Jump to content
 

Sign in to follow this  
mr_

Skoda Superb 1.8 Tsi

Recommended Posts

Ia sa va arat si petrolierul meu :) E vorba de o skoda superb TSI 160CP, neagra, varianta Ambiente + cateva optiuni:

 

Xenon cu faruri adaptative

Airbaguri suplimentare in spate

cruise control

Scaune incalzite fata spate

Senzori de parcare fata spate

Duze incalzite pt stropitoarea de parbriz.

 

Deocamdata am 1300km. Si sunt f placut surprins de consum... mergand cuminte, ca in rodaj, consumul mi-a iesit intre 7.9 pe autostrada aproape exclusiv (130km/h pe GPS) si 7.1 mixt autostrada + drum normal. In conditiile astea nu am nici un regret ca nu am ales diesel, eu eram pregatit sufleteste pentru un 9...

 

In rest, e "cruiser". F silentioasa, confortabila, spatioasa, la 140 pe ceas are 3000rpm. Trage bine indiferent ca o loganesti la 1900 ture sau o urci la 5000 (peste nu am dus-o inca fiind in rodaj). Lagul e insesisabil.

 

Farurile sunt dementiale. La viteze mici au fasciculul mult in lateral, si pe masura ce viteza creste devine mai ingust si mai lung. Corneringul face toti banii, iar faza lunga bate pana unde vezi cu ochii.

 

Bag si cateva poze... Nu foarte grozave ca nu prea m-a ajutat lumina.

 

Ia sa mai pun niste poze, inclusiv cu beneficiara si motivele pt care am luat-o :D

post-1523-127045154118_thumb.jpg

post-1523-127045155625_thumb.jpg

post-1523-127045158138_thumb.jpg

post-1523-1270451609_thumb.jpg

post-1523-12704516311_thumb.jpg

post-1523-12704526725_thumb.jpg

post-1523-127045268225_thumb.jpg

post-1523-127045269627_thumb.jpg

post-1523-127045270345_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina frumusica ... sa va poarte sanatosi.

 

Insa beneficiara este o comoara mica, daca as fi ursitoare i-as ura sa aiba o viata fericita si noroc cu carul ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parca aduce a Audi, asa nitel rolleyes.gif s-o stapanesti sanatos! TSI-ul asta e combinatia de consum dieselistic si comportament de benzina, zici matale ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welcome in dă club! ;)

 

LE: datorita dimensiuniilor spatiale, o problema serioasa la masiniile astea: de la scaunele din fata se ajunge cu greu la bancheta din spate, in cazul in care ai nevoie de ceva de pe bancheta din spate (telefonul mobil din rucsac, portmoneul din geanta, bebe, etc.) :mrgreen:

Edited by hitman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Consumul e dieselistic la mers calm... si pe regulator. Probabil ca la mers mai alert e schimba.

 

Dracia are un indicator care te sfatuieste cand sa schimbi viteza. Insa cam exagereaza, daca te iei dupa el la 1900-2000 tre' sa treci in treapta superioara. Poate mergand in halul asta consumul poate fi si mai scazut, insa eu unu' n-am incercat... nu-i dau redline ca e in rodaj, insa nici sa schimb treapta la 1900 cum zice ala...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa-ti "traiasca" mosule :)

E Superb (a) :)

Hitman lasa incovenientul cu ajunsul in spate... daca e cu cineva sigur e in spate, aia mica si sotia sint nedezlipite deobicei :)

Daca e singur are loc destul in fata sa arunce tot ce are prin buzunare :)

Daca si la Cielo ar fi la fel de mult loc ce bine le-ar prinde la fete...

Share this post


Link to post
Share on other sites

24k€ fara 2 euroi la promotie. La mine pretul de catalog la 1.8 TSI Ambiente e 26k iar prostioarele puse in plus sunt 3,5k€. Am avut 18% discount plus inca niste optiuni bagate intr-un pachet mai ieftin decat luate separat.

 

Problema e ca discountul si optiunile alea mai ieftine le-am avut ca "diplomat"... sau "firma"... desi tehnic nu sunt nici una nici alta. Si din motivul asta nu am putut avea nici macar in optiune extinderea de garantie, am doar garantia stock de 2 ani fara limita de km.

 

Ma bate insa gandul sa iau o chestie care se cheama wecare sau cam asa ceva. Platesti 45€/luna, timp de 6 ani, si in perioada asta in afara de pneuri nu mai ai nici o cheltuiala de garaj in plus. Asta acopera intretinerea + reparatiile inclusiv postgarantie, e deci echivalenta cu extensia de garantie la 6 ani. Pare ca merita, avand in vedere ca pe aici cam la toate marcile o simpla revizie e pe la 4-500€. Am 1 an sau 15.000km sa ma hotarasc daca vreau.

 

Pe de alta parte investighez posibilitatile de tuning... cei unde am facut getzul se jura pe rosu ca-mi dau 210CP. Insa pe mine ma tenteaza revo selector sa revo selector plus de la Revo tuning... baietii astia sunt specialisti in tuning vag si vand un gadget cu care poti selecta daca vrei configuratia stock saut tunata, o conectezi la OBD si o tunezi si o de-tunezi cand iti tuna, ca sa zic asa :D Asta ajuta sa eviti discutiile in contradictoriu si nu tocmai constructive cu garajul sau asiguratorii. Iar Revo Selector plus ofera si posibilitatea sa umbli singur la parametri...evident, daca te tine. Pe mine ma intereseaza ca scop didactic. Problema cu ei e ca nu sunt in Be, sunt insa in Nl... sau RO. Sa vedem...

 

Si vreau si vag-com, probabil voi merge pe scula originala ca sa am posibilitatea sa updatez si softul. Clonele nu stiu cat timp vor merge cu versiunile mai noi de soft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte frumoasa masina!

Daca si consuma atat, e alegerea nemaipomenita!

Sa te poarte pe drumuri bune si fara probleme!

Share this post


Link to post
Share on other sites

normal ca duce la audi.doar sunt preluati de cei de la audi.cum ar fi reusit slovacii sa faca asa o masina superba asa cum ii zice si numele fara un nume mare pe piata auto.sa va poarte sanatos si fara incidente

Share this post


Link to post
Share on other sites

Superb petrolierul! Sa va poarte multi multi km fara probleme!

@tonny_b din cate stiu eu Skoda e in Cehia, nu la vecinii Slovaci si e sub Vw. Daca ma-nsel sau nu sunt pus la punct, "ma bad" .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte faina masina per ansamblu, dar eu personal prefer generatia anterioara.

 

In legatura cu upgrade-ul la motor, orice tuner serios trebuie sa fie in stare sa-ti ofere un soft cu mai multe variante. Cere-le sa-ti faca harta de 210 care sa poata fi selectata dintr-un buton si ai rezolvat problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai sa mai raspund asa, pe sarite:

 

Consumurile sunt date de BC. Ieri am mai facut un drum la mare (ocazie cu care am terminat rodajul :D ), autostrada exclusiv, 240km, mers pe regulator "la limita legii" aka 131km/h pe GPS + cateva reprize mai sanatoase, insa scurte si rare. Am observat ca abaterea vitezometrului e de 6km/h, destul de constanta... am testat intre 80 si 180km/h. Nu pare sa fie proportionala cu viteza. Tre' s-o vad si la peste 200 :D

Consumul afisat pe bc a fost 7.6. Nu am facut un consum exact de la plin la plin la aceeasi benzinarie, insa de la click la click bate cu ce afiseaza BC-ul, nu e complet aiurit.

 

In privinta tuningului, selectabil am vazut doar la Revo si la unii care se cheama APR tuning. Problema cu aia e ca pretul e pe la 2000€, ceea ce mi se pare cam mult avand in vedere ca unul "clasic" gen Dimsport e intre 400 si 600€.

 

Skoda nu fac tuning, desi VW, la acelasi dealer, fac. Cica politica e "nu vor sa stie" daca faci tu, adica nu verifica. E logic, nici nu au interes. Daca explodezi motorul, garajul face reparatia (probabil cu un deviz umflat) si de platit plateste uzina... garajul nu are deci nici un interes sa "descopere" ca a fost tunat, pt ca in cazul asta uzina nu mai plateste iar tu il repari unde gasesti mai ieftin, nu la ei...

Edited by mr_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desi, pana la urma, nici cu o remapare clasica nu ar trebui sa ai probleme daca rezolvi intr-un loc cunoscut. Cu inspectia tehnica n-are nici o treaba (eu, cu tractorasul remapat din semnatura am avut cele mai mici noxe dintre toate diesel-urile care au fost in ziua aia la ITP. Bine, mai conteaza si cum conduci, ca eu nu o tin subturata, dar totusi semn ca harta e buna si s-a umblat unde trebuie). Ca in rest, tine iti ia tie masina sa-i dea forja si sa-si dea seama ca are mai mult de 160 de ponei? :rolleyes:

 

Daca ramai la garantia actuala de 2 ani poti sa astepti pana o termini, desi din punctul meu de vedere as opta pt chestia cu 45 euro/pe luna, pana la urma sunt 540 de euro pe an care, cum zici tu, i-ai putea da foarte usor doar la o revizie.

Edited by AmunDei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu remaparea problema e cu asigurarea, nu cu garajul. La inceput toti zic ca nu e nici o problema, o declari, iti creste putin asigurarea si e ok. Insa dupa ce semnezi contractul, incep ca nu le-a aprobat nu stiu cine nu stiu ce, ca ba una, ba alta, pana la urma esti in aer. Sau iti fac o oferta de neacceptat. Plus ca e riscant sa incerci, pentru ca te pot refuza insa sunt avertizati... la prima problema mai costisitoare (gen te infingi intr-un maseratti :D ) incep sa caute pretext sa nu plateasca.

Mie mi s-a intampla cu Nubira sa pic de fazan: am fost facut sandvis intr-un blocaj de trafic intre un camion care probabil fumase ceva tare si un Jaguar. Intamplator, pagubele au fost f mici. La cateva zeci de secunde dupa impact un al doilea camion s-a oprit si s-a dat martor ca i-am taiat fata celui care m-a lovit din spate. Pozitia masinilor si a indoiturilor nu corespundea deloc cu varianta asta, insa cine a picat de fazan? Ia sa presupunem acum ca si ala din spate si ala din fata erau praf, plus masina mea asigurata casco, deci pagube de cateva zeci de mii de euro... tare ma tem ca intr-o asemenea situatie asigurarea ar cauta motiv sa se dea la fund. Desi in situatia respectiva tuningul chiar nu are nici o legatura cu accidentul.

 

Cu controlul tehnic nu am emotii, si tractorasul din semnatura mea e chipuit, (de la 88CP la 122CP masurati pe dyno) si am trecut acum o luna controlul tehnic fara probleme. L-am intrebat pe ala ce masoara exact la noxe, ca eram curios, si mi-a aratat un ecran pe care scria 0.4. Raspunsul a fost "daca acolo scrie peste 1, masina e respinsa". Foarte tare :D Cred ca habar n-are nici el ce masoara, noroc ca stie calculatorul...

 

O sa incerc sa vad daca Galetto 1260 stie sa citeasca si sa scrie ECU-ul meu. Daca merge, o sa bag un chiptuning clasic unde am facut si tractorelul (un garaj care lucreaza cu Dimport) si unde in pret intra si dyno-ul. Si unde am si reducere fiind deja client fidel :D

Galetto1260 am deja, merge pe getz, insa am soft mai vechi si nu are in lista si motorul TSI. Acum caut sa updatez softul.. daca are cineva unul cu imprumut sa vad daca merge, sunt amator... de fapt si numai fisierul .chk ar fi cred de ajuns.

Pe de alta parte nu sunt foarte sigur, insa am senzatia ca ECU-ul e acelasi cu vechiul motor 1.8T 20V (aka ME7). Daca e asa, atunci ar trebui sa mearga si varianta mea de soft. O sa incerc sa vad probabil in weekend.

Edited by mr_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Superba masina,felicitari pt buna inspiratie.Am un prieten cu o Octavia Tour an 99 si nu a avut probleme majore deloc pana acum,intr-adevar un tractor zdravan.Cat despre beneficiara,sa-ti traiiasca frumoasa si sanatoasa ca un ingeras.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beneficiarei trebuie sa-i gasesc un scaunel de copil mai inalt. Acum e mica, are 4 luni, si nu prea sunt multe modele de scaunele, insa deja e innebunita sa se uite pe geam. Cand se enerveaza in scoica luata putin in brate si ridicata sa vada pe geam face minuni... insa e periculoasa pozitia. Merge in ambuteiaje, unde stai pe loc si unde in general se enerveaza mai repede ca ii lipseste leganatul masinii in mers.

In curand va trebui alt model de scaunel si o sa caut unul intalt.

Si din autobuz daca o tin in brate se uita pe geam cu niste ochi cat cepele... plus ca dupa o plimbare din asta doarme lemn ca un navetist :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maine e programata dumneaei la tuning (dimsport, clasic) + dyno :)

 

Si saptamana viitoare o sa incerc sa rezolv sa il "trec" si pe asigurare ca sa fiu curat ca lacrima. In principiu ar trebui sa ma coste in plus vre 50€/an, ceea ce procentual reprezinta cam 3%... nu e un efort prea mare ca sa dorm linistit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e cam mare curajul sa-i faci deja remapare? Adica e masina nou-nouta, totusi, nu vreun cazan... In primul rand ma gandesc la fiabilitatea motorului, viata lui in general..

Mie unuia nici nu mi-a trecut prin cap sa-mi fac tuning la masina noua tocmai din considerentul asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am intrebat si eu prin stanga si in dreapta... tunerii spun ca poti a o faci pe masina nou nouta, ba chiar ca e mai bine pt ca ECU-ul invata direct adaptarile cu harta modificata. Si ca nu se depasesc parametrii de siguranta, nu se depasesc temperaturile, turatiile, detonatiile etc de la versiunea stock.

 

Motorul meu in particular e de-tunat la greu in varianta stock. Limitarea de cuplu si putere e intentionata (cea de cuplu de ex e data de cutia DSG), asta o stiu de la un coleg care chiar a lucrat la punerea la punct a programului standard. "Tuningul" pe care o sa-l fac consta de fapt mai mult in eliminarea de-tunarii. Prin tuning agresiv se poate urca mult mai sus decat merg eu (aka aprox 210cp si 320Nm, vedem maine pe dyno). De ex Revo spune ca versiunea "safe" merge la 376Nm... ceea ce e enorm fata de cei 250 stock.

 

Oricum, voi continua sa fiu delicat cu el pana se rodeaza pe bune, desi manualul spune ca rodajul e de 1500km (deja facuti). Si voi face intretinerea la jumatatea intervalului (aka un an sau 15000km), asta aveam de gand sa o fac oricum. In principiu o sa fie o masina "fericita" care isi va face veacul in principal pe autostrada, nu in trafic urban tampit, asa ca sper sa nu imi puna probleme de fiabilitate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-o stapanesti sanatos!

APR sunt, alaturi de Oettinger, cei mai buni tuneri VAG din cate am citit. E enorm pretul indicat de tine, in USA te-ar costa $599 (bastards!), aici in Oz cam 1,000 Euro.

Oettinger costa cam la fel in Germania :) si din cate stiu, cel putin in cazul VW, ofera garantie acceptata de producator.

Edited by wallaby

Share this post


Link to post
Share on other sites

La nemti APR "de baza" e 800 (+tva cred) insa e doar echivalentul unui tuning clasic. Daca incepi sa vrei mai multe configuratii selectabile, incepi sa mai aduni euroi... una peste alta e mai scump decat merita.

Pe meleag Revo se dau mari specialisti VAG. Insa sunt prezenti in Olanda sau Romania, nu si in Belgia. Si nu vor sa riste sa se bage pe Superb, desi se baga pe Octavia TSI...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Banuiesc ca este tare frumos sa mergi in asa un tanc pe soselele atat de bune de acolo :D .

Bravo ptr masina si de 5 ori bravo pentru piticul ala mic si frumos.

Edited by fry
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ms pt urari :)

 

Azi am fost si am tunat-o, tot acolo unde am facut si getzul...

Well, nu prea sunt multumit de rezultate... Vestea buna e ca versiunea stock era la aproape 177CP, fata de 160 cat zice cartea. Cuplul la 255 fata de 250.

Versiunea tunata a urcat la 212CP... insa cuplul care era asteptat pe la 320Nm e la 275Nm. Mi-au promis 50CP si 70nm si mi-au dat 35CP si doar 20nm... e drept ca avea 17CP frumosi in plus fata de "ce trebuia".

 

A ramas sa mai merg pana pe la 5000km (am de facut aprox 4000km la sf lunii) si sa ma intorc la ei pentru o noua masurare. Daca curba e aceeasi, vor mai lucra la ea. Mi-au aratat rezultatele unui Audi care cu acelasi motor la 2200rpm avea 325Nm...

 

Baietii au cam transpirat sa lucreze, ECU-ul e med17 boot mode si au trebuit sa-l demonteze. au facut o prima modificare si rezultatul a iesit mult mai prost decat la varianta stock. S-au chinuit aproape 2h.

 

Scenariile sunt urmatoarele in luna mai:

1. consumul la mers normal scade, caz in care raman cu configuratia asta (sa zicem ca la turatii joase au nimerit o configuratie eco si la cele inalte una performance ceea ce ar fi ok)

2. consumul ramane acelasi sau creste. In cazul asta fie o duc peste 310nm, fie le cer sa revina la versiunea stock si cer banii inapoi. Acum au obtinut un surplus de putere semnificativ la +5000rpm, unde cu nevasta-mea in masina ajung rar.

 

Adevarul e ca daca stiam ca in realitate puterae maxima e pe la 175CP si ceva mai sus in turatie probabil nu mai umblam...

post-1523-127083767101_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crestere cvasi-liniara a puterii si cuplu aproape "in platou" intre aprox. 2000 si 5500 RPM.

1. Cred ca masina se misca bine

2. Cam "sus" se obtin valorile maxime :-? .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...