Jump to content
Sign in to follow this  
Red Matiz

Probleme baterie si sistem de incarcare

Recommended Posts

Un contactor de la una din usi face figuri. La relanti usa vibreaza si de-acolo palpaitul.

Share this post


Link to post

Chestia e ca palpaie cu pozitia ON a plafonierei, deci cu usile inchise. Nu ma deranjeaza ca fileaza putin, ci m-am gandit la o posibila problema la sistemul electric de incarcare. Oricum am in gand sa inlocuiesc becul clasic cu unul cu leduri. O sa masor si plafoniera sa vad daca are ceva fluctuatii.

Share this post


Link to post

Pe pozitia ON la matiz ar trebui sa fie stinsa cu usile inchise si sa se aprinda cand se deschid usile? Sau ar trebui sa fie aprinsa tot timpul?

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

On aprins tot timpul. Cel mai simplu schimbi becul, eventual verifici legaturile electrice in plafoniera.

Share this post


Link to post

Da, pe ON e aprinsa tot timpul, indiferent cum sunt usile. Multam'!

Share this post


Link to post

Atunci teoria mea cade, problema e altundeva pe instalatie. Poate chiar becul, cum zice colegul mai sus.

Share this post


Link to post

Gata, am masurat sistemul electric de incarcare ca o pregatire pentru iarna, si avem asa:

-12.68 V bateria nemontata pe masina;

-14.65 V la relanti fara consumatori;

-14.16 V - 13.78 V la relanti cu consumatori (plafoniera, aeroterma la viteza 4, faza lunga, stop ceata, dezaburire luneta); [Am avut 14.16 V in primele 2 minute si 13.78 V cam dupa 3-4 minute. Si tot timpul insturmentul nu mi-a afisat o tensiune stabila, ci oscila putin (instrument MADE IN CHINA de 10 lei).]

-0.01 A - 0.02 A consum standby. [si aici oscila intre 0.01 A si 0.02 A.]

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

O sa ai o iarna linistita din punct de vere electric!! :shocking: Tensiunile sunt foarte bune.

Edited by IONUT 23

Share this post


Link to post

Sper, cu totii sa avem, acum nu am bani sa imi cumpar o baterie ca lumea (Varta, Energizer), am Rombat...

Share this post


Link to post

Eeee...si cum am facut eu valuri cu al meu Matiz..hop si problema.Alaltaieri am lasat masina vreo 15 minute cu farurile uitate aprinse,si a murit bateria.Am pornit-o impinsa.Pana azi a pornit ok,chiar si dupa o noapte friguroasa.Azi am lasat-o la serviciu pentru 8 ore,si cand sa dau la automat a invartit un pic si a murit.Am pornit-o din nou impinsa.In seara asta am masurat tot sistemul si am asa:

-12,7 in gol

-14,7 la relanti

-13,6 cu faza lunga,aeroterma la 4,dezaburire,plafoniera aprinse.

Ce mama dracului o avea?Bateria este Caranda,avea 2 ani si maine primesc si garantia care inca e valabila..

Share this post


Link to post

Cel mai bine era sa incarci bateria cu un redresor (eu am tinut-o ~10 ore cand s-a descarcat de tot, dar a mea e cu 'doape') si apoi sa vezi daca mai facea figuri. Noroc ca ai garantie...

Si evita sa pornesti gandacul prin impingere.

Share this post


Link to post

Maine daca am timp scot bornele si le curat bine,si as mai incerca sa decuplez alarma...totusi nu cred ca-i bateria...prea devreme..

Share this post


Link to post

Daca au oxid influenteaza si asta, eu am patit multe cu bornele necuratate. Sa dai si cu putina vaselina pe ele.

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

As merge pe pista cu ''baterie defecta'',Atata timp cat se intampla cand si cand,refuz sa cred ca un beculet de 5w de plafoniera o poate descarca in asa hal in 40 de minute.Le dau eu de cap...apropo care mai are nevoie de ajutor pe parte electrica il pot ajuta,daca vreti sa montati muzica,alarme,inchideri fac si d'astea fara bani.Nu-l luati ca pe un anunt.

Share this post


Link to post

Bateria arata bine tensiunile chiar si cand este la limita incarcat-descarcat. Mai ales ca ai masurat-o cu motorul/alternatorul pornit (asta nu spune nimic despre baterie) si probabil oprit, imediat dupa. Masoara dimineata sau dupa ce sta mult, ca sa iti dai seama cat de incarcata este si daca e cazul sa cureti oxidul de pe borne. Altfel, bateriile mai sufera si lipsa incarcarii suficiente, si vorba alora de la atelier, majoritatea reclamatiilor clientilor se rezolva prin incarcarea temeinica a bateriei cu redresorul.

Share this post


Link to post

Azi dimineata nu am masurat-o ,dar dupa ce a stat toata noaptea,si a fost frigulet,a pornit la sfert.Am decuplat alarma si vedem diseara.

Share this post


Link to post

Se pare ca alarma ar fi problema.Azi am decuplat alarma de la tensiune iar masina a stat 9 ore in curte neatinsa.Am masurat bateria inainte de pornire si aveam 12,6v.Motorul a pornit la sfert.Am vorbit si cu fostul proprietar si cica la ei nu a facut niciodata figuri,si am incredere in ei ca ii cunosc.Acum stau si ma gandesc ce anume ar fi in neregula cu alarma.Astept pareri

Share this post


Link to post

Eu sunt curios de consumul in stand by, cu tot cu alarma.

Share this post


Link to post

Cred ca greaseala a fost a mea...luni l-am cumparat,m-am dus pana la sotie la munca unde a stat 40 min cu luminile aprinse si a murit bateria.L-am impins,a pornit,si-a revenit si m-am dus acasa(circa 1km..nu s-a incarcat cine stie ce).A stat toata noaptea,l-am mai pornit o data seara si l-am lasat cateva minute la relanti.Dimineata a pornit la sfert,am plecat la serviciu(circa 3 km,cam un sfert de ora,la fel nu cred ca s-a incarcat).Masina a stat in parcare 8 ore,iar inainte sa o pornesc am inchis-o si deschis-o de vreo 2 ori,a stat plafoniera vreo 5 minute aprinsa cat le-am prezentat masina colegilor,am pus contactul,a invartit o data greu au scazut din intensitate martorii si a murit...dar nu complet.Am lasat-o la vale si a luat-o.Am plecat la Medgidia(circa 75 km dus-intors) si abia acum cred ca s-a incarcat ca lumea ca nu mi-a mai facut figuri.Cand am ajuns acasa i-am decuplat si alarma iar de atunci nu am mai avut probleme.Cred ca am decuplat alarma degeaba ca am impresia ca nu se incarcase bine bateria dupa primul incident.Maine o cuplez la loc sa vad ce zice...Vreo parere?

Share this post


Link to post

Pune acumulatorul pe un redresor, mai ales ca vine iarna.

Share this post


Link to post

Revin cu filatul becurilor, am observat ca nu numai plafoniera palpaie, ci si iluminarea consolei centrale a bordului (deci probabil si alte becuri), dar asta numai cand aprind farurile si aeroterma, plafoniera singura nu palpaie. Vorbesc numai de relanti, daca tin turtat putin stau normal aprinse; aveti idee?

Share this post


Link to post

Ai incarcat acumulatorul? :) Ce turatie ai la relanti? E posibil sa-ti palpaie becurile datorita faptului cala relanti alternatorul nu resuseste sa incarce bateria si sa alimenteze ceilalti consumatori. Ai masurat caderea de tensiune intre alternator si caroserie/plusul acumulatorului?

Edited by Wolfman

Share this post


Link to post

Asta e clar baterie terminata.

Share this post


Link to post

Acumulatorul l-am pus pe redresor asta-vara cand l-am si completat cu apa distilata. Aoleu, asta cu turatia habar nu am :mrgreen: ... Dupa ureche suna OK (~900 RPM?). Caderea de tensiune intre alternator si caroserie/plusul acumulatorului nu am masurat-o, nici nu m-am uitat crezand ca n-o sa am acces, o sa incerc. Vazusem pe undeva cum se face, dar am uitat, stiu ca trebuie sa arate 0 V.

Asta e clar baterie terminata.

Posibil, are 2 ani, dar nu pot sa stiu cum a fost intretinuta, asa am cumparat-o.

Daca las o perioada asa, se poate defecta ceva? E portofelul cam spart...

Ca tensiuni am asa:

-12.68 V bateria nemontata pe masina;

-14.65 V la relanti fara consumatori;

-14.16 V - 13.78 V la relanti cu consumatori;

-0.01 A - 0.02 A consum standby.

Merci!

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...