Jump to content
 

Dj_Dark

Membru
  • Content Count

    5753
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    229

About Dj_Dark

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 03/28/1981

Contact Methods

  • Gender
    Male
  • Yahoo
    Dj_Darkro

Profile Information

  • Location
    Bucuresti
  • Interests
    masini, calculatoare, electronice.
  • Din
    Bucuresti, Rosiori
  • Auto
    Bmw, Daewoo
  • Model
    320d, 318i, 3 x Espero
  • An
    2004 , 1992 , 3 x 1996
  • Nr. Inmatr.
    Nu incap 5 bucati

Recent Profile Visitors

6626 profile views
  1. Intre timp s-a schimbat becul din portbagaj (era ars) s-au schimbat amortizoarele spate (erau boge originale) si s-a facut antena aia sa intre de tot. Totusi masina pare ca sta putin aplecata spre stinga, inainte parca nu statea. Se vede si la flanse, stanga e mai umflata decat dreapta. Sa verific arcurile pe spate sa nu fie rupt ala din stanga, nu m-am uitat cand am schimbat amortizoarele alea dar cred ca imi sarea in ochi totusi. Pe fata am mutat jambele cu totul de la aia verde (oricum la aia o sa pun ce aveam pe bej), pe spate doar amortizoarele, arcurile au ramas ale ei. Cel mai probabil cutia aia e problema, are 80 de kile fata de 50 cat avea cea manuala dar totusi 30 de kile sa se simta asa rau e ciudat, ramane de investigat.
  2. Exact, nu are rost sa ma complic, plus ca ma va lasa cand mi-e lumea mai draga mai mult ca sigur. Fiind de cupru se poate cositori un fir de el dar nu. In alta ordine de idei, e gata. E si pe roti, azi am facut si un test scurt de drum, nu mai dau detalii, s-a schimbat pivotul stanga, capul de bara dreapta (filet stricat), planetara dreapta (tot filet stricat in cap) si ambele bielete antiruliu. Am stricat filetul de la coloana de directie (sficuit 2 filete in cap) dar l-am reparat....etc,etc,etc. Electrica inclusiv ECM e de la 2 litri si merge pe 1.5. Electrica e aceeasi si cred ca merge si ECM de 1.5 insa al meu e cod GR (manuala) automata de 1.5 avea NM, o sa incerc sa il pun cu prima ocazie dar nu cred ca da cutiei ce trebuie. Ca si impresii , in eco pare mai puturoasa, deh, tine turatia pe la 2000 unde se simte ca nu e 2 litri, insa in Power, unde schimba la 4000 m-a impresionat . Gata, revenim la aia verde fiindca aia e importanta, asta e pe roti, se misca, are aproape toate piesele pe ea, nu are erori, momentan asa ramane.
  3. Azi s-a demontat pedalierul complet si s-a pus cel de automata. Am reusit sa montez totul la loc, inclusiv cablul si schimbatorul automat, am operat si ceasurile in sensul ca va fi bordul de la cea verde pentru chestiile de automata cu vitezometrul ei pentru numarul de km. Maine daca reusesc sa schimb si instalatia de motor ii dau si o cheie asa fara bord, doar cu ceasurile sa vad daca porneste si daca apare vre-o eroare.
  4. S-a schimbat schimbarea, desi ziceam ca asta va fi gata prima nu va mai fi, voi face visinica prima din 2 motive simple: Nr 1, pe aia vor veni jambele asteia fara modificari si aproape toata electrica, partea buna e ca motorul nu trebuie refacut, masina nu va fi bibilita excesiv si voi termina mult mai repede acolo (zic eu) avand teoretic mai putine operatiuni de facut. Nr2, sa o fac pe-aia automate prezinta un challenge mai mare decat sa o fac pe-asta SFI (iau totul de pe bej si voila nu e nimic interesant, deja am totul facut acolo, acum doar repar greselile facute atunci de care m-am prins intre timp) . Am reusit sa defrisez interiorul aproape complet fiindca imi trebuia electrica pentru cealalta si am descoperit ca masina are imobilizator Este primul espero cu immo pe care il vad, dupa cum se vede a fost deja "operat" de un roman, cheia e bandajata de cititor si era ascunsa in bord. Cel mai probabil proprietarul a pierdut una din chei si cineva a zis sa rezolve problema fara sa rescrie chip nou. Momentan merge deci ramane asa, vom studia pe viitor. O chestie buna pe care am vazut-o, instalatia de 1.5 de pe visinie are mufele pentru modulul de airbag si ABS desi masina nu este echipata. Un lucru bun fiindca una din instalatiile de le visinica sau bej vor ajunge pe asta si nu am probleme la sistemele astea 2 in plus Am demontat pedalierul aproape complet urmand sa fie inlocuit cu cel de pe visiniu pentru pedala de ambreiaj. Nu a mers adaptata direct, trebuie schimbat tot pedalierul. Caseta de directie se va inlocui cu cea de pe bej fiindca aia a fost reconditionata de mine acum 2 ani si stiu ce pun, asta are istoric necunoscut si are si un pic de joc, probabil bucsa ochelar de teflon, am noua, dar nu vreau sa ma trezesc cu lichid de servo la picioare pe la simering, la cealalta a fost schimbat.
  5. Ieri am schimbat instalatia din spatele motorului (trasee de forta electromotor/alternator + borne) cu cele de la aia verde fiindca are o mufa in plus pentru automata. Din pacate am uitat ca suruburile electromotorului sunt e cupru drept urmare am reusit sa il rup. Binenteles ca asta a fost set back cateva ore, a trebuit sa il dau jos, mai avem unul prin garaj, plus cel de pe motorul vechi de 1.5 al bej-ului. Am incercat sa combin ceva din ele dar nu a iesit, ala din garaj avea tot solenoidul defect, iar cel de pe vechiul motor al bej-ului era diferit, solenoidul nu se potrivea neam, drept urmare l-am curatat si gresat putin (zacea de vre-o 5 ani pe motorul ala) si l-am pus cu totul. Motorul se invarte cu el, nu bate/nu troncane deci totul a fost pus bine la loc si electromotorul inca functioneaza bine dupa atatia ani. Astazi am tras ca un sclav, majoritatea timpului am defrisat ala verde (detalii acolo) dar tot am reusit sa demontez bordul si sa scot electrica lui. Se va inlocui cu cea de la verde tot din motive de automata. Planul este sa iau toata electrica de pe aia, inclusiv instalatia motorului + ECM fiindca este cel mai simplu si sa sper ca ecu de 2.0 8v stie sa mearga si pe 1.5 16V. La senzori se potrivesc cu cateva modificari minore (sonda lambda cu 1 fir in loc de 3 si rerutat traseele senzorilor de temperatura apa si aer fiindca difera ca pozitie pe motor). Daca nu merge e mai complicat, va trebui desfacuta instalatia, separat traseul automatei de cel al motorului si pastrata instalatia de 1.5 +ECM, treaba migaloasa si prefer sa o ocolesc. Este foarte posibil dupa sa am nevoie de ECM de 1.5 16v automat fiindca are alt cod si posibil asta de manual sa nu stie sa dea ce trebuie, vom vedea, toate la timpul lor. Ca bonus, va trebui sa schimb tablia pedalier integral fiindca nu se poate adapta doar pedala de ambreiaj si gata. Cam asta e stadiul actual.
  6. Gata, a venit volanta de cielo AT, 70 de ron fu si e ce trebuie. Se potriveste perfect pe arbore, pe convertizor si are si acelasi coronament. Din pacate suruburile de arbore de 1.5 sunt total diferite de alea de 2.0. In primul rand erau mai lungi fiindca fulia de manuala e mai groasa, in al doilea mai subtiri si al treilea pasul diferit, dupa cum ziceam, nici o legatura Binenteles ca blocau motorul insurubate la maxim drept urmare pus mana pe flex si ajustat. Dupa in schimb a inceput greul. M-am chinuit vre-o 2 ore dar intr-un final am razbit, cutia are 85 de kile, mi-a fost foarte de ajutor suportul ala, fara el nu as fi reusit singur. Si dupa ce m-am bucurat ca era sus pe motor m-a batut tamponul central de m- a ascultat cu urechea. Nu se alinia neam cu gaurile din caroserie, m-am saturat de tavalit pe jos cat am muncit sa il aliniez, aveam nisip si in cap, dar intr-un final, all good. Am pus si radiatorul de apa de automata, conectat toate liniile, si daca tot eram acolo mi-am amintit ca aveam un ventilator de pe fata aproape nou de la geo_zga. Masina a avut un accident pe partea dreapta in urma caruia printre altele o parte din carcasa ventilatorului si o prindere erau sparte, acum vad ca nu am nici o poza cu cel dinainte postata, din pacate nu am una direct cu el ci doar in context, deci urmreaza inainte si dupa
  7. Gata, am creat topic nou la cea verde fiindca deja devine entitate de sine statatoare si nu are rost sa mai postez aici. Topicul asta va mai ramane deschis cat mai e masina la mine (poate forever, nu stiu inca ce sa fac) dar momentan se va desface si lua de pe ea ce ma intereseaza (sunt multe ) Intre timp am pregatit-o de operatie
  8. Dupa cum stiti (sau nu ) mi-am achizitionat inca un espero. Motivul? Este baza pentru visul meu dintotdeauna. 2 litri (c20le) in acte acelasi bloc ca c20xe de pe cel bej. Am zis sa ii fac topic separat fiindca se departeaza de cel bej si treaba deja devine serioasa Ca sa nu mai repostez, detaliile de achizitie, bani/dotari le gasiti aici Pe scurt, verde (41L) automata (se va face manuala), interior piele cu incalzire, abs, airbag si restul de dotari standard de pe espero. Dintre operatiunile descrise dincolo, frana spate se va reface (nu sunt multumit de cea de mana, tine inegal rau si merge infranata stanga spate) oglinzile mi-au sarit ambele iar din suporti, trebuie sa gasesc alta metoda dar dupa ce termin cu fata. Asaa, gata cu amintirile, za news acum, am desfacut motorul, dat cutia jos, camasile arata excelent, din pacate volanta de 1.5 de pe aia visinie nu se potriveste pe arbore, va trebui sa desfac bejul sa iau volanta (sau sa gasesc alternativa mai ieftina, noua e destul de mult).
  9. Dj_Dark

    Nubira II

    T-i aduc si pe ai mei?
  10. Continuam, am dat jos cutia manuala urmand sa pun automata. Din pacate volanta de 2.0 nu se potriveste pe arborele de 1.5 dar am gasit la radacini de cielo AT care ar trebui sa fie ce trebuie. In rest, convertizorul se potriveste in gaura centrala, cand vine volanta ar trebui sa fie in regula dpdv mecanic. Nu am intalnit chestii neprevazute si daca tot am umblat acolo am schimbat si simeringul mare de la arbore. La electrica e alta poveste dar toate la timpul lor. Overall se face. La final cateva poze, inclusiv cu automata (am reusit sa o dau jos si pe-aia de pe verde) Aici in ultima poza se vede ca desi volanta de 1.5 si automata de 2.0 se portivesc la coroana si diametru, nu se potrivesc la gaura centrala si suruburi, la 1.5 centrala e un pic mai mare si suruburile putin mai aproape de centrul axului (radius mai mic).
  11. Aia verde se va face 2.0 16v manuala, suspensie sport, discuri spate, muzica de darama geamurile...etc, cam tot ce a avut bej-ul pe el. Ea la baza e 2.0 8v automata si e pacat de blocul ala de 2.0 sa aiba doar 105 cai . Cutia automata nu ramane din 2 motive. Unul nu pot sa o leg la electrica noului motor si 2 nu ar fi la fel de sportiva cu automata. Asta visinie va ramane stoc complet dar ii pun automata de pe aia verde. Manuala ei va ajunge pe cealalta cu sistemul de ambreiaj si ce mai prevede. A treia (cea bej) va ramane amintire.
  12. M-am apucat sa o desfac pentru a lua cutia si pune automata. Se vede ca e o masina statuta, totul e ruginit pe dedesupt, inclusiv baia de ulei si capacul cutiei. S-au dat jos jambele si planetarele, jambele se vor inlocui cu cele de la aia verde care au amortizoare aproape noi stock si flansele la fel, astea sunt crapate. Planetarele au iesit cam greu din jambe, am stricat presa cu gheare (filetul surubului) drept urmare am pus mana pe barosul de 5 kile si le-am convins. Din pacate am cam deformat piulita si capul planetarei, drept urmare acum se infileteaza greu dar merge. Pivotii sunt ambii cu suruburi. Ori asa a fost de fabrica ori s-au schimbat ambii, dubios la 60.000 km cat are masina. Ah, si inca o tampenie, cineva a schimbat uleiul din cutie cu ATF, ma miram eu de ce marsarierul urla mai rau ca la aia de pe bej. Intra mai bine in viteze dom'le , bullshit.
  13. Gata, chiulasa e jos, mi-am comandat suport de suspendare motor pentru a nu ma chinui cand defac automata aia de pe bloc (specificatiile zic ca ar avea vre-o 85 de kg) si un scripete. Scripetele nu stiu momentan de ce il agat dar o sa vad eu. Din pacate la momentul asta va trebui sa ma apuc sa o desfac si pe aia visinie si posibil si pe aia bej, deci voi fi cu toate 3 bucati fiindca sunt multe diferente intre automata vs manuala (inclusiv tamponul cutiei si prinderea lui pe lonjeron) iar la electrica tot incerc sa scap doar schimband bucati de instalatie cu totul insa din pacate cred ca tot la desfacut instalatii complet si luand fir cu fir ajung. Acum urmeaza sa decid care bucata din electrica e cel mai usor de adaptat, o sa revin cu detalii la momentul respectiv cand o sa le am pe toate jos si pot face diferentele usor. Este foarte posibil sa ma opresc momentan aici cu asta si sa o fac intai pe aia visinie automata fiindca nu stiu exact ce anume din instalatia de pe verde trebuie si sa nu ma trezesc dupa ce e gata asta ca cine stie ce imi trebuie pe aia visinie din electrica si o desfac din nou . Oricum un lucru e clar, trebuie desfacut si bordul complet pentru a vedea mai bine ce si cum. Cel mai probabil toate 3 vor fi dezmembrate complet si reconstruite de la zero, o sa ia timp mult dar o sa iasa bine, timp inca mai am Gata vorba, poze
  14. Am reusit sa desfac fulia, distributia si cam tot din partea de sus, au mai ramas cateva nimicuri gen linia de vacuum de la servofrana si ventilare carter. Data viitoare se ridica chiulasa de pe motor cu tot cu admisie si rampa de injectie. Totodata am mai descoperit chestii, (ca de exemplu un tampon motor rupt complet).
  15. Testoasa aia tot la detector a iesit?
 

×
×
  • Create New...