Jump to content

Recommended Posts

Vezi pe sectiunea de tutoriale daca gasesti ceva care sa te ajute.

Share this post


Link to post
On 1/29/2007 at 7:55 PM, Mircea said:

Nu asa se verifica. Scoate furtunul din poza din galerie si sufla pe el pentru a verifica daca este infundat in capacul culbutori. Apoi repeta operatia pentru a verifica daca este infundat orificiul din galerie.

Cum anume se desfunda, mai exact? La mine pare sa fie infundat in capacul culbutorilor - nu reusesc sa suflu prin furtun in directia respectiva, ci doar inspre galeria de admisie. Am introdus o sarma cam rigida, dar nu intra decat ~17 mm, drept, dupa care parca loveste ceva solid. Ar trebui ceva flexibil, in caz ca e vorba de un cot de 90°? Sau o sarma mai subtire? Apropo, am deconectat si furtunul din partea opusa, care se conecteaza la conducta de ventilare carter, ca sa fie un circuit deschis, dar tot pare infundat. Am incercat si sa trag aer, cum cred ca ar trebui de fapt sa se comporte un sistem PCV cu valva (da, stiu, se zice ca Nubira1 nu are...), dar tot infundat e. Interesant ca exista mici urme de ulei pe interiorul furtunului, pe partea cu capacul culbutorilor, deci ceva tot trece pe acolo.

@ovi_jer, @Mircea, pareri?

PS: Scuze de postarea dupa ani-lumina, dar poate mai e cineva pe receptie.

Edited by mihai_

Share this post


Link to post
21 hours ago, mihai_ said:

Am introdus o sarma cam rigida, dar nu intra decat ~17 mm, drept, dupa care parca loveste ceva solid. [...] Sau o sarma mai subtire?

Am reusit, cu un ac. Orificiul are diametru mai mic decat cel al ștuțului, si cu sarma dădeam în "buza" din interior.

Share this post


Link to post
On 11/22/2011 at 11:19 AM, Salex said:

Omule, am impresia ca tu nu ai priceput ca iti vorbesc in cunostinta de cauza si nu din auzite ! Am facut de mai multe ori treaba asta cu mina mea (inclusiv la Espero) asa ca nu ti-am raspuns pe baza de ... impresii ! Deci, nu-mi mai povesti cum e la Nubira, sint bine familiarizat cu sistemul. Metoda este aia pe care ai descris-o tu insa e limpede ca nu ai avut suficienta rabdare sau vointa. Ti-am spus ca se poate, nu ca este usor ! Chiar in weekendul asta am ajutat un coleg la demontarea si curatarea (din pacate nu a reusit sa iasa integrala :( ) a unui calorifer de Leganza (sistem identic cu ala de Nubira).

@Salex, se aseamana procedura cat de cat cu ce se prezinta in video-ul asta? Ma intereseaza pt. Nubira1.

 

Share this post


Link to post

Mama mama, cat timp a trecut !

Ce vad in filmulet este procedura completa, conforma cu manualul, cu demontare bord etc. In urma cu 12 ani puteam scoate caloriferul FARA demontarea bordului ! Este drept, nu a fost vorba de masini cu CV automata, dar nu cred ca ar fi contat asta. Nu am habar de Forenza, insa imi seamana cu ceva mai nou decat Nubira 2.

Pentru orice Nubira (Daewoo, in fapt), daca dai bordul jos, cu siguranta nu vei avea probleme cu schimbarea caloriferului. De mare importanta e buretele ala din jurul caloriferului. Multi au fost cei care au pus calorifer nou si s-au plans de lipsa de caldura, deci de efort fizic si financiar inutil. De fapt, daca lipseste buretele respectiv, aerul rece va trece nu prin fagure, ci pe langa ... asa ca lipsa de caldura se datoreaza procedurii/manoperei si nu piesei in sine !

Rabdare si spor !

Atentie mare, nu te apuca sa desfaci elementele de plastic pe frig, risti sa crape ... Mai ales ca au o varsta !

Share this post


Link to post

Eu unu consider operatiune exagerata cu demontarea borbului pentru a indeparta ansamblul calorifer incalzire. Sigur, la unele modele chiar nu ai alta posiblitate insa la batrioare gen, il dai jos in timp record fara a indeparta bordul. Scule pe masura gen chei tubulare cu cardan si treaba merge struna. Chiar nu consider necesar tot dezmatul ala a o lasa chiala fara bord, volan si toate cele pentru amaritu' ala de ansamblu ancorat in 4-6 suruburi (ca prea multe nu sint). Da, ma rog ...

Share this post


Link to post

Multumesc amandurora pentru sfaturi!

11 hours ago, Salex said:

In urma cu 12 ani puteam scoate caloriferul FARA demontarea bordului !

Deci exista suficient spatiu in spatele bordului pentru a demonta capacul incalzitorului si a glisa inspre interior incaliztorul în sine, pe lungimea ștuțurilor lui, plus spatiu pentru a-l scoate afara (demontand torpedoul / cutie mănuși?) *fara* a deplasa intreg modulul de climatizare spre interior?

Trebuie slabite/scoase si suruburile de pe peretele de foc, dinspre compatimentul motor, care fixeaza modulul de climatizare?

Am gasit o poza cu intreg modulul (96190651), pentru orientare:

1682523786156_bulletin.jpeg.dda92537fe70e31370ce2b775eea4ddd.jpeg

Si un video cu un modul similar:

 

Edited by mihai_

Share this post


Link to post

La Espero, Cielo, Leganza am schimbat caloriferul fara denontarea bordului. Nubira ma astept sa semene ff mult cu Leganza si Lanos, au fost din aceeasi generatie.

Nu ai nimic de slabit dinspre firewall, doar scoti colierele furtunelor.

Ceva tot va trebui vandalizat. La Leganza, cele doua tuburi ale caloriferului erau prinse cu o brida dubla din tabla subtire. Nu prea ai cum sa scoti surubul bridei, deci trebuie putin fortat acolo ...

Pentru acces am scos toate decorurile de plastic din zona centrala, picioare. Evident, modul climatizare, radio etc.

Niste degete lungi si subtiri ajuta. De asteptat o doza mare de contorsionism,  la un moment dat ajunsesem cu capul si umerii sub bord si spatele pe scaun :).

Cum a scris si Viktor, o trusa buna e de mare ajutor.

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
43 minutes ago, Salex said:

Ceva tot va trebui vandalizat. La Leganza, cele doua tuburi ale caloriferului erau prinse cu o brida dubla din tabla subtire. Nu prea ai cum sa scoti surubul bridei, deci trebuie putin fortat acolo ...

Adică ceva similar cu cele doua cleme ce se vad în video de mai sus la 8m:31s?

Apropo, capacul incalzitorului cate suruburi are? Din poze, par sa fie doua pe fiecare latura, mai putin inspre firewall, unde pare sa fie doar unul.

Share this post


Link to post

Suruburile pot fi numarate "din mers" la demontare, cu aceasta ocazie si o documentere cit mai in amanunt cu poze sa zicem de care sa beneficieze si alti colegi (si nu numai) in situatie similara ca vezi tu, bine ar fi a avea informatie la prima mina despre ce si cum. Altfel, inainte de a demonta trebuiesc procurate toate cele necesare cum ar fi : scule pe masura, burete specific etanselor, silicon sanitar (de buna calitate si rezistent la temperaturi inalte as recomanda) pentru a ajuta etansarea celor doua corpuri/elemente carcasa, vaselina siliconica (la cutie nu la tub, ca-i mai tapana, la rezistenta) pentru gresarea articulatiilor si desigur rabdare. Voletii verificati foarte atent de etanseaza bine ori ba la comutare s-apoi ... totul e ok! Pe scurt, ansamblare ca la carte altfel, da cu minus (!) si pacat, ca graba strica treaba!

Share this post


Link to post
19 hours ago, Viktor said:

Suruburile pot fi numarate "din mers" la demontare, cu aceasta ocazie si o documentere cit mai in amanunt cu poze sa zicem de care sa beneficieze si alti colegi (si nu numai) in situatie similara ca vezi tu, bine ar fi a avea informatie la prima mina despre ce si cum.

Categoric, doar ca ma gandeam sa incerc varianta fara demontare completa, caz in care ar fi util de stiut la ce sa ma astept (cate suruburi si unde).

19 hours ago, Viktor said:

Altfel, inainte de a demonta trebuiesc procurate toate cele necesare cum ar fi : scule pe masura, burete specific etanselor, silicon sanitar (de buna calitate si rezistent la temperaturi inalte as recomanda) pentru a ajuta etansarea celor doua corpuri/elemente carcasa, vaselina siliconica (la cutie nu la tub, ca-i mai tapana, la rezistenta) pentru gresarea articulatiilor si desigur rabdare. Voletii verificati foarte atent de etanseaza bine ori ba la comutare s-apoi ... totul e ok! Pe scurt, ansamblare ca la carte altfel, da cu minus (!) si pacat, ca graba strica treaba!

Multumesc de sfaturi! Scopul principal ar fi sa inlocuiesc incalzitorul, mai mult decat pentru eficienta, pentru ca am impresia ca are scurgeri - se simte miros de antigel in habitaclu in anumite momente, iar nivelul antigelului scade usor in timp.

Share this post


Link to post

Nu e operatiune grea ci usor migaloasa si nu poate fi rezolvata cu demontare partiala. Nu am demontat (inca) un asemenea intreg de nubira dar mi-s convins ca nu poate fi rezolvat la fata locului. E similar cu cele de pe multe alte marci/modele pe care mi-am dat ucenicia. Unica varianta e demontarea completa, pus pe un banc de lucru pentru a rezolva problema cu simt de raspundere si remontat. Simplu si eficient. Daca ocolim (minimum) verificarea voletilor, s-ar putea sa avem probleme cu dezaburirea parbrizului/geamurilor acum, in sezonul rece. Eu unu nu m-as abate de la eficienta ca asa ... m-am muncit degeaba!

In cazul unui calorifer defect, ce prezinta pori (cu pierderi antigel) ar trebui sa sesizam parbriz aburit si cu grasimi de la antigel. Eu unu as mai investiga in ideia de a ma asigura de faptul ca intr-adevar caloriferul a obosit. Pierderi din cind in cind si miros de antigel in cabina, nu-mi localizeaza problema. In prima faza as face "scurt" intre turul si returul caloriferului in compartimentul motor, cu alte cuvinte as anula caloriferul sa vad de mai am pierderi antigel. Ar mai fi varianta presiunii de aer in calorifer, doar ca asta necesita o reteta mai aplicata cu scule pe masura. Mi-s de parere a se investiga mai in amanunt, cel putin eu unu astfel procedez, nu zic "hop" pina ce nu sar santul !

Share this post


Link to post
10 minutes ago, Viktor said:

In cazul unui calorifer defect, ce prezinta pori (cu pierderi antigel) ar trebui sa sesizam parbriz aburit si cu grasimi de la antigel.

Din pacate, da, pare sa aiba o "pelicula", ceea ce reprezinta un simptom tipic.

12 minutes ago, Viktor said:

Pierderi din cind in cind si miros de antigel in cabina, nu-mi localizeaza problema.

Am o vaga speranta sa fie infundat putin incalzitorul, iar la deschiderea termostatului sa fie o presiune prea mare pentru el. Intentionez sa-l curat cu apa, in sens invers, si sa vad ce impurități ies, si daca se schimba ceva dupa. Altfel, am verificat capacul vasului de expansiune si ar deschide la ~1 bar daca ar fi nevoie, desi nu l-am auzit suierand la datorie.

14 minutes ago, Viktor said:

In prima faza as face "scurt" intre turul si returul caloriferului in compartimentul motor, cu alte cuvinte as anula caloriferul sa vad de mai am pierderi antigel.

Am vazut ca se comercializeaza furtune in forma de "U" special pentru asta, cu diametre diferite la cele doua capete. Poate incerc.

Altfel, complet de acord cu diagnoza mai intai, si abia dupa tratamentul.

Share this post


Link to post

Caloriferul odata anulat raspunsul de e buclucas ori ba, il vom citi in vasul de expansiune. O alta varianta ajutatoare ar fi refacerea conecsiunilor furtunelor tur/retur cu caloriferul unde adesea corodeaza iar la temperaturi inalte cind furtunele se inmoaie iar presiunea creste apar pierderi antigel neobservabile. Si nu doar la alea doua furtune poate fi intinlit fenomenul, la oricare din ele. Unde sint pierderi o sa traga si aer de unde scade si capacitatea de incalzire a unui circuit inchis. In prima faza as fi interesat de starea caloriferului si doar dupa as pasi mai departe cu investigatii de situatia impune. Deh, defectul meu de fabricatie de a ma asigura suta-n suta unde-i buba si dupa tratamentul pe masura.

Share this post


Link to post
On 12/8/2023 at 4:26 PM, mihai_ said:

Am vazut ca se comercializeaza furtune in forma de "U" special pentru asta, cu diametre diferite la cele doua capete.

Da, despre asta-i vorba pentru cine nu are la cunostinta de exixtenta lor. Nu am folosit inca asa ceva, nici macar pe viu nu am vazut insa stiu de existenta lor in caz de forta majora, de situatia impune. Asa din poza le gasesc a fi foarte valabile, e fix ceia ce se cere pentru a inlatura problema temporar, calorifer spart spre ex. problena ce nu poate fi rezolvata in regim de urgenta insa acele profile "U" cad manusa de e cazul.

Share this post


Link to post
On 12/8/2023 at 6:00 PM, Viktor said:

O alta varianta ajutatoare ar fi refacerea conecsiunilor furtunelor tur/retur cu caloriferul unde adesea corodeaza iar la temperaturi inalte cind furtunele se inmoaie iar presiunea creste apar pierderi antigel neobservabile.

La fix! Am verificat cele doua furtune, iar la cel de retur nu mai face bine conexiunea cu teava incalzitorului, incat este imbimat buretele izolator dintre modulul de climatizare si peretele de foc. Si poate ca umezeala respectiva se prelinge in interior pana pe incalzitor, si de aici si mirosul ocazional in habitaclu. Sper sa nu fie invers, dinspre interior spre exterior, dar cum futunele sunt toate imbatranite, raman suspectii principali.

Acum marea intrebare, daca mai gasesc pe undeva "Furtun retur de la calorifer", cod 96190634. In cazul altui furtun cu simptome similare - cel de tur spre radiator - am aplicat solutia de a nu-l introduce complet, ceea ce a facut ca furtunul sa apese cu o portiune in stare buna pe "buza" tevii respective, si asa a etansat bine.

On 12/10/2023 at 10:50 PM, Viktor said:

Da, despre asta-i vorba pentru cine nu are la cunostinta de exixtenta lor.

Exact! Nubira1 chiar are cei doi conectori ("mufe") pe traseu, deci ar merge si un furtun simplu. Desi n-ar strica deloc o imbunatatire pentru siguranta la mufe din aluminiu in loc de plastic.

Share this post


Link to post

Mirosul de antigel la interior (si asta pe alocuri) ramine de moment o necunoscuta. Nu exclud a fi de la calorifer insa nici o certidune nu e cit timp nu am localizat 100% miezul probleme. Si alte mirosuri pot fi sesizate ce provin din compartimentul motor cum ar fi o scapare de combustibil pe traseu, pierderi gaze evacuare in zona compartimentului motor, la fel si cu antigelul, sa nu uitam nici lichidul de parbriz ce uneori se simte la interior ... curenti de aer plus aeroterma pornita, egal deodorant (neplacut) in cabina ! Rabdare si investigatii !

Eu cred ca inca se gasesc acele furtune pe piata iar in caz ca nu, cautat pe alte modele/marci cu acele curburi similare cit mai aproape de original, diametrul interior important a fi identic iar ca si lungime undeva pe-aproape. N-as pune furtun la metru (drept) acolo ca sint sanse a face cute si a restrictiona traseul ce nu e deloc ok. Sigur se gaseste ceva apropiat ca forma celui original.

Banui ca la piesele 19,22 se face referire ca elemente de legatura.

 

 

nubira.png

Share this post


Link to post
17 hours ago, Viktor said:

nici lichidul de parbriz ce uneori se simte la interior

In cazul asta, sigur nu e lichid de parbriz. Dar de acord, nu se exclude o combinatie de mirosuri din compartimentul motor. As putea experimenta cu suflanta pornita, dar doar cu aer rece - desi neplacut iarna -, ca sa scot incalzitorul din ecuatia mirosului.

17 hours ago, Viktor said:

Banui ca la piesele 19,22 se face referire ca elemente de legatura.

Da, iar furtunul in cauza e nr. 21 (96190634). Nubira2 il are dintr-o bucata (96190649), la fel si Leganza (96211759), deci s-ar elimina 21+25+22+29+23 daca l-as gasi, deci mai putine elemente cu risc, ca sa nu mai vorbim de faptul ca mufele alea au tendinta sa se rupa (eu am patit-o). Nu gasesc niciunul insa in tara. Inca sap dupa ceva similar...

Edited by mihai_

Share this post


Link to post
47 minutes ago, mihai_ said:

In cazul asta, sigur nu e lichid de parbriz.

Nu despre asta e vorba, a fi sau a nu fi miros de antigel. Mareata intrebare e de unde provine.

In catanie (treaba veche ce-i drept 😉), la prima ora lupta de gherila d'on Capitan cu profesia in tot ADN-ul dinsului ("bey, din miinile mele iesi ranger ori mort!"😄) printre multe altele ne-a adresat o intrebare la prima vedere banala, cel putin astfel fu perceputa in prima faza, si anume : de unde sare iepurile? Moama, cind am inceput noi a cotcodaci cu "ba stiu io, ba stiu io... " noi, priceputii satului, ba ca din tufa sare iepurele, ca din sant, ca de dupa gard etc. foarte priceputi, ce mai ... Cu exceptia unui coleg din Iasi ce intr-adevar detinea in bagajul de cunostinte raspunsul corect : nici o data nu se stie de unde sare iepurile! Urmatoarea miscare in schema a fost ca exemplarul nostru coleg sa fie chemat de catre sefu' in fata plutonului si intrebat de e sigur de raspunsul dat, la care asta (colegul) zice, da! La cere sefu' ii zice sa se pregateasca pentru miine dimineata ca pleaca in permisie 5 zile! Ce am invatat noi ceilalti din toata povestea asta? Ca daca dai raspuns corect pleci in permisie? NU! Ci faptul ca o intrebare gen pe care probabil nu dam doi bani e cu semnificatie si greutate enorma, asta dupa ce iti dai silinta de a intelege cu exactitate de cum stau lucrurile! Pur si simplu una din nenumaratele povesti de viata ce stau la baza unor reguli de aur gen : calculeaza nu decide!

La fel in domeniul auto, situatii incerte ceva mai migalos (defapt uricioase rau astfel de situatii) de localizat problema. In cazul de fata spre ex. nu am abur in exces la interior, miros de antigel nu se simte in permanenta, caloriferul nu lacrimeaza sau sa lase balta simptome ce sa-mi intareasca convingerea ca batrinul calorifer isi face damblaua... astfel ramine de verificat cap coada cu metode mai mult sau mai putin Ortodoxe insa cu rezultate concrete. Foarte multe situatii gen. Spre ex gaze esapament la interior in discutie fiind vorba de un kombi, unde se poate paria pe o etansa inperfecta al esapamentului ori usor deteriorat (spart) in zona compartiment motor iar gazele sa se strecoare pe la vreo etansa slaba (ori inexistenta) pe peretele de foc de unde si beleaua la interior. Suna logic, nu? Da mare ti-e mirarea sa constati ca problema defapt e la chederul usii spate ce usor imbatrinit nu mai asigura etansietatea corespunzatoare iar gazele de dupa toba finala patrund la interior. Probabil greu de conceput asa ceva insa e cauza de luat in seama, defapt inlocuirea chederului in cauza a rezolvat problema! Un alt ex. de trepidatii in caroserie, in volan, ce in prima faza se poate paria pe roti dezechilibrate/strimbe, planetare cu probleme, capete de bara obosite etc... Pe ce se pariaza mai putin e bucsaraie, in special al bratelor bascula (punte fata) bucsele de catre in spate usor deteriorate (nici macar nu trebuie sa fie rupte, e suficient sa fie desprins cauciucul de pe bucsa) suficient pentru a creia acele trepidatii.

Cu alte cuvinte, de unde sare iepurele?😉

Share this post


Link to post
1 hour ago, Viktor said:

Nu despre asta e vorba, a fi sau a nu fi miros de antigel.

Tot ce-am vrut sa subliniez este ca lichidul de parbriz iese din ecuatie in cazul asta, cunoscandu-i mirosul.

1 hour ago, Viktor said:

Cu alte cuvinte, de unde sare iepurele?😉

Foarte bune ambele, povestea si concluzia! 🙂 Eu ma gandesc ca din moment ce am descoperit o scurgere - in urma sugestiilor, deci multumesc inca o data! -, sa o rezolv si sa monitorizez in continuare. Doar sa gasesc un furtun potrivit.

Apropo, ma gandesc ca as putea incerca sa-l montez invers, pana una-alta, pentru ca e simetric (forma si diametre). Poate etanseaza mai bine, in sensul ca buzele mufei si tevii de retur a incalzitorului ar atinge furtunul in zone diferite, inca in stare relativ buna...

Share this post


Link to post
8 hours ago, mihai_ said:

Apropo, ma gandesc ca as putea incerca sa-l montez invers, pana una-alta, pentru ca e simetric (forma si diametre). Poate etanseaza mai bine, in sensul ca buzele mufei si tevii de retur a incalzitorului ar atinge furtunul in zone diferite, inca in stare relativ buna...

Poti chiar sa si tai din el, din furtun. Portiunea aia ce intra in contact cu racordul (teava) caloriferilui, unde a strins colierul pina in prezent, o tai jos, astfel creind o priza noua. Acei 15-20 mm lipsa din furtun nu-i o tragedie si se prea practica. Eu unu de regula tai jos acele capete deformate deja de colier de lungimea furtunului permite. Un 10 mm de se taie din capatul furtunului tot e bine, cu atit se poate trage mai bine pe racord iar colierul cade pe pozitia originala doar ca de data asta pe o portiune virgina a furtunului ce asigura o priza in toate mintile. Nici colierele nu-s chiar la voia intimplarii, cel putin din punctul meu de vedere. Colierele arc le gasesc cele mai valabile (asta in cazul unui furtun nou). Urmat de colier mini (pentru furtune usor imbatrinite). Iar pe coliere cu filet melcat nu dau doi bani!

Share this post


Link to post
On 12/14/2023 at 12:42 AM, Viktor said:

Poti chiar sa si tai din el, din furtun. [...]

Dupa "lupte seculare", am gasit furtun compatibil, dintr-o bucata - 96554384 de la Chevrolet Lacetti, poate mai intereseaza pe cineva cu Nubira1, inlocuind astfel cele trei componente existente: 96190634 (furtun), 96190635 (conector), 06190636 (furtun). Categoric a fost o pierdere de lichid la conexiunea cu radiatorul, si deci sper ca asta sa fi rezolvat si problema cu mirosul din habitaclu - trebuie sa monitorizez pentru confirmare.

On 12/14/2023 at 12:42 AM, Viktor said:

Iar pe coliere cu filet melcat nu dau doi bani!

Asa-i, au prostul obicei de a "scapa" din filet, desi isi gasesc utilitatea in aplicatii unde diametrul este mare si cerinta de forta este mica.

Share this post


Link to post

Colierele abba cindva au fost coliere bune, multi producatori auto au folosit astfel de coliere si puteau fi refolosite fara probleme. Acuma, is groaznice, , mai bine colier rusesc (adica sirma) si un patent ce-mi inspira mai multa siguranta. Nu cunosc cauza, carui fapt se datoreaza scaderea drastica calitativ insa ce mi clar e ca au dat cu bita-n balta rau de tot!

Share this post


Link to post

Stie cineva vreun truc pentru extractia prezoanelor strambe, de la galeria de evacuare? Am doua in partea inferioara care sunt strambate unul spre altul, incat nu pot scoate galeria din cauza lor. Una din saibe nici macar nu o pot desprinde de acolo.

Am incercat deja solutia cu doua piulite, una contra alteia, dar prezoanele respective nu se rotesc deloc.

prezoane_strambe.jpeg.f384be42d14b400a96aef54e29bc0efc.jpeg

Share this post


Link to post

M-o strigat careva ?😉

Indrepti prezoanele ! Cum ? Simplu ! Tragi pe filetul prezonului doua piulite si le contrezi usor (cum ai procedat anterior, important e ca piulita exterioara sa fie razanta cu capul prezonului) dupa care tragi un capat de teava pe piulite apoi cu un arzator de cositorit tevi din cupru incalzasti foarte bine prezonul in apropierea galeriei timp in care, cu ajutorul tevii tragi prezonul in directia dorita, il indrepti defapt. Trebuie sa te asiguri ca ai incalzit bine prezonul inainte de a trage de el in vreo directie. Prezonul odata adus pe pozie, adica indreptat, ai luat flacara de pe el si il mentii in pozitia respectiva pret de citeva minunte pentru a-si pierde cit de cit din temperatura si a-l impiedica a se trage la loc, strimb cum a fost. La fel de important, a nu i se grabi racirea cu apa ori orice altceva ...   Astfel ramii cu pretoanele/filetele intregi si nu necesita a fi schimbate. Recomand piulite din cupru la remontare, valabile atit pentru evacuare cit si pentru admisie. Arzatorul mai sus amintit e chiar foarte bun, am unul similar, identic ce poate 750°, la asta amintit mai sus vad ca scrie 650° da' cred ca isi face treaba si asta. Un arzator de putere mai mica nu face fata unor astfel de operatii, nu reusesti a inrosi un surub cu el. 

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...