Jump to content
 

Sign in to follow this  
Dj_Dark

Cele 2 Bmw-Uri

Recommended Posts

Am vazut ce s a scos din admisia BMW seria cinci 2018 fabricatie,

Doi pumni de ''gudron'' nu mi a venit sa cred

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai probabil in trecut durata intre schimburi de ulei foarte mare, de aici si depuneri exagerate unde, de se mai adauga si lipsa (forjei) auto-curatarii ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a terminat bmw-ul, nu am apucat sa il scot la un test de drum dar a pornit si s-a miscat in curte.

Am schimbat si uleiul pana la urma fortat de imprejurari, cand am scos tubul jojei ca sa inlocui oring-ul a curs cam jumatate de ulei, drept urmare l-am dat jos pe tot si cu ocazia asta am inlocuit si senzorul de nivel ulei defect de cand am luat masina. Motivul pentru care am stat asa cu el 5 ani, cel original era vre-o 300RON si am zis ca de banii astia verific eu cu joja 🙂 

Intre timp am gasit o panarama mai ieftina (sub 200ron) si am zis ca atat merita sa dau. S-a potrivit si pare ca functioneaza, inca o eroare stearsa. Ah, singurul ulei pe care il aveam prin garaj era un GM 5w30 drept urmare ala s-a bagat. Filtrul data viitoare, oricum uleiul vechi avea maxim 5000 km si asta nou tot vre-o 5000 se va tine.

IMG_20200725_114614.thumb.jpg.81cbe1436f84e19ccc62cdfd3f121528.jpg

In timpul operatiunii s-au mai intamplat diverse, dupa cum urmeaza:

- Am descoperit sursa unei vibratii fier pe fier pe care o avea la rece, fierul lucitor din poza de mai sus nu era strans cum trebuie la unul din capete.

-Am descoperit ca unul din cele 4 suruburi sanatoase care prind cutia de motor lipsea cu desavarsire. Ori nu s-a mai pus cand am schimbat ambreiajul, ori nu s-a strans si a cazut.

Fiind un surub mai special binenteles ca nu am gasit, drept urmare s-a adaptat o improvizatie definitiva cu un surub de chiulasa mai subtire si piulita. Nu e ideal dar e mai bine decat nimic. motivul pentru care e mai special, la unul normal nu incape floarea de cutia de viteze, doar de-asta "E" merge.

IMG_20200725_142123.thumb.jpg.33c6c35f295df3ab4968d1f33abadd4a.jpg

- Am reusit sa rup un surub de la galeria de admisie. Dupa ce l-am scor am observat ca era fisurat mai demult si se mai tinea intr-un mm. S-a implementat improvizatia definitiva nr 2.

IMG_20200725_101805.thumb.jpg.99879a24f89f60b0b499d40ac5ffa614.jpgIMG_20200725_101813.thumb.jpg.be3a92e3a247c38dbcf36bdfb8e50b7e.jpg

 

Cam atat, mai pun niste poze cu progresul si rezultatul final. Revin cu impresii cand apuc sa fac un drum.

Am uitat, rampa noua functioneaza dar presiunea pe inalta tot fluctueaza, parca nu asa rau ca inainte dar tot face, asa moare pana nu mai merge deloc 🙂 

IMG_20200724_164340.thumb.jpg.067dbb689a1ba746e7a2e36d9d51df0c.jpgIMG_20200724_173629.thumb.jpg.8fe2d56446ed83254a435e29a9570dc1.jpgIMG_20200724_200308.thumb.jpg.b2f241e54074ccc9eefc24b259d174ab.jpgIMG_20200724_200311.thumb.jpg.5da2c4c035653366f1756f2e2d0083e5.jpgIMG_20200725_101820.thumb.jpg.efe3f367ba5ab79b28bb04df4ee7cd76.jpgIMG_20200725_154613.thumb.jpg.abdf4223c20f0e0352b0db81efb63a67.jpg

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a facut si un test de drum, e un pic mai fasneata sub turbina dar nimic uau. Din pacate tot are o sincopa la 1 secunda dupa ce  o calci, se simte ca pierde un pic putere si dupa revine, mai investigam, dar in mare merge bine, oricum la sincopa aia puterea nu scade sub ce avea stock asa ca inca e bine 🙂 

Turbina oricum ajunge la 1,5 -1,7 bari si sustine 1.5, probabil atat are cerere din soft. Ghiceala mea ar fi ca face overboost la 1.7 si de-aia sincopa, se prinde, scade boostul si revine la 1.5 ceea ce denota geometrie variabila pe duca.  Dar sa nu ne aruncam mai tinem sub observatie. Posibil sa fie din ecu si sa se regleze in timp, vedem.

 

Am rezolvat si la aia rosie cu geometria variabila, am adaptat actuator de diesel, a fost mai simplu decat ma asteptam, prost eu ca nu m-am gandit mai demult.

IMG_20200727_155942.thumb.jpg.243b159c72bfa1a794b23c61c17e41f9.jpgIMG_20200727_164619.thumb.jpg.fa8b4a7caafaa4a1490ac4cf7488840e.jpg

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A murit iar aerul conditionat, aceeasi problema, s-a rupt firul bobinei, de data asta s-a sapat mai mult si merge din nou. Trebuie neaparat sa imi iau alt compresor din dezmembrari fiindca nu cred ca mai rezista la inca o reparatie bobina aia.

IMG_20200802_132148.thumb.jpg.c926acde34a5556d38c8e7146839fba1.jpgIMG_20200802_132158.thumb.jpg.680336f8693cebe0bec8b03e89a4e96e.jpgIMG_20200802_132214.thumb.jpg.6a760c1fc42d961b3d6b24d7e650462c.jpgIMG_20200802_144003.thumb.jpg.e93aebdc1bbe0097038a3c9057f56a9f.jpg

In rest, merge, geometria inca functioneaza , am reusit sa schimb si cablul de acceleratie intr-un final, cel vechi avea un cauciuc rupt si se slabea in mers.

Totodata am observat ca reglajul nu era ce trebuie,  acceleratia in blana nu deschidea clapeta la 100%, opritorul pedalei era problema, s-a reglat corespunzator.

Si gata, oficial masina e gata, o sa o bag la vopsit in viitor fiindca a inceput sa se albeasca iar in zonele polishate dar in rest nu mai am ce sa ii fac.

Deja am tras espero verde in pozitia unde va ramane mult timp de-acum incolo si m-am apucat de demontat, urmeaza activitate in topicul dedicat 🙂 

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda, fiindca totul mergea bine trebuia sa se intample ceva ca na, trebuia sa mai postez si aici nu? 🙂  Masina este cea gri.

IMG_20200809_162128.thumb.jpg.6e5321394ea9226f732c7b27b144e2a9.jpg

Pe scurt, curba la dreapta fara vizibilitate, un idiot din contrasens a taiat curba drept urmare ca sa il evit am cazut de pe asfalt si probabil cand am urcat inapoi s-a intamplat minunea.

Ce se vede acolo este talonul interior al rotii dreapta spate.

Si fata e zgariata dar aia a scapat. Drept urmare avand in vedere ca in ultimii 3 ani am distrus cate un cauciuc pe an am decis sa trec inapoi la 16, aveam niste prastii de 225/50/16 prin garaj care stau degeaba,am zis ca anul asta sa le folosesc pe-alea. 

Avand in vedere ca jantele sunt 7,5j arata ca niste gogosi dar aia e, drumurile SH merita anvelope pe masura.

Din intamplare (mai bine zis noroc) la vulcanizarea unde m-am dus sa pun gogosile am gasit un cauciuc la fel, dot 2020 l-am arestat imediat la 200 RON mai ales ca a fost noroc chior, ramane sa vad janta in ce stare e si sa il montez cu prima ocazie.

Si la final o poza cu gogosile.

IMG_20200810_173743.thumb.jpg.2ce27d8b597077c21ebced008764368e.jpg

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A trecut ceva timp de la ultimul update.

Cel rosu a facut o a doua sesiune de track day unde a rezistat de data asta fara bujii topite...etc. In schimb cauciucurile au inceput sa arate cam asa

IMG_20200911_150416_compress89.thumb.jpg.bf3233560044861ce1480303e7f99db0.jpg

Aerul conditionat a murit iar inainte cu o zi, cel mai probabil tot bobina, asa ramane momentan pana gasesc compresor.

La cel gri am vazut asta ieri pentru prima data de cand e la mine

IMG_20200919_205117_compress47.thumb.jpg.99a568db8c232f9a05ce26a4b02493ac.jpg

Nu am observat o schimbare de mers, o sa pun testerul cu prima ocazie sa vad ce nu-i mai convine.

 

Edited by Dj_Dark
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocmai am dublat valoarea iar la aia rosie, mi-am comandat discuri frana EBC turbogroove si placute yellowstuff pentru fata 😄 , vre-o 1600 RON toata afacerea, astept sa vina.

La cea gri eroarea era de debitmetru cica, s-a sters si vad ca nu a mai aparut momentan in 100+ km facuti ieri.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tanaaa 🙂

IMG_20201003_142718_compress31.thumb.jpg.22a8360eac70504bbc98d8889bc12e36.jpgIMG_20201003_150606_compress65.thumb.jpg.d02135eb8216a63520604b2f23fa8bb3.jpg

La aia gri nu s-a mai aprins check, asa ramane momentan 😄

Edited by Dj_Dark
  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ops, ce-s cu nasparliile alea gaurite, bre ? N-ajunse lovelele de intregi sau cum ?

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca tot zicea lumea ca ma duc bagator de seama p-acolo ca nu apar in poze, uite ca apar 😛

F58A17801602611941977_compress63.thumb.jpg.befdf34d8bcf392c85f5ea21f894c2a5.jpgF58A17821602611941977_compress37.thumb.jpg.e745ad07e3d380dde37b4fcba44bef29.jpgF58A20361602611941979_compress3.thumb.jpg.8d40b6828175a8858332709d6a605bf9.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai, baga impresii despre EBC ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozele sunt de data trecuta cand nu le aveam, pe 24 ma duc sa le testez 🙂 Pe drum normal nu e nimic wow, masina franeaza si..atat 😄

Din ce vad in poze cred ca imi trebuie si alte cauciucuri cu talon mai mic 😄

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da-i pace ... nu cred ca o sa o folosesti doar pe circuit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-s vreun expert, dar din prima poza e clar că îți trebuie o bara anti ruliu mai tare pe față. Sau una mai subțire pe spate. 

In rest, felicitări pentru că mergi cu ea pe circuit. Sunt invidios.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, Salex said:

Da-i pace ... nu cred ca o sa o folosesti doar pe circuit

In ultima vreme doar pentru asta am mai scos-o sincer. Si cand o sa fie gata espero verde presimt eu ca va aduna mult praf in garaj 😄

O sa incerc cu alea de vara de la gri, sunt 225/45/17 fata de 195/55/16 cat sunt acum sa vad diferente.

@mr_alexandru Cel mai probabil pe fata mai groasa, e cea stock, dar momentan nu imi bat capul. Acolo oricum era full attack acolo 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...