Jump to content
Sign in to follow this  
Red Matiz

Probleme baterie si sistem de incarcare

Recommended Posts

...sint de parere ca in 3 ar fi cel mai indicat.

Absolut de acord, asa am procedat si eu de fiecare data.

Share this post


Link to post

Pentru mine, aceasta varianta de a porni prin impingere, nu este viabila - masina sta pe un teren viran folosit pe post de parcare, iar din cauza denivelarilor masive este imposibil de miscat.

In alta ordine de idei, actuala baterie este terminata. A stat cam 5 ore la incarcat pe redresor si degeaba. Zilele astea astept sa vina bateria noua, o

Varta Blue Dynamic 40 Ah 330 A

care sa o inlocuiasca pe cea veche (care a avut o viata lunga de aproape 7 ani). Sper ca restul componentelor sa nu imi dea de furca.

Edited by eftimie_bogdan

Share this post


Link to post

Stiu, dar vorbeam si noi :mrgreen:

Dupa mine 7 ani e suficient. Vezi bornele cum vin la bateria asta care o iei, din poze vad ca sunt invers. Am vazut la Radacini un Energizer tocmai la fix pentru Matiz, la 190 si ceva de lei.

Share this post


Link to post

Cea din imagine as alege: bornele sunt in pozitia identica cu ce am eu si in general pozitia originala a bornelor bateriilor de matiz.

Un inginer care monteaza astfel de baterii, m-a asigurat ca si daca as alege modelul cu bornele in oglinda, cablurile ajung fara probleme la baterie.

post-40196-0-99789500-1368610429_thumb.png

Share this post


Link to post

Da, e OK. Poza pe Google care am vazut-o avea bornele invers (Varta).

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

Da, se gaseste in ambele variante, difera o cifra in codul produsului. (depinde de furnizor insa gasirea acestei variante cu pozitionarea bornei pozitive dreapta jos)

Share this post


Link to post

Cateva info pe care am uitat sa le mentionez, in urma verificarilor:

 

- contacte baterie oxidate: desi pe exterior nu se vedea, pe interior se depusese destul de bine

--> curatat contacte bine

- masurat bateria: inainte de curatat bornele arata 7,8V, iar la incercare pornire motor ajunsese la 3,7V

- dupa curatare contacte borne, si dupa un interval de cca. 20minute, masurat din nou si acum arata 8,9V respectiv 4V la incercare pornire motor

 

Din cele observate, pe langa faptul ca nu a mai fost incarcata indeajuns bateria, din cauza statului in parcare, din cauza depunerilor de oxid, nici in mers nu se incarca suficient.

 

Zilele urmatoare astept noua baterie (din cauza portofelului, am amanat cumpararea ei cat mai mult...)

Share this post


Link to post

Cand montezi bateria noua sa dai cu vaselina pe borne (si in interior).

Share this post


Link to post
actuala baterie este terminata. A stat cam 5 ore la incarcat pe redresor si degeaba

 

 

post-3919-0-19620600-1368690193_thumb.jpg

Share this post


Link to post

In cele 5 ore normal ar fi fost sa se simta ceva la masuratoare, ceea ce in cazul meu nu s-a schimbat. Stiu ca un ciclu intreg de incarcare duce pana la 10 ore (in functie de parametri) dar oricum, acumulatorul este batran si merita si el sa fie inlocuit.

Share this post


Link to post

Rezolvat in sfarsit problema. Montat acumulator nou, Varta Blue de 40Ah. Se paote monta foarte lejer si varianta cu bornele inverse, daca intorci bateria la 180 de grade. Cablurile vor veni foarte ok la borne, ba chair mi se pare ca borna de minus sta mai lejer acum, decat inainte. Validat garantia la baterie pe loc. Nu sunt probleme cu alternatorul. Incarca corect. Parca a prins viata "soricelul" acum :)

Share this post


Link to post

Nu trebuie intoarsa bateria cu 180 de grade.

Share this post


Link to post

Ca sa iti stea cablurile ok, trebuie intoarsa. Pentru ca a mea a venit cu bornele invers (plus sus, si minus jos) fata de cea originala. Intoarsa la 180grade, cablurile stau foarte lejer, chiar daca bornele sunt acum pe partea stanga.

Share this post


Link to post

Salut. Am un tico de aproape un an si jumatate si de cand l-am cumparat proprietara m-a avertizat ca daca o tin nepornita maxim 5 zile nu mai porneste, bateria nefiind mai veche de un an. Am mers pana cand a dat frigul, se intamplase doar de vreo 4 ori sa nu porneasca in acest interval de un si jumatate. Acum de cand a dat frigul nu mai porneste dupa o zi pe alta, dar am remarcat o problema...bornele erau oxidate si nu faceau contact pe toata suprafata bornei, le puteai scoate doar tragand de ele fara sa mai fie nevoie sa slabesti surubul, sa fie oare din acesta cauza, bateria sa nu se incarce la capacitatea ei/ Astazi mi-am cumparat borne noi normale si bucsi si am curata oxidul dupa bornele bateriei.Am fost cu masina la un centru de baterii si mi-au masurat incarcare, tensiunea la borne si mi-a zis ca totul e ok. E mare consumul de 0.05 miliamperi in stand by/. Va multumesc.

Share this post


Link to post

Da, bornele pot face probleme daca nu sunt stranse/oxidate/au fel de fel de materiale de adaos nepotrivite (dupa cum am citit p-aici: tabla, aluminiu-care oxideaza puternic in combinatie cu cuprul si curentul electric).

Oxidul apare de la baterie: iese electrolitul pe langa borne.

Poti sa le dai cu vaselina si vor oxida mult mai greu.

 

Nu cumva 0,05A, adica 50mA? Adica o alarma sau unitatea lovato de pe euro 2.

E ok valoarea.

 

E posibil sa ai probleme si cu cablurile (in special la papuci) sau cu electromotorul.

Share this post


Link to post

Da ai dreptate, 0.5 amperi, defapt era 0.4 amperi...deci sa inteleg ca e un consum normal. Astazi a pornit la prima cheie, nu mi-a mai facut probleme. Am facut rost de un redresor si am luat-o in seara asta in casa sa o tin la incarcat. Care e tensiunea care trebuie sa mi-o indice la borne cu bateria neconectata la masina/

Share this post


Link to post

E mare consumul de 0.05 miliamperi in stand by/. Va multumesc.

0.5 amperi, defapt era 0.4 amperi...deci sa inteleg ca e un consum normal.

Ok ... ai incurcat amperii cu miliamperii ... se mai intimpla ... da' hotaraste-te ... erau 0.4 sau 0.04 ... ca nu-i tot dracu' ala ;)

Share this post


Link to post

Dupa ce o scoti de la incarcat, cam 12,8-13,1.

Si cand sta (eventual cu un mic consumator, 0,04A), 12,6. Sub, e clar incepe sa se descarce

Share this post


Link to post

Multumesc pentru informatii. Azi dimineata am scos bateria de la incarcat si se auzea ceva bolborosind in ea. E normal sa faca asa cand e pusa pe redresor? Sa inteleg ca e un consum normal pentru alarma si memoria radio, nu asta e cauza pentru care nu mai porneste.

Share this post


Link to post

Dupa ce se incarca acumulatorul, daca nu-l deconectezi, incepe sa fiarba. Deci se deconecteaza cand incepe sa fiarba (cam la 14,4V), nu il lasi toata noaptea, indiferent de gradul de incarcare...

Da, problema nu e de ca acel consum.

Cu placere.

Share this post


Link to post

Am montat astazi pe masina si momentan se comporta bine la prima vedere...voi urmari zilele viitoare evolutia bateriei, daca am salvat-o sau e nevoie de alta noua...macar sa mai tina 2 luni

Share this post


Link to post

Am montat astazi pe masina si momentan se comporta bine la prima vedere...voi urmari zilele viitoare evolutia bateriei, daca am salvat-o sau e nevoie de alta noua...macar sa mai tina 2 luni

Aceeasi problema o am si eu...daca sta mai mult de cateva zile nepornita imi trebuiesc cablurile..mai ales daca e frig afara...am verificat si am un consum mic cred ca de la casetofon sau alarma sa fie ..trebuie sa verific ca este enervant...am montat baterie noua si situatia persista..

Share this post


Link to post

Acum 3 ani am avut prima data becul baterie aprins. Se stingea cand o acceleram. Am pus pe seama bateriei vechi , care a ramas fara curent de 3 ori. Cred ca de 2-3 ori a facut chestia asta(becul aprins). La un moment dat (dupa 10 zile de nemiscat)bateria a cedat. Am luat alta noua. Si cu cea noua am avut aceeasi surpriza . Se apridea becul si daca acceleram disparea. Ulterior am si uitat. Facea chestia asta la intervale de timp mari. Saptamana trecuta ma suna nevasta ca a murit motorul in mers. Banuiesc ca se aprinsese becul si daca nu a accelerat putin , motorul a tras curent din baterie. Am inceput sa ma interesez ce ar putea fi. La tester alternatorul incarca f bine. Diagnostic probabil puntea de diode. Am dat telefon la cateva alteliere si toti au mers in directia puntii de diode. Astazi am fost la un atelier sa rezolv probl.Initial au mers pe ideea ca e o problema cu firele. Cand au vazut ca alternatorul baga curent -diode sau releu.

Au dat jos alternatorul si au schimbat puntea de diode pentru ca asta crapa mereu si releul nu poate fi verificat. Dar nici puntea -dar stim noi ca in principiu la matiz diodele sunt probl. Decat daca sunt facute scrum pot fi verificate(in sensul ca nu mai circula curent prin ele) Altfel si cele vechi si cele noi "dau la fel"

Destul de ciudata explicatia.

Ciudat comportament si al aternatorului- cand si cand. De parca mai degraba e un contact. Dar totusi era o chestie legata de intensitatea curentului(cand acceleram se stingea becul).

Sper ca peste nu stiu cat timp sa nu ma trezesc cu becul aprins si cauza sa fie releul.

Puntea -100 lei- de origine este 150 lei- si 150 manopera + demontat si montat alternator pe masina=250.

Da se arunca la 300(si fara factura) ca au muncit mult pana l-au dat jos. Adevarul asta e , a durat aprox 1 ora(cu pauzele de rigoare) pana au reusit sa demonteze alternatorul. In frig, fara garaj.

Garantie 1 an. Dar daca sunt probl fara 200 lei nu mai da alternatorul jos de pe masina sa remedieze lucrarea.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...