Jump to content

robert1000

Membru
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About robert1000

  • Rank
    Forumist

Profile Information

  • Din
    Vidra
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Espero
  • An
    1997
  1. Celebrul Espero 1.8, cumparat acum o viata si folosit atat de putin incat are cca. 100.000km reali. Ce a patit? La pornire, totul ok...dupa cateva minute de tors la relanti, iese foarte mult fum alb pe esapament de credeam ca a luat foc masina...s-a facut ceata in spate:) Opresc motorul, scot joja la ulei ... uleiul era cu mult peste nivelul maxim si era albicios ca laptele. Desfac busonul la apa si nivelul era foarte scazut. S-a ars garnitura de chiulasa? De ce? Masina nu a ramas fara lichid racire, nu s-a supraincalzit, nu a fost forjata, etc... Cat mai costa sa rezolv cu chiulasa prin Bucuresti? Mersi!
  2. Mai fratilor, daca aveti cielo sau espero, ajutati-ma, va rog, cu un raspuns. Pe cutia de viteze, deasupra, exista un levier de debraiere actionat de cilindrul receptor al ambreiajului. Cu motorul oprit, puteti misca acel levier sau nu? Va rog, ca sa stiu ce sa fac.
  3. Am mai scris acum ceva vreme...deci Espero 1.8, probleme ambreiaj . A stat un timp nepornita, la pornire, la apasare pedala de ambreiaj s-a apasat cam greu si a ramas apasata. Am tras-o inapoi cu mana iar apoi se pare ca e moarta, se apasa extrem de usor...probabil a cedat pompa de ambreiaj. Problema mai mare e alta . Stiu ca la aceste masini, daca deschid capota si trag de levierul de debraiere de pe cutie, pot debraia manual. Acum se pare ca acel levier e intepenit cumva, se misca doar cativa milimetri. M-am gandit la cilindrul receptor ca ar fi blocat, l-am depresurizat prin valva aia, a sarit lichidul de ambreiaj... si tot nu merge sa debraiez cu mana acel levier de pe cutie. Trebuie schimbat chitul de ambreiaj ?
  4. Va salut! Am un Espero 1.8 benzina. L-am folosit destul de putin, in prezent avand putin peste 90.000km parcursi. A stat cateva luni nepornit. Masina a pornit fara probleme, insa cand am apasat pedala de ambreiaj ,s-a apasat tare apoi a revenit in sus (are un arc), iar a doua oara cand am apasat pe ea, era extrem de moale si bineinteles ca nu debraia. Cu masina oprita intra in viteze, cu masina pornita nu intra in viteze. Am incercat sa debraiez cu mana miscand de levierul acela care vine pe cutia de viteze, se misca doar foarte putin. Cilindrul de ambreaj de pe cutie nu pare blocat, ci mai degraba levierul acela de debraiere de pe cutie pare ca il tine ceva...intepenit de la rugina nu e, caci joaca putin. Am desfacut furtunul care vine de la pompa de ambreiaj (cea actionata de pedala) la cilindrul de ambreiaj, si nu curge lichid, desi borcanasul acela e plin. Am stricat si pompa de ambreiaj doar cu o simpla apasare de ambreiaj? Ma gandeam ca, chiar daca ambreiajul cumva ar fi defect, daca scot furtunul de la cilindrul de ambreiaj trebuie sa curga lichidul din vasul lui, nu? Ma ajuta careva, va rog?
  5. Va salut! Am un Espero 1.8 benzina. L-am folosit destul de putin, in prezent avand putin peste 90.000km parcursi. A stat cateva luni nepornit. Masina a pornit fara probleme, insa cand am apasat pedala de ambreiaj ,s-a apasat tare apoi a revenit in sus (are un arc), iar a doua oara cand am apasat pe ea, era extrem de moale si bineinteles ca nu debraia. Cu masina oprita intra in viteze, cu masina pornita nu intra in viteze. Am incercat sa debraiez cu mana miscand de levierul acela care vine pe cutia de viteze, se misca doar foarte putin. Cilindrul de ambreaj de pe cutie nu pare blocat, ci mai degraba levierul acela de debraiere de pe cutie pare ca il tine ceva...intepenit de la rugina nu e, caci joaca putin. Am desfacut furtunul care vine de la pompa de ambreiaj (cea actionata de pedala) la cilindrul de ambreiaj, si nu curge lichid, desi borcanasul acela e plin. Am stricat si pompa de ambreiaj doar cu o simpla apasare de ambreiaj? Ma gandeam ca, chiar daca ambreiajul cumva ar fi defect, daca scot furtunul de la cilindrul de ambreiaj trebuie sa curga lichidul din vasul lui, nu? Ma ajuta careva, va rog?
  6. Am un Espero 1.8. Mergea ok, pornea la prima cheie. Ce s-a intamplat? I-am schimbat uleiul ( GM 10W40 ) si filtrul de ulei (MANN). De 2 zile ii tot dau la cheie si nu mai porneste de nicio culoare de la schimbul de ulei/filtru. Mentionez ca eu am executat schimbul si nu s-a umblat la nimic altceva. - am pus baterie de aproape 80AH, invarte bine, foarte buna. - am schimbat pompa de benzina, are presiune, e buna, se aude bazaitul acela cand pun contactul, etc. - am incercat s-o pornesc si punand pompa pe direct folosind firul rosu la plusul bateriei...degeaba. - am curatat bujiile - am verificat fisele, aprinderea... scotand fiecare fisa pe rand, si utilizand o bujie suplimentara pusa pe blocul motor... apare scanteie la fiecare fisa/bujie cand se da la cheie. Exista scanteie si la fisa centrala. - benzina in rezervor am pus destula Observatii : dupa ce dau la cheie, bujiile sunt ude. Ce e de facut ? M-a disperat masina asta!
  7. Am gasit un fir de masa cu papucul rupt, sub scaunul de la sofer. Nu am putut da jos scaunul ca au ruginit suruburile rau de tot, dar am bagat mana pe acolo si am dat de firul ala rupt. Va multumesc tuturor pentru implicare, sunteti niste oameni de nota 10! Cand intorc cheia in contact, nu mai apare martorul presiune ulei. Unde se afla senzorul sau contactul acela? Ca m-am tot uitat pe la motor si nu-l gasesc deloc. Am espero 1.8. In manual nu este specificat clar unde e contactul acela. Multumesc! P.S. Cam pustiu pe aici. Nu prea mai sunt masini Daewoo in circulatie?
  8. Daca pun un fir intre rezervor sau suport pompa benzina si caroserie, tensiunea devine buna. Dar mi-e frica sa nu fac ceva gresit. E normal ca rezervorul sa aiba masa comuna cu caroseria sau nu? E in regula sa pun acel fir? Multumesc!
  9. Am pus tensiune negativa (-) direct de la baterie pe minusul pompei de benzina si s-a alimentat si-a pornit masina. Dar semnalizatoarele laterale au ramas aprinse totusi. Care e legatura cu ele? Unde sa ma mai uit?
  10. Zis si facut...rezultat? Nimic. Apas pe geamuri, se aprind semnalele laterale, intensitatea becului din plafon scade dramatic cand pun semnalul lateral, iar ceasul se stinge in secunda cand semnalul e aprins. In schimb cand aprind farurile, care consuma mult mai mult, intensitatea becului din plafon ramane la fel. Si cand actionez inchiderea centralizata, nu e putere, se opreste ceasul si nu au putere motoarele din usi. Cand aprind becul din plafon normal, se aprinde puternic...cand aprind becul din plafon pe butonul de semnalizare usi deschise, se aprinde foarte foarte slab. Tensiune vine la pompa de benzina, dar cand s-o actioneze, scade la 0 V. Mai exista vreo masa pe undeva, care are legatura cu simptomele astea? Da...nu s-a rezolvat nimic.
  11. Am strans toate masele, degeaba. Deci : baterie de 75ah, incarcata full, foarte buna. Apas pe butoanele geamurilor, se aprins semnalizatoarele laterale. Cand se actioneaza geamurile sau inchiderea centralizata, nu numai ca nu au putere si se aprind semnalele laterale, dar in acel moment moare si ceasul din plafon. Lipsa putere...dar de ce? Tensiunea pe bornele bateriei nu scade deloc, bateria e brici. Nici la pompa de benzina nu vine suficienta tensiune pentru a face acel buzz de 2 sec. (pusa direct la baterie, merge brici), dar nu e taiata alimentarea (am multimetru si-am masurat la mufa de alimentare a pompei). Iarasi pare lipsa de putere... Ce e de facut? Are careva idee? M-a disperat! Electricianul habar nu are ce sa-i faca. Si ceva ciudat ! Intorc cheia, pun multimetrul pe mufa pompei de benzina, pentru 2 secunde apar peste 12V. Perfect! Cand pun mufa pe pompa si multimetrul, 0 volti! Incerc si cu alta pompa, functionala, testata....0 volti! Lipsa putere iarasi? Are cineva vreo idee? E tare ciudat
  12. "Cu motorul oprit ... pare a fi normal a fi „ vine un voltaj mai scăzut la geamuri”, că ... e pe acumulator ( și care sărăcuțul, nu-i ajutat de alternator prin funcționarea motorului, dă și el cât poate !!! )." Nu prea e normal. Normal ar fi sa se furnizeze o tensiune corespunzatoare geamurilor electrice astfel incat sa functioneze corect, dar motoarele par subalimentate, nu pot actiona geamurile la ridicare-coborare, motoarele se chinuie putin dar, cam atat... Am o baterie de 75AH bine incarcata. Daca totusi s-a mai confruntat cineva pe aici c-o problema asemanatoare, poate imi poate da niste sfaturi. Multumesc!
  13. Am verificat, refacut masa, chiar am scos toate mufele de la motor. Si chiar si cu motorul oprit, cand apas pe butoanele de geamuri electrice, vine un voltaj mai scazut la geamuri si concomitent cu apasarea butoanelor pentru geamuri se aprind si semnalizatoarele laterale. De asemenea becul din portbagaj ramane tot timpul aprins, desi comutatorul e functional. Unde sa ma mai uit? ce sa-i fac?;((
  14. Va salut. Am un espero 1.8. Am lasat masina o perioada lunga fara s-o folosesc. Azi am avut surpriza sa constat niste probleme aparute peste noapte (bateria n-a fost lasata pe masina cat timp n-a fost folosita). Deci! Cand actionez geamurile electrice, la apasarea butoanelor pentru geamuri se aprind si semnalizatoarele de pe aripi iar geamurile nu se deschid. Cu bateria pusa direct la motorul geamului (cu fata usii desfacuta), geamul electric merge perfect. Cu bateria pusa pe masina, la geamuri, din 12,5V ajung 11.5V si cu aceasta tensiune nu merg geamurile din cate vad. Becul din portbagaj ramane aprins si dupa inchiderea portbagajului (am actionat manual comutatorul din portbagaj, dar becul doar scade putin in intensitate ,dar nu se stinge. Am verificat toate sigurantele, releele, nu-s probleme. Ce sa fie de vina? Un scurt circuit? Pe unde putea sa intre apa si sa cauzeze aceasta problema?
 

×
×
  • Create New...