Jump to content
 

Sign in to follow this  
balanel

Benzina EFIX

Recommended Posts

TOLIN ! T e rog sa-mi spui ,daca se stie ceva in acest sens, cam ce probleme ar putea aparea daca folosesc benzina fara plumb ( d.p.d.v. al motorului-carburatorului).

Mersi !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu aptesti nimic la motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cu eFix am putere mai mare sa zicem in depasiri dar imi displace psihologic ideea de a alimenta de la Rompetrol. Am descoperit ca la motorasele mici (Matiz) e o mare greseala sa pui benzine cu cifre octanice mari (aditivate) deoarece nu fac decat sa se arda mai repede iar puterea ce o pot oferi suplimentar

 

 

E gresit,benzina cu cifra octanica mai mare nu arde mai repede ci mai greu,e facuta pentru motoare cu raport de compresie mai mare...detoneaza mai greu,teoretic optii turatii mai mare cu astfel de benzina...indicat este sa folosesti benzina indicata de producator pentru tipul de motor respectiv

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cu eFix am putere mai mare sa zicem in depasiri dar imi displace psihologic ideea de a alimenta de la Rompetrol. Am descoperit ca la motorasele mici (Matiz) e o mare greseala sa pui benzine cu cifre octanice mari (aditivate) deoarece nu fac decat sa se arda mai repede iar puterea ce o pot oferi suplimentar, oricum motorul in sine nu o poate oferi la cei 800 cm cubi amarati ai lui. Din toate incercate cel mai bine ma inteleg (dpdv al consumului si tractiunii) cu Mol 95 simpla, sincera. Oricum stiu ca nici aia nu e foarte buna dar let's keep on :lavolan:

 

:o fftopic:

 

Si eu tot Mol 95 folosesc si mi se pare ca o consuma mult mai repede decat cea de la OMV sau Petrom V, insa motorul are un mers mai rotund. De ce sa nu fie buna cea de la mol?

Din punct de vedere al performantelor dinamice, LukOil de 98 mi s-a parut cea mai buna, dar nu stiu de ce ma cam tine ceva sa bag constant de la ei.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post
Share on other sites

De cand a dat vremea mai rece iar imi scartie curea la alternator la pornire pornire.

Mie imi porneste motorul pe benzina la prima cheie, merge putin apoi isi da in gat si moare. Cateodata si la a doua cheie face la fel dar nu intotdeauna. Ma gandesc ca e de la injectoare infundate din pricina mersului majoritar pe GPL. Intre noi fie vorba la mine toate pornirile sunt pe benzina si apoi trece automat pe GPL cand da de turatia necesara [cca 2400], insa dimineata nu ma grabesc sa turez motorul rece sa trec pe GPL.

 

In sfarsit imi zic ca ar merge sa testez si eu daca reclama cu Efixu e sau nu e pe bune, ca de imaginile din spotu lor publicitar merg direct la suflet si iti creste inima cum vezi injectoarele alea desfundandu-se.

Ieri am bagat rezervorul plin cu Efix 95, am facut vreo 10 km exclusiv pe benzina, ceva mai turat sa desfund injectoarele.

Azi de dimineata eram curios sa vad daca cu Efix se repeta faza cu pornit la prima cheie apoi isi da in gat si moare.

E tot la fel nici o diferenta.

E drept ca poate ar fi trebuit sa consum juma de rezervor pana sa vad ceva, deocamdata poate nu am asteptat destul dar o sa va mai tin la curent in viitor cum se comporta.

Edited by sorin77

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trimit mail...

From: lucianmahu@yahoo.com

Sent: 15 noiembrie 2007 22:04

To: Office, Rompetrol

Subject: Anulare card rompetrol

Nume: Mahu Lucian

Companie: -

Telefon: 0745******

Fax: -

Mesaj: Buna ziua! Ma numesc Mahu Lucian, cod client 316252 si as dori

anularea cardului rompetrol din varii motive. Doamnele de la statiile

rompetrol din Piatra neamt m-au plimbat de la o statie la alta (de la

cea din centrul orasului la cea de la periferie) spunand ca: in centru:

e nevoie sa merg la \"cealalta\" statie, ca doar acolo se poate rezilia

contractul; cea de la statia de la periferie- spune ca nu e nevoie de

contract de reziliere- pur si simplu nu mai fac cheltuieli si se

considera ca nu mai sunt client. Am achitat ultima factura in valoare

de

127,55 ron (rotunjita la 128 ron, nr factura: 8179215) si declar ca nu

mai am nevoie de serviciile acestui card. Cand au auzit ca doresc sa

reziliez contractul- la ambele statii brusc n-a mai mers internetul (sa

platesc factura), cu toate ca imediat inainte platisem pt un prieten o

factura de 300 ron (se poate verifica- Hodorog Florin- factura in

valoare de 300 ron, achiata vineri, 9 noiembrie 2007, in jurul orei

15).

Se poate deci considera ca nu mai trebuie nici sa platesc taxa de 40

ron

(taxa anuala administrare card). Doamnele m-au luat cu tombole si

premii, incercand sa ma convinga sa raman fidel rompetrol, insa le-am

explicat ca efix nu mai este ce a fost anul trecut, nemaifolosind

cardul

decat sporadic (atunci cand ramaneam fara bani pe cardul de salar). Cu

respect, Mahu Lucian

 

Primesc raspuns:

Buna ziua,

 

Va confirmam primirea sesizarii dvs. pe e-mail. Referitor la reziliere,

va informam ca aceasta se solicita direct in statiile Rompetrol, prin

completarea de catre client a unui formular de reziliere. Contul

dumneavoastra a fost verificat si va confirmam posibilitatea de a

rezilia in acest moment.

 

Va trimitem atasat si formularul pe care trebuie sa il completati si sa

il predati in statie.

 

Cu consideratie,

 

 

Mihaela ******

 

Collection Officer

 

Rompetrol Downstream SA

 

Str. Calea Victoriei, nr 155, bl. D1,

 

Tronson 7-8, et. 1, sector 1, Bucuresti

 

Tel: 0.8000.8000.8

 

Alea de la statia rompetrol 1 mai mint cu nerusinare. Am printat formularul- maine cred ca ajung in oras si le fac alora morala ca m-au mintit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
E drept ca poate ar fi trebuit sa consum juma de rezervor pana sa vad ceva, deocamdata poate nu am asteptat destul dar o sa va mai tin la curent in viitor cum se comporta.

Eu cred ca efectele se vor vedea, daca se vor vedea, dupa vreo 4 plinuri. EFIX e o benzina ieftina, doar de oras, parerea mea si nu numai a mea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai ca ma bag si eu...

 

Cielo nou din sep. 2005 cu GPL din fabrica. Am acuma 85.000 km in bord.

Circul pe GPL cam 70 % din timp .

 

Inainte cand mergeam pe benzina dupa GPL primii 100 km parca eram in Dacie ... abia tragea , murea la relanti...etc. In service imi spun ca se infunda injectoarele de la GPL . Benzina de 95 de la Petrom.

 

De un an de cand pun Efix nu mai am problema asta. Dupa un drum lung de GPL nici nu se mai simte ca am trecut pe benzina ... merge normal , sta fix in 800 rpm la relanti... trage de rup asfaltu...

 

Tot cu Efix am "scos untu" din masina : am pus acu pe rama :mrgreen: :) adica 200+ pe A2.

Urca in turatie ca un motor de F1 .

 

In concediu am pus OMV 100 ca nu gasisem Rompetrol... abia mergea , tragea ca mortu , mai mult de 150 nu a vrut.

Cu Efixu' ajung in mod constant la 170-180 km/h.

Sunt mai greu la talpa de felu meu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cam multa reclama la efixu asta. efix e fixpix. eu pun lukoil de 95, merge stas masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si pt al meu Cielo e praf LukOil de 95,mai mult de 170 nu a vrut sa ia pe A1 :( .Parca aveam apa in rezervor nu benzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pornind de la parerile de pe topicul asta am facut si eu un test. Lukoil de 95 mi se pare ca se arde cam repede fara a aduce un aport semnificativ la functionarea motorului, Petrom de 95 mi se pare cea mai echilibrata, EFIX 95 nu mi s-a parut asa de grozava cum este prezentata, nu am sesizat vreo imbunatatire fata de Petrom 95. E drept ca: injectoarele le am perfect curate, segmentii sint noi, galeria de admisie este BEC, IAC+ECM+MAT functioneaza perfect.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Si pt al meu Cielo e praf LukOil de 95,mai mult de 170 nu a vrut sa ia pe A1 :( .Parca aveam apa in rezervor nu benzina.

:spumelagura: Praf rau. Nevoit fiind sa alimentez dintr'un oras pe care nu-l cunosteam, prima benzinarie a fost Luk. Am pus de 50 lei si... a inceput distractia (ramasesem si fara Gpl). Dupa ce ca nu mai "tragea" deloc, aveam probleme si la pornire X( . S-a obisnuit pe Efix :) ) .

Edited by EM!L

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate am auzit si eu benzina de la Lukoil are mult sulf in ea. Cu privire la pretul, Lukoil '98 are acelasi pret cu cea de '99+ de la Petrom (3.81 lei).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am pus iarna trecuta la -7 grade efix in dacia veche ,pe atunci nu aveam cielo si surpriza mare a fost ca dupa vreo 80 de Km masina nu mai vrea sa mearga.Desfac repede carburatorul in drum si surpriza...efix mi-a pus in el un bulgare de zapada .Am stat 10 min,s-a topit zapada din carburator ca era cald motorul si masina a mers ca unsa.Asa ca nici nu ma gandesc sa pun efix in cielo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apa aceea ai tras-o din rezervor, nu din benzina. Daca tu reusesti sa amesteci benzina cu apa, primesti premiul Nobel la chimie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu dupa un (aproape) plin de Efix, nu pot sa zic c-am simtit decat o pierdere de putere (care la plinul anterior, nu era). Si s-a dus repejor. Deci, no Efix for me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tolin sunt inginer chimist .Din cate stiu apa e mai grea decat benzina.Tot din studiile mele stiu ca benzina ca orice alt lichid este evacuata pe la partea inferioara a oricarui recipient.Si ghici ce se afla in partea de jos a rezervorului de la rompetrol si pe urma in partea de jos a rezervorului masinii mele? De unde pe conducta in carburator!! Cred ca nu gresesc.Si daca imi bat capul gasesc o solutie sa le amestec,desi in cantitati mici(0.01%) apa se disperseaza in benzina.

Edited by danutza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gresit, benzina este evacuata din rezervoare prin partea superioara, este trasa cu o pompa. Asa este si la rezervoarele benzinariilor, asa este si la rezervorul masinilor moderne. Apa, ajunsa prin diverse cai (adaugata intentionat, accidental sau formata prin condensarea pe peretii rezervorului a aerului umed ce patrunde in rezervor pe masura ce se goleste de benzina) se decanteaza la baza rezervorului. In statiile firmelor serioase se purjeaza periodic apa acumulata. Oricum, nivelul pana la care se ridica ea este sub nivelul sorbului de la pompa de extractie.O posibilitate de patrundere accidentala a apei din rezervor pe fluxul pompei si, implicit, in rezervorul consumatorului, apare la umplerea rezervorului din cisterna transportatorului. Datorita agitatie produse benzina si apa se pot stratifica la un nivel mai mare decat sorbul pompei. Din acest motiv, la firmele serioase, este interzis de a comercializa benzina proaspat pusa in rezervor timp de 1h, timp suficient pentru decantare. Daca angajatii benzinariei permit acest lucru din dorinta de a nu opri vanzarile, consumatorul este afectat. Acelasi lucru se petrece si in rezervorul masinii cand se merge pe "fund de rezervor".

La masina de epoca numita Dacia 13xx se adauga decatre cine cunoaste fenomenul, un filtru decantor pe circuitul benzinei. La motoarele moderne, pe injectie, este prevazut un filtru de benzina care se blocheaza (nu mai permite filtrarea), in general, cand se umple cu apa.

Remediul general pentru evitarea acestor fenomene de neocolit este de-a adauga pe un rezervor gol, inainte de-a alimenta cu benzina, a unui flacon cu alcool izopropilic (se gaseste in benzinarii). Alcoolul este miscibil cu apa (bucuria hangiilor) si permite trecerea apei intr-un amestec explozibil din rezervor in evacuare. O alta solutie, dificila, este golirea rezervorului si spalarea lui (masini cu foarte multi km la bord). Dupa golire si decantare se poate recupera benzina.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si sorbul acelei pompe unde este?In vapori sau in partea de jos a recipientului? Eu cred ca in partea de jos ca doar nu e mai greu aerul ca benzina sa stea aerul jos si benzina sus.Deci pe unde se evacueaza?Sau daca baietii uita sa purjeze apa din rezervorul benzinariei oare nu ajunge si in sorb?Eu cred ca da,asta in cazul in care instalatia nu purjeaza apa automat cand ajunge la un anumit nivel,ceea ce e mai greu de realizat dar nu imposibil.

Edited by danutza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu confirm ca Maty al meu euro 2 papa efixu mai repede. SI tremura saracu cu ea... In schimb cu Lukoil merge ca uns, da si pe aia o papa repede. De fapt, pe toate le papa repede, hehe :uff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci inca odata se confirma, efixu il papa mai repede... am mai facut un plin cu efix ca am zis sa il mai curat un pic pe la maruntaie, si sa stiti ca se arde mai repede... Dar dupa primul plin cu efix si forja vreo 15 minute, trage mai bine. S-o mai fi desfundat ceva pe acolo, cine stie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
S-o mai fi desfundat ceva pe acolo, cine stie.

Posibil, ba chiar foarte probabil... intrebarea e unde se duc mizeriile alea? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...