Jump to content
 

Sign in to follow this  
Dj_Dark

Cele 2 Bmw-Uri

Recommended Posts

Am vazut ce s a scos din admisia BMW seria cinci 2018 fabricatie,

Doi pumni de ''gudron'' nu mi a venit sa cred

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai probabil in trecut durata intre schimburi de ulei foarte mare, de aici si depuneri exagerate unde, de se mai adauga si lipsa (forjei) auto-curatarii ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a terminat bmw-ul, nu am apucat sa il scot la un test de drum dar a pornit si s-a miscat in curte.

Am schimbat si uleiul pana la urma fortat de imprejurari, cand am scos tubul jojei ca sa inlocui oring-ul a curs cam jumatate de ulei, drept urmare l-am dat jos pe tot si cu ocazia asta am inlocuit si senzorul de nivel ulei defect de cand am luat masina. Motivul pentru care am stat asa cu el 5 ani, cel original era vre-o 300RON si am zis ca de banii astia verific eu cu joja 🙂 

Intre timp am gasit o panarama mai ieftina (sub 200ron) si am zis ca atat merita sa dau. S-a potrivit si pare ca functioneaza, inca o eroare stearsa. Ah, singurul ulei pe care il aveam prin garaj era un GM 5w30 drept urmare ala s-a bagat. Filtrul data viitoare, oricum uleiul vechi avea maxim 5000 km si asta nou tot vre-o 5000 se va tine.

IMG_20200725_114614.thumb.jpg.81cbe1436f84e19ccc62cdfd3f121528.jpg

In timpul operatiunii s-au mai intamplat diverse, dupa cum urmeaza:

- Am descoperit sursa unei vibratii fier pe fier pe care o avea la rece, fierul lucitor din poza de mai sus nu era strans cum trebuie la unul din capete.

-Am descoperit ca unul din cele 4 suruburi sanatoase care prind cutia de motor lipsea cu desavarsire. Ori nu s-a mai pus cand am schimbat ambreiajul, ori nu s-a strans si a cazut.

Fiind un surub mai special binenteles ca nu am gasit, drept urmare s-a adaptat o improvizatie definitiva cu un surub de chiulasa mai subtire si piulita. Nu e ideal dar e mai bine decat nimic. motivul pentru care e mai special, la unul normal nu incape floarea de cutia de viteze, doar de-asta "E" merge.

IMG_20200725_142123.thumb.jpg.33c6c35f295df3ab4968d1f33abadd4a.jpg

- Am reusit sa rup un surub de la galeria de admisie. Dupa ce l-am scor am observat ca era fisurat mai demult si se mai tinea intr-un mm. S-a implementat improvizatia definitiva nr 2.

IMG_20200725_101805.thumb.jpg.99879a24f89f60b0b499d40ac5ffa614.jpgIMG_20200725_101813.thumb.jpg.be3a92e3a247c38dbcf36bdfb8e50b7e.jpg

 

Cam atat, mai pun niste poze cu progresul si rezultatul final. Revin cu impresii cand apuc sa fac un drum.

Am uitat, rampa noua functioneaza dar presiunea pe inalta tot fluctueaza, parca nu asa rau ca inainte dar tot face, asa moare pana nu mai merge deloc 🙂 

IMG_20200724_164340.thumb.jpg.067dbb689a1ba746e7a2e36d9d51df0c.jpgIMG_20200724_173629.thumb.jpg.8fe2d56446ed83254a435e29a9570dc1.jpgIMG_20200724_200308.thumb.jpg.b2f241e54074ccc9eefc24b259d174ab.jpgIMG_20200724_200311.thumb.jpg.5da2c4c035653366f1756f2e2d0083e5.jpgIMG_20200725_101820.thumb.jpg.efe3f367ba5ab79b28bb04df4ee7cd76.jpgIMG_20200725_154613.thumb.jpg.abdf4223c20f0e0352b0db81efb63a67.jpg

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a facut si un test de drum, e un pic mai fasneata sub turbina dar nimic uau. Din pacate tot are o sincopa la 1 secunda dupa ce  o calci, se simte ca pierde un pic putere si dupa revine, mai investigam, dar in mare merge bine, oricum la sincopa aia puterea nu scade sub ce avea stock asa ca inca e bine 🙂 

Turbina oricum ajunge la 1,5 -1,7 bari si sustine 1.5, probabil atat are cerere din soft. Ghiceala mea ar fi ca face overboost la 1.7 si de-aia sincopa, se prinde, scade boostul si revine la 1.5 ceea ce denota geometrie variabila pe duca.  Dar sa nu ne aruncam mai tinem sub observatie. Posibil sa fie din ecu si sa se regleze in timp, vedem.

 

Am rezolvat si la aia rosie cu geometria variabila, am adaptat actuator de diesel, a fost mai simplu decat ma asteptam, prost eu ca nu m-am gandit mai demult.

IMG_20200727_155942.thumb.jpg.243b159c72bfa1a794b23c61c17e41f9.jpgIMG_20200727_164619.thumb.jpg.fa8b4a7caafaa4a1490ac4cf7488840e.jpg

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A murit iar aerul conditionat, aceeasi problema, s-a rupt firul bobinei, de data asta s-a sapat mai mult si merge din nou. Trebuie neaparat sa imi iau alt compresor din dezmembrari fiindca nu cred ca mai rezista la inca o reparatie bobina aia.

IMG_20200802_132148.thumb.jpg.c926acde34a5556d38c8e7146839fba1.jpgIMG_20200802_132158.thumb.jpg.680336f8693cebe0bec8b03e89a4e96e.jpgIMG_20200802_132214.thumb.jpg.6a760c1fc42d961b3d6b24d7e650462c.jpgIMG_20200802_144003.thumb.jpg.e93aebdc1bbe0097038a3c9057f56a9f.jpg

In rest, merge, geometria inca functioneaza , am reusit sa schimb si cablul de acceleratie intr-un final, cel vechi avea un cauciuc rupt si se slabea in mers.

Totodata am observat ca reglajul nu era ce trebuie,  acceleratia in blana nu deschidea clapeta la 100%, opritorul pedalei era problema, s-a reglat corespunzator.

Si gata, oficial masina e gata, o sa o bag la vopsit in viitor fiindca a inceput sa se albeasca iar in zonele polishate dar in rest nu mai am ce sa ii fac.

Deja am tras espero verde in pozitia unde va ramane mult timp de-acum incolo si m-am apucat de demontat, urmeaza activitate in topicul dedicat 🙂 

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...