Jump to content

Recommended Posts

@gcsaby - de curios, ce benzina folosesti?

In general de la Petrom FaraPb95...

 

Dar spuneti-mi si mie la voi unde sta acul care indica temperatura apei ?! La mine abia trece de sfert...

Edited by gcsaby

Share this post


Link to post

Uite cum sta la mine (viteza maxima, regim ridicat de turatie, motor cald, frig afara)

topspeed.jpg

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

am avut acum vreo 3 ani si ceva de-a face cu o Nubira 1 (masina de la firma - cam 70k km) - si temp apei statea indiferent de conditii cam la o grosime-doua de ac sub gradatia de la jumatate

(aproximativ ca in poza lui Mircea)

Edited by madkat

Share this post


Link to post

Daca imi aduc bine aminte, era cunoscuta de catre fabrica existenta unor probleme legata de ceasul de bord la modelele Nubira II, iar conectarea scanerului in mers indica valoarea corecta a temperaturii lichidului de racire.. in ciuda discrepantei indicatorului de bord.

Edited by Mike1

Share this post


Link to post

Nu e normal! Am Nubira II Euro 3 din Martie 2006, 12500 Km. Am avut problema cu termostatul si mi-a fost schimbat. Dupa schimbare consumul in Bucuresti a scazut de la 11.7 - 12.0 la 10.7 - 11.3 (11.3 cu A/C tot timpul la 40 grade afara) mers in Bucuresti in "reprize" de cate 8 km. Acul de temperatura trebuie sa stea intre liniutele 2 si 3 (putin mai sus de jumatate) si acum, vara, trebuie sa ajunga acolo in primii doi kilometri. Totusi, si cu termostatul initial, pe autostrada consumul era de 6.5 (100 km/h constant) iar pe Bucuresti - Predeal si retur consumul a fost de 6.2 (mers cu 70 in localitati si 110 afara.

Share this post


Link to post

acum cateva zile am readus in discutie problema tremuratului aparut la franare la nubira II. se pare ca am gasit buba, ma rog, cei de la service. dupa indelungate cercuri efectuate in jurul masinii si neinumarate masuratori ,inlocuiri si suciri ale discurilor de frana, s-a ajuns la concluzia ca ezista un defect de fabricatie, mai exact butucur de la roata stanga fata este stamb, iar dupa mai multe franari discul se incalzeste materialul devenind putin elastic si in combinatie cu unghiul sramb al butucului apare tremuratul. mi-au promis ca saptamana asta primesc piesa si or sa o inlocuiasca.

am sa revin cu detalii privind rezultatul dupa "operatie" :lavolan:

Share this post


Link to post

Hm ... mi se pare o chestie prea de finete ca sa se fi putut prinde maimutele din service de faza.

Sper, totusi, sa fie asta si sa scapi de belea :)

Share this post


Link to post

Vreau sa intreb si eu ceva pe detinatorii de Nubira II: Am mers cu masina (sotul conducea) pe niste serpentine, nu foarte grele. Viteza in general era cam 100km/h. Adica era si drum drept si curbe. Intr-o curba la dreapta, cu aceasta viteza, masina a fugit de fund de era sa ne rasturnam. Drumul era uscat dar imediat in "acul" curbei era umed pe jos. Mare noroc am avut ca nu mai trecea nici o masina pe sosea in momentul ala si sotul a redresat-o. M-am speriat foarte tare si de atunci mi-e frica sa mai merg cu ea. Tot timpul am impresia ca ma bate vantul cu ea. Vreau sa o vand. E normal? A mai patit cineva asta? E proasta conceptie? Nu era normal sa fuga de fata, oare? O masina pe gheata, de ex, fuge de fata...Nashpa. Am mai mers si cu Opelul in astfel de conditii dar aia nu a derapat. Nici cu Dacia nu ni s-a intamplat asa ceva. A fost o mare surpriza neplacuta. Sa ii schimb cauciucurile de pe spate? Sa-i pun unele mai late? Asta sa fie cauza?

Share this post


Link to post

Anvelopele au si ele rolul lor, dar un viraj pe serpentine cu 100 kmh, pe udatura provoaca derapajul spatelui.

Share this post


Link to post

Conteaza foarte mult si presiunea din roti daca nu este cea care trebuie.

Share this post


Link to post

Dar intrebarea e: e normal, la Nubira in general? Alte masini parca nu derapeaza asa usor la 100...asta e chestia care ma pune pe ganduri. :scarpin: Asa e ea? Curba era destul de larga...

Share this post


Link to post

Are suspensie independenta spate dar destul de moale si destinata confortului.Ar fi putut afecta stabilitatea daca drumul era cu denivelari.Derapajul vine in primul rand de la anvelope.

Share this post


Link to post
... E proasta conceptie? Nu era normal sa fuga de fata, oare? ...

Depinde de ce fel de pneuri aveati pe spate si de cum a fost abordat virajul. La o masina cu tractiunea fata, cu o repartitie diferita a maselor pe punti, cu cat ai viteza mai mare in viraj, cu atat trebuie sa anticipezi virarea. Apoi, o eventuala ezitare in mijlocul virajului, cand a aparut neprevazutul, o virare mai brusca sau o franare provoaca fenomenul descris de tine. Comparatia cu alta masina o poti face doar exact in aceleasi conditii, lucru riguros care necesita o pregatire speciala. In plus, suspensia masinii voastre a fost conceputa pentru confort si nu pentru schimbari bruste ale repartitiei maselor pe punti. Aceste schimbari de presiune exercitata pe roti afecteaza comportarea in viraje, schimba rapid un caracter neutru intr-unul subviratoriu sau intr-un supraviratoriu (cazul vostru). Schimbarea se face foarte simplu, prin accelerare sau prin decelerare, dar daca inscrierea in viraj nu s-a facut pe un arc de cerc cu raza cat mai mare pentru ca forta centrifuga sa fie cat mai mica la viteza aceea, doar maiestria soferului si mislotivenia nemarginita a Domnului te scapa de un accident.

Sper ca explicatiile n-au fost prea tehnice.

 

PS: Virajele largi sunt cele mai inselatoare pentru ca, din vina constructorului, au cel putin doua raze de curbura si te trezesti ca in mijlocul lor esti nevoit sa "strangi" din volan. Daca pe acolo mai este si apa, iar pneurile spate sunt cum sunt, derapajul poate fi de neevitat.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Multumesc de explicatii. O sa schimbam cauciucurile si...mergem mai incet. Ce atata graba?...

Share this post


Link to post

Am fost `surprins` si eu de o asemenea curba intr-o noapte, in panta si carosabil ud complet. Doar ce luasem masina si mergeam catre Tg-Jiu. Era noapte si o goneam sa vad ce poate, deci aveam ~ 120km/h in panta de la Polovragi (pt. cine stie) cand am vazut ca se apropie curba. Am franat destul de violent si am luat curba. Sa stii ca am simtit un USOR dezechilibru al spatelui la combinatia: franare puternica + curba, dar asta pana a intrat ABS-ul si atunci m-am redresat imediat. Tine cont ca asfaltul era ud complet!

 

N-as putea da vina pe masina, fiindca eu am fost cel prost, ca am mers prea repede pt. conditiile de drum. In afara de acest caz izolat nu am mai simtit niciodata ca as fi pe cale sa derapez, cu toate ca si eu intru frecvent foarte tare in unele viraje pe care le cunosc, in drumul spre Tg-Jiu (am mai fost nevoit sa franez in interiorul curbelor, insa pe asfalt uscat nu am simtit niciodata ca-mi fuge spatele)

Edited by LYM

Share this post


Link to post

Depinde mult de cum ai abordat virajul si in ce pozitie ajungi cu rotile la mijlocul virajului, daca ai intrat bine, atunci acolo "deschizi" volanul si calci gazu'. Daca ai apucat sa "deschizi", dar esti obligat sa franezi, pozitia rotilor fata se opune unei derapari pronuntate a spatelui. Dar, daca ramai cu volanul pe viraj, ca ai intrat tarziu in viraj sau nu cunosti tehnica sau, pur si simplu, luat de valul discutiei cu pasagerii, uiti sa deschizi la timp, atunci ai toate sansele sa derapezi.

Share this post


Link to post

Cert este faptul ca am bruscat masina. M-am speriat cand am vazut curba si, in plus, mai venea si cineva de pe contrasens. Am franat exact la inceputul curbei si am luat viraj destul de brusc in acelasi timp.

Share this post


Link to post

Doar tractiunea te scoate din curba, dar trebuie sa te afli si in treapta corespunzatoare si sa aiba masina putere sa te scoata.

De cele mai multe ori frana nu te opreste inainte de iesire, dar e buna cateodata o pedala cat sa schimbi balansul masinii pe fata, urmata de accelerare violenta cuplata cu indreptarea volanului, la fel din volan stanga dreapta se schimba centrul de mase si se evita supravirarea.

Am patit deseori ca am intrat prea tare in curba si a trebuit sa fac magarii de astea sa scap cu fata curata :) )

Daca ai apucat sa treci pe iesirea din curba .. blana si te tine pe drum.

In curbele lungi, sau in cele care sunt mai lungi decat te astepti e nasol, e bine daca o "poti pune pe traiectorie", asa incat ea sa "curga" constant.

La subvirare e mai simplu, dai in frana :) )

Mie imi subvireaza cu rotile de iarna, naiba sa le ia, sunt prea moi cred.

 

 

Dar poate explica cineva priceput procedurile corect pe toate cazurile si-l punem tutorial. :)

Share this post


Link to post
Doar tractiunea te scoate din curba, dar trebuie sa te afli si in treapta corespunzatoare si sa aiba masina putere sa te scoata.

 

Rar se intampla...

 

Domnu' tolin, imi permit sa te contrazic, virajele nu au 2 raze de curbura ci curbura este variabila. Formula este cea a unei elipse, parca, nu mai tin minte. Problema la curbe nu vine din modificare rotirii volanului ci din aceasta actiune facuta brusc, care induce in masina acceleratii laterale.

 

Pana la coada derapajul este produs de inertie. Si este legat, asa cum spune si ovi, in primul rand de anvelope. Luati anvelope bune, schimbati-le la max 30k km si nu veti avea probleme la un stil de condus mai usurel ca al lui tommy.

 

Nubira are suspensii moi, este greu de anticipat ce va fugi, in special daca asfaltul este mai denivelat - rizuri.

Share this post


Link to post

Corect, m-am exprimat in limbajul soferilor.

Share this post


Link to post

Ba tocmai pentru ca are suspensii moi este usor de anticipat. Datorita faptului ca se inclina destul de mult in viraje, instinctul de conservare iti va dicta intotdeuna sa abordezi virajul mai incet decat poate masina, in felul acesta protejandu-ti pielea. Personal am impins masina la limita pentru a vedea ce poate si cum se comporta in situatii limita si fac asta oarecum periodic, intrucat comportamentul unei masini se schimba in timp datorita uzurii normale a unor componente - cauciucuri, amortizoare etc) Mie mi s-a parut intotdeauna ca masina te avertizeaza din timp asupra a ceea ce vrea sa faca. Concret, pe viraje luate tare, pe asfalt uscat, intai se inclina mult, apoi scartaie si abia in final derapeaza, ceea ce iti da suficient timp pentru a reactiona, fie prin franare, fie prin contrabracare, fie prin accelerare, dupa caz si locul unde te afli. Mie cel mai violent mi-a derapat cand ma jucam cu ea pe un drum cu nisip si pietris, masina ajungand aproape perpendicular pe axul drumului, dar contrabracarea si acceleratia la blana au readus-o pe traiectorie. Ce-i drept, pentru asta mi-a trebuit toata latimea acelui drum, circa 6-7 m. Daca masina asta avea servodirectia variabila era si mai bine.

Concluzia este - am mai spus-o si o repet - Nubira, asa cum s-a vandut ea in .ro, este o berlina familiala, care nu se preteaza condusului sportiv la limita, si care, in situatii limita se comporta previzibil.

Karmen, n-ar strica sa zici si ce pneuri ai si ce vechime au :)

Share this post


Link to post

Pneurile sunt luate cu tot cu masina. Eu am luat-o in iunie anul acesta, cauciucurile au fost luate anul trecut, de catre fostul proprietar, Montana :wallbanger: . (Sigur sunt luate atunci, ca mi-a dat omul toate facturile de la masina: service, revizii, cauciucuri, tot, tot ce a cumparat pt. ea). Cu mine a facut masina vreo 5000 km. La fostul au mai avut cauciucurile vreo 3000. Noi acuma am avut "marele test" al masinii, ca am plecat cu ea in concediu, departe. Pe acolo s-a intamplat de era sa ajungem "ingerasi".

Share this post


Link to post

Mai rau nici ca se putea! Cele mai proaste pneuri!

Share this post


Link to post

Va mai stresez cu o problema pe care am mai adus-o in discutie. Pornire dimineaza pe racoare ok, daca ulterior opresc motorul mai mult de 5-10 minute, porneste greu, dupa 3-4 secunde si inecata ( se balbaie turatia vreo 2-3 secunde, dupa care se stabilizeaza si merge brici). Sub 5 minute o ia la sfert de sfert, exact cum trebuie. Parerea mea: un injector care nu inchide bine. Scos bujiile dupa 2-3 ore de la oprirea masinii, intotdeauna gasit putin umeda bujia de langa rolele arborilor cu came (1 sau 4? nu stiu, scuzati nestiinta!). Mentionez ca dupa pornire persista vreo 10-15 secunde un miros de benzina incomplet arsa, care dispare. Cred ca se umple pistonul cu benzen, porneste inecat pana scoate afara pe evacuare ce a picurat inauntru. Daca bag talpa in acceleratie, porneste mai repede si nu se balbaie deloc, cred ca faciliteaza evacuarea benzenului in exces.

Daca e sa fie injectorul, ce solutii ar fi? Solenoidul de inchidere actioneaza o supapa,ceva, se poate repara sau trebe schimbat injectorul cu totul? Ca timpul de injectie la relanti pe scanner cu motorul cald e 1,6 milisecunde, cu un puseu de 1,8 la 4-6 secunde. Ovi, Mircea, help me, ma seaca la ficati chestia asta, toti cunoscutii zic, baa asta are ceva, ce porneste asa greu? si culmea e ca dupa ce porneste merge ingereste, chiar nu am ce sa-i reprosez. Ah, poate doar zgomotul mare din cauza racordului flexibil de la evacuare care s-a cam scamosat, ca sa nu zic rupt. :mrgreen: (O avea legatura si cu consumul?)

Cu Respect

Adi Iacob

Edited by Adi_Iacob

Share this post


Link to post

Ia suceste tu bujiile intre ele si vezi daca n-o gasesti umeda si pe alt cilindru. Eu recent am avut probleme cu bujiile, desi nu aveau decat 4000 de km aproximativ. E posibil sa fie bujia bolnavioara si sa o apuce dracii, la fel cum e posibil si ce spui tu de injector.

Injectorul se inlocuieste.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...