Jump to content

Recommended Posts

In oras cum se comporta la denivelari si gropi ? Cat de bine le absoarbe ?

Share this post


Link to post

Foarte bine, ti-am zis ca am mers cu ea mult si pe cimp ... si acolor e plin de gropi :) . Insa asta se datoreaza altei pasiuni, pescuitul.

 

Amortizoarele sint din gama pe ulei, deci orientate pe confort. Initial am vrut sa pun Excelero (ulei +gaz) insa m-am temut ca o sa fie cam rigide. Astea actuale ma multumesc pe deplin, ofera un compromis foarte foarte bun intre confort si sportivitate. Nu sint cu mult mai "dure" decit amortizoarele originale. Totusi, sint net superioare ! Piatra cubica, sinele de tramvai, trecerile de nivel cu cale ferata (rezonabil de amenajate) sint absorbite foarte bine.

Share this post


Link to post

Cum bine zicea Cumnatu pe alt topic, cind te maninca in fund, te maninca ... Azi am comis-o si eu. Dintr-o neatentie, sa-i zicem asa, oricum nu conteaza motivele, nu am tinut cont cind am demontat axele cu came. Demontatul ca demontatul insa la montare au inceput durerile de cap. Asta pentru ca desi arata absolut identic (cel putin privite cu ochiul liber), nu mai stiu care e axa de admisie si care este cea de evacuare. In teorie, stiu ca admisia difera de evacuare. Cum practica ne omoara (de obicei), stau acum si ma uit la doua axe si nu stiu cum naiba sa le pun. Una are stantata pe ea niste coduri: R90400056, GC33, I8 si 5 iar cealalta: R90400056, GC39, H9 si 12. Cei de la magazin nu au fost in stare sa spuna nimic iar eu, cum ziceam, am neglijat sa ma uit la cele vechi :( Stie cineva cu siguranta care este de admisie si care de evacuare ? Ma enerveaza ca au acelasi cod (cel cu R) desi in catalog sint clar diferite.

Share this post


Link to post

Cand am desfacut motorul, am incurcat initial rotile dintate de la axe. Ne-am dat seama de problema asta cand nu am putut roti complet motorul la mana ...

Share this post


Link to post

Rotile dintate la a mea sint f. bine marcate, ar fi imposibil sa le incurc. Problema e ca atit rotile cit si axele le-am demontat fara sa am nici o grija. Ideea e ca in momentul asta axele (atit cele noi cit si cele vechi) sint chele, nu au roti pe ele deci nu am dupa ce sa ma inspir ...

 

Am cautat pe niste forumuri de Opel si GM si am gasit niste informatii. Din pacate majoritatea sint in germana, asa ca merg putin pe ghicite. Totusi, concluziile mele ar fi ca dintre axele stantate cu "GC xx" respectiv "GC yy", cel de admisie este cel care are numarul mai mic. In cazul meu xx=33 iar yy=39. Coincidenta sau nu, numarul de linga logoul GM, concret 5 si 12, este mai mic tot in cazul axului de admisie. Deci ... asa le-am pus ;)

Share this post


Link to post

Ideea era alta ... Sa le montezi tu cum crezi caeste bine si sa incerci sa rotesti motorul la mana ... La mine, camd le-am montat incorect, nu s-a putut roti ... Poate ca si la tine este la fel ...

Share this post


Link to post

Faza super nasoala !

 

Le-am montat cum am crezut ca e bine, dupa ce am gasit citeva idei in niste forumuri de Opel. Cind am montat rotile dintate, admisia era in urma cu un dinte (mai exact o gaura) iar evacuarea era in urma cu 3 dinti !!!! :shock:

 

Le-am inversat si evacuarea a ramas in urma cu o gaura dar parca putin mai bine decit anterior iar evacuarea s-a imbunatatit si ea putin, fiind acum in urma doar cu 2 dinti !!!!

 

Dat contact, merge mai ceva ca un Diesel. Incep sa ma tem ca axele astea noi nu sint OK sau nu sint pentru motorul asta ...

 

O sa incerc mai tirziu sa fortez putin tragerea la punct, desi nu cred ca o sa merg pina la capat pe ideea asta

 

LE: Invirtit cu mina motorul merge super OK, nu da semne ca ar lovi ceva. Totusi, la cum se aude, suspectez ca supapele de evacuare ating putin in pistoane :(

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Revin cu rezolvarea problemei :

 

In ciuda tutoror instinctelor care imi indica contrariul, am lasat pe admisie axa stantata cu GC39 si 12 iar pe evacuare pe cea stantata cu GC33 si 5.

 

Am fortat putin calarea axelor insa, in cele din urma, am reusit sa pun distributia la punct asa cum trebuie.

 

La prima cheie au tacanit tachetii in ultimul hal, deja mi se lungise fata. Totusi, am observat o functioare f. rotunda a motorului asa ca l-am lasat sa mearga (intrasem in Idle Learn) si, spre marea mea satisfactie, dupa cca 5 minute toti tachetii s-au amorsat si au devenit extrem de silentiosi. Dupa Idle Learn motorul merge perfect, exact ca unul nou. Nu se mai aude nici un zgomot suspect, pe teava de esapament nu mai iese nici macar un pic de fum, totul e OK.

 

Morala: dupa parerea mea, axele cu came de Leganza (si Nubira 2,0 DOHC) sint identice (cu toate ca eu stiam ca, teoretic, sint usor diferite). Pina la proba contrarie, voi ramine la parerea mea. Urmeaza un test in teren pe perioada unei saptamini, o sa revin cu informatii legate de comportament, consum, etc.

Share this post


Link to post

Si eu ma asteptam sa fie diferite ...

Share this post


Link to post

buna ziua. de curand am achizitionat si eu o leganza si doream sa va intreb daca detine cineva cartea tehnica (manualul service) in format electronic?

Share this post


Link to post

Update la problema cu axele cu came :

 

Parcurs 1000km pe trasee cu grad de dificultate peste mediu si grad de incarcare al masinii de asemenea peste mediu. Ca idee : Bucuresti-Buzau-Siriu-Brasov-Sibiu-Agnita-Medias-Sibiu-Trasnfagarasan-Curtea de Arges - Pitesti - A1 - Bucuresti. Vreo 50 km i-am parcurs pe trasee mai ceva decit drumuri forestiere (mai exact de genul Transalpina). O parte din drum cu A/C. Mers in general peste 3000 RPM, depasit absolut tot ce mi-a iesit in cale.

 

Partile bune: motorul merge foarte rotund, nu are nici o vibratie aiurea, porneste excelent, nu scoate nici un fel de tacanit la regim normal, trage ca disperatul, am intrat de citeva ori in limitare (cu a 2a si a 3a) fara sa simt cind a ajuns acolo. Din punctul asta de vedere sint super multumit, pe A1 am facut echipa cu un Audi A6 la viteze intre 160-180 si simteam ca urca lejer la mai mult.

 

Partile rele, legate (dupa parerea mea) de axele cu came: 1. Consumul a fost cam maricel (8,8%) si 2. desi i-am facut ECM Reset + Idle Learnul de vreo 4 ori si i-am calibrat IAC-ul la 28mm (cu sublerul), relantiul NU VREA SA COBOARE sub 1000 RPM :( . O alta problema (mica) pe care nu am avut-o cu axele vechi este ca m-am captusit cu zgomot de tachet la pornirea la cald. Nu dureaza mult, cca 5 secunde, iar la rece nu se aude nici un zgomot parazit.

 

O mai las 1000km sa vad cum evolueaza si o sa-i invrsez axele :D

Share this post


Link to post

8,8 mi se pare un consum excelent.

Share this post


Link to post

mersi mult pt manual. acum pot rasufla linistit :)

Share this post


Link to post

@smailmiami : legat de consum, nu stiu ce sa zic, ma obisnuise sa pape mult mai putin, rar trecea de 8l/100

 

Pentru ovi_jer : dupa parerea ta, se poate intimpla ceva rau daca am pus axele cu came invers si le las asa o perioada mai lunga de timp ? In afara de consumul putin cam mare e posibil sa apara si alte inconveniente ? Ma enerveaza in particular ideea ca am un tachet care a inceput sa bata fara nici un motiv - toti tachetii sint noi

Share this post


Link to post

Imi permit sa raspund eu fiindca am impresia ca el este plecat din tara :) .

 

Deci:. La Espero in manual scrie ca sunt interschimbabile axele noi si cred ca asa este la orice motor in 16v. Diferentele sunt la cele 2 roti dintate care nu sunt interschimbabile. Daca ai notatii pe ele e simplu. Eu am E si I iar E-urile trebuie sa fie unul langa altul la aliniere deci, cel putin la mine nu am cum sa le incurc. Oricum, pentru siguranta, cand le-am demontat, am legat o sarma de una din ele ca sa stiu ca aia e de la evacuare.

 

Sper sa-ti fie de folos, manualul de legantza nu-l am aici sa ma uit cata dreptate am.

Share this post


Link to post

Asa stiam si eu, ca rotile nu sunt interschimbabile ...

Share this post


Link to post

In manualul de Leganza se face referire la axa de admisie si axa de evacuare. De nicaieri nu ar reiesi ca ar fi identice si interschimbabile. Informatia asta nu mi-a fost confirmata ferm, peste tot am dat doar de logica bunului simt sau presupuneri. In forumurile de Opel pe care le-am gasit si unde apare ca referire acelasi cod de pe axele mele, oamenii vorbesc tot de axa admisie si axa evacuare. Pe un alt site (nu am retinut linkul :( ) am citit ca difera pozitia camelor cu 2-3 grade. Oarecum chestia asta mi-a fost confirmata atunci cind am montat axele si , cu ele necalate (deci lasate complet libere), am observat pozitia semnului de pe roata dintata. Diferenata intre cele doua montaje a fost de 1 dinte, deci ceva ceva tot e acolo.

 

La mine rotile dintate sint interschimbabile, evident avind grija sa existe corespondenta intre ax si semnul de pe roata.

 

PS: Orice idei aveti sau chiar si zvonuri, sint in continuare interesat pina la stabilirea unui verdict clar :) .

Share this post


Link to post

Salut, am si eu niste intrebari pt. voi cei care va pricepei mai bine decat mine :D

 

Am o pierdere de antigel la leganza si in urmatoarele zile imi voi da seama daca a garnitura arsa sau am pierderi pe la furtune. Dar in caz ca este garnitura arsa, spuneti-mi si mie niste preturi pt. piesele ce vor fi schimbate: garnitura, si ce e expus la uzura mai mare din cauza mersului pe GPL, si daca mi se pare avantajos, o sa le schimb. Mersi.

Share this post


Link to post

Garnitura e 64 de lei. Daca motorul nu mai merge rotund, poate trebuie sa te uiti la supape ... o supapa de admisie+o supapa evacuare erau vreo 70 lei ... Ai 8 perechi in total ...

Share this post


Link to post

Salut, trebuie sa imi comand sonda lambda, o sa o iau de la ngk si garnitura de la evacuare, acolo de unde iese din motor si nu stiu codul. Daca mai imi trebuie vreo garnitura ovi_jer, te rog spune-mi aici ca sa ma duc cu codurile la magazin sa comand. Am gasit pe site-ul de la ngk 2 tipuri de sonda: http://www.ngksparkplugs.com/part_finder/c...ngineid=1448193 - care trebuie sa o iau? si am mai gasit si site-ul asta: http://www.ngk.com.au/part_index.htm?http:...der/sensors.php

Edited by Bimm3r

Share this post


Link to post

Mersi mult. Si ce garnituri sa comand pt. evacure ?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...