Jump to content

Dj_Dark

Membru
  • Content Count

    5392
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    114

About Dj_Dark

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 03/28/1981

Contact Methods

  • Gender
    Male
  • Yahoo
    Dj_Darkro

Profile Information

  • Location
    Bucuresti
  • Interests
    masini, calculatoare, electronice.
  • Din
    Bucuresti, Rosiori
  • Auto
    Bmw, Daewoo
  • Model
    320d, 318i, 2 x Espero
  • An
    2004 , 1992 , 2 x 1996

Recent Profile Visitors

5775 profile views
  1. Dj_Dark

    Cele 2 Bmw-Uri

    Pai in ordine, ate dot4 fiindca asta am pus si in celalalt si am fost multumit. Plus ca am mai multa incredere in ate dot4 decat in omv/wurth 5.1 In ceea ce priveste DOT4+ la fel, nu cred ca o sa ajung sa fierb DOT4, mi-au mai trecut din fitele de "racer", deh, am imbatranit 75w80 recomanda bmw pentru cutia asta, getrag S5D, 250. Aveau si ulei dedicat BMW dar am zis ca nu dau 120 RON pe 1L.
  2. Dj_Dark

    Cele 2 Bmw-Uri

    Si in sfarsit mi-au venit si piesele de pe ebay. Au venit prin curier nu prin posta dupa cum ma asteptam eu, nice Totodata a venit si ambreiajul cum trebuie. Ca specificatii are 215mm diametru si 10 dinti la priza. Intre timp am mai comandat simeringurile de la iesire si timonerie la cutia de viteze, 1L de ulei motul 75w80, 1l lichid de frana ATE sl6 dot4 si bujii ngk bkr7ek (asta cica se recomanda). Am cam toate piesele pentru a reface si pune din nou motorul pe masina. La distributie inca nu m-am lamurit, mai am 2 saptamani de gandire daca inlocui lantul si intinzatorul (singurele repere pe care le-am gasit in RO) sau nu.
  3. Dj_Dark

    Daewoo Evanda 2.0 At

    Poate faci si manerele de la usi ca parca au inceput sa se curete.
  4. Dj_Dark

    Ghidusii Homemade

    Pai daca strangi cu teava ce sa-ti fac Sigur e mai rezistenta decat aia rupta? Ca mie nu-mi pare
  5. Dj_Dark

    Bmw 528I Se Touring.

    Pictures or it didn;t happen
  6. Dj_Dark

    Cele 2 Bmw-Uri

    A venit primul rand de piese Total 750 RON Trebuia sa fie si ambreiajul insa a venit pe cod gresit( era pentru volanta masa dubla), drept urmare l-am dat inapoi si am comandat ce trebuie, trebuie sa ma duc sa il ridic. 360 RON si asta. Din pacate nu am gasit in Romania seturile de garnituri pe nici un producator, drept urmare am comandat de pe ebay din UK, astept sa vina. Inca 1000 RON ambele. Scumpe intr-adevar insa contin tot ce inseamna cauciuc pe motor (toate simeringurile, inclusiv supape, garnitura de chiulasa...etc) Intre timp m-am apucat sa curat si sa vopsesc chestii prin compartimentul motor. Am vopsit si lonjeronul acolo unde e curatat insa am uitat sa fac poza. Motorul binenteles ca nu a putut fi curatat temeinic prin toate ungherele, e o spoiala, sa vedem cat tine. Si fiindca va mai dura ceva pana la asamblare am dat cu spray cu vaselina pe cilindri, axe si arbore sa previn rugina.
  7. Dj_Dark

    Espero 1.5 Dohc Bej

    Vinerea trecuta am dat o tura pe la munte, m-am gandit ca merit si eu dupa 4 zile consecutive de muncit la bmw-ul rosu. Am fost in parcul national bucegi, unde i-am scos sufletul la sfi. Au fost niste reprize de rally pe niste drumuri mai libere pe-acolo, inca una de 210 pe autostrada m-am distrat ce sa mai. Am fost pentru prima data si in pestera ialomitei, foarte frumoasa dar iti trebuie putina pregatire fizica sa nu scoti limba si neaparat casca, eu era sa im sparg capul de 3 ori prin galerii Consumul a fost pe masura, am facut 320 km cu 30 litri de benzina, aproape 10%. Din pacate se pare ca am grabit moartea rulmentului dreapta fata, mi se parea mie ca se aude dar acum clar se aude, asa ramane, sper sa mai tina pana la toamna. Niste poze, observati parcarea interesanta
  8. Dj_Dark

    Cele 2 Bmw-Uri

    Si ultimul capitol. Concluzia, am avut dreptate, blocurile sunt la fel desi difera la serii, ambele au squirt-uri de ulei, aceeasi dispunere la gauri, fix acelasi alezaj si inaltime. Arborii sunt identici la cote si dimensiuni, difera doar procesul, unul e cast (M40), celalalt e forjat. Baile de ulei sunt identice, o surpriza placuta fiindca am uitat sa mentionez, cea de la M42 era sparta si lipita cu ceva, iar cand l-am tarsait pe cauciucul ala a cedat, de aici balta de ulei din garaj. Cutia de viteze e getrag nu zf si plange si asta un pic prin diverse locuri (insa nu la priza, unde e important) insa nu grav si avand in vedere ca nu se poate inlocui nici un simerig simplu la ea cel mai probabil va ramane asa. la final am descoperit si pe unde curge lichid de frana de la pompa, pe la imbinarea vasului pe ea, o sa iau garniturile alea noi. Am curatat vopseaua scorojita de pe toate elementele, metalul este intact, drept urmare prima operatiune data viitoare va fi vopsitul lor. Am dat si prima comanda de piese 1900 RON Din pacate am fost sunat fiindca lipsesc niste repere, pana acum am confirmat segmenti, cuzineti biela si palier (toti kolbenschmit), kit-ul de ambreiaj sachs insa lipsesc ambele seturi de garnituri victor reinz, cel mai probabil le voi inlocui cu elring sau ajusa in cel mai rau caz, revin cand am comanda venita. In comanda au mai fost niste nimicuri gen, curele, filtru de benzina...etc. Am uitat sa zic planul. Se va folosi blocul de M40 (care are deschiderea segmentului de 0,3-0,4 mm) baia de ulei si cam atat, restul vin din m42. Accesoriile evident raman de la m40. Si la finalul finalului, o poza cu masina cum ma asteapta sa incep sa o reconstruiesc Pana data viitoare...
  9. Dj_Dark

    Cele 2 Bmw-Uri

    Ziua 4 a inceput cu asta Prima comparatie dintre cele 2, capacul spate distributie care contine si pompa de ulei. Se pare ca vine la gauri, deci continuam. S-a demontat suspensia fata, etrierii din furtune si evacuarea completa intr-o bucata. Planul suspensiei ar fi, kit complet de brate meyle (cam scumpe, ma mai gandesc daca meyle sau ceva mai ieftin, depinde de bugetul de la final) coilovers jom blue (si aici ma mai gandesc insa clar nu vor fi KW, sunt 1000 lire ). Plus bielete antiruliu, rulmenti de sus daca e cazul (par buni) insa toate astea dupa ce rezolvam cu motorul. La frane am deja discuri ventilate de 280 mm + etrieri din dezmembrari. Evacuarea e pe 50 mm deci se va pastra, mai putin prima bucata care are o gatuitura ciudata la 45 mm inainte de catalizator, cel mai probabil pentru back-pressure. Nu am nevoie deci dispare . Nu am o poza si cu partea din fata de la M42, insa e suficient de lunga sa le unesc dupa prostia aia, din pacate cea de M42 e un pic diferita la curbura, vom vedea la final cum vine, daca e cazul voi folosi un racord flexibil pentru adaptare. Revenind, din momentul asta au inceput problemele. Planul initial era sa despart motorul de cutie si sa il scot fara, insa nu ajungeam bine la 2 suruburi decat pe sub masina si era mai complicat fara elevator. Drept urmare am decis ca e mai simplu sa dau afara prin fata ce a mai ramas din motor + cutia de viteze. Toate bune insa era chin sa desfac cardanul din ea, drept urmare am decis din nou sa dau afara tot ansamblul (bloc, cutie si prima bucata de cardan impreuna). Zis si facut, insa a intervenit o noua problema, nu mai stiam sa desfac cuplajele timoneriei din ea. Sa n-o mai lungesc, m-am prins intr-un final si asa a iesit, un asamblu de vre-o 2 metri, bloc,cutie+ prima bucata de cardan care s-au despartit ulterior. Dupa a urmat testul nr 2, sa vedem daca pistoanele de m42 se potrivesc pe blocul si arborele de m40, ma interesa in special daca "vine la fata" Dupa cum se vede, victorie, pistonul nr 2 e de M42, celelalte de M40. Alte poze cu interiorul motorului, se vede si arborele diferit, ambreiajul aproape dus si un mare sant in volanta, drept urmare se va folosi cea de m42 care este identica si arata mai bine. Cam asta a fost in 4 zile, mai urmeaza un ultim post de concluzii si planuri viitoare.
  10. Dj_Dark

    Cele 2 Bmw-Uri

    Ziua 3, s-a continuat operatiunea "facem loc". S-a demontat si servodirectia complet (curgea rau pe la furtunele din vas si era murdara toata instalatia, pompa si caseta) se va curata, remonta si baga lichid nou (cel vechi era pacura, cel mai probabil nu s-a schimbat niciodata, nu mai avea urma de rosu in el. Diverse poze Dupa curatenie s-a inceput demontarea motorului efectiv, incepand cu partea de sus. Lichidul din pistoane este ulei adaugat ulterior pentru a contracara apa care s-a scurs cand am dezlipit chiulasa. Binenteles ca de lene nu am desfacut busonul de scurgere din bloc. Cam asa arata masina la finalul zilei
  11. Dj_Dark

    Cele 2 Bmw-Uri

    Boon, in continuare m-am apucat sa demontez masina, s-a demontat toata partea din fata ( carenajele, bara, radiatoare..faruri..etc.) Treaba asta a durat pana la sfarsitul zilei, a luat mult mai mult decat ma asteptam, toate suruburile s-au desfacut in afara de 2 (unul care tine carenajul stanga pe aripa jos si celalalt la suportul evacuarii ), drept urmare au fost rupte. La finalul zilei 1 masina arata cam asa Aici am descoperit mai multe surprize placute. Prima, tragger-ul din fata pe langa suruburile din capatul lonjeroanelot mai era prins cu 2 puncte de sudura de fabrica, deci masina nu a avut nici un accident serios pe fata. A doua, desi aripile fata par compromise in partea de jos (mai ales stanga) restul masinii arata extrem de bine pentru varsta si conditiile i ncare a fost tinuta, atasez niste poze. Cea mai ruginita piesa gasita pana acum este bara aia de rigidizare din ultima poza, uite o poza cu ea demontata Sa vedem daca gasesc la dezmembrari una mai buna, daca nu, curatat si vopsit superficial, pare destul de coapta si nu cred ca va tine. Va trebui sa iau totodata si un radiator de apa, al meu are stutul de intrare de sus rupt pe jumate si furtunul nu sta foarte bine, mi-a sarit de 2 ori in trecut si am pierdut toata apa. La final de ziua 2, o poza cu scula minune care m-a impresionat. Chinezarie de 280 RON dar mi-a desfacut toate suruburile de pe masina exceptant chiulasa, volanta, fulie si roti.
  12. Dj_Dark

    Cele 2 Bmw-Uri

    Si s-a terminat saptamana de concediu dedicata masinii, o sa sparg in 3 postari cel mai probabil fiindca e destul de scris Bun, deci , data trecuta ma blocasem la suruburile de la biele, am descoperit intr-un final ca se potriveste perfect inelara de 10 pe ele. Daca de desfacut a mers, sa vedem cum reusesc sa le strang la cuplu la remontare. Ziua 1 am demontat ce mai ramasese din M42 Dupa cum se vede, cuzinetii de biela arata ca noi, prezenta span-ului in canalul de ungere la axa ma face sa cred ca motorul a fost refacut in partea de jos. In rest, nici o surpriza, blocul arata mai bine decat credeam eu, segmentii au deschidere de 0,5 mm (0,6 mm in partea de sus), nu este zgariat, inca se mai vad urmele de hornuire originale ceea ce ma face sa cred ca are pana in 200k km, pacat ca a fost abuzat cu ulei prost si neschimbat la timp, si apa de la robinet. Arborele are niste zgarieturi insa nu pare ovalizat, l-am masurat la subler electronic din lipsa de micrometru deci nu a fost o masuratoare foarte precisa. Fiindca nu am gasit cotele standard pe net, l-am comparat cu celalalt din M40 si nu pare sa fi fost rectificat. Se va folosi asta din cauza constructiei superioare, desi celalalt din M40 arata mai bine, sper sa nu regret decizia mai tarziu. Lantul de distributie este duplex si arata bine, la fel si intinzatorul hidraulic, singura problema ar fi la ghidaje, sunt 5 bucati, unul are plasticul spart cam 1cm la ambele capete (cel mai lung), pe 3 se vede urma de la lant si unul este intact. Din pacate gasirea lor pare un adevarat challenge, nu am gasit decat pe cod original si la niste preturi exorbitante, gen ala spart cel mai lung 800 RON Singurul gasit aftermarket la 30 RON este binenteles cel care este intact Nu voi da atatia bani pe ele din principiu, in cel mai rau caz le pun pe-astea la loc asa cum sunt. Pistoanele arata bine, ce am observat este cuzinetul de biela nu e gaurit drept urmare ungerea fustei pistonului nu se face prin biela ca la dw/opel, ci are niste squirt-uri in palierii arborelui, iar cuzinetul de palier superior are 2 gauri in loc de una. Cam atat aici, continuarea in postul urmator.
  13. Dj_Dark

    Paste Fericit!

    Adevarat a inviat.
  14. Dj_Dark

    Cele 2 Bmw-Uri

    Am vazut pe net ca se folosesc si la vag si mai erau niste masini. O sa vad ce are M40-ul (marti cred ca il sparg si pe-ala in bucati) si daca sunt normale le folosesc pe-alea. Merci
  15. Dj_Dark

    Cele 2 Bmw-Uri

    Span, cel mai probabil de la cuzineti, o sa vad cand desfac, intai sa gasesc cheia vietii undeva ca nu as vrea sa pun blocantul pe ele. La zgarieturi, una singura este mai serioasa ,a mancat bine si din palier si din ax. Volantul a fost data jos ultimul, motorul a stat pe el in cea mai mare parte a timpului dupa demontarea chiulasei pentru a avea acces la tot si sa-l si pot invarti
×