asta gri fiindca era cel mai simplu, imi ramasesera pe creier de ultima oara cand am umblat sabotii de la frana de mana care erau usor dezlipiti pe capete, drept urmare m-am apucat sa ii schimb sa scap de o grija. Cei noi sunt ate iar kit-ul de accesorii febi parca (sau ferodo?)

Momentan doar pe stanga, urmeaza si dreapta azi/maine.

IMG_20210626_194134_hdr_compress86.thumb.jpg.f82fbe018dc2de0116e5994fdacc18e0.jpgIMG_20210626_194122_hdr_compress89.thumb.jpg.7a7e1b6071d928eaf5e388f1c399bd6c.jpgIMG_20210626_194732_hdr_compress42.thumb.jpg.387a16a38b0a208578d828a2e0c68cac.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Gata si dreapta, aici era mai rau, s-a intamplat fix ce imi era frica, ala era rupt, nu l-am rupt eu la demontare 🙂

Si cam asa arata gaurile in care se prind sabotii. Aici inca mai stau.

IMG_20210627_091539_hdr_compress55.thumb.jpg.4ecdb587dcddbe4803efc54acfbeab66.jpgIMG_20210627_091630_hdr_compress16.thumb.jpg.b3c6c62be5e87b9540b92994c5782e7c.jpg 

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Si am fost in concediu si anul acesta cu bmw-ul gri, o plimbare pe ruta bucuresti/horezu/transalpina/alba-iulia/turda/sighisoara/transfagarasan/bucuresti.

3 nopti si 4 zile, opriri de somn in ordine: horezu, aproape sebes si sighisoara.

Inainte de plecare s-a stricat macaraua geamului dreapta spate, cumparat si inlocuit rapid sa nu stau cu lemn 🙂 totodata am luat si stanga spate pe principiul are aceeasi varsta. 200 ron bucata pe valeo.

Am verificat si instalatia de AC, mai aveam 390 de grame din 680 de freon si am restrans frana de mana, fiind saboti noi, cand s-au "asezat" nu prea mai tinea.

Ah da, si uleiul ca uitasem 🙂

IMG_20210720_163447_hdr_compress35.thumb.jpg.92e66df2e7a33d0ab4d5bafbf3d06e7b.jpgIMG_20210720_163456_hdr_compress68.thumb.jpg.2042f7811626a31bac25f5983b2666f2.jpg

Masina s-a comportat bine, m-am intors cu o bataie acentuata pe fata si geamul stanga fata (de data asta) cu probleme, pe la jumate se propteste in ceva dupa care sare peste si isi continua cursa, la fel si pe urcare si pe coborare, trebuie desfacut si investigat.

Bataia pe fata este cel mai probabil, una din urmatoarele (care se vor schimba toate by default, le am deja cumparate de ceva timp):

Bielete antiruliu

Bielete directie

Capete bara

Flanse amortizor (astea nu le am dar se vor cumpara daca e cazul).

Si inca 2 poze, una la intrare pe transalpina si alta cu temperatura de ieri. Cu ocazia asta a implinit si 370 mii km 🙂

IMG_20210726_111004_compress27.thumb.jpg.0bd56f14b82ea1444b55d5ea603120c6.jpgIMG_20210801_143731_hdr_compress77.thumb.jpg.d40bdf1dc52a968272e9288536578bdc.jpg

 

Edited by Dj_Dark
  • Like 4

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...