Jump to content
 

Sign in to follow this  
Damax

Probleme Distributie Matiz

Recommended Posts

Cred, dar la preturile astea... Ultima oara( acum cinci ani jumatate si 50000km), mi-a schimbat-o in fata blocului un mecanic al carui numar de telefon l-am pierdut. :wallbanger: Tot el a adus si piesele care s-au dovedit de calitate daca au tinut atat.

Ce parere aveti de marcile Febi si/sau Flennor? Curea Gates nu am gasit inca, la reperul rola intinzatoare m-am oprit la producatorul INA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat si eu distributia, curea Gates si intinzator original GM.Bine am facut ca, desi cureaua veche arata bine, rola intinzatoare era varza.Costuri...100 ron curea+intinzator.Operatiunea am executat-o singur impreuna cu un mecanic priceput - dificultatea cea mai mare sta in faptul ca e greu de demontat/montat din cauza ingramadelii compartimentului motor.

 

Cum au mai zis si alti co-forumisti, atentie la sensul curelei, daca o puneti invers nu se aseaza corect pe dinti.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompa de apa se schimba cand e nevoie. A mea e originala, 11 ani si 257000km , daca nu are nimic nu o schimb nici acum. Nu mai gasesc eu o asa pompa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu o problema interesanta ma confrunt de citeva zile:

Simptome : mers cu intreruperi in 3 cilindri, smuceste la accelerare si in frina de motor, consum marit, relantiul fluctueaza, gaz-benzina merge la fel de prost.

Am schimbat bujii, fise, curatat IAC, reset ECM -nici un rezultat. Ma asteptam la vreun injector infundat, supapa defecta...

Azi am dus-o service, dupa 1 ora ma cheama in hala si imi arata pe jos linga masina un SOARECE mort, aplatizat.

Distributia desfacuta si "sarita" cu 3 dinti, am vazut si eu semnele ca nu arau aliniate.

Masina are 77k km, distributia s-a schimbat la 60k, a mers perfect 1 an de zile.

Mi s-a recomandat schimbarea curelei, ceea ce voi si face, cea veche fiind "compromisa".

S-a mai intilnit cineva cu asa ceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu o problema interesanta ma confrunt de citeva zile:

Simptome : mers cu intreruperi in 3 cilindri, smuceste la accelerare si in frina de motor, consum marit, relantiul fluctueaza, gaz-benzina merge la fel de prost.

Am schimbat bujii, fise, curatat IAC, reset ECM -nici un rezultat. Ma asteptam la vreun injector infundat, supapa defecta...

Azi am dus-o service, dupa 1 ora ma cheama in hala si imi arata pe jos linga masina un SOARECE mort, aplatizat.

Distributia desfacuta si "sarita" cu 3 dinti, am vazut si eu semnele ca nu arau aliniate.

Masina are 77k km, distributia s-a schimbat la 60k, a mers perfect 1 an de zile.

Mi s-a recomandat schimbarea curelei, ceea ce voi si face, cea veche fiind "compromisa".

S-a mai intilnit cineva cu asa ceva?

 

Sa inteleg ca SOARECELE mort aplatizat a ros trei dinti de la curea ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate ar trebui sa intelegi ca acel soricel (acum mort si aplatizat) ar putea fi cauza care a facut ca distributia sa sara de la locul ei cu circa 2-3 dinti.

Cureaua nu stiu daca e roasa, o voi primi miine in punga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar si fara capac, mie parca nu prea imi vine sa cred ca rozatoarea e de vina. La cit de strinsa e cureaua de distributie, daca nu era chiar Mighty Mouse in persoana, nu cred ca ar mai fi ramas mare lucru din el. O explicatie mai simpla si mai la indemina ar fi ca intinzatorul nu a fost bine strins, s-a slabit in timp si a permis sarirea curelei de pe rolele dintate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jan200x

 

Nu am primit notificare. imi pare rau. Daca mai esti interesat da un replay ca o sa verific mesajele si cred ca acum o sa primesc si notificare

Edited by nfscgc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari :osanale:

Am un matiz din 2003, recent am constatat niste urme de ulei pe la distributie.

 

Tot am vazut pe aici si pe alte forumuri vorbindu-se despre iminenta ruperii acestei curele in cazul in care curge ulei pe ea. Intrebarea e: ati auzit de vreun caz caz concret in care sa se rupa o curea ORIGINALA cumparata din service sau montata de fabrica, ori montata corect in service la revizie EXCLUSIV din cauza ca a curs ulei pe ea?

Ca uitati exemplu: un vecin cu alta masina decat matiz, solenza, a stat 14.000km cu ulei pe ea, apoi pe alte forumuri am gasit cazuri in care cureaua distrib. a tinut bine mersi de la 40.000 pana la revizia de 60.

Din ce e facuta aceasta curea? si in ce fel o "ataca" uleiul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cauciuc panzat. Cauciucul este atac de uleiuri si solventi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu, la Cielo SOHC, am folosit destul de mult (vreo 20.000 km daca tin bine minte) o curea pe care a curs ulei, si nu putin (ce-i drept, ulei de la pompa de servo).A fost o curea care a suferit cel putin vreo 4-5 montari/demontari.Inainte sa il dau, am schimbat pompa de servo, am spalat motorul, si am schimbat si curelele. Cea de distributie arata absolut OK, desi avea aproape 40.000km.

 

Daca era Matiz (sau ma rog, orice alta masina la care exista riscul sa se defecteze ceva prin motor in cazul ruperii curelei de distributie), as fi schimbat-o fara sa ma gandesc, de fiecare data cand am umblat la ea.

Nu merita riscul unui motor distrus.

Edited by ALiCE

Share this post


Link to post
Share on other sites

La cielo sohc cel mult riscai sa ramai pe dreapta pe undeva, schimbai cureaua si gata. La majoritatea motoarelor ruperea curelei de distributie este catastrofala, asa ca nu merita riscul de a nu inlocui o curea contaminata cu ulei.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

Salutari :osanale:

Am un matiz din 2003, recent am constatat niste urme de ulei pe la distributie.

 

Tot am vazut pe aici si pe alte forumuri vorbindu-se despre iminenta ruperii acestei curele in cazul in care curge ulei pe ea. Intrebarea e: ati auzit de vreun caz caz concret in care sa se rupa o curea ORIGINALA cumparata din service sau montata de fabrica, ori montata corect in service la revizie EXCLUSIV din cauza ca a curs ulei pe ea?

Ca uitati exemplu: un vecin cu alta masina decat matiz, solenza, a stat 14.000km cu ulei pe ea, apoi pe alte forumuri am gasit cazuri in care cureaua distrib. a tinut bine mersi de la 40.000 pana la revizia de 60.

Din ce e facuta aceasta curea? si in ce fel o "ataca" uleiul?

 

 

 

 

 

A mea era inmuiata in ulei praf si mazga (cielo sohc 8v '97). Cred ca era asa de 30.000 de kilometrii si tot nu s-a rupt. Ideal ar fi sa nu intre nimic acolo la ea.

 

 

Edited by koss_x_treeme

Share this post


Link to post
Share on other sites

AM SI EU O NEDUMERIRE ,VAD CA NU SE DAU RASPUNSURI EXACTE... AM SCOS CUREAUA DE ALTERNATOR AM PORNIT MOTORUL DAR..LA NAIBA!TOT SUIERA,AM DESCHIS CAPACUL DE LA DISTRIBUTIE SI CUREAUA ESTE IN ORDINE ADICA BUNA SI FARA "ATE",NU CURGE ULEI...NU MI DAU SEAMA...VA ROG VREAU SFATURI...

Share this post


Link to post
Share on other sites

AM SI EU O NEDUMERIRE ,VAD CA NU SE DAU RASPUNSURI EXACTE... AM SCOS CUREAUA DE ALTERNATOR AM PORNIT MOTORUL DAR..LA NAIBA!TOT SUIERA,AM DESCHIS CAPACUL DE LA DISTRIBUTIE SI CUREAUA ESTE IN ORDINE ADICA BUNA SI FARA "ATE",NU CURGE ULEI...NU MI DAU SEAMA...VA ROG VREAU SFATURI...

La mine imediat dupa ce am schimbat cureaua de distributie la in momentul in care trebuia sa schimb viteza( era accelerata) suiera foarte urat- problema: era prea intinsa cureaua

- dupa ce a fost slabita (la remontare in alta parte) nu mai prezenta acel suierat oribil.

Edited by jorky1987

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil rulmentul de debraiere, dar iata aici unde se discuta despre sueraturi, piueli ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

AM SI EU O NEDUMERIRE ,VAD CA NU SE DAU RASPUNSURI EXACTE...

1. Avem si noi o rugaminte, NU mai scrie cu majuscule. Verifica tasta CAPS LOCK.

2. "Nu se dau raspunsuri exacte" : sintem pe un forum, oamenii sint la distanta si, in plus, nu este vorba de un service on-line. Daca tu cu capota dechisa, cu curelele in mina, etc. nu poti localiza problema, cum ai vrea sa iti spuna cineva de la distanta, exact, ce problema ai ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu gasesc explicatia la nimeni de ce imi fluiera distributia??? poate sa fie rola intinzatoare sau pompa de apa????? am dat cureaua de alternator sa vad daca mai face dar fara succes deci..cine ma poate ajuta?? am mare nevoie

 

Scuze !! sunt cam nou pe forum si nu am fost atent la raspunsuri…o sa incerc sa ma familiarizez.

Edited by VAXXi
Nu mai scrie cu MAJUSCULE !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu gasesc explicatia la nimeni de ce imi fluiera distributia???

Orice curea neintinsa cat trebuie sau uzata fluiera. Explicatia aceasta te satisface ? Dar asta ? "Orice lagar uzat face zgomot".

Mergi la un mecanic sa desfaca, sa vada, sa de-a un verdict si o explicatie, daca vrei. Diagnoza la distanta se face, doar, la Radio Erevan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa am patit si eu, imediat ce am schimbat cureaua si rola, fluiera. A fluierat ceva vreme , apoi a tacut, fara sa umblu acolo. Au trecut de atunci aproape 6 ani si 65000km. Cum se mai incalzeste nitel, chem in fata blocului acelasi mecanic si-i spun sa procedeze la fel.

Asta nu inseamna ca asta e ok. Insa eu sunt multumit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...