Jump to content

Dj_Dark

Membru
  • Content Count

    6266
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    480

About Dj_Dark

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 03/28/1981

Contact Methods

  • Gender
    Male
  • Yahoo
    Dj_Darkro

Profile Information

  • Location
    Bucuresti
  • Interests
    masini, calculatoare, electronice.
  • Din
    Bucuresti, Rosiori
  • Auto
    Bmw, Daewoo
  • Model
    320d, 318i, 3 x Espero
  • An
    2004 , 1992 , 3 x 1996
  • Nr. Inmatr.
    Nu incap 5 bucati

Recent Profile Visitors

9663 profile views
  1. Am vazut si eu unu albastru frumos in drum spre Turnu Magurele acu vre- o 2 zile, eram la 2 masini in spate si nu am vazut numarul, nu cumva erai tu? 🙂
  2. E de la youtube, pe telefon nu face asa. probabil stabilizator de imagine se vrea sa fie.
  3. Clar, am inceput deja, azi am avut o repriza de 180, aseara 160, e bun rodajul 🙂 Serios acum, incerc sa nu o calc "blana" dar cateodata trebuie, si daca trebuie incerc sa nu fie sustinut mai mult de cateva secunde, gen 10. Oricum imi place ca nu e nici o diferenta fata de ce era inainte, trage frumos, constant, fara sincope si tot miroase a motorina 😄 Posibil sa fi rezolvat si o problema pe care o aveam vara pe calduri mari de vre-o 2 ani, cand o chinuiam gen calcat blana sustinut mai mult timp si schimbam treapta, initial tragea tare, dupa avea o scadere de putere de 1 secunda doua, dupa care revenea si nu mai cadea pana nu schimbam urmatoarea treapta. Se vedea cel mai bine la treptele 5-6 pe ceasul de consum instand, initial se ducea blana la 20 litri, dupa scadea pe la 12 litri, si dupa se ducea iar blana. Stiu, suna mai mult a geometrie variabila la turbo lesinata dar cine stie, vedem la vara 🙂
  4. Dupa remontare binenteles ca tubul jojei de ulei nu etansa bine pe baie si picura ulei fiindca inginerii BMW s-au gandit ei de ce sa puna tubul in bloc, deasupra nivelului cum fac altii, au pus tubul in baie sub nivel. Binenteles ca au curs 2 litri jumate de ulei (din 5 litri) din motor cand am scos tubul, din fericire inca un oring bagat acolo se pare ca a rezolvat si mai aveam vre-o 3 litri de ulei GM 5w30 prin garaj intr-un bidon sa completez (nu am refolosit uleiul scurs desi abea il pusesem). Asa ca acum motorul merge cu 3 litri de bmw 5w30 si 3 de Gm 5w30 si se pare ca nu comenteaza 🙂 Si au mai fost si alte nimicuri care au consumat timp si pe care nu mi le mai amintesc acum dar per total, operatia a reusit, pacientul nu e mort 🙂
  5. Revenim, dupa ceva timp, e gata de vre-o saptamana si merge la fel ca inainte, nu da cu fum, trage, nu are zgomote dubioase. in total mi-a luat vre-o 6 zile cate 4 ore pe zi toata operatiunea de demontat/remontat. Da stiu, se aude o rola, pare a fi cea le la aerul conditionat care a primit tot antigelul scurs din motor, sa vad maine poate reusesc sa ii fac ceva, cred ca mai am 2 vechi prin garaj. Si acum sa continuam epopeea, ramasesem dator cu niste poze cu balansierii si cu motorul atarnat de un surub de chiulasa. Bun, pistonul a intrat usor, am gresit strangerea chiulasei fiindca am interpretat pasii prost din manual, drept urmare a sfarasit stransa cu 180 de grade din 80 nm in loc de 2X90 grade din 50 nm. Asa a ramas fiindca sigur suruburile s-au intins (cel putin cele din mijloc stranse primele) si nu rezolvam nimic daca redesfaceam. Cand mi-am dat seama la final am reverificat cele din mijloc prin comparatie cu restul cu grija si aia a fost. Si cateva poze in diverse stadii la remontare. Binenteles ca nu a fost fara peripetii, prima data m-a chinuit un dop de vizitare pentru blocarea intinzatorului distriutiei pentru care imi trebuia un inbus mare (pe care nu il aveam, evident) pana la urma am facut o mantzocarie dintr-un prezon de roata (cheie de 17) si 2 piulite stranse una in cealalta si cu multa chinuiala s-a deblocat, batand in el in timp ce era in sarcina, poze si continuarea in urmatorul topic.
  6. Revenim, cumparat piston+biela, 250 RON cu tot cu transport la ikea pallady, gasisem si mai ieftin e drept dar mai departe, plus ca asta a fost singurul care mi-a dat poze cu el sa ii vad seria. Si pistonul vechi mai in detaliu. Se vede crapatura pana la bolt (defapt bucsa lui) si faptul ca bucsa s-a deplasat si a frecat in cilindru. Plus ca nu am putut sa nu observ cat de gros e primul segment de ungere, nu stiu daca asa e la toate diesel-urile, dar zici ca e U650 🙂 Din fericire e doar vizual, la mana nu se simte nimic. Si ca tot veni vorba, am masurat segmentul vechi in camasa, 0,4 deschidere fanta) Ca si piese, am comandat un set de segmenti mahle, suruburi si garnitura chiulasa Viktoras, ulei, antigel si nimicuri gen saibe foc injectoare, o carcasa termostat si nu mai stiu, nimicuri. Plus ulei si antigel. Total piese vre-o 1100 ron fara piston in care a intrat si o trusa de distributie fiindca am concluzionat ca nu pot sa fac masina fara. Poloneza evident, 120 ron cu tot cu transport si a trebuit sa tai pinul de blocare volanta fiindca era prea lung si lovea in ceva din bloc, nu au masurat aia bine 🙂 Ah da, cuzineti nu am gasit asa rapid, drept urmare am decis sa risc si sa ii refolosesc pe cei vechi, desi nu stiam la momentul respectiv cum arata, insa acum stiu r Si nu in ultimul rand, m-am batut cu ceva ce nu am mai desfacut pana acum, anume arbori balansieri in baie. Binenteles ca fiind subiect nou pentru mine mi-am facut temele pe net inainte sa ii desfac fiindca nu am gasit metoda sa ii blochez si macar atat m-am prins din prima, ca trebuiesc sincronizati ca si distributia 🙂 Poze cu ei si continuarea in postul urmator fiidnca acum mi-am atins limita. Momentan masina are pistonul bagat, balansierii montati, maine (defapt azi) vreau sa pun baia si jugul la loc sa pot sa las motorul iar pe suporti, momentan e atarnat cu un surub de chiulasa, poze tot data viitoare.
  7. Si, s-a suparat nemotzoaica dizel pe mine si mi-a facut-o, rau. Dupa 413 mii km a zis gata, ti-a ajuns 🙂 Context, dupa o depasire m-am trezit ca nu mai trage cum trebuie, nimic aprins in bord doar ca nu mai tragea si nici consumul instand nu se mai ducea mai sus de 10 la suta. Oprit, motorul mergea in 3 pistoane si scotea fum, fiind noapte nu am vazut ce culoare e, am banuit un injector ceva si m-am tarat asa pana la garaj (aproximativ 50 km). A douza zi dimineata am vazut dezastrul. Desfacut admisia, constatat ca era plina de ulei si pornit fara. Imediat am realizat ca e ceva grav, drept urmare m-am apucat se desfac motorul si am gasit asta. Daca nu se vede, pistonul 4 crapat. Initial am zis gata, atat i-a fost 412 mii km suficient, insa dupa ce am studiat putin celelalte pistoane, blocul la mana si chiulasa am decis sa o fac investind minimul necesar. Cam asa arata restul. Acestea fiind zise am luat visinica din garaj si asta a ramas desfacuta urmand sa gasesc un piston SH si sa cumpar celelalte necesare (garnituri, segmenti, ulei..etc, etc). Asta se intampla vinerea trecuta pe 24, intre timp am comandat toate necesare, inclusiv piston, dar pentru asta voi face un post separat, cel mai probabil va fi o trilogie 🙂 Continuarea mai jos.
  8. Mda, imbatranesc, si oricum la masina asta nu mi-a placut sa lucrez niciodata 🙂 Sa continuam, binenteles ca a fost cu peripetii. A venit piesa si fiindca rulmentul de pe cardan era bun am folosit doar suportul. Oricum ala era foarte greu de scos, bine ca era bun. Din pacate in timpul montajului grijuliu (adica batut cu ciocanul 🙂) am reusit nu stiu cum sa ating si dintii aia, drept urmare nu am mai reusit sa montez cardanul, culisa 1 cm si atat, plus ca si pozitia de sub masina fara elevator nu ma ajuta, nu aveam forta sa il bag in celalalt. Drept urmare nu am scapat si a trebuit sa demontez si bucata cealalta care nu a renuntat usor, de atata timp ruginise evident si a iesit foarte greu din flansa diferentialului. Dupa niste pilit si dupa cateva incercari am reusit sa il bag si sa il fac sa si culiseze usor. Si rezultatul final. Acum, bloopers 🙂 In timpul operatiunii am descoperit asta: Roata stanga spate, nu am decat o singura explicatie de cum a ajuns in halul asta, bucsa aia minunata detaliata acum ceva timp pe care am descoperit-o tarziu a dereglat geometria si am mers mult cu ea asa. Oricum gumele astea sunt la ultimul sezon, alea de pe fata sunt aproape la semn, asta cum se vede, le cam ajunge. Si numarul 2: Ce e trist e ca aia e una din prinderile cadrului pe caroserie o problema cunoscuta la e46. Inca un motiv in plus sa incep sa imi caut alta masina.
  9. Compresia trebuie sa fie peste 10, ideal peste 12, sub 10 e de reparat. Daca ar fi sa ghicesc, ai supapa de evacuare arsa pe cilindrul ala, cel mai probabil de la gaz reglat prost "sa consume putin" 🙂
  10. Sa mai sterg praful, zic, am descoperit vibratia (mai bine zis, bataia) Simptomele erau evidente dar eu nuuu, l-am verificat, e bun. Nu stiu ce am verificat eu dar nu am verificat bine. Ce nu am mai scris eu aici este ca intre timp am schimbat un cap de planetara, am desfacut un altul...etc, nu mai detaliez, problema nu s-a rezolvat. Acum astept piesa sa vina, probabil maine. Mai multe detalii cand remontez. Intre timp am descoperit ca si crucea aia merge greu pe o axa, are locul unde probabil a lucrat unde merge usor si dupa mai greu, asa ramane momentan 🙂 La cea rosie acum, am anulat geometria variabila la admisie, facuse joc si zornaia, tragea si niste aer fals pe la ax, etc, etc, per total aducea mai multe probleme decat beneficii. Totodata am mai luat putin din chiulasa in zona injectoarelor fiindca mi se parea mie ca sunt cam obturate. Totodata le-am bagat si la ultrasunete un pic ca tot erau jos. Rezultatul? trage fix la fel de prost, nu e nici o modificare 😄
  11. Eu cand am vrut sa las gri-ul cu 2 cm am luat arcuri de fata de 316/318i in loc de 320d. Spira mai subtire dar uite ca nu mai stiu cu cat si in ce fel, pe topicul de la bmw-uri nu am gasit postarea si ca un facut, site-ul de unde le-am cumparat nu merge la ora asta sa vad in istoric 🙂 Tot ce imi mai aduc aminte este ca erau kyb si aveau 4 diametre la spira, prima pentru 316/318i (4 cil) dupa una pentru 320d (4 cil), urmatoarea pentru 320/325/330i (6cil) si ultima pentru 330d (6cil). Ca inaltime si diametru nu imi aduc aminte sa fi diferit ce am dat jos fata de ce am pus.
  12. Si am aflat, vibreaza un pic pe la 70-90. nici roata spate nu a scapat, dar aia e mai putin stramba. Asa ramane pana la anul cel mai probabil, incepe scoala, ma mut iar la Bucuresti si nu prea o sa mai merg cu ea.
  13. Aflu maine 🙂 Ah, am uitat, uleiul a fost motul 75w90 si cam asa arata cutia in interior. Capul ala vanat este cel nou pe care l-am pus, am observat dupa ca a fost si asta incins la un moment dat, din fericire doar dintii aia mici de dupa siguranta, restul e ok. In mintea mea exista un singur mod prin care poti incinge ala in felul asta, "scartz" prelungit doar cu o roata 🙂 Si nu, nu am fost eu, planetara e luata de undeva, nu mai tin minte de unde.
  14. Gata, e pe roti, am lipit si alea sa vad daca mai scartaie. Din pacate janta e stramba, nu stiu cat se vede in filmarea de mai jos dar fuleaza din butuc un pic.
  15. Si, noutati, duminica am fost pe transfagarasan, am prins o furtuna pe-acolo, etc, etc 🙂 Masina s-a comportat aproape exemplar 🙂 si acum urmeaza nebunia. Cand mai aveam 20 km pana acasa am luat un crater de am crezut ca s-a rupt masina, nu stiu cum a scapat cauciucul netaiat. Intamplarea nu s-a lasat fara urmari, am oprit sa vad urmari si am simtit miros de ulei de transmisie. Initial nu m-am prins ce s-a intamplat, am crezutr ca miroase din imprejurimi, drept urmare mi-am continuat drumul. Peste 2 km era sa dau in altul, m-am enervat si cand am plecat mai furios, trosc...si masina a ramas pe loc 🙂 Urmarea: Asta este planetara stanga, la prima groapa a sarit din cutie si mai ramasese doar in dintii aia (o tinea articulatia presata in priza) si la plecarea mea, i-am barbierit pe toti. I-am gasit in baia cutiei ce-i drept 😄 Chemat interventia, ajuns tractat acasa, azi demontat si investigat, planetara nu mai intra in cutie nici cu siguranta scoasa, drept urmare am stricat una de dreapta pentru capul care intra in cutie. Montat totul la loc, facut un test sa vad daca se misca, maine vine uleiul de cutie (evident a curs tot). Alte urmari nu am vazut, gen jamba sau bascula strambe. Motivul pentru care a sarit ramane un mister, cel mai probabil siguranta slaba (a intrat parca prea usor data trecuta) sau lucreaza prea intins, dubios de altfel deoarece cutia este in aceeasi pozitie cu noul motor, nu s-a modificat nimic. Mai este varianta sa se fi strambat cazanul din lonjeroane, groapa ai chiar a fost...ceva, am crezut ca s-a rupt masina efectiv. Ah da, am lipit si actipildele alea pe spatele placutelor fata fiindca scartaiau, nu am lipit niciodata la nici o placuta schimbata in viata mea pana acum, chiar sunt curios daca este vre-o diferenta cu ele. Maine/poimaine desfac si pe dreapta sa le lipesc, cu ocazia asta verific si tamponul (evident 🙂 ) si masor si niste chestii pe-acolo (gen distanta jambei de bieleta antiruliu) sa vad daca e la fel ca pe stanga sau s-a modificat ceva pe-acolo.
 

×
×
  • Create New...