Jump to content
 

Sign in to follow this  
raz_sor

Probleme Electrice

Recommended Posts

Te referi la luminile de pozitii si stop frana? Semnalizarea, mersul inapoi si ceata functioneaza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, toate celelalte functioneaza!Mentionez ca releele 29 si 30 se incalzesc.

Edited by Coma21

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desfa plasticele negre din portbagaj si verifica daca vine tensiune la mufele albe ale lampilor, cu pozitiile cuplate. Firul maro (+) pozitie si negru (-) masa. Daca nu vine tensiune, mai este o mufa deasupra pasajului roata stanga spate, dupa mecanismul antenei electrice. Daca vine tensiune, verifica soclurile becurilor. Probabil cilindrul metalic este oxidat (acesta e masa beculu).

Becurile centrale de 5W din tripla se aprind?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Becurile de iluminare portbagaj cred ca te referi, da se aprind

Update!

Nu stiu cum dar printr-un miracol , probabil de la schimbat sigurante, relee, am stop pe frana, am umblat la cablurile din spate deasupra rotii stanga, iar becul de iluminat inauntru portbagaj s-a stins. Oricum, stop pe frana am totusi pozitia spate tot nu merge.

Edited by Coma21

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica ce am scris mai sus, cu putina implicare, nu superficial!

Ma refeream la becurile de pozitii din triple, intre ceata si stop frana (compartimentul din mijloc).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stop pe frana si pozitia sunt pe acelasi bec, nu stiu daca la toate cielo sunt asa dar eu le am pe ambele pe acelasi bec, dubla faza cum s-ar spune. Momentan imi merge stop pe frana, maine ma duc sa cumpar tot ansamblul ala electric (cablajul), undeva este scurt deoarece releul de lumini se incinge destul de rau, mai ales ca e nou, abia l-am cumparat. Daca tot persista problema, o duc la un electrician s-o "caute".Nu am un multimetru din pacate , nici macar un creion de tensiune, iar culorile la cablurile alea sunt total haotice, din banda izolera ce o vad eu acolo pp ca cineva a mai umblat la acel cablaj.

Cat de pozitii, in seara asta aprind si eu becul de ceata si merg asa, bun ca merg macar stopurile pe frana.

P.S. Soclurile sunt impecabile, poti jura ca sunt noi, becurile sunt bune toate.

Cat despre ce merge si ce nu, absolut toate merg mai putin pozitiile spate.

Edited by Coma21

Share this post


Link to post
Share on other sites

Releul de pozitii se incinge pt ca e putin subdimensionat. Daca era scurt, se ardea instant siguranta si ramaneai si fara iluminare interioara la tabloul de instrumente si butoane. Problema e la cablajul ce alimenteaza lampile spate. In mod normal, la Cielo luminile de pozitie pe un stop sunt formate din doua becuri: cea cu filament dublu, unde sunt si luminile de frana, in exterior si urmatorul compartiment de lampa, la mijloc. Probabil a fost un "imprumut" in stil american. Nici macar lampile de la numar nu merg?

Sub clapeta de deschidere a capotei, sub plasticul stalpului de la sofer e un conector mare de unde pleaca tot cablajul catre spate. E bine de verificat si acolo.

Edited by cris06

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi cris06. Dupa ce am desfacut acel plastic din spatele stalpului de la sofer am descoperit ca acea mufa nu statea prea bine, dupa ce am asezat-o mai bine stopurile si pozitiile functioneaza perfect. Nu stiu totusi daca asta a rezolvat problema, am desfacut destul de multe la masina, cert este ca dupa ce am scos si reintrodus acea mufa am zis sa testez si ca prin minune totul a fost ok.

Multam mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta e boala lor, ma refer la cielo, Pica sistemele electrice, firele, se oxideaza mufele, papucii, minusurile. Nici eu nu ii dau de cap la a mea. Merg asa cu ea si incerc sa nu ma gandesc la toate astea :) . SIngura solutie ar fi schimbata toata instalatia electrica, dar nu cred ca renteaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E valabil la orice masina veche, nu doar la Cielo. Orice piesa imbatraneste, indiferent de marca.

Daca se defecteaza, inlocuiesti papucii din mufe, cablurile etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chestia nasoala este ca la instalatia electrica nu stii efectiv unde e buba, mai ales cand problemele sunt intermitente nu sunt tot timpul, iar electricieni care sa stea sa-ti depisteze problema gasesti foarte foarte greu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chestia nasoala este ca la instalatia electrica nu stii efectiv unde e buba, mai ales cand problemele sunt intermitente nu sunt tot timpul, iar electricieni care sa stea sa-ti depisteze problema gasesti foarte foarte greu.

Tocmai asta este motivul pentru care cautam mereu sa ne repram masinile singuri. Am platit 1000 de lei pentru un termostat, mecanicul s-a gandit el s-o ia pe ghicite , nu si-a dat seama ce are masina asa ca a zis sa schimbam radiator, pe urma pompa de apa cu distributie, dar problema persista, asa ca raspunsul lui a fost "este total normal sa-ti dea apa afara din borcan". Dupa ce m-am sfatuit cu chris06 daca-mi amintesc bine, am schimbat termostatul , problema rezolvata.

Cand am luat masina am luat-o defecta din start, stiam despre ce e vorba dar datorita unor chestii tot am luat-o.M-a costat 2500 de lei sa repar motorul, desi mecanicii nu au putut dovedi ce anume au schimbat de banii astia a trebuit sa platesc cand am luat-o.

Situatiile de genu cu reparatii preventive au tot fost, mecanicii nu au stuiut ce are masina asa ca au tot reparat pana au gasit solutia, asa ca am inceput sa invat sa mi-o repar singur,am stat si am citit pe forum pana mi-au iesit ochii-n cap, numai eu stu cate nopti nedormite am avut.Sincer nu-mi permit sa mi se repare masina pe ghicite. Plus eu fac naveta zi de zi, in fiecare zi masina face 50 de km minim, nu mai am masina nu mai am cu ce ma duce acasa rezultand in pierderea serviciului.

Zilele trecute am tot sunat electricieni, sumele ce le auzeam nu erau deloc mici, totusi, unul singur mi-a spus, nene nu ma pricep la cielo, de dat de capat ii dau de capat dar cine stie in cat timp, ce rost are sa te incurc.

Nu sunt tipul bisericos, dar multumesc lui Dzeu am o masina ce imi mai permit sa umblu la ea, ca daca luam cine stie ce nava spatiala categoric trebuia s-o duc vesnic in service.Si la halul cum repara astia masinile ar fii trebuit sa platesc sume ce nu mi le-as fii putut permite niciodata.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu pe unu , Coma, ce a schimbat pe un mertan piese in valoare a juma' de milion de forinti si tot nu i-a dat de capat, cu toata technologia lui de ultima ora. Nu retin care fu cauza, dar cert e ca a chemat un nene ( o cunostinta de-a mea ) ce a luat-o la purificat "babeste" si a repus-o in trafic, altfel ...

 

 

Sau un altul, ce facu mecanica, i-o "mobilat" ma-sa un mini atelier tip - top cu fel si fel de truse de mestereala, iara "meseriasu" ma suna pe mine sa intrebe cum scoate rulmentul rotii, de poti sa crezi . Nu ma mira ca ma cauta sora-sa sa ma ocup de jucaria ei ... ca frate-su , cap are, doar minte-i mai trebue .

 

:mrgreen:

 

Unde mai pun, ca i-o cazut roata meseriasului la ITP.

 

=))

Edited by Viktor
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si cum detectezi fizic scurtul? Siguranta calibrata pt acel circuit se arde in cateva zecimi de secunda, iar in cazul cand nu e protectie (drintr-un motiv oarecare - improvizatie) instalatia poate lua foc in cateva secunde. Cablajul fiind ascuns, unde si cum pozitionezi respectivul detector?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar putea fi, in unele cazuri, o varianta, clar nu orice problema de natura electrica se rezolva asa. Valabil si pentru zonele greu accesibile la cablaj. Daca e scurt intre + si - nu ai ce sa faci cu aparatele mentionate de mine.

Am dat doar o idee :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ma mira ca ma cauta sora-sa sa ma ocup de jucaria ei ... ca frate-su , cap are, doar minte-i mai trebue .

 

 

Tot despre masini vorbim ca..nu m-am prins. Mintea mea perversa a fugit un pic la...altceva =))

 

In ceea ce priveste electricele astea, aia care stiu nu prea au chef (e destul de migaloasa) iar restul..habar n-au (doar au impresia ca stiu electrica). E ca la tinichigerie, cu greu mai gasesti un tinichigiu care sa faca treaba buna.

Si mai la obiect, daca se incalzeste, este contact imperfect. La scurt circuit ia foc direct la cati amperi sunt.

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai gasesti scurturi si cautand continuitate in mufe intre plusuri, unde nu ar trebui sa fie. Am gasit la o vitara asa vreo 5-6 fire care conduceau aiurea, printre care si plusul de forta al pompei de benzina, care atingea in caroserie la denivelari si ardea siguranta ecm-ului, care era comuna si pe pompa

 

Sent from my Vodafone Smart ultra 6 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Tot despre masini vorbim ca..nu m-am prins. Mintea mea perversa a fugit un pic la...altceva =))

 

 

Tot, tot ...

 

Ii tunata rau, bre ... Boxe tapene, esapament misto, si-are o admisie nene ... Tre sa fie euro 6, astfel nu-mi explic asa dotari, originale ...

 

Si sa fim on-topic, nu-i sare siguranta de-i faci scurt intre "pini", se infierbinta dor, da' rau de tot ...

 

:mrgreen:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt curios la "lung" cum se comporta :)

Imi zici pe PM sa nu mai facem offtopic aci :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu un update, desi nu stiu daca va ajuta pe cineva. Aseara mi-am facut cielo (model korean) submarin, nu se vedea soseaua de apa, merg ce merg pam pam, bec la frana de mana si baterie. am ajuns unde vroiam sa ajung, bateria moarta, motorul se opreste.Cum am avut dacie inainte desigur ca aveam redresor la mine. Scot bateria pun pe redresor, pun bateria la loc, porneste, dau 2 3 ture cu ea (mentionez, cele 2 becuri inca aprinse), baterie moarta iar. Nu stiam atunci ca cele 2 becuri semnifica alternator mort. Am lasat-o acolo si dzeu stie cum am ajuns eu acasa la 11 noaptea (vreo 40 de km). Dimineata aflu ce semnifica becurile ma duc la masina sa scot alternatorul, dar ce , credeti ca a vrut sa iasa? Am pornit-o si am plecat asa cu ea pana la electrician, am observat ca daca nu aprindeam farurile ma tinea.Ajung acolo mesterul desface alternatorul si-mi spune, pune-l in rama ca la masina nu mai ai cum.Se pare ca piesa mobila a ros bobinajul piesei statice.Asa ca luat sh alternator de pe un executiv si montat, 200 alternatorul , 50 manopera.

Masina e vie, merge super, becuri n-am aprinse acum nitrebarea mea este, este vreo problema ca alternatorul este de pe executiv 16 valve?Difera cu ceva, poate afecta ceva?

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scrie pe ele, pe alternatoare, Coma. Nu s-au facut asimilari intre ele, la capitolul amperi ? Sau fu una buc ce isi astepta client. De stiu eu bine, alternatorul trebue sa fie compatibil cu bateria , ori ba ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scrie pe ele, pe alternatoare, Coma. Nu s-au facut asimilari intre ele, la capitolul amperi ? Sau fu una buc ce isi astepta client. De stiu eu bine, alternatorul trebue sa fie compatibil cu bateria , ori ba ?

Pai cel vechi a ramas la electrician, de la 7 dimineata am tot alergat, electricianul pleca, cel ce mi-a adus alternatorul se chinuia sa-l scoata, cu chiu cu vai am reusit s-o scot la capat pentru a avea masina disponibila maine sa ma duc la servici. Deci habar n-am ce scria pe cel vechi si nici nu m-am uitat pe cel nou. Am intrebat electricianul daca e de executiv are ceva, a spus nu e tot de cielo. Dar dupa cum am scris mai sus putini au habar de meseria lor, de aceea va intreb pe voi, cel putin aici sunt o multime de oameni ce au citit informatii grele expre despre cielo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca sunt la fel sau...asemanatoare.

Daca merge si incarca corect, lasa-l asa. Eu ca idee am un valeo pe espero de 80A luat acum 5 ani nou din magazin si pana acum nu am avut probleme cu bateria. Alternatorul nici nu mai arata ca cel original dar isi face treaba.

Ideea e sa nu fie foarte mare diferenta de amperaj, adica sa nu pui alternator de 100A si sa folosesti o baterie de 55.

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...