Jump to content
Sign in to follow this  
sprite

Incalziti motorul?

Recommended Posts

eu stau vreo 30sec-1min sa se incalzeasca oleaca, apoi ma apuc incetisor sa cobor de pe trotuar (asta mai dureaza ceva, e trafic mare) apoi mai stau ceva la coada la semafor. asa ca practic un fel de "incalzire activa" :D

Share this post


Link to post

De cand am Matizul, procedez astfel - daca e prima pornire a masinii pe ziua respectiva:

iarna (depinde de temperatura) - o las minim 3 minute pana plec cu ea; daca e foarte ger o las si 6 - 7 minute; exact cum a spus cineva mai sus, are un sunet specific dupa ce se mai incalzeste si atunci plec cu ea.

vara - cam un minut.

La Dacie, vara tot cam la fel; iarna - minim 5 minute.

Daca s-a mai mers peste cu zi cu masina, maxim 1 minut (fie iarna, fie vara).

Share this post


Link to post

Dau la cheie cobor mai sterg un geam mai injur un caine care mi-a "udat" roata si tot trec vreo 3-4 minute. Mai rau ca din in cand inchid usa si se armeaza inchiderea cu tot cu chei. Urc pana la etajul 2 sa le iau pe cele de rezerva. Daca nu e nimeni acasa ma chinui descid usa de la masina fara cheie. :mda: In acest caz masina se incinge destul de bine.

Share this post


Link to post

E si un dicton - "daca astepti macar 15 secunde de la pornirea masinii pana la plecarea de pe loc, prelungesti viata motorului cu 150.000 km."

 

Ca atare eu astept cel putin 30 de secunde. Asa, ca sa prelungesc viata motorului cu 300.000 km. :D

  • Like 1

Share this post


Link to post

Recomandarea constructorului este de minim 30 secunde de la pornire.

Share this post


Link to post

:> Nu prea astept sa se incalzeasca.Doar cat ii ia pana mai scade turatia in jur de 1000(cat sa imi pun centura,sa umblu la aparat...una-alta prin masina ~1 min iarna)Vara niciodata.

Share this post


Link to post

DA !

 

Vara 3 minute.

 

Iarna 5-15 minute in functie de cat de frig e afara.

Share this post


Link to post

15 minute fac pana la serviciu. :D Iarna (cand chiar e frig nu ca acum) il las vreo 5 minute.

Share this post


Link to post

Vara, maxim un minut indiferent ca e prima pornire sau nu.

Iarna, 1-3 minute pe benzina dupa care trec pe GPL mai stau cateva zeci de secunde si plec.

 

Oops...era vorba de matiz aici.

 

Scuze.

Edited by bella

Share this post


Link to post

Ticolino sta si 3-4 minute inainte de ...decolare, mai ales ca este foarte turat la inceput...dar nici nu-si revine din ture dupa ce s-a mers cu el.

Share this post


Link to post
A trage de un motor care nu s-a incalzit e pacat de cata tehnica s-a pus in el. Daca multi asociaza masina cu femeia, atunci sa-i acordam preludiul necesar.

Atunci motorul Diesel e barbat. Nu trebuie incalzit. Ba chiar am vazut multe discutii in care se recomanda sa nu se stea cu el pornit pe loc.

Share this post


Link to post

Pai da.. sa nu stai degeaba(idle).. dar trebuie luat usor pina se incinge, despre asta era vorba ;)

Share this post


Link to post

Eu nu astept sa se incalzeasca in mod deliberat. Prefer sa demarez incetisor mergand in sarcina si turatie mica, cam 1500rpm. Traficul imi permite, de acasa cum plec am de coborat o panta usoara si apoi una mai pronuntata (academia militara) si motorul se va incalzi la primul semafor intalnit :D .

Este necesar un timp pt ca uleiul sa inceapa sa unga arborele cu came, insa pana la realizarea acestui deziderat uzura lui este aceeasi indiferent de sarcina motorului. Si apoi sigur nu voi tine o masina 300k km.

Incalzirea femeilor e alta mancare de peste :) )

Share this post


Link to post

Normal, nu se tureaza cand e rece. Dar deosebirea e ca la benzinare e bine sa stai sa se incalzeasca, la Diesel nu. ;)

Edited by iulia

Share this post


Link to post

Doar la cele batrane :D Dar si acolo e discutabil. Problema la dizele e ca nu prea se incalzesc la relanti.

La benzinarele astea noi motoarele se incalzesc in mers lin.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Don'soara Iulia, vorba trece vorba vine, nu te mai lua dupa unii si altii. Masina (oricare ar fi dansa) trebuie exploatata normal. Nici prea prea nici foarte foarte.

La diesel nu se intampla nimic daaca sta 10-20 min la ralanti. Pe nenea Mitsu il tineam asta vara cu orele pornit pe loc pe santier sa nu se faca cuptor inauntru si nu are nici pe naiba (am trecut de 30k). In schimb pe autostrada il rup in 2, merge intre 4k si 4.5k permanent si atunci nu prea vad cum sa se mai infunde injectoarele.

Share this post


Link to post

Nenea ALX era vorba de "Incalziti motorul?" in anotimpul rece nu cind sunt 40C afara. Deci la turbo dizel dupa ce pornesti motorul e bine sa te pui in miscare in anotimpul rece, ca de nu iti clantanesc dintii, poti sa stai la ralanti si 2 ore ca dejaba, tocmai de aceia la masinile dizel mai maricele se pune Webasto ca standard iar la cele mai micute se pun tot felul de gadgeturi ajutatoare cum e la reno de exemplu iar la VAG acele buji minune care sunt fix pix 0 :(

Share this post


Link to post

Nu ai inteles, in carte masinii spune clar cat trebuie sa stai la rece sau nu. Zice 30s-1min.

Dar asta nu inseamna ca nu poti sa stai 10, de exemplu. Io stau pentru ca prefer sa clantan si sa nu raschetez parbrizul ca sa nu am un parbriz zgariat - varza in 2 ani.

Norocul meu este ca ambele dizelache de care dispun au incalzire suplimentara electrica asa ca nu clantan niciodata mai mult de 10 min.

Iar eu vorbeam la modul general, am mai vazut eu pe unii speriati care opreau motorul la stop ca nu e bine sa stai la ralanti cu turbodiesel. Come on!

Share this post


Link to post
Dar asta nu inseamna ca nu poti sa stai 10, de exemplu.

Specifica, bre, ca doar la Diesel. La motoarele cu aprindere prin scanteie manjesti bujiile de la inceput si apoi te miri ca se aprinde "becul de la catalizator".

Benzinari, ascultati ce spune ovi_jer: minim 30s si maxim 3 min. ! Asta veti gasi si in manualele de utilizare.

Share this post


Link to post

Pornesc, ma dau jos, sterg luneta si geamurile laterale - spray de dezghetat cand e cazul, racleta de cauciuc- apoi am tirat-o. Daca am geamurile curate, am pornit, astept sub un minut, cat imi pun centura, dau drumul la radio si la statie, ma asigur si am tirat-o.

Merg incetisor pana in soseaua principala, si apoi am grija sa nu turez prea tare motorul pana nu s-a ridicat nitel acul la apa. N-am stat nici cu masinile pe carburatie mai mult de 1 minut pe loc in parcare dimineata.

Share this post


Link to post

Hahahaa...si eu stau cate 5-7 minute INTOTDEAUNA..ce idiot sunt...adevarul e ca in 1-2 min(dupa cele 7 de relanti)se fac 100 grade in habitaclu...Acelasi procedeu l-am folosit la toate masinile care le-am avut si nu a carait niciuna...Oi fi fost norocos??

Share this post


Link to post

Pe timp de iarna cit cureti geamurile si fumezi o tigara adica 3-4 min. si apoi incet cu aIIa pina ies in trafic eu cred ca e de ajuns, iar vara maxim un minut pina pornesc radio si gasesc o bucata care imi place.

Share this post


Link to post

Din manual de la coyota, acelasi lucru il scrie si la diesel. Dupa mine, asa ar trebui sa fie la toate masinile pe injectie.

 

post-1549-1168897455_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Eu am obiceiul de a nu sta mai mult de 10 secunde dar oricum stau minim 1min in fata blocului sa incerc sa ies ep bulevard la stanga :) . La rece nu trec de 2500 si merg incetisor si lin.

Share this post


Link to post

Eu insa stau ceva la ralanti, cam 2 minute cit deschid si inchid portile :) ) Cum urca usor apa (40C) incep sa-i dau pe carca, in 67sec de 3500RPM ajunge apa la 90C .

Nasol este cind sunt geamurile inghetate, dar iexista solutii si pentru asta .

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...