Jump to content
Sign in to follow this  
sprite

Incalziti motorul?

Recommended Posts

Intrebare: incalziti motorul acuma iarna, pe frig?

Astia, in manualul de utilizare, zic pe undeva sa astepti macar 30 de secunde, dupa care sa pleci incet (fara a-l forta). Face cinva chesia asta? Asteptati mai mult sau mai putin?

 

Am incercat sa-l incalzesc odata... am asteptat vreo 5 minute, da' nu mi s-a parut mare deosebire... Parca, parca s-a incalzit un pic mai repede dupa ce am plecat, da' pe loc - nimic. Chestia e ca nici nu sta prea turat la rece (adica "pe soc", cum se zice)... cred ca are 1000-1200 de ture, nu mai mult...

La voi cum e?

Share this post


Link to post

Eu in general astept cam 2 minute dupa ce ii dau drumul prima oara in ziua respectiva (pornire "la rece"). Chiar si vara. Au fost si exceptii, cazuri in care a trebuit s-o sterg repede din loc si atunci n-am mai asteptat, asta-i viatza.

 

La "cald", astept doar 10-20 de secunde, pina scade turatia motorului.

Share this post


Link to post

eu unul pot sa zic ca n-am rabdare cu masina asta...ce naiba,are soc automat..mama ei,doar nu-i dacie.ii dau la cheie,astept 4-5 secunde cat imi pun centura si-mi adjustez scaunul si-am plecat...eventual ii dau si-un spritz pana pe la vreo 3000 de ture.cam atat.cand e iarna serioasa,pornesc motoru,dau drumu la dezabureire,ma duc pe-afara,rad geamurile,atunci sta cam 5 minute dar asa cand nu e zapada si nu se depune nimic pe ea n-o incalzesc deloc.

Share this post


Link to post

Pe ninsoare, stau sa-i curat geamurile si am plecat ... in rest, doar ce-mi pun centura si fata la cass si plec ... mai nasol e ca iesirea din parcare o fac la stinga si trebuie sa fortez serios ca sa intru in trafic, asta e situatia, trebuie sa se obisnuiasca ... misto e ca la turatie mare (pe soc) sta foarte putin, 20-30s, eu estimez pe la 2000rpm, apoi scade cam cum a zis sprite ... sincer, nu mi-am pus niciodata problema s-o incalzesc propriu-zis ...

Share this post


Link to post

daca e ger cit sa se dezghetze parbrizul ca sa nu merg ca la tanc cu ea, iarna daca am mai mers cu ea cam 2-3 minute vara cit pun centura si deskid gemul.

Share this post


Link to post

La prima pornire il las intotdeauna cateva secunde (cca. 15 - 20), asta cand e cald. Soferii mai vechi ca mine mi-au spus ca intotdeauna este bine sa las motorul sa se unga inainte de a pleca cu el de pe loc. Iarna nu am cronometrat niciodata cat o las.

 

Nefiind specialist formulez astfel:

 

Motorul are un zgomot de functionare normala cu care m-am obisnuit. Pana nu "toarce" asa cum m-am obisnuit eu cu el, nu plec de pe loc. In general iarna se tureaza singur in primele 5-10 sec. la pornire. Pe vreme friguroasa dureaza circa 4-5 min. pana imi place mie cum il aud.

Share this post


Link to post

...cred ca asa ar fi cel mai bine, numai ca ba sunt in criza de timp, ba apare cate f'un jmeker pe linia de tramvai si pune faru' pe mine... si uite asa se duce faza cu mersu' linistit... Iar de incalzit, daca nu e zapada pe ea, nu prea am rabdare...

Ma intriga in mod special turatia la rece (cu soc) mi se pare f. f. mica (1000-1200 ture)... vad ca la voi ar fi ceva mai mare! Naiba! E aproape ca la relanti!

Nu mai stiu ce sa zic...

Share this post


Link to post

sprite, stai asa ... la mine dupa pornirea motorului sta sus 20-30s, cam pina imi fac si eu tabieturile, in timpul asta scade ... la tine chiar nu se trueaza multicel imediat dupa pornire?

Share this post


Link to post

Dupa ce dau cheie o las 3 minute, sa inceapa sa circule uleiul, apoi ii dau bice. Nu cred ca are de-aface asa de mult cu frigul, cat cu uleiul din motor. Indigo are dreptate.

Share this post


Link to post
sprite, stai asa ... la mine dupa pornirea motorului sta sus 20-30s, cam pina imi fac si eu tabieturile, in timpul asta scade ... la tine chiar nu se trueaza multicel imediat dupa pornire?

 

Nu, nu sta sus deloc. "Multicel"? Nici vorba! Este, in cel mai bun caz, mai turat motorul cu vreo 100-200 de ture... Atat. E drept, dupa 30 de sec. scad si astea... Totusi merge bine...

Share this post


Link to post

Tcolino meu .. e mai dus cu pluta. Tine relantiu la rece foarte sus ... prea sus .. ca zici ca decoleaza .. aproximez eu cu urechea fina de tunning undeva pe la 2500rpm. Am fost in service, i'a reglat carburatoru .. alea alea .. a pornit fain 2 zile dupa care .. la fel. Cand o pornesc " la rece" o las cel putin un minut , dupa care pana nu se incalzeste motorul (se retrage socu ) nu ii dau mai mult de 3000rpm .. adica in cazul meu , o las mai mult din ambreiaj ... si inca o treaba .. cand o opresc o mai las o leaca.. sa se linisteasca :) vre'o 10 sec

Share this post


Link to post
... si inca o treaba .. cand o opresc  o mai las o leaca.. sa se linisteasca :) vre'o 10 sec

Asta am auzit ca e o chestie buna... si eu o practic... cica asigura o ungere mai nu stiu cum si viitoarea pornire va fi mai usoara, sau cam asa ceva...

Share this post


Link to post
Cand o pornesc " la rece" o las cel putin un minut , dupa care pana nu se incalzeste motorul  (se retrage socu ) nu ii dau mai mult de 3000rpm .. adica in cazul meu , o las mai mult din ambreiaj ... si inca o treaba .. cand o opresc  o mai las o leaca.. sa se linisteasca :) vre'o 10 sec

Shocu nu se trage singur cam dupa 10 min? La mine cam asa e.

O lasi sa se linisteasca ca sa nu tremure cind ii tai contactul?

Share this post


Link to post

Cu aproximare cam 10 min .. problema nu e de timp.. si turatie .. cum am scris si mai sus .. sta foarte turata ! ..

Treaba cu opritul o fac la toate masinile ... nu numai la tico. Treaba cu trepidatul dupa ce ii iau "mau" mai apare din cand in cand .. mai ramane ceva benzen pe tzeava :)

Share this post


Link to post
...Treaba cu trepidatul dupa ce ii iau "mau" mai apare din cand in cand .. mai ramane ceva benzen pe tzeava :)

Treaba asta cred ca e autoaprindere si e naspa rau pt motor. Prima chestie - schimba benzina si vezi daca mai face!

Share this post


Link to post
Treaba asta cred ca e autoaprindere si e naspa rau pt motor. Prima chestie -  schimba benzina si vezi daca mai face!

Face si cu Mol-ul asta care e bun. Daca dupa ce o parkez o las citeva minute sa merga la relanti si nu mai face deloc. Adevaru e ca atzi vazut Joi la intilnire ca sta si foarte turata.

Share this post


Link to post

Benzina ... la noi in bucuresti .. posibil .. oricum decand am schimbat pmpa de benzina .. nu mi'a mai facut decat de vreo ' 2-3 ori ... Cert este ca trebuie deja sa incep sa ma gandesc la segmentarea motorului .. sa pun banuti de'o parte ( si de alta a drumului ) :P

Share this post


Link to post

Segmentare??? Da' cati km ai la bord? Si cat ulei iti consuma???

Ai fi primul pe care-l aud sa faca segmentare la tico pt uzura normala (nu accident...) si in afara de taziuri... Sau esti taximetrist? :?:

 

Eu o las daca am timp si vreo 10 min sa se incalzeasca si sa se lase socul ca si "urechea mea fina de tunning" spune ca sunt cam multe rpm acolo. daca o las singura cu 1-a sa mearga prinde aproape de 30 km/h. Retineti fara sa apas gas-ul!

 

Chiar asa, aveti vreun mecanic cinstit (aoleu ce eroare...) sau, ma rog, mai uman ca bani, sa stie sa curete si sa regleze un carb de tico fara a lasa urme? adique sa mai si porneasca dupa-aia sau sa nu consume 15%?

Share this post


Link to post

158kkm .. si nu sunt taximetrist .. circul numai cu ea .. in Bucuresti .. zi de zi . de vre'o 2 ani juma .. + cateva alte multe drumuri prin afara .. uite se aduna :)

Share this post


Link to post

Pai si? cat ulei iti consuma? eu am vazut hartanite pe taxi cu 200k la bord dar motorul nu consuma gram de ulei. Ia-ti si compresia inainte de a te duce in service cu textul: "Am impresia ca ar trebui facut motorul..." ca au sa te rupa la bani... Si un motor in care s-a umblat, la revedere, nu va mai fi ca inainte...

Share this post


Link to post
...Si un motor in care s-a umblat, la revedere, nu va mai fi ca inainte...

 

ete fleoshk...ba poate sa fie chiar mai bun..depinde de piese shi de "mana de lucru"..

daca faci adaptari shi mish-mashuri in proasta idee romaneasca ca "las' ca merge shi asha.." atunci e foarte posibil sa ai dreptate..

Share this post


Link to post

hmm .. ulei nu consuma .. dar deh .. nu e vba de ce au altii.. ce fac altii .. ce masini au altii .. cert este ca .. motorul MEU nu merge in parametrii optimi de functionare... academic vorbind

Share this post


Link to post
... Si un motor in care s-a umblat, la revedere, nu va mai fi ca inainte...

Aici iti dau dreptate. Exista probabilitatea de 50% sa mearga mai bine ca inainte.

 

Acum, ca sa fiu in topic: da, la prima cheie ii acord motorului timpul necesar sa se puna pe shine. A trage de un motor care nu s-a incalzit e pacat de cata tehnica s-a pus in el. Daca multi asociaza masina cu femeia, atunci sa-i acordam preludiul necesar.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Ca sa nu mint, stau mai ales acum iarna vreo 3-4 minute sa se incalzeasca, timp in care ca sa nu zgarii geamurile, dau cu solutie direct pe parbriz, ridic stergatoarele sa nu fie inghetate, si dai batai pe urma...

Vara (ce vara?), in toamna cand am luat-o stateam un minut #-o si pe urma decolam... :)

Edited by dan22y

Share this post


Link to post

Iarna trebuie lasat motorul sa mearga cel putin doua-trei minute. Vara doar un minut. In primul rind nu se lubrifiaza mai bine numai motorul, ci shi cutia de viteze, unde stim cu totii ca Maty are o buba.

Merita sa consumi ceva benzina stind pe loc, decit sa ajungi la reparatii capitale la motor inainte de vreme.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...