Jump to content
Sign in to follow this  
Red Matiz

Probleme baterie si sistem de incarcare

Recommended Posts

Vezi cat de repede scade bateria la aia 12,6v dupa oprirea motorului, eu suspectez ca repede, avand in vedere "falfaielile" tipic dacie si tensiunea aia de relanti de 14,6, putin cam la limita de sus. Probabil are un element terminat, care nu mai tine curent deloc.

 

Daca luminile "falfaie" si in turatie atunci si alternatorul are o problema. Oricum, ar trebui verificat si asa.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

No, cum pisc putin acceleratia nu mai palpaie nimic. Bateria avea tensiunea asta de 12,6 dupa 3 saptamani, timp ce nu a fost montata pe masina ce-i drept. E posibil ce spui cu elementii, cand am cumparat masina bateria avea praf alb pe ea si era umeda la capace, am verificat/completat si nivelul lichidului, care era mult sub limita, se vedeau bine elementii... deci probabil a avut de suferit dupa iarna grea de anul trecut.

O sa verific maine ce tensiune am in baterie, oricum, sa-nteleg ca pana la urma ea imi transfoma micul gigant in DACIA... In alta ordine de idei intentionam sa o schimb.

Multam'!

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

Am masurat tensiunea din baterie dupa o stationare de 3 zile, e de 12,63 volti...

Share this post


Link to post

E OK bateria, oricum nu are cum sa fie incarcata 100% la un regim de mers preponderent urban. Eu la Accord am inca o baterie de rezerva in portbagaj (vechea Varta de 42 A, fabricata in 2011) plus un set de cabluri de cupru self-made cu sectiune mare,la temperaturile astea daca o las o saptamana nepornita in garaj sigur trebuie pornita la cabluri, si bateria e noua, de 74 A si 750 A curent de pornire.

Share this post


Link to post

Am inteles, o las asa, nu ma deranjeaza, mai ales ca farurile nu am sesizat sa fileze/palpaie. Voi face si masuratorile pentru caderi de tensiune. Acum sunt multumit, i-am facut ITP-ul, am scapat de-o grija.

Share this post


Link to post

Buna seara!! Am un matyzutz din 2004 cu AC. De vreo 2 zile pornea motorul doar cu farurile aprinse...cand le stingeam se oprea...in mers mergea sacadat si se aprindea martorul din bord "Check". Azi i-m dat de cap...cablul de borna minus de la baterie nu facea contact pe masa masinii (sub baterie). Acum merge foarte Ok! I-am luat baterie noua Varta blue dinamic 40A si merge ff bine...ceea ce vreau sa intreb este ca la masurarea amperajului fara consumatori imi arata 0.65A. Am verificat tot...am deconectat fiecare siguranta in parte dar degeaba...tot acelasi lucru...am zis ca poate o fi indicatorul de benzina care este alimentat permanent...va rog sa ma ajutati cu un sfat..stiu ca valoarea ideala ar fi 0.05 A..Unde si cum sa mai verific...ca nu imi tine bateria pana a doua zi...va multumesc!!

Share this post


Link to post

Ar trebui sa masori amperajele (motor oprit, cheie scoasa) in locul sigurantelor scoase, pe rand, ca sa vezi unde e consumul.

ElecticaMatizE2.pdf

Share this post


Link to post

multumesc mult de sfat...am sa incerc azi si voi reveni cu raspunsul...slautare!!

Share this post


Link to post

Am incercat si varianta asta...dar tot degeaba...am scos fiecare siguranta si am masurat cu ampermetrul..rezultatul zero...nu stiu ce sa mai fac si cum sa-i dau de cap...pentru siguranta mea am scos fisa de la borna minus a bateriei si am lasat-o asa...acum m-am gandit sa scot mufa de la ECM a masini si sa masor sa vad daca este altceva care imi consuma asa mult...poate cineva sa imi zica care este consumul ECM - ului cand masina este oprita, cheie scoasa din contact? Imi este frica sa nu distrug bateria...poate mai aveti voi vreo idee sa pot sa depistez consumatorul asta de imi descarca bateria..va multumesc!!

Share this post


Link to post

Sigur ai scos toate sigurantele? Si aici ma gandesc ca poate ai omis: siguranta alarma (care de obicei este modelul "pe fir" si nu se afla la vedere), siguranta alimentare home made pentru radio.

Share this post


Link to post

Se pare ca nici eu nu am facut nici o ciorba...am scos bacteria si am bagat-o pe robot dar degeaba,am oservat inainte sa o pun la incarcat ca e umflata pe lateral iar cand apas pe umflatura fasaie bateria...m-a omorat...maine ma duc si schimb bateria.Ma gandesc sa-i iau Bosch de 40A

Edited by IONUT 23

Share this post


Link to post

am scos toate sigurantele, inclusiv cele 3 de pe cablurile alarmei...dar degeaba...nu am incercat sa scot siguranta din cd-player...asta voi face maine...sper sa fie de acolo??Daca nu, nu stiu ce sa fac...am zis ca poate o fi vreun contact imperfect undeva, dar asta voi vedea dupa ce verific toti conectorii si releele...vad ca nimieni nu a patit pana acum asa ceva...in cel mai rau caz am zis sa-i pun un intrerupator pe fisa de la baterie de 50-60 A. si sa o deconectez de acolo, decat sa deschid capota in fiecare zi ca sa-i scot fisa de la baterie...ar fi mult mai bine, zic eu!!!!!

Share this post


Link to post

Poate fi si alternatorul defect (vre-o dioda din punte in scurt).

La borna de + vin 2 cabluri, unul e de la alternator/demaror (mai gros) celalalt de la restul instalatiei masinii. Daca nu sunt capsate la acelasi papuc, se pot deconecta pe rand si vedea care e cu problema.

Share this post


Link to post

Salutare,

 

Am si eu o problema electrica cu al meu Matiz:

A stat circa doua saptamani in parcare fara sa fie pornita. Astazi am incercat sa il pornesc, si surpriza: motorul nu porneste. Se aprind martorii din bord la bagarea cheii in contact, se aude pompa de benzina, farurile, semnalizarea, avariile merg. Stergatoarele in schimb merg dar la o viteza mica fata de cum mergeau inainte... Cand dau sa pornesc motorul, se aude clic-clac, uneori si un mic vajait, ca si cum incearca sa dea aprindere motorului si cam atat.

 

Am citit pe aici pe forum, in schimb nu prea gasesc un sfat ce ar putea fi, si cum se poate rezolva. Nu ma pricep prea mult la partea electrica...

Este un Matiz E A/C din Septembrie 2006. Masina a fost ingrijita, service la timp, etc...

 

Imi poate da cineva un sfat? Multumesc

Edited by eftimie_bogdan

Share this post


Link to post

1.Roaga un prieten sa-ti dea curent

2 Pune bateria pe redresor cateva ore

Share this post


Link to post

Mersi pentru raspuns. In acest moment nu am cum "sa iau curent" de la nimeni, iar redresor, nici atat. Astept pana maine seara sau in w-e sa vedem ce se poate rezolva.

Am uitat sa mentionez ca la ultima pornire, acum cca 2 saptamani, pornea la sfert de cheie, dar lungimile parcurse erau in jur de 6-10km si atat.

 

LE: am verificat si bornele de la baterie, sunt curate; in schimb, am mai observat ca atunci cand incerc sa pornesc motorul, scade intensitatea martorilor de pe bord.

Ce este foarte clar este ca bateria este descarcata destul de rau. Astept un amic cu cablurile si masina sa incerc sa o pornesc maine - poimaine.

Edited by eftimie_bogdan

Share this post


Link to post

atunci cand incerc sa pornesc motorul, scade intensitatea martorilor de pe bord.

Asta e valabil si la o baterie in stare normala.

Share this post


Link to post

sincer nu am bagat de seama. obisnuit fiind cu opel, unde dupa o pauza de 2luni nemiscata din parcare inca pornea la sfert de cheie... mersi pt info.astept sa ii dau de cap ca e parcata la distanta si acolo a ramas :)

Share this post


Link to post

E bine ca nu te-ai gandit sa o pornesti impinsa :aplauze:

Share this post


Link to post

Asta pentru ca am citit putin pe aici in momentul in care am depistat problema, si pentru ca nici daca as fi vrut sa o imping, nu am cum, a ramas intr-o parcare cu teren viran, intre niste platforme de la foste garaje si un copac :)

Voi reveni in momentul in care reusesc sa o pornesc (cabluri, redresor sau baterie noua).

Share this post


Link to post

E bine ca nu te-ai gandit sa o pornesti impinsa :aplauze:

Care ar fi motivul sa nu o porneasca impinsa daca are suficient curent pentru pompa de benzina si pentru aprindere?Sper ca nu o zici pe aia cu cureaua de disributie ca e apa de ploaie.

Edited by sergiu2010

Share this post


Link to post

Exact :mrgreen: N-or fi prosti aia sa scrie in manual balarii... E o recomandare, "a se evita pornirea prin impingere".

Totusi, dupa mine n-ar fi o problema. Am pornit prin impingere mai multe masini cu distributie din cauciuce si n-au patit nimic.

Share this post


Link to post

Riscul apare incercind a porni in treapta 1 si viteza necorespunzatoare, sint de parere ca in 3 ar fi cel mai indicat.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...