Jump to content

Recommended Posts

tatalupastrama@

Schimba bujiile cu NGK BKR6E-11 si verifica valva EGR sa nu ramana deschisa.Incearca sa-ti aduci aminte ce cod de eroare era memorat in ecm.

 

Adi Iacob@

Daca este scoasa pe liber dupa cateva secunde de decelerare(frana de motor) este normal sa moara motorul.

Ultima initializare la IAC cand a fost facuta?

Share this post


Link to post

Am si eu o intrebare...de fapt, mai multe:

1. Ca sa schimbi un rulment pe fata trebuie umblat si la discul de frana?

Dupa ce am schimbat rulmentul, am observat ca a aparut o trepidatie destul de evidenta cand franez. Ar putea fi discuri ovalizate sau mai stiu eu ce, fara legatura... insa coincidenta e putin cam mare.

 

2.Ar putea exista o legatura intre schimbarea rulmentului si trepidatia aparuta?

3.De unde ar mai putea sa provina trepidatia cand franez, in afara de discuri strambe?

4.Iar daca sunt discurile strambe, se poate vedea la ochiometrul sau gradul de strambatate poate fi sub "pragul de detectibilitate" al ochiometrului?

 

PS

Nu-i ABS-ul, nu e vibratia aia in pedala, e volanul care vibreaza cu o frecventa destul de joasa.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

@Adi_Iacob - mi s-a intamplat si mie sa dea sa moara motorul, insa numai daca scoteam pe liber la cateva sec dupa ce porneam AC-ul. Scadea turatia un pic, se balbaia, dar la mine n-a murit niciodata, ci isi revenea.

Fara AC, nu am patit niciodata sa scot pe liber si sa-mi moara (chiar daca era in decelerare) !

Share this post


Link to post

@Ovi_jer

Necazul e mai mare decat un simplu deces al motorului. Ceasul vitezometru e dus clar, azi in 50+ km facuti el mi-a contorizat 1,2 km!!! Cu oprirea motorului am inteles, asa este, dupa o deccelerare ceva mai lunga la trecerea pe liber s-a oprit motorul. Am avut timp sa-i observ hachitele si am corectat eroarea de conducere. Dar... la deccelerare in frana de motor dupa o perioada de mers constant cu mai mult de 2000 ture se aprinde checkengine! si sta nene, cam 2-3 minute, daca are chef se stinge, daca nu, nu! Suspiciunea mea e ca tocmai s-a semnat decesul sondei lambda. Maimutoiul ala la service cred ca a avut dreptate, era sonda lambda pe drumul cel bun... catre lada de gunoi. In oras nu se aprinde, cred si eu, nu am nici macar o repriza de 15 sec. de mers constant, prea multi ametiti, parcati aiurea, taximetristi (astia sunt uneori mai periculosi decat pustanii cu scutere inchiriate), prea multi caini vagabonzi dornici sa se infiga in bara fata. Buba e afara, la condusul ideal, cu mentineri cat mai constante ale pedalei de acceleratie. Marti ma duc sigur la service pentru o diagnosticare, si te rog da-mi un PM pana luni seara ce trebuie sa urmaresc pe tester ca nu o sa scape de mine de data asta, ma bag in sufletul lui! Ai avut amabilitatea sa-mi comunici ce trebuie sa urmaresc in cazul unui consum mare, pe alea le stiu, daca e sonda, par example, ce cod (coduri) de eroare apar? sunt compatibile cu cele din cartea de Nubira 1?

Scuze pentru postul kilometric, da ma doare sufletul ca sufera Bubirika.

Cu amaraciune in suflet,

Adi Iacob

L.E.

Lym, cu aerul pornit nu a facut nici o figura! Nici motor oprit, nici checkengine! Sa nu se traga baiul de la vreun senzor!

Edited by Adi_Iacob

Share this post


Link to post

@Adi - nu stiu care o fi fost treaba, fiindca nu face intotdeauna, iar atunci cand face, face o singura data (in special daca debraiez in scurt timp dupa ce pornesc AC-ul, cu motorul rece sau relativ rece. Probabil pana se prinde ECM si apoi ridica la loc turatia). Oricum, se intampla din an in pasti si nu e deranjant, fiindca la mine nu se opreste complet motorul, doar scade un pic turatia si apoi revine. Check Engine nu mi s-a aprins niciodata pana acum si sper sa stea cuminte in continuare :D

 

Daca zici ca ai avut probleme cu consum mare, atunci e prea posibil sa fie sonda lamda. Vezi ce zice testerul.

 

BTW: aici, in Bucuresti, nu e niciun membru `dotat` cu tester din asta? sa mai vedem si noi din cand in cand ce le mai doare :) )

Edited by LYM

Share this post


Link to post

Daca martorul se aprinde in frana de motor problema nu este de la sonda lambda.Mai degraba pierderi de vacuum,probleme la MAP sau senzor TPS dereglat.Codurile de eroare sunt aceleasi de la nubira 1.

Share this post


Link to post

Salutare toata lumeaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Primul meu topic pe acest forum si profit de ocazie sa ma anunt membru si posesor DAEWOO NUBIRA II.

 

O sa treaca ceva timp pana ajung sa imi dau cu parerea, insa momentan o sa citesc ce a-ti postat voi pe aci. O sa incerc sa ma documentez cat mai mult ca sa stiu cat mai multe de masinuta asta, ca tare imi place.

 

Ce mai calde salutari si ... poate ne vedem prin trafic :)

Share this post


Link to post

@cheloo2005

Cati mai multi kilometri fara evenimente si sa o stapanesti sanatos, ai facut o alegere buna. Masina are un comportament de limuzina la preturi de intretinere mai mult decat rezonabile. Ti-o spune unul care are un imprumut pe 10 ani la o banca pentru nevoi personale, bani din care si-a luat masina. Nu a fost cea mai buna idee la ora actuala, dar eu sunt multumit de alegere. Te asteptam la Masina mea cu poze.

@Ovi_jer

Azi am ajuns la Automotor (service Daewoo in Buzau). Am pus masina pe scanner si buba a aparut imediat: senzor VSS defect (VSS acceleration sensor error parca era codul de eroare de pe tester). De-aia nu-mi mai mergea nici ceasul vitezometru nici kilometrajul o zi mai tarziu... Rezolvarea... abia vineri ca nu au piesa pe stoc, 51 ron piesa si 17,5 manopera, preturi comunicate de inginerul de acolo. Scarba de ecran albastru la SCAN 100, nu am vazut tot ce vroiam sa vad, oricum, enumar ce am vazut cu ochii mei:

- timp injectie la relanti cu motorul cald 1,6 ms cu cate un puseu rapid la 1.8 cam odata la 4-5 secunde (toti parametrii enumerati mai jos au fost masurati in aceleasi conditii);

- senzorul oxigen functionare in close loop (asta inseamna bucla inchisa, parca) valori la relanti intre 115 si max. 800 milivolti (se succedau prea rapid valorile sa le pot vedea chiar pe toate);

- pasi la IAC 32, la oprire a revenit pe zero (baiatul cu scannerul a zis ca functioneaza in parametri normali);

- nu am vazut sau nu am reusit sa vad integratorul sondei lambda si avansul la scanteie, soarele ardea cam tare la 13.20 si se reflecta urat de tot din ecranul scannerului.

Desi asta iarna s-a aprins la pornire de vreo 3 ori martorul ABS si nu s-a mai stins decat dupa ce motorul s-a incalzit si am efectuat o repornire, in ECU nu era stocata nici o eroare, baiatul de acolo spunea ca ar fi gasit-o daca era ceva defect sau critic, trag concluzia ca un contact imperfect a cauzat aprinderea martorului ABS. ABS-ul functioneaza sigur, la prima franare la plecarea de pe loc il simt foarte usor in pedala, dupa aceea intra doar cand pierd aderenta.

Eu zic ca ceea ce am vazut ma multumeste, dar expertul isi va spune ultimul cuvant.

Salutari de la un forumist care i-a venit sufletul la loc,

Adi Iacob

Edited by Adi_Iacob

Share this post


Link to post

Sunt ok parametrii la motor.Inainte de a inlocui VSS-ul scoate-i mufa curata pinii si apoi pune-o la loc.

Share this post


Link to post

In regula, asa voi face, dar maine seara ca toata ziua sunt la Bucuresti cu niste examene. Dumb question, e posibil ca opririle motorului sa fie cauzate de lipsa de semnal de la senzorul VSS? Sa decida ECU taierea injectiei din lipsa de indicatii? Azi a mai zvacnit ceva, a mai fluturat acul kilometrajului, a mai contorizat vreo 200 de metri (eu am mers cam 15 km!) si martorul nu s-a aprins, motorul nu a mai facut glume ( la ce trafic turbat a fost azi in Buzau, ar fi fost naspa sa se opreasca motorul sa ma trezesc cu directia teapana la 20 km/h).

P.S. Maine, 4 iulie, ma voi uita lung dupa autocolante in Bucuresti. Wish me luck!

Share this post


Link to post

In mers este posibila oprirea motorului la decelerari sau cand este scoasa pe liber daca semnalul de turatie nu este corect sau este intermitent.

Share this post


Link to post

Salutare tuturor !!!

 

 

Debutant si eu pe forumul daewoo club ca posesor de vreo 2 saptamani a unei Nubira II. Sper sa fie o alegere buna cea facuta de mine.

 

Si ca sa nu inchei primul post fara a spune ceva...am rugamintea sa ma luminati si pe mine cu privire la urmatoarea chestiune: este vreo problema in cazul in care am depasit acei 1000 km si nu am fost la revizie inca? Am in momentul asta 1125 km pe bord. Cineva mi-a zis ca a avut probleme la un Cielo si l-au amenintat cu pierderea garantiei. Asa sa fie ?

 

Multumesc !!

Edited by vladiopa

Share this post


Link to post

@vladiopa

Sa o stapanesti sanatos (masina) si sa te poarte in siguranta si confort unde doresti. Cat despre partea cu revizia gratuita de 1000 km, inclin sa cred ca nu e obligatorie (deh, eu nu am masina de noua!) dar cred ca e OK daca ajungi pana in 1200 km. La revizia asta nu schimba consumabile (ar fi culmea!) decat daca doreste clientul.

@Ovi_jer

Ieri am uitat sa postez si valoarea senzorului clapetei de acceleratie (TPS sensor) care era 0,54 la relanti. Azi am incercat ce mi-ai sugerat cu senzorul VSS. Nada de nada, DVD (dead, very dead). I-a sunat obstescul sfarsit, se pare. Ce principiu are? ca eu l-am desfacut si in interior se afla o tija rotunjita la capat care culisa catre baza senzorului (adica in sus conform pozitiei lui). Il impinge ceva iar acele impingeri sunt traduse in impulsuri? ma gandesc sa nu fie vreo problema si cu cablajul. Maine o sa verific si continuitatea firului.

Cu respect,

Adi Iacob

Share this post


Link to post
@vladiopa

Sa o stapanesti sanatos (masina) si sa te poarte in siguranta si confort unde doresti. Cat despre partea cu revizia gratuita de 1000 km, inclin sa cred ca nu e obligatorie (deh, eu nu am masina de noua!) dar cred ca e OK daca ajungi pana in 1200 km. La revizia asta nu schimba consumabile (ar fi culmea!) decat daca doreste clientul.

 

Multumesc Adi !!

Apropos de intrebarea mea, am fost ieri la un service Radacini in Bucuresti. Era deja 4:30 asa ca nu am mai putut intra la revizie insa i-am intrebat pe omuleti problema cu depasirea celor 1000 de km. Au zis c anu e nicio problema. 1300-1500 km sunt acceptabili pentru prima revizie. Am sambata programare, sper sa se tina de cuvant cu ceea ce au spus.

 

O alta chestiune, pe care am intrebat-o si la Craiova - cand am luat masina nu am observat ca bancheta spate nu sta fixata in suportii ei. Ba mai mult, suportul in care pasagerul stanga spate isi baga centura era bagat sub bancheta (probabil ca nici in fabrica nu au reusit sa impinga si sa fixeze bancheta din cauza acetui lucru). Am incercat eu sa o fixez, am scos deasupra suportul de centura dar dupa ce fixez bancheta sta 5 min si sare din fixare. Nici vorba sa poata sta cineva pe ea ca fuge. Cred ca pana laurma tine in suportul ala de care ziceam sau or fi strambe sarmele alea dininteriorul banchetei. O sa vad daca mi-o rezolva in service, mai ales ca cei de la Craiova asa mi-au recomandat.

 

Toate cele bune !!

Edited by vladiopa

Share this post


Link to post

Si la mine bancheta nu sta prinsa , insa nici nu se misca. Dupa ce i-am pus husele nu mai intra in suportii aia, insa e ok , si eu o sa le zic alora de la service de chestia asta insa ... pana acuma nu ma deranjat cu absoult nimic , nu cade, nu aluneca se sta confortabil pe ea :)

Oricum , daca ti-o rezolva, anunta-ne si pe noi .

Edited by Mircea
Citare integrala si inutila a mesajului anterior. Foloseste butonul Raspunde din josul paginii.

Share this post


Link to post

Scuze pentru postul dublu, dar am verificat din greseala sonda pentru marsarier in loc de senzorul de viteza, my bad. Ala e mai bine ascuns, am incercat curatarea contactelor dar nici un efect. Se pare ca urmeaza schimbarea lui.

Share this post


Link to post

Scuze din nou pentru postarea consecutiva, dar m-am gandit sa va tin la curent. Schimbat senzorul VSS si tot nimic... nici kilometraj si nici vitezometru. Intors inapoi in service, schimbat pinionul kilometraj (cel in care intra senzorul) si atunci s-a observat ca pinionul vechi, scos afara, mergea foarte greu la mana, agata la rotatie. Dupa montarea celui nou suspendat masina pe cric si bagat in viteza. Pinionul nu se invartea deloc! Naspa chestie, s-a ajuns la concluzia ca pinionul vechi cand a inceput sa agate a polizat dintii la corespondentul lui din cutie (vazut piesa cu pricina in ambalajul original, arata destul de fragila)! Ce cap sec a proiectat pinionul din cutie de un plastic mai slab decat cel care se scoate destul de usor prin exterior? Baiul e ca trebe desfacut grupul si inlocuit pinionul cu pricina. Si asa am ajuns sa umblu la motor... Cost aprox. 200 ron piese si manopera (pinion dintat si semeringuri planetare, daca tot le dau jos sa schimbe si semeringurile sa nu ma trezesc ca pierd ulei de transmisie). Programat pe 16 ale lunii pentru lucrare. Asta e, masina mai merge, nu se mai opreste motorul la debreiere, martorul se aprinde in conditii de mers constant, probabil atunci simte ECU lipsa de informatie de la senzor. Sper sa nu mai gasesc ceva bulit ca innebunesc. La service mi-au spus ca e destul de rar blocajul pinionului si avarierea celui interior, dar s-a mai intamplat.

Tot un amarat neconsolat,

Adi Iacob

Share this post


Link to post

Nivelul uleiului in cutie cum e?

Share this post


Link to post

Daca as sti unde sa verific... Cred ca e OK, pinionul condus vitezometru avea ulei pe el, dar asta cred ca nu e un nivel de referinta, poate sa-l fi aruncat pinioanele diferentialului pe el. Oricum, m-am uitat pe carte cam cat e de demontat ca sa ajungi la pinionul conducator vitezometru (parca asta e denumirea tehnica) si se cam demonteaza tot diferentialul pentru asta. Daca poti pune o schema simplificata, ceva care sa arate unde pot verifica nivelul uleiului la cutie, ca pe schema din carte e acul in carul cu fan. La service am vazut tipul de carte cu codurile pieselor, in care au cautat piesa cu pricina si parca erau schemele ceva mai aerisite. Pune un desen, un pdf, un jpg ceva ca o sa incerc sa verific maine.

Cu respect,

Adi Iacob

Share this post


Link to post

Se verifica pe la busonul de umplere , pe plan drept. Uleiul trebuie sa fie pana la nivel, adica scoti dopul filetat si trebuie sa curga un firicel subtire de ulei. Daca nu curge, bagi o sarmulita indoita usor si vezi pana unde e, apoi completezi.

Share this post


Link to post

Poate sunt eu mai imprastiat in seara asta, dar daca as sti unde se afla busonul ala de umplere... Ca nu e Dacie, acolo stiam. Da macar ceva indicatii ca la copii de gradinita privind localizarea lui, ca altfel sunt in ceata si plimbam octetii pe retea de pomana, nu ma simt mai luminat. Probabil ca ma afecteaza nitel nefunctionarea 100% a masinii, altminteri as fi fost mai receptiv.

Adi Iacob

Share this post


Link to post

Ajungi la el pe sub masina. Cutia are 2 busoane, unul jos-de golire- si altul sus, de umplere. Te descurci tu, ca esti baiat istet :)

Share this post


Link to post

Cutia are un singur buson pe lateral pentru nivel si completare dar completarea cea mai usoara se face pe la dopul de aerisire de deasupra timoneriei.

Share this post


Link to post

Ma' bad :- credeam ca e ca la matiz... :)

Share this post


Link to post

La tico si matiz se schimba uleiul periodic si din cauza asta este diferit.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...