Jump to content
 

Sign in to follow this  
Dj_Dark

Cele 2 Bmw-Uri

Recommended Posts

Da cu niste WD4 pe componentele spalate cu Sano Forte ... pana nu e prea tarziu ...

Share this post


Link to post

Au fost vopsite marea lor majoritate si curatate cu spray de frane inainte. 

@speedy82 Anul asta nu cred, mai sunt multe de facut, dupa ce termin fata trec la spate. Sunt multe prostii mici care adunate consuma mult timp,

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Camasile ma dor, nu partile exterioare !

Share this post


Link to post

Nu ataca fierul, doar aluminiul din ce am vazut. Nu au ramas urme pe nici o componenta de fier, doar aluminiul se inegreste.

Oricum, dupa clatire cu multa apa (am pus furtunul pe el) s-a trecut la asamblare, adica ulei de motor din belsug peste tot. Si dupa cu mse vede in poze, camasile au fost date cu spray de vaselina pe care nici sano nici apa nu au reusit sa il ia 🙂 

 

In alta ordine de idei, S-a reconditionat caseta de directie la cel gri. Avea fix 2 dinti uzati, restul erau ca noi. 

S-a schimbat cremaliera, bucsile, simeringurile, burdufurile, practic nu a mai ramas decat carcasa din vechea caseta. Se simte deja alta masina, nu mai bate la gropi, din pacate acum simt si discurile de frana ovalizate.

Nu am apucat sa ma bucur prea mult de ea fiindca ieri m-a lasat radiatorul de apa. Mi-au trebuit vre-o 6 litri de apa ca sa fac un bucuresti- zimnicea- rosiori.

IMG_20190703_103226.thumb.jpg.a6f15232e6c0dc3d347961e1cbccfd9e.jpgIMG_20190703_113851.thumb.jpg.9f28128c799bc5538d9309aff9ebeef7.jpgIMG_20190703_114020.thumb.jpg.952e7f4d6bb8ef0ea18996e45ccabedb.jpg

Dar asta nu e tot. La rosiori am observat si ca am facut pana pe stanga spate, un cui a intrat fix intre calea de rulare si talon, nu stiu cum a reusit. Si, la vulcanizare mi s-a barbierit cheia antifurt, drept urmare a trebuit pus snur pe masina in loc de petec.

Am comandat radiator nissens, 360 RON, dupa ce rezolv asta o sa ma ocup si de antifurtul lui peste, din fericire nu mai am prezoane antifurt decat pe 2 roti.

Totodata am comandat si 2 discuri de frana fata (160RON bucata) fiindca nu imi place bataia aia. trebuiau schimbate odata cu palcutele acum dar am zis ca mai merg o tura. Aparent nu.

Binenteles ca nu am mai apucat sa fac nimic la cel rosu.

 

 

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Update la gri. 

Am schimbat radiatorul cu un nissens. Arata ca originalul si s-a potrivit perfect, fara surprize.

Am reusit sa scot si antifurturile (2 mai erau), cel de pe fata cu cheia antifurt usor, cel de pe spate cu o tubulata de 22 batuta peste, cam asa a iesit 🙂 

IMG_20190706_163854.thumb.jpg.67f26431b9fe7a77a59782f3f62ebd83.jpg

Am schimbat si discurile fata, nu mai bate la frana insa tot se simt rotile un pic dezechilibrate la anumite viteze, saptamana asta cred ca ma duc la o echilibrare. Si daca tot ajung, fac si pana aia cum trebuie cu petec si poate si indrept o janta de pe spate care era un pic stramba de cand le-am cumparat.

 

La cel rosu:

Am resuit sa inchid motorul si sa rup un spiral cand am strans fulia. Ale naibii spirale sunt tratate doar pe partea care taie. Partea proasta e ca imi ramasese inauntru si a trebuit sa dau baia jos ca sa il scot. Oricum era cea sparta si trebuia schimbata.

Am curatat la capacul ala de mi-a venit acru, canalul decantor de ulei de la ventilare carter era efectiv plin de mazga, a trebuit demontat complet si am consumat un tub intreg de sano numai pe el.

IMG_20190707_165722.thumb.jpg.abacc03f88afe9b148aa9be054b8428e.jpgIMG_20190707_193948.thumb.jpg.ea783f52eea0633a33e1b2d0b6a5adf3.jpgIMG_20190707_194001.thumb.jpg.4010bffa813660cd4f888330fa10c734.jpgIMG_20190707_184215.thumb.jpg.688671b5869cb872dedc06f440ca5de3.jpg

Edited by Dj_Dark
  • Like 3

Share this post


Link to post

Update la gri, am ajuns in sfarsit la dezmembrari si am luat rampa de injectie cu senzor si regulatorul de presiune, ma chinui sa ajung de vre-o 3 saptamani. 100 RON

Daca tot eram acolo am luat si grila de la capota cu diuzele stropitoare (nu a vrut sa dea o stropitoare 🙂 ) 100 ron si asta. Am inlocuit-o pe cea din stanga sparta si acum pot sa spal parbrizul cum trebuie. O diuza noua de-asta cu incalzire era 180 RON in magazin.

Nu mai stiu daca am mentionat mai sus, diuza s-a spart de la o piatra care a nimerit fix in ea saptamana trecuta. efectiv a retezat-o de la nivelul capotei.

 

Si nu in ultimul rand azi am fost sa imi fac rotile. devizul final a fost 275 RON si a inclus urmatoarele.

Un set nou de antifurturi

Rotit 3 cauciucuri la 180 de grade, dupa care o roata nu a mai cerut plumb deloc, cealata din 40g s-a transformat in 20 cu 10 (ambele pe fata) si a treia nu mai stiu, oricum tot pe-acolo.

Facut pana pe asta a treia (stanga spate) cu petec cum trebuie.

La a 4-a roata doar s-a reechilibrat, a cerut 40 grame cu 0, ar fi trebuit rotita si asta la 180 dar nu am mai stat, data viitoare.

Toate 4 au fost spalate, la toate s-a curatat cu peria de sarma punctul de contact cu discul de frana si s-a pus vaselina de cupru.

La cele 3 la care s-a demontat cauciucul s-au curatat si maginile de contact cu cauciucul.

Rezultatul final, nu am apucat sa merg mai tare de 80-100 dar nu se mai simte absolut nimic, a revenit senzatia de plutire. Si nu stiu ce am vazut eu atunci cand le-am cumparat, insa toate sunt drepte, nu a fost nevoie de indreptare.

In schimb ce am descoperit, protectia antipraf de la amortizorul dreapta spate s-a rupt din tampon de sus si acum sta la baza lasand tija descoperita, cel mai probabil asta e bataia care o aud eu la gropi scurte pe dreapta spate, o sa cumpar tamponul ala cu prima ocazie si intre timp poate reusesc sa o relipesc acolo sus cu poxipol.

Si am mai descoperit ca bandoul stanga spate de pe usa se mai tine in 2 clips-uri, daca nu il pierd pana ajung iar la garaj o sa-i dau 2 puncte de poxipol daca nu gasesc clipsuri separat.

 

Share this post


Link to post

Am pus si servodirectia la cel rosu.

IMG_20190711_171955.thumb.jpg.e4acba8c17c6613f8f1b9fc4f210438b.jpg

Am reusit sa impac si bidonul de servo cu butelia de vacuum pentru DISA care se bateau pe acelasi loc.

Binenteles ca cel mai mult a luat curatatul pieselor, in trecut a curs pe la furtunele care ies din vas si era naclait tot in ulei si praf de la vas pana la caseta

  • Like 2

Share this post


Link to post

Update, incep cu cel gri, s-au inlocuit ambele protectii antipraf de la amortizoarele spate, pana la urma am luat kit complet de la meyle, 60 RON.

Cele vechi aratau cam asa.

IMG_20190714_161602.thumb.jpg.da8806afe5b9cfc2bad66f3f505d7f04.jpg

La cel rosu  acum, mai e de munca, a trebuit sa demontez iarasi vasul de servo , trebuie relocat neaparat fiindca sunt prea multe care nu merg din cauza pozitiei lui.

Overall atasez o poza si un filmulet care fac rezumat.

IMG_20190714_203221.thumb.jpg.bb7396782c95053836bfba98d9868375.jpg

 

Share this post


Link to post

IMG_20190719_185438.thumb.jpg.79d93ef80d6ae459da1aa4c4f85f1747.jpg

Avem servo, s-a schimbat pozitia vasului, serpentina de racire si cele 2 conducte/furtune. 200 ron de la dezmembrari au fost toate piesele necesare (chiar si in plus, pe principiul mai bine 2 decat deloc) in care au fost incluse si cele 2 furtune de apa ce duc la radiator.

S-a montat si admisia cum trebuie, relanti-ul a devenit relanti (nu 3000 ture cum era mai sus in filmulet).

Totusi la acceleratie da sa moara si merge dezordonat rau la modul general. Teoria mea este ca lipsa tobei zapaceste senzorii de detonatie. Imi aduc aminte ca si la sfi pe espero am avut fix aceeasi problema si s-a rezolvat instand cand am sudat evacuarea cum trebuie.

Anyway, am mai comandat radiator nou, kit de brate complete meyle, bilelete antiruliu, palieri de arc, bucsi bara stabilizatoare...etc, adica toata suspensia fata. Cost total vre-o 1600 RON.

Totodata am gasit la dezmembrari ventilator electric ce vine pe interiorul radiatoarelor in locul celui cu vasc, saptamana viitoare ma duc sa il iau, vine perfect fit fara modificari si oricum treaba asta cu vscocuplaj nu mi-a placut niciodata.

Urmatoarea sesiune pe luni/marti.

 

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post

Cu ce te dai pe ulita momentan ?

Share this post


Link to post

Ala gri de zi cu zi si am si espero aici pentru intalniri si ...altele 😄 .

Share this post


Link to post

Cam asa merge momentan. Am descoperit regulatorul de presiune de pe rampa blocat, nu dadea voie la benzina pe retur deloc, drept urmare l-am inlocuit cu cel de pe celalalt motor, tot 3 bari avea.

Mi-a afumat bujiile rau fiindca fumul si mersul dezordonat am crezut ca e de la  uleiul si vaselina de la montaj, insa s-a dovedit ca asta era, motorul mergea inecat.

Mai are ceva fiindca se observa ca are lag la acceleratie insa momentan astept sa se curete si dupa mai investigam. Acum ma concentrez sa o pun pe roti sa pot sa o plimb putin.

Edited by Dj_Dark
  • Like 2

Share this post


Link to post

S-a mai lucrat intre timp

IMG_20190727_200553.thumb.jpg.60fb4438aac2170f9b1f74da2dbfaaf6.jpgIMG_20190727_200606.thumb.jpg.a1a5527f9781bb685dece38347577650.jpgIMG_20190727_200627.thumb.jpg.af5af6202384144caed0a6ffb5272e8f.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post

Si, e pe roti.

IMG_20190731_202009.thumb.jpg.f269c6ef2590f58d9975c86607342716.jpgIMG_20190731_201952.thumb.jpg.1ea92fca57e61d4838bd4377031c5f63.jpg

 

Motorul tot nu merge cum trebuie, sub 2000 de ture e foarte greu sa pleci de pe loc cu ea si da cu fum negru, insa peste 2000 pare ca trage bine, am facut si un cerculet de inaugurare 😄  

Ambreiajul tine cam jos (probabil aerisire proasta) si suspensia aia trebuie mai sus vre-o 2 cm.

Edited by Dj_Dark
  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Azi nu avem poze dar s-a mai lucrat un pic.

 

La cel gri fiindca batea in volan la anumite viteze mai ales pe frana s-a demontat frana fata si s-a curatat bine cu peria de sarma butucul sub disc, discul si interiorul rotii, din pacate nu prea a avut efect. Ori am reusit sa ovalizez vre-un disc intr-o saptamana de cand le-am luat noi, ori vre-o roata e dezechilibrata rau, o sa ma duc la vulcanizare din nou sa vad care e treaba.

 

La asta rosu am reusit sa aerisesc ambreiajul, acum debreiaza cum trebuie, am mai ridicat suspensia 1cm si am prins suportul de la saxofon la toba de esapament. 

Teoretic am terminat cu tavalitul pe sub ea, doar asta mai era de facut. Ah si am inceput polish-ul insa trebuie sa imi comand masina de polish orbitala, cu flex-ul variabil merge greu si risc sa incing vopseaua.

Intre timp astept regulatorul nou de presiune rampa sa ajunga, daca nu se rezolva cu mersul inecat voi schimba injectoarele cu cele de pe motorul vechi, am impresia ca sunt la fel.

 

Ah, am uitat, am mutat prinderile carcasei de la filtrul de aer pe caroserie, noua admisie fiind mai impunatoare nu mai venea.

 

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

IMG_20190810_153219.thumb.jpg.56ff8eaa0b95c87380b3d391b3ddd23f.jpgIMG_20190810_153231.thumb.jpg.c943c93e68748a1e760d9bffd8015f47.jpgIMG_20190810_154150.thumb.jpg.6200171ddd65609ceff170a3472fd8a1.jpg

2 cauciucuri praf pe partea stanga, fata pana instand, spatele galma si ambele jante indoite.

Groapa  era la umbra si am luat-o evitand alta care se vedea 🙂 

Estimez un deviz de vre-o 800-900 RON.

 

  • Sad 1

Share this post


Link to post

Dupa cum omenire nu fu realizata intr-o singura zi, nici tanti veorica nu le poate face pe toate peste noapte. In prima faza a scos tara din noroi si doar dupa trece la plombat craterile din asfalt. Pina una alta trage pe jante o pereche de galosi sanatosi.  

Share this post


Link to post

Am mai lucrat la cel rosu.

IMG_20190811_171357.thumb.jpg.e11c9cae44f573a6350738f6403b3e4c.jpg

Asta a fost asa sa testez masina de polish. 

Munca adevarata a fost la motor binenteles, s-a defrisat iar instalatia electrica, am gasit un fir de la sonda lambda rupt, am inlocuit si mufa cu cealalta, am pus sonda de pe celalalt motor, S-a verificat fiecare mufa daca ajunge in ECM, remontat, face la fel, deja mi-a scos peri albi.

Am comandat sonda lambda noua (pe noua mufa se gaseste usor) si senzor temperatura lichid racire, daca nici dupa astea 2 nu merge asa ramane pana reusesc sa ma leg cu diagnoza, am pierdut prea mult timp si bani cu el deja, o sa ma ocup de restul masinii si vedem mai incolo ce si cum. 

Oricum de nervi i-am cam dat un pic in teste, nu a am mai tinut seama de rodaj.

Ah, inca ceva, actuatorul de la DISA are membrana sparta deci flapsul nu functioneaza, am reusit sa o "tziganesc" si a mers, fix o jumatate de ora.

Fiindca un actuator nou e 400 RON si nici prin cap nu imi trece sa dau banii astia, o sa incerc un kit de reparatie sau in cel mai rau caz, folosesc un actuator de-ala de care se gasesc la clime (actioneaza voletii).

BTW, sonda, cei 2 senzori de temperatura (am luat 2 sa fiu sigur ca il inlocui si pe cel care trebuie 😄 ), senzor axa came si un senzor uzura placute fata au fost 524 RON.

 

 

 

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Am inlocuit senzorii, si problema s-a rezolvat.

Senzorul cu buba era cel de temperatura lichid de racire. In mod normal trebuia sa aiba in jur de 2kohmi la 15-20 grade si cateva sute de ohmi la 80 grade, al meu avea 30 kohmi 🙂 

Motorul a mers perfect dupa pana azi cand a luat-o in 3 pistoane brusc. In urma investigatiilor injectorul cilindrului nr 2 nu mai functioneaza, cel mai probabil s-a blocat pe deschis judecand dupa simptome.

Si s-a polisat aproape toata, mai e plafonul si prin spate un pic. Cam asa a iesit. Aripile s-au dat jos pentru a curata partea din spatele rotilor care este un pic ruginita motiv pentru care sub bandouri nu s-a dat polish. Cea din stanga e mai afectata si voi decide saptamana asta daca o inlocui acum sau nu in functie de ce gasesc pe la dezmembrari.

Barile se vor vopsi fiindca sunt mult prea afectate.

IMG_20190817_085455.thumb.jpg.01076da719925c0fb8b3fcfd16cc3fa2.jpgIMG_20190817_203518.thumb.jpg.bfd4d03f003d61c5ae995ee8a912677a.jpgIMG_20190817_203548.thumb.jpg.572b0783804383c7ed8c284add7ff065.jpgIMG_20190817_203600.thumb.jpg.7dc963d38dd6f2977302bd567fbeb148.jpg

 

Si un video cand mergea bine 🙂 . Binenteles fara DISA, am incercat eu sa improvizez ceva dar nu mi-a reusit. Insa am invatat ceva si data viitoare il fac sigur, imi trebuie un balon 😄  

 

 

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Ti-a iesit foarte bine, pacat de problema cu injectorul. Sa-i dai cu ceara sau mai bine cu un paint sealant ca sa tina polishul cat mai mult.

Share this post


Link to post

Deci, dupa multe ore de diagnoza s-a dovedit a fi o fisa, nu injectorul.

Ca si operatiuni macar am testat injectoarele, nu curg in presiune, pulverizeaza corect alimentate si bobinele sunt in parametri.

Fisa aia mi-a mancat ficatii fiindca desi pe aparat avea 6 kohmi si "scanteia", cilindrul respectiv nu mergea. Nu mai detaliez, am pierdut vre-o 3 ore la diagnoza, intr-un final s-a inlocuit cu una de la motorul vechi temporar si motorul si-a revenit miraculos.

Am planuri pentru coil on plug pe viitor sa elimin fisele, pana atunci ramane asa.

Ca si alte operatiuni am demontat aripile fata pentru a face treaba cum trebuie, astea sunt pozele din timpul operatiunii.

IMG_20190819_161708.thumb.jpg.f3dd291fe0ad7f760343432549f3ff3b.jpgIMG_20190819_161724.thumb.jpg.cd398725051a1e6cea66afad53b3fdeb.jpgIMG_20190819_161736.thumb.jpg.043a76e969f4cbe236db0a8b5665af24.jpgIMG_20190819_161750.thumb.jpg.94d3ed92b97bb8dcd5ae08f24d3ad172.jpgIMG_20190819_175416.thumb.jpg.cd36c7994adb197b725758926932181e.jpgIMG_20190819_175424.thumb.jpg.3a0a31da4174e8ee8f99dbed1d9f7268.jpgIMG_20190819_175443.thumb.jpg.049f0d190ee7a8814b856efa17240b33.jpg

 

Aripa stanga fiind mai afectata s-a curatat peste tot si va fi vopsita integral. Cel mai probabil acelasi tratament il va avea si masca fata. Aici nu e rugina, insa 3 grile furate cu surubelnita si pietrele sarite de-a lungul timpului si-au pus amprenta.

 

IMG_20190819_182913.thumb.jpg.628e5a9c962dae509dac993f445408ff.jpgIMG_20190819_182952.thumb.jpg.ffbd96a639988b080eb3781650504821.jpg

Asta este panza folosita, 3M, a fost vre-o 80 RON, luata la recomandarea unui prieten, este beton la curatat rugina, vopsea si impuritati lasand materialul intact.

IMG_20190819_162101.thumb.jpg.95471fc4d55e28c6a7e215f3671349ae.jpg

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post

Nu am mai postat demult, intre timp s-a muncit cu drag si spor la cel rosu.

N-o mai lungesc, s-a dat jos tot cadrul spate, s-a facut bucati, s-au inlocuit fuzetele cu cele pentru discuri, s-a curatat temeinic si vopsit ce era pe-acolo si s-a remontat pe masina.

Nervi, lovituri, tot tacamul, speram sa fiu mai departe cu proiectul dar binenteles ca practica nu e teorie, mai ales cand lucrezi cu piese sh, numai curatatul de rugina mi-a luat jumatate din timp cel putin.

Cateva poze din timpul operatiunilor cu diverse faze, le pun la gramada fiindca oricum nu prea cititi, stiu eu 😛 

IMG_20190826_204847.thumb.jpg.cbf9a038b2c1d1b5cc1f6de1dc44d29f.jpgIMG_20190827_144411.thumb.jpg.b55bc3c2b96e7e12c758cf75565e3f5b.jpgIMG_20190827_160542.thumb.jpg.0699ef675ec842fed3c1d85a53b90b36.jpgIMG_20190827_160600.thumb.jpg.de2ab211d2a0c5e8374fedc6f0462789.jpgIMG_20190827_171243.thumb.jpg.fe6f845de38f9d1d5920e0a1ff2759e3.jpgIMG_20190828_191747.thumb.jpg.e820fd06f320a0d1704efda3e686facc.jpgIMG_20190828_194730.thumb.jpg.2c0837f8feffa914531b4447eb8caabd.jpgIMG_20190830_183414.thumb.jpg.6491171b77876255c340a92cf6ef6bc7.jpgIMG_20190830_192711.thumb.jpg.17e7e4bffa3ee42fd98b47980c471341.jpgIMG_20190830_201344.thumb.jpg.fe9e7b39308120587ffaac15e7f1d5b9.jpgIMG_20190831_153431.thumb.jpg.3e29b59ba79ba081254bbbaea4bf0957.jpgIMG_20190901_141010.thumb.jpg.48d3b077f2ec50b3d9d15ff6f54b53ff.jpgIMG_20190901_182942.thumb.jpg.d80326ec24764c2324131d4659b45535.jpgIMG_20190901_190956.thumb.jpg.258ca0f7dc2a9313475ab43aecdd255d.jpg

Din pacate nu sunt atat de avansat precum speram din cauzele mentionate mai sus, orice kkt dureaza cel putin triplu decat anticipasem, pana acum trebuia sa fie pe roti dar nu am mai apucat sa pun frana de serviciu pe spate din lipsa de timp si suspensia spate din lipsa de piese, mai trebuie rulmentul palier de sus de la amortizoare, bieletele antiruliu si bucsi bara stabilizatoare, trebuie sa vina.

Am mai comandat si pentru cel gri discuri + placute fata din nou fiindca bate pe frana de imi sare volanul din mana, imi distrug caseta proaspat facuta si articulatiile.

Totodata am comandat si 2 amortizoare spate KYB, cele vechi SACHS au tinut 130k km dar sunt pa, se scufunda masina la plecari in forta mai ales pe viraj si intra ESP pe viraje atacate in forta pe portiuni unde inainte nu avea nici o treaba.

Se vor schimba joi la intalnire daca nu am timp pana atunci.

IMG_20190831_194606.jpg

IMG_20190831_194642.jpg

Share this post


Link to post

Si la final 2 filmulete, unul cu sunetul fara toba finala. Zornaitul ala e de la flansa de prindere care vibra pe teava.

Al doilea cu ansamblul pe masina, momentan asa a ramas.

Am uitat sa mentionez, toate bucsile cu probleme s-au inlocuit cu unele noi, respectiv cate 3 pe fiecare fuzeta, restul de la cadru (4 bucati), diferential(3 bucati) si interioarele de la bascule si bratele de reglaj camber (4 bucati) erau bune.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Sa crezi tu ca nu citim ma uratule !

Hai scrie, scrie acolo.

  • Haha 1

Share this post


Link to post

presupun ca i-ai mazgalit si burta putin acolo :D

ps; vezi ce finala ii pui ca suna bine, cauta ceva chiar si sh de la o alta masina, ceva mai permisiv, dar nu chiar "straight through" ceva cu volum mare sa ii dea un sunet cat se poate de gros 

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...