Jump to content

Recommended Posts

1) pe la 125 - 130 a inceput sa trepideze destul de neplacut. Nu imi dau seama daca doar in volan. Mai mult o simteam in toata masina, in scaune, etc... La 150 insa mergea lin. Mai mult nu am mers. I-am echilibrat rotile la Suceava (doar cele pe fata), i-am pus ulei, filtru etc. La drumul inapoi spre Bucuresti, aceleasi trepidatii pe la 120, un pic mai atenuate parca, dar destul de prezente. Trebuia sa echilibrez si spatele. Insa ar putea fi si altceva?

2) aseara am auzit un zornait de plastic in volan (varianta fara air-bag). Am dat jos capacul si am constatat ca se rupsesera (sau erau rupte deja) 2 urechiuse care fixeaza sistemul claxonului pe capacul volanului.

3) in treapta 3-a si a 4-a, desi e in plaja normala de turatii, cand imi infing piciorul mai "nervos" in pedala, accelereaza un pic, apoi "da putin in nas" si smunceste, pentru ca apoi sa isi revina repede si sa accelereze mai departe. Bujiile? Injectoarele?

1. Este intrebare retorica, echilibreaza toate 4 rotile (cum ar fi trebuit sa faci de la inceput) si apoi daca persista problema mai vorbim.

2. Mergi la un magazin de piese daewoo si cauta reperul respectiv in catalog sa vezi daca exista separat (f probabil)

3. Verifica bujiile (schimba-le daca nu esti sigur de istoricul masinii), masoara fisele (<5kohmi) si curata sistemul de circulare a vaporilor (cauta pe topicul asta cateva pagini inainte, s-a mai discutat).

 

Cum e o masina ce are deja 5 ani trebuie sa te gandesti f repede sa schimbi: filtrul aer, filtrul aer habitaclu, filtru benzina (toate pana aici sunt f usor de schimbat), curea distributie, role si curea accesorii. De asemeni nu ar strica o verifciare a suspensiei si articulatiilor.

 

Im ultimul rand: citeste acest topic, vei gasi f multe informatii interesante despre masina.

Share this post


Link to post

thanks andreib. Ai dreptate cu echilibratul (si cu restul, am sa incerc sa remediez. Distributia si restul sunt schimbate.Furtunul ala trebuie sa ma lamuresc cu el.Am citit paginile de aici insa probabil mi-a scapat :) ). Insa dupa ce mi-au echilibrat rotile pe fata, li s-a "intrerupt" aparatura si nu m-au mai putut servi...

Multumesc de raspuns !

 

Dar mi-am mai adus aminte de o chestie

Cand pun alarma, imi palpaie doar semnalizarile de pe dreapta si e aiurea. Nu ma simt suficient de meserias sa ma apuc de desfacut si mesterit la alarma. Daca aveti vreo idee, dau un suc de struguri din '92 :) . Alarma presupun ca e cea standard a masinii (CENMAX) si de altfel functioneaza bine. Proprietarul mi-a spus ca "unitatea centrala" a alarmei se afla sub consola centrala.

Share this post


Link to post

@ryder

Nu stiu sa fi avut Nubira alarma montata standard de fabricant. Eu am CDX din 2003 si nu are :wallbanger: . Coleg de al meu a cumparat cam in acelasi timp (octombrie 2006) Nubira SX DAB euro 3 de noua si tot nu are, daca vroia o monta dealerul da scump tare, cam 450 roni. Asa ca du-te la un meserias si verifica ce e de verificat. O alarma vreau si eu, am ochit una mai simpla la 105 roni la mine pe ulita, da ramane de vazut ce zice contabilul firmei (a.k.a. nevasta). Nu e neaparat necesara alarma, langa mine parcheaza permanent un tip cu o Bora tunata misto, cu alarma cu perimetru. Daca se uita mai mult unul la a mea, striga a lui :mrgreen: . Mai mult m-ar face deschiderea din telecomanda, sa nu mai bag cheia tot timpul. Oricum, iti urez sa strabati milionul de kilometri cu salupa fara incidente! Bine ai venit in club, si eu muncesc o gramada de timp de acu incolo sa achit limuzina din dotare. Numai bine!

Share this post


Link to post

@Adi Iacob

 

Salut! Sincer nu mi-am pus problema daca alarma e din "nastere" sau a captat-o ulterior. E posibil sa ai dreptate. Desi in cartea ei tehnica scrie ceva si de alarma si de testarea ei. E posibil sa fi fost montata de dealer (Radacini). Banuiala mea cu semnalizarea doar pe partea dreapta, e ca undeva in unitatea centrala a alarmei este un "controller" pt semnalizari (individual stanga-dreapta probabil, pt ca altfel nu imi explic :-? ) si care nu functioneaza pt partea stanga... Oricum, fara sa se uite cineva la ea e greu sa imi dea un raspuns.

 

Thanks mult de urari ! Si tie de asemenea !!! Si multa bafta cu "contabila" ;) ...oricum merita investitia. Eu am ochit o alarma Maat pe la 350 ron cu pager :D ...probabil ca nu e ea chiar "state of the art" dar daca isi face treaba, jos palaria :) .

Share this post


Link to post

Daca e Maat pusa la Radacini, fa in felul urmator:

In partea stanga, langa pedala de ambreiaj este o cutie de sigurante la Nubira. Da jos finitia aia de plastic si ajungi la toate legaturile alarmei, facute cu fir UTP cam aiurea. Verifica fiecare fir care sta acolo sa nu fie ros, rupt etc si verifica ca cele 2 diode (sunt marcate) infipte acolo sa functioneze corespunzator. La mine de acolo era, problema similara.

Share this post


Link to post

Salut, ieri am facut ceva experimente:

- cu motorul cald, am scos mufa de la senzorul de presiune aer de pe admisie (MAT sau MAF?); urmarea a fost un checkengine de toata frumusetea, deci asta functioneaza :mrgreen:

- dupa repornire (sa dispara avertizarea a trebuit sa repornesc motorul) am scos si mufa de la sonda lambda. Dupa asta nimic, nimic... si am turat si motorul da cateva ori (adevarul e ca nu l-am tinut minim 10 sec. turat). :spumelagura: Sa fie o problema ca nu sesizeaza ECU deconectarea sondei? In cartea de reparatii nu zice expres ca se aprinde la deconectare (sa vedeti ce ma ia Ovi de nu ma vad...) dar eu cred ca ar trebui... Am eu un pitic pe creier, nu radeti, masina asta o fi fost umblata la ea, probabil ca e blocata pe open loop si nu ia informatie de la senzorul de oxigen (nu folosesc termenul chiptuning ca e prea pretentios) si de aici si consumul cam marisor, in conditiiel unei exploatari normale, exceptand lungimea drumurilor parcurse intre 2 porniri (ce sa fac daca e mic orasul? poate in cativa ani o sa se mareasca, a inceput deja construirea unor cartiere rezidentiale la marginea lui). Astept pareri... si nu ma trimiteti la scanner ca cei cu scanner Daewoo nu stiu sa interpreteze si nici nu te lasa sa te uiti (treaba cu prostu' daca nu e si fudul, parca nu e prost destul) si nu am chef sa ma cert cu ei...

Share this post


Link to post
Sa fie o problema ca nu sesizeaza ECU deconectarea sondei? In cartea de reparatii nu zice expres ca se aprinde la deconectare dar eu cred ca ar trebui... Am eu un pitic pe creier, nu radeti, masina asta o fi fost umblata la ea, probabil ca e blocata pe open loop si nu ia informatie de la senzorul de oxigen (nu folosesc termenul chiptuning ca e prea pretentios) si de aici si consumul cam marisor, in conditiiel unei exploatari normale,

Ai verifcat pe tester ca masina ta nu vede sonda lamda? Du-te la un atelier daewoo si cere o diagnoza, sonda lamda la cald (apa la 90+ grade) variaza intre 0.2-0.8v. Daca scotand sonda lamda cu testerul pe masina nu se intampla nimic inseamna ca semnalul este ,,simulat'' undeva.

Share this post


Link to post

Check-ul se aprinde din cauza sondei lambda in anuminte conditii :

-Turatia mai mare decit cea de relanti

-Valoare TPS mai mare decit cea de relanti

-Temperatura apei este de 80 grade

-Semnalul sondei lambda este inexistent sau nu se incadreaza in plaja de lucru

-Conditiile sunt indeplinite minim 30 s

Deci numai in mers se poate aprinde.

 

Andrei chiar nu ai vazut ca omul zice ca nu are unde merge la tester? :)

Share this post


Link to post

Am o problema foarte ciudata...pornesc stergetoarele si pompita de apa fara sa le fac nimic si nu se opresc decat daca scot siguranta 7) INCALZIRE/DEZABURIRE din panoul din masina.Faza ciudata ca odata scoasa siguranta stergatoarele functioneaza normal dar nu mai merg geamurile :wallbanger: Sa uitat si un electrician auto la ea vreo 2 ore si nu sia dat seama de unde ar fi problema.Si culmea culmilor este ca nu face mereu.Spre exemplu de dimineata iam pus siguranta la loc si totul e OK...iar cand m-am intors acasa iar a inceput.De mentionat ar fi ca problema nu apare dupa mult timp de functionare a masinii..adica sa se incinga ceva prin panouri, deoarece am patito si dimineata la prima ora sa o ia razna stergatoarele. PLSSS HELP devine exasperanta problema [-O<

Edited by sonic7101

Share this post


Link to post

Nu esti convins ca problema-i la blocul comutatoarelor ?

Share this post


Link to post
Nu esti convins ca problema-i la blocul comutatoarelor ?

 

 

te referi la panoul de sigurante si relee de la motor cumva?

Share this post


Link to post

E vorba exact de comutatorul stergatoarelor.

Nu mai cita inutil mesajul anterior.

Share this post


Link to post

Scuze, nu vazusem butonul de mai jos :redface:

 

Nu stiu exact ce este comutatorul stergatoarelor (banuiesc ca maneta de langa volan care le porneste) dar, am scos si mufa de la motorasele stergatoarelor si in continuare se auzea pompita...dupa care am scos si mufa de la manetele din dreapta volanului si aceeasi chestie. :(

Edited by sonic7101

Share this post


Link to post

Mergi intr-un service daewoo la electrician.

Share this post


Link to post

Sonic, ce provenienta are masina? Ai scris in alt topic ca ai gasit combina varza, acum asta...

Nu te juca cu electrica, asta ia foc una doua.

Share this post


Link to post

mda ai dreptate...m-am cam tepuit :(

E cam varza pe electric...dar ce sa fac, masina e cumparata si achitata,acu tre sa rezolv ce si cum pot.

Share this post


Link to post

Dupa o zi intreaga de cautari profunde se pare ca am depistat si rezolvat problema :banana:

Am desfacut mai tot...si pana la urma problema era de la panoul de relee de la motor,unde aveam scurt intre 2 sarme de cupru in interiorul panoului.Acum totul e ok dar parca as schimba panoul ca sa evit alte probleme...aveti idee cam cat costa unul?

Share this post


Link to post

Azi alimentez, bag 50 litri face tac si mai bag vreo 3 litri sa fie plin.Platesc si cand ma intorc la masina o mare balta sub ea. M-am speriat pt. ca nu se mai oprea si a tot curs asa cel putin 1 litru aproximez eu...da la ce sa fie ? un furtun spart sau scos de la locul lui? ca sunt ingrijorat...

Share this post


Link to post

Verifica rezervorul sa nu aiba vreo fisura in partea de sus.La ce ai explicat tu...sa nu cumva sa iti fi furat cineva benzina :shock:

Share this post


Link to post

Ai pus prea mult si a dat afara.

Share this post


Link to post

Mugur, nu stiu cum ai reusit sa mai inghesui 3litri de benzen dupa declansarea pompei. La mine dupa primul ,,tac" am asteptat cam 20 secunde sa se retraga spuma, dupa care maxim 3/4 de litru a mai intrat pana la a doua declansare. Asta a fost la 53,6 litri bagati dupa un drum cam de 3 km cu becul la benzen tocmai aprins. Deci, daca rezervorul e dimensionat ca la carte, mai aveam cam 8 litri si ceva inside la aprinderea martorului rusinos :redface:

Share this post


Link to post

Totusi e normal sa curga asa mult?..ca am patit si la tico dar a curs foarte putin jos...sa trec maine pe la un service sa verific totusi cum sta treaba? eu de incendiu m-am speriat ca era masina incinsa si cine stie

Edited by mugur

Share this post


Link to post

N-ai ceincendiu, toba trece pe partea opusa a masinii. Ai bagat peste si a curs pe la prea-plin.Si la mine cu sistemul tac-tac-tac-tac mai mult de 1 litru nu mai intra dupa prima declansare a pompei.

Share this post


Link to post

Am fost la service sa verific si am descoperit cauza..adica ei...garnitura de la pompa de benzina(cea care intra in rezervor sub bancheta spate) era ciupita in 2 locuri si pe acolo curgea , mai ales ca eu tocmai facusem plinul. Bineanteles ca nu aveau pe nicaieri asa ceva si a trebuit sa dau comanda..maine sper sa rezolv , de aici aveam si mirosul de benzina in masina. Mai comic a fost ca nu puteau sa scoata bancheta spate ...au venit pe rand vreo 5 meseriasi si ultimul a reusit ...cred ca mai desfacuse alta data ...

Share this post


Link to post

Ieri am dat jos rotile spate pentru reglajul franei de mana. Fara un vecin cu o mana zdravana si mai ales fara inelare de 14 si 15 nu reuseam. La dreapta spate suportul circular pentru ferodouri era strans la maxim, nu e mirare ca nu tinea deloc. Largeam cu o tura de la surubul de reglaj, verificam cu tamburul pe ax... Cand a inceput sa agate, am slabit juma de tura si am remontat totul, cu vaselina de rigoare la suruburi sa nu mai muncesc o ora la desfacere si gata cu prima roata. La a doua treaba a fost mai nasoala. Am gasit un surub cu hexagonul aproape pasuit la suportul etrier, crima si pedeapsa pana l-am desfacut, cu grija sa nu-l pasuiesc si mai mult. La interior suportul circular iesise din clama de asigurare din partea de jos si se intepenise pe tambur... alta chinuiala pana sa-l dau jos. Surubul de reglaj era gripat, am consumat jumate din spray-ul degripant pana sa-l conving sa iasa. Scos pana la urma tot mecanismul, curatat, uns, reglat si montat.

De cand luasem masina gasisem cablul de frana de mana la stanga spate atarnand liber, se retezase surubul care fixa clema de asigurare. Am gasit alta gaura in sasiu si am folosit-o sa fixez cablul, dar urmarea e ca acum cablul e mai detensionat ca celalalt, si cantarul din habitaclu de la maneta franei e descentrat. Oricum, acum am frana serioasa la 5 dinti! Pleaca taras daca insist, dar roata nu se invarte!

Nu am facut poze ca am fost singur si la murdaria de pe maini...In alta ordine de idei, sa aveti la indemana solutie de degresat pentru discul de frana si alte suprafete de frecare, ca e imposibil sa nu atingi cu mana de vaselina pe undeva, si adio frana! Multumesc Mircea pentru tutorialul cu poze atasat, a fost de mare folos!

 

@Mugur, la meseriasi din astia fii cu bagare de seama ca mai mult strica decat repara!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...