Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Optimism? Daewoo Auto Romania incotro?

Recommended Posts

Ma rog, desi nu sint complet de acord cu tine si eu cred ca sintem in mijlocul unei diversiuni.

 

Zmeule, fabrica de motoare si cea de cutii de viteze sint doar o parte a uzinei care fabrica AUTOMOBILE; io inca mai sper ca nu va fi nimeni atit de idiot sa sparga uzina ...

Share this post


Link to post

Mai nene mai continuati mult cu plangerile astea pe umarul altuia?

This is real life! Aici, in lumea adevarata, avem parte de coruptie, de aranjamente, de minciuni/dezinformari/conspiratii...

Daca GM nu mai participa la semi-licitatia care se tine acum, de ce e vina Renault? Ca da spaga? Da' ce, voi credeti ca Gm nu da? Get real!

 

Si ce va tot dati cu posteriorul de pamant cu Renault-Dacia ca nu au creeat ei monopolul ci au beneficiat de o situatie existenta. Si pentru faptul ca la Colibasi se face Dacia si nu Mercedes/Audi/Etc suntem noi "romanes" de vina nu Renault... Cei alesi de noi au decis ce se face acolo...

 

Intrebare: Daca Dacia nu ar fi fost cumparata de Renault ar fi fost mai bine? Ar fi fost mai bine ca in loc de Logan sa se fi vandut si in ziua de azi berline? Ar fi ajutat asta Daewoo sa nu dea faliment?

 

Scuze daca am fost mai acid dar va rog sa reveniti pe sosea ca pe aratura se face varza bucsaraia, chiar si la Chevy...

Share this post


Link to post
Zmeule, fabrica de motoare si cea de cutii de viteze sint doar o parte a uzinei care fabrica AUTOMOBILE; io inca mai sper ca nu va fi nimeni atit de idiot sa sparga uzina ...

 

Or fi doar o parte, dar aceeasi parte va putea produce motoare pentru chinezi, coreeni sau japonezi chiar si sub un directorat frantuzesc ca doar nu or fi aia prosti sa renunte la contracte banoase.

Share this post


Link to post

La cum se umfla uraganul Loganmania nu cred ca vreun surub din fabrica se va indrepta in alte directii decit creatia postmoderna a francezilor (in caz ca Renault va pune labuta pe Craiova), nici vorba de zeci de mii de motoare si cutii de viteze pentru export; apropos, unde se fabrica dCi-urile de pe Logan? le-au integrat la Pitesti?

Share this post


Link to post

La Turci din cate stiu eu.

Share this post


Link to post

Cum ar putea veni niste americani aici cu aceast Cod al muncii, de parca munca ar fi Da Vinci (munca-mi-ar cei care l-au scris) si cu o legislatie in domeniul social atat de stufoasa incat nimeni n-o mai stapaneste? Plutele astea de guvernante ar fi trebuit sa rada tot din prima zi a anului 2005 si sa inlocuiasca totul cu ceva simplu, clar, stabil si echitabil. Asa, doar frantujii se pot aventura pe piata asta, a muncii (munca-mi-ar tot aia), ca totul este pe gustul lor, pe la spate. In plus, nu stiu daca valoarea terenurilor de la Craiova are potential de crestere pentru ca halele si tehnica e de dat la topit. Daca la "industrii" n-ar fi o solutie imorala si prostanaca, atunci ar fi putut separa fabricatia de motoare si cutii de viteze intr-o societate cu potential (experienta, traditie si renume) si profit, iar restul poate sa-l vanda la cine o vrea sa faca ce o face acolo (asamblare). Dar asa, nimeni nu ia in brate o piatra de moara, doar daca terenul si fierul vechi este mult mai valoros decat banii dati pe ele.

Share this post


Link to post

Spuneam de intocsicare si diversiune: iote chiar unul de langa noi care crede deja ca "Fabrica e buna de dat la topit!" doar pt ca asa a spus Stroe. Nu mai scriu inca odata de teoria "Cheap labor instead of expensive capital", tolin_afc cauti tu prin forum.

 

Se laudau ca dci-ul il integreaza la pitesti. Nu s-a mai auzit nimic de atunci.

 

Nu stiu cine spunea acum ceva timp "Nu schimbati monopolul de stat cu unul privat!"

Edited by panzer

Share this post


Link to post

Daca tu ai inteles ca productia romaneasca de motoare si cutii de viteze este munca ieftina, inseamna ca n-ai citit postul meu si nici parerea mea despre frantuji.

In rest, productie de automobile fara marca si in buna traditie romaneasca este o utopie care hraneste niste minti care n-au trait o zi in aceasta industrie. Iar intreprinderea de stat este o alta forma fara fond. 22 de milioane de actionari fara actiuni sa lase impozitele lor sa fie manevrate de o gasca de excroci pe care-i intereseaza doar cat sa fure pe durata unui mandat. Toate marile intreprinderi din lumea asta au fost realizate de unul sau un numar foarte redus de investitori privati in ciuda tuturor oprelistilor facute de stat. Toate investitiile facute de niste activisti fara scoala in anii '70 sunt acum, dupa 35 de ani, o ruina tehnologica, iar in ultimii 15 ani au fost azile de protectie sociala tinute in "somaj tehnic" pe banii platitorilor de impozite pentru a fi masa de manevra electorala pentru continuatorul PCR. Astazi este mult mai profitabil sa investesti "de la verde", decat sa te incurci cu un mamut cu picioare de lut. Vezi ce au facut nemtii la Bv, au construit o fabrica ultramoderna de rulmenti langa "perla fabricatiei de rulmenti din RO" pe care n-o cumpara nimeni nici pe 1 euro. Daca vrei sa afli de ce este fabrica de la Craiova in situatia asta intreaba-l pe Iliescul, Votcaroiu si pe Georgescu, iar dupa 2000 raspunsul il stie A.N. Altfel, romanii nu au votat sa fie Irlanda si au facut tot timpul asa incat sa emigreze toata inteligenta acestei tari, asa ca discutam degeaba despre vreo teorie. Singura teorie care se aplica aici este cea "a parjolirii holdelor si a otravirii fantanilor".

Share this post


Link to post

GM a anuntat ca renunta la planurile de achizitie a uzinei de la Craiova, si poarta negocieri pentru achizitionarea de motoare de la Renault-Nissan, 40 de mii initial urmand a creste pana la 100 mii. Nu se specifica daca zilnic, saptamanal, lunar sau anual in stirea respectiva :rolleyes:

 

In concluzie, motoare noi de 1.5 ... sper sa nu fie vorba de Chery :-L .

Share this post


Link to post

De ce vorbesti de 1.5, era vorba de dieseluri?

Share this post


Link to post

Offf, esperatule, citeste mai inainte ca s-a discutat de 1.5 pe benzina...

Vom asista la o colaborare Reno-Nissan -> GM? Interesting...

Share this post


Link to post

Alx, chiar si un fan Renault poate sa isi dea seama ce face monopolul.

 

In alta ordine de idei, nu ma simt revolutionar azi si imi dau seama ca nu prea am glumit cand am zis ca imi iau Logan.

Share this post


Link to post

Face pretu' mare, xxx-tui mama masii... Dar nu poti acuza pe cineva ca beneficiaza de o situatie pe care nu el a creeat-o... Daca ai fi fost manager la reno, te-ai fi opus cumpararii dacia?

Share this post


Link to post

Cum sa nu o creeze el? Tu crezi ca li s-a facut cadou monopolul? Come on, be serious. In fine, asta e. Astept sa apara 1,6 16V si sa dispara Craiova de pe harta si imi iau Logan.

Share this post


Link to post

Sa dispara Craiova de pe harta ? ? Doar nu vrei sa plasese Reno o bomba in Banie ? :)

 

Acum serios, pentru ce modele face fabrica asta motoarele de 1500 de cm3 si sa le mai si exporte in cantitati industriale, ca nu imi pot da seama ?

Share this post


Link to post

Pe harta ta, Mioveni exista?

 

I rest my case.

Share this post


Link to post

Ia vedeti aici:

GM, cheia care nu se potriveste la Daewoo

 

 

Preluarea de catre statul roman a pachetului de actiuni detinut de coreeni la DWAR este foarte aproape, dar negocierile avanseaza greu. Ca de fiecare data, si la ultima intalnire a celor doua parti, reprezentantii Guvernului au inceput discutiile plini de optimism si le-au sfarsit cu dureri de cap.

Ce parea aproape rezolvat de-a lungul nenumaratelor intalniri de anul trecut a fost din nou repus in discutie de lichidatorii coreeni, care au cerut reanalizarea contractului, punct cu punct. Rabdarea are o limita, avertizeaza insa reprezentantii statului. Chiar daca nimeni nu spune direct, exista tot mai multe suspiciuni ca interesele lichidatorilor coreeni se intersecteaza cu ale unui fost competitor pentru fabrica din Craiova.

„Daca m-ati fi intrebat pe 4 ianuarie cum vor decurge negocierile cu partea coreeana, as fi spus fara ezitare ca a doua zi semnam”, ne-a declarat unul dintre actorii importanti implicati in negocierile in urma carora statul roman urmeaza sa preia fabrica din Craiova. „Dar discutiile s-au lungit din nou, coreenii cerandu-ne sa rediscutam puncte din contract asupra carora conveniseram”, a afirmat sursa citata. In cursul ultimelor discutii au existat doua pozitii divergente, dar nu ireconciliabile. Unul dintre acestea, destul de sensibil, este cel al garantiilor cerute de statul roman ca nu vor aparea alti creditori ai DWAR, care sa traga de maneca noul proprietar si sa-i ceara banii imprumutati vreodata. Desi romanii au fost concilianti si au incercat sa dezamorseze orice punct divergent, reprezentantii lichidatorilor coreeni au valsat continuu. Romanii sunt contrariati, dar nu ingrijorati: „Speram sa inteleaga faptul ca exista o oportunitate pe care ar fi bine sa nu o rateze in urmatoarele trei saptamani”, ne-au declarat sursele noastre. Luna aceasta, fabricii din Craiova ii expira licenta pentru productia sub marca Daewoo. Pretul convenit al actiunilor aflate in proprietatea coreenilor nu a fost pus in discutie, asa incat este de asteptat ca statul roman sa plateasca, pentru a prelua fabrica, 60 de milioane de euro.

 

Posibila retragere din cursa pentru DWAR

Aparent fara nici o legatura, saptamana trecuta a iesit la rampa un oficial al General Motors, care a anuntat ca grupul nu mai are nevoie sa cumpere fabrica de la Craiova. Nick Reilly, director executiv al GM Daewoo, divizia pentru Coreea de Sud a producatorului american, a declarat publicatiei „Financial Times” ca GM doreste ca guvernul roman, care administreaza vanzarea unitatii de la Craiova, sa se asigure ca grupul ce va prelua unitatea de productie va mentine livrarile catre Coreea de Sud. Declaratia, destul de ciudata pentru o companie despre al carei faliment Standard & Poor’s a apreciat „ca nu este greu de imaginat”, ce inchide fabrici si preconizeaza sa concedieze zeci de mii de angajati, ascunde un mesaj-cheie. Ciudata - pentru ca era de asteptat sa nu aiba forta de a participa la privatizarea firmei craiovene, luand in calcul dificultatile financiare majore cu care se confrunta. Nu era nevoie de o iesire la rampa, analistii intelesesera de multa vreme ca GM nu poate tine piept colosului Ford si dinamicului Renault. In aceste conditii insa, GM vrea sa se asigure ca noul proprietar va continua livrarile de motoare catre producatorul de automobile din Coreea. Ce inseamna asta? In primul rand, ca negocierile dintre GM si statul roman pentru DWAR - confirmate prin declaratiile acordate presei de Chris Lacey, directorul executiv al diviziei GM pentru Europa Centrala si de Est, pe 7 octombrie 2005 si precizarile facute de presedintele Traian Basescu, la intoarcerea din vizita oficiala efectuata anul trecut in Coreea - au ajuns intr-un punct mort. Iar daca nu au esuat inca, lichidatorii coreeni pot fi factori de presiune in negocierile dintre GM si statul roman.

 

Negocieri incrucisate

De ce spunem asta? Pentru ca, potrivit agentiei Mediafax care a preluat si comentat articolul din „Financial Times”, Reilly a mai aratat ca GM este interesat sa investeasca în modernizarea capacitatilor de productie pentru motoare la Craiova. „Aceste investitii ar putea fi blocate însa de dificultatile legate de încheierea unui acord între GM si Ford, ceea ce ar îngreuna si mai mult vânzarea fabricii”, noteaza publicatia citata, care face astfel o legatura ciudata intre momentul apropiat al vanzarii societatii craiovene si cel al ipoteticelor investitii marca GM. „Principalul nostru interes este sa asiguram livrarea de motoare”, a spus Reilly, citat de cotidianul britanic. In acest sens, General Motors a anuntat, prin vocea directorului sau, ca negociaza cu Ford Motor si Renault- Nissan, ceilalti candidati pentru achizitia fabricii, conditiile de continuare a livrarilor de motoare fabricate la aceasta unitate, relateaza „Financial Times”.

Reprezentantii guvernului roman nu au facut nici un comentariu oficial referitor la declaratia GM, insa purtatorul de cuvant al DWAR s-a aratat extrem de mirat de declaratiile lui Reilly. „Grupul american General Motors nu si-a manifestat în mod oficial disparitia interesului pentru uzina de la Craiova”, a declarat agentiei Rompres directorul de relatii publice al companiei Daewoo Automobile România, Valeriu Gîrlea. „Noi nu avem cunostinta ca GM sa-si fi manifestat în vreun fel oficializat aceasta disparitie a interesului pentru uzina de la Craiova. Din câte stim, GM a avut niste contacte la nivelul Ministerului Economiei si Comertului si si-au manifestat interesul pentru a veni aici”, a completat Gîrlea.

In aceste conditii, modul in care vor continua negocierile va fi extrem de interesant de urmarit. Anuntul facut de GM - de retragere reala din cursa sau doar un semnal adresat guvernului de la Bucuresti - si expirarea licentelor de fabricatie a automobilelor Daewoo in fabrica din Craiova, de la 31 ianuarie, complica lucrurile si limiteaza libertatea de miscare a Guvernului. Insa reprezentantii Executivului spun ca nu sunt cu spatele la zid si ca vor incheia cu bine nu doar tranzactia de preluare a fabricii craiovene, ci si privatizarea ei ulterioara, pe baza celei mai competitive oferte.

Share this post


Link to post

Mamaaa... E ca la pocher. Sau, dupa cum spun americanii, "it ain't over until the fat lady sings"!

In cazul nostru "it ain't over until the fat boy signs".

Share this post


Link to post

Oricum ar fi numai sa se termine odata!!!

Cu singura dorinta din partea mea ca la Craiova sa nu vina Renault (sub nici o forma): ar fi nasol rau de tot sa se faca Logan-uri si la Craiova... (nu ca as avea ceva impotriva acestei masini, dar, parca un pic de concurenta si putina libertate de alegere pentru noi ar fi mai buna!)

Share this post


Link to post

Industria auto va face afaceri de sase miliarde euro in 2008

 

-- Productia autohtona de autovehicule si subansamble va ajunge la aproximativ sase miliarde euro in 2008, apreciaza vicepresedintele Automobile Dacia, Constantin Stroe. El a apreciat ca anul trecut a fost atinsa o cifra de afaceri de doua miliarde euro. Anul trecut exporturile de colectii CKD (componente ale unei masini care sunt apoi asamblate in alte uzine) au ajuns la 500 milioane euro. Acelasi nivel al exportului a fost atins de productia de subansamble destinate pietelor externe. Potrivit estimarilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile, veniturile realizate anul trecut de constructori si importatori din vanzarile de masini, piese de schimb si service auto s-au situat intre 3 - 3,5 miliarde euro.

 

Constantin Stroe sustine ca pana in martie, Daewoo Craiova isi schimba propritarul

 

Productia autohtona de autovehicule si subansamble va ajunge la aproximativ sase miliarde euro in 2008, apreciaza vicepresedintel Automobile Dacia, Constatin Stroe. El a apreciat ca anul trecut a fost atinsa o cifra de afaceri de doua miliarde euro.

Anul trecut exporturile de colectii CKD (componente ale unei masini care sunt apoi asamblate in alte uzine) au ajuns, la 500 milioane euro. Acelasi nivel al exportului a fost atins de productia de subansamble destinate pietelor externe.

 

Potrivit estimarilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), veniturile realizate anul trecut de constructori si importatori din vanzarile de masini, piese de schimb si service auto s-au situat intre 3 - 3,5 miliarde euro.

 

Triplarea cifrei de afaceri a firmelor care produc autovehicule sau subansamble auto va fi sustinuta pe mai multe planuri. Pe primul, se afla in opinia oficialilor APIA faptul ca investitiile in industria subansamblelor auto va creste semnificativ. O serie de mari producatori de componente au investit in ultimul timp sau sunt pe cale sa aloce capital pentru dezvoltarea de facilitati in Romania. „Au patruns deja pe piata si sunt pe cale sa intre mari furnizori europeni de rangul intai (companii care produc direct pentru constructorii auto). Romania este un El Dorado al producatorilor de componente in Europa si ne asteptam la o migratie semnificativa a producatorilor din Europa de Vest“, a apreciat Constantin Stroe.

 

Dezvoltarea pietei auto din Romania va fi impulsionata in acest an de sporirea productiei la Automobile Dacia si de posibila reprivatizare a societatii Daewoo Automobile Romania. „Cresterea productiei la Automobile Dacia este cu atat mai importanta cu cat in Europa capacitatile de productie sunt supradimensionate. Dacia nu si-a propus pentru acest an o depasire a cotei de piata pe care o detine acum in Romania. Productia din acest an va ajunge la circa 200.000 de unitati, dirijata in mare parte catre pietele externe“, a adaugat Stroe. Daewoo Automobile Craiova va avea un nou proprietar pana la sfarsitul primului trimestru al anului, a spus vicepresedintele Automobile Dacia. „Potentialul uzinei de la Craiova este unul deosebit si sunt absolut sigur de faptul ca uzina va avea un nou proprietar pana la sfarsitul primului trimestru al anului 2006“, a precizat vicepresedintele Dacia Renault Acesta a spus ca doi competitori si-au anuntat intentia de a se implica in procesul de preluare a societatii craiovene, Ford si Renault - Nissan. „Societatea nu are nevoie de investitii prea mari ca sa produca la nivel european competitiv. Sunt cel putin doi doritori, Renault-Nissan si Ford, si va castiga cel care vine cu cea mai buna oferta“, crede Stroe. Venirea unui nou competitor va ajuta, considera oficialii APIA, la cresterea vanzarilor cu 5-10% in acest an, fata de nivelul de peste 256.000 de masini consemnat in 2005. Totusi, ei cred ca sunt si semnale ca piata ar putea stagna sau chiar scadea. „Factorii care au sustinut cresterea din ultimul an a pietei isi vor diminua importanta. Unele restrictii legate de politica de creditare vor avea un efect de frana in acest an“, a afirmat presedintele APIA, Brent Valmar.

 

Printre prioritatile APIA pentru acest an se numara stabilirea masurilor pentru prevenirea importurilor masive de masini de ocazie dupa aderarea Romaniei la Uniunea Europeana. „Dupa integrarea Romaniei in Uniunea Europeana exista riscul deteriorarii parcului auto prin importuri masive de masini second-hand, care sunt o povara pentru economie si au un risc ridicat de accidente. Vom identifica impreuna cu reprezentantii Registrului Auto Roman o serie de parametri pe baza carora vom face trierea acestor masini in functie de starea tehnica si gradul de poluare“, a mai spus presedintele APIA. Ministerul Mediului trebuie sa se implice, mai ales ca „am scapat de circa 15.000 de autovehicule cu costuri importante (n.r.- prin programul de innoire a parcului auto) si nu ne mai trebuie alte 30.000 de masini care sa polueze“, a spus Valmar. Oficialii APIA au subliniat decalajul dintre varsta medie a parcurilor auto din tarile vest - europene (circa 3,5 ani) si varsta medie de 12 ani a autovehiculelor inmatriculate in Romania.

 

 

Adrian Nuta www.averea.ro

Share this post


Link to post

Standard & Poor's vede posibil falimentul General Motors

 

Curierul National, 14 Decembrie 2005

 

 

 

 

Falimentul General Motors nu este "greu de imaginat", in cazul in care tendintele actuale ale activitatii companiei se vor mentine, aprecia, luni, agentia Standard & Poor's, dupa modificarea in sens negativ a ratingului producatorului cu doua trepte, de la "BB minus" la "B". Potrivit Reuters, citat de Mediafax, acum, calificativul GM este cu cinci trepte sub pragul categoriei de grad de risc scazut de investitii. Perspectiva este negativa, ceea ce arata posibilitatea ca, in urmatorii doi ani, ratingul ei sa fie modificat din nou in sens negativ.

 

Ratingul acordat de S&P, sublinia Reuters, este cel mai scazut dintre calificativele atribuite de cele mai mari trei agentii de evaluare financiara. "In trecut, a declarat Scott Sprinzen, de la S&P, am considerat, in anumite momente, ca ingrijorarile privind un posibil faliment al grupului sunt exagerate. In prezent, am ajuns la concluzia ca un astfel de deznodamant este posibil, in cazul in care ritmul de deteriorare a rezultatelor se va mentine pe parcursul urmatoarelor trimestre". Pe de alta parte, purtatorul de cuvant al General Motors, Gina Proia, a declarat ca nu exista intentia de a declara falimentul grupului.

 

"GM are o strategie agresiva de redresare a activitatilor din America de Nord si inregistram progrese in domenii importante", a spus ea.

"In acest an am asistat la o inrautatire semnificativa a performantelor financiare ale GM, comparativ cu 2004 si previziunile initiale pentru 2005", se arata intr-un comunicat al S&P.

 

Pierderile nete ale activitatilor din SUA ar putea ajunge, anul acesta, la cinci miliarde de dolari, a avertizat agentia.

 

Titlurile GM au pierdut 31 de centi din valoare, fiind cotate la 22,74 de dolari pe unitate, la bursa Inet, comparativ cu pretul de inchidere de 23,05 de dolari pe unitate consemnat luni la Bursa din New York.

 

Plus o scadere a rezervelor Gm:

Talk of a possible General Motors bankruptcy won’t die down, and analysts are adding fuel to the fire by drawing attention to the company’s depleting cash reserves. As of Dec. 31, the automaker had $20.5 billion in cash, down from $23.3 billion a year earlier. Not too shabby, perhaps. But John Rogers, senior auto analyst at Citigroup in New York, says falling revenues produced “a huge cash burn.” Last year, GM had a negative cash flow on operations of $5.9 billion, compared with a positive cash flow of $4.2 billion a year earlier. That’s a stunning $10.1 billion swing, says Automotive News. Analysts also are wary of crises that might eat up cash quickly. In a research note, Merrill Lynch automotive analyst John Murphy wrote that GM faces “a number of wild cards” such as a possible Delphi strike that could cripple production.

Share this post


Link to post

Pe scurt, ideea ar fi ca nu mai au banuti de cheltuit... Trist, sa vadem daca e si adevarat.

Share this post


Link to post

Daewoo Craiova pe muchie de cutit

(Ziua-01.02.2006)

 

Reprezentantii Guvernului sunt decisi sa renunte la rascumpararea actiunilor, in cazul in care partea coreeana continua tergiversarea

 

 

Reprezentantii statului roman sunt hotarati ca, daca in cel mai scurt timp coreenii nu inceteaza tergiversarile, sa renunte la contractul de rascumparare a actiunilor, ne-au declarat surse guvernamentale. De altfel, la mijlocul lunii ianuarie, surse din cadrul Ministerului Economiei si Comertului (MEC) ne declarau ca "partea romana si-a aratat in permanenta disponibilitatea de a negocia preluarea actiunilor detinute de Daewoo Motor la fabrica din Craiova, dar ne apropiem de termenul de expirare. Trebuie si sud-coreenii sa inteleaga ca, daca in maxim doua saptamani nu se va ajunge la un acord si nu se va semna contractul, vom fi pusi in fata faptului de a nu mai avea obiect pentru aceste negocieri. Romanii ar putea renunta la cumpararea actiunilor. Sud-coreenii au aplicat diverse tactici de tergiversare si amanare a semnarii contractului, dar speram, in continuare, ca vor renunta la ele". Mai mult, ministrul Seres a anuntat, pe 13 ianuarie, ca in saptamana care urma ar fi trebuit reluate negocierile cu sud-coreenii. Desi termenele anuntate de MEC si ministru au fost depasite, reprezentantii OPSPI nu au binevoit sa dea nici o explicatie privind stadiul negocierilor.

 

Pe de alta parte, purtatorul de cuvant al Daewoo Craiova, Valeriu Girlea, ne-a spus ca "nu exista probleme cu licenta". Conform unor informatii, fabrica de automobile din Craiova ar fi avut licenta de producere a masinilor sub marca Daewoo pana la 31 ianuarie. Se pare ca problema licentei a aparut dupa ce Daewoo Motor din Coreea de Sud a dat faliment, iar General Motors (GM) a preluat unele active, printre care si fabricile din Coreea ale Daewoo. Nu a preluat, insa, si fabrica din Craiova. In schimb, coreeni au cerut ca noua entitate sa livreze piese, pentru alte fabrici Daewoo din afara tarii, precum si pentru Craiova, inca trei ani. Perioada s-a terminat in octombrie 2005. De atunci, GM Daewoo livreaza piese pentru Craiova la comanda. "La Daewoo Craiova avem stocuri pentru productie pana in lunile mai-iunie. Oricum, noi producem motoare si cutii de viteze pentru GM Daewoo. Anul trecut am produs circa 36.000 de motoare, iar anul acesta am planificat exporturi de 114.000. In ceea ce priveste cutiile de viteza, anul trecut am exportat 117.000, iar anul acesta am planificat 163.000", a mai spus Valeriu Girlea. Reamintim, negocierile dintre MEC, prin Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie (OPSPI), si Daewoo Motor pentru rascumpararea actiunilor la Automobile Craiova ar fi trebuit finalizate pana acum. Dupa preluarea actiunilor, MEC le va scoate din nou la privatizare. KPMG a evaluat, in primele luni ale anului 2005, pachetul de 51% din actiunile Daewoo Craiova, pe care MEC doreste sa le preia, la 32 milioane euro, iar valoarea de lichidare la circa 70 milioane euro. MEC detine 49% din actiunile societatii prin Automobile Craiova. Partea coreeana a declarat ca are creante de peste 300 milioane de euro, in timp ce, potrivit datelor ministerului, acestea sunt mult mai mici.

 

 

 

 

Gabriela

Share this post


Link to post

Hmmm, situatia pare din ce in ce mai gri...

Share this post


Link to post

Presa - Guvern > Comunicate şi informaţii de presă

Primul-ministru Călin Popescu-Tăriceanu s-a întâlnit astăzi cu Stephen E. Biegun şi cu Wolfgang G. Schneider, vicepreşedinţi ai companiei Ford.

 

 

 

În cadrul întrevederii, Primul-ministru a arătat că România este în acest moment o destinaţie autentică pentru investiţii profitabile. Şeful Executivului a adus ca argumente tratamentul egal de care beneficiază toţi investitorii, aderarea României la Uniunea Europeană, resursele unei pieţe în dezvoltare accelerată.

 

Guvernul României - Biroul de presă - 09.02.2006

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...