Jump to content
Sign in to follow this  
strumfuadi

Frina de motor si consumul 0 (ZERO)

Recommended Posts

CITITI manualul - Se recomanda ca masina sa nu mearga mult timp in gol. Lasati maneta intr-o treapta de viteza`

Share this post


Link to post

Nenea si noi ce tot spunem aici?...Frana de motor tu o faci cu masina scoasa pe liber?

Share this post


Link to post
E rau pentru amandoua.

Cand cobori un deal cu ea scoasa din viteza consumi benzina cat sa tina relanti-ul (aproape 1 litru / ora sau depinde de masina). Daca o tii in viteza in frana de motor consumul este 0 (daca nu crezi, foloseste cu incredere functia de search). Idem si la semafor.

 

2. Daca mergi cu ea scoasa din viteza la viteze mari ai sanse reale sa bulesti cutia de viteze.

 

 

Mi se pare ciudat ca masina ar consuma mai mult in momentul in care cobori un deal cu masina scoasa din viteza decit daca sa zic tii masina in viteza a 4-a sau a 5-a . Si tot nu inteleg ce se poate buli la cutia de viteze cind nu e cuplata nici o treapta de viteza

Share this post


Link to post

Pare ciudat, dar in frana de motor rotile invart motorul (dar s-a mai tot zis inclusiv sau mai ales aici). Pe o masina cu Computer de Bord vei vedea ca, indiferent de distanta, la coborarea in frana de motor consumul este ZERO.

 

Cat despre scosul din viteza la viteze mari: cand bagi in viteza si pinioanele alea deja se misca de nebune din cauza vitezei mari, oare i-o fi bine cutiei?

 

P.S. :o fftopic: Numarul tau de inmatriculare l-am vazut pe un VW Passat Break Argintiu...

Share this post


Link to post
E rau pentru amandoua.

Cand cobori un deal cu ea scoasa din viteza consumi benzina cat sa tina relanti-ul (aproape 1 litru / ora sau depinde de masina). Daca o tii in viteza in frana de motor consumul este 0 (daca nu crezi, foloseste cu incredere functia de search). Idem si la semafor.

 

2. Daca mergi cu ea scoasa din viteza la viteze mari ai sanse reale sa bulesti cutia de viteze.

 

Cum poti sa ai consum 0, daca motorul merge, chiar si cu frina de motor ?

Share this post


Link to post

1. gamere, search si te vei lumina ca s-a scris mult despre asta.

2. vipere, este/era alb/crem.

Share this post


Link to post

Foarte simplu! ECM-ul taie injectia si pistoanele merg in gol, fara ardere si fara benzina. E chiar asa de greu? Si parca vorbeam de sub si supra turat, nu de cutii de viteze?!

Share this post


Link to post

Posturile de la #178-182 au fost mutate din offtopic.

Share this post


Link to post

Doresc Inca o precizare:

frina de motor este in momentun in care :

1. ridic piciorul de pe pedala de acceleratie si o las sa curga asa ?

2. introduc neaparat intr-o treapta de viteza inferioara?

 

Scuze daca intrebarea ofenseaza cumva

Share this post


Link to post

Da, si 1. si 2.

La 2. efectul e mai pronuntat.

Pentru 1. mai putin dar contribuie substantial la economie.

Procedezi ca la pct.2 de obicei cand cobori o panta. Treapta o alegi pe cea cu care ai fi urcat, ca regula generala.

Sper ca am fost la obiect ;-)

Share this post


Link to post

Explicati-mi si mie, cei care folositi frana de motor in mod frecvent, cum faceti exact sa reduceti viteza pana la oprire totala. Si vreau detalii, procedura intreaga. Eu am inca obiceiul capatat la scoala de soferi, de a merge pe liber mult timp, si nu pot sa zic ca imi displace.

Share this post


Link to post

Calci frana pana cand turatia ajunge la 1000rpm si dupa aia o scoti din viteza.

 

Obiceiul respectiv pe care-l capata toti la scoala de soferi e cauzat de niste dacii obosite care se rup in doua daca nu le scoti din viteza cand franezi. Sau dupa caz datorat unor instructori handicapati.

Share this post


Link to post

Ideea e sa nu calci ambreiajul, nu sa n-o scoti.

So.. cuplezi treapta inferioara si nu calci ambreiajul pina nu ajungi la turatie f mica.

In conditii de aderenta scazuta, poti schimba ulterior, in a 2-a, si chiar 1-a, tot asa ridicand imediat piciorul de pe ambreiaj.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Are vre-un sens sa schimbi a 3-a si a 2-a? Chiar daca esti intr-a 4-a, la 1000 ture viteza este undeva la 20km/h (aproximez foarte vag).

Share this post


Link to post

N-ai frana de motor la 1000 de ture.. doar pina pe la 1800-2000 se simte propriu zis, de la mare la mic ;)

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Mai, nu exagerati cu frana de motor, ce naiba! Eu nu as merge sub 1500rpm in frana de motor.

Share this post


Link to post

Poate am inteles eu gresit dar omul intreba cum facem cu frana de motor cand oprim la semafor. Adica in loc s-o scoatem la 50 km/h din viteza.

Eu asta explicam, cu frana de motor spre exemplu iarna e alta poveste, cea zisa de Tommy acu 4 post-uri.

Share this post


Link to post

Salut. Am un matiz si in jur de 4000 km. Am mers pana acum cu ideea ca daca scot din viteza pana ajung la semafor si astept sa se faca verde. Am scos un consum de 7,8 %. Am citit pe aici de frana de motor si am aplicat-o, ce-i drept doar de vreo 250 km. Am alimentat 16 l si am parcurs 230 km dar cred ca as mai fi putut face cativa km ca inca nu mi se aprinsese beculetul; din teama am alimentat, acum vreau sa merg pana se va aprinde beculetul. Ideea e ca exista o diferenta.

Sunt in treapta IV (a V nu prea am ocazia s-o folosesc) si o las sa curga pana cand aproape de oprire si apas ambreajulsi frana concomitent; odata am uitat ca nu am scoso din viteza si mia tremurat-vibrat dar nu tare. Totusi ce efecte negative are mersul asta cu frana de motor?

Share this post


Link to post

Efectele negative le vezi doar cand mergi cum ai gandit tu, "scos din viteza". N-are rost sa amintesc ca o masina scoasa din viteza este o caruta necondusa. Eu ma mir ca ajungi cu a IV-a la Matiz in urban, inseamana ca sfidezi radarele sau motorul de sub capota. In orice caz, frana de motor nu inseamna doar decelerare (ridicarea piciorului de pe acceleratie), mai trebuie sa retrogradezi si intr-o treapta inferioara. Stiu, miscarea asta poate fi una obositoare pentru cineva neobisnuit sau neinformat, dar cand ea este efectuata inconstient (reflex) are doar efecte pozitive. Depinde doar ce ti-a explicat primul instructor cand te-a lasat la volan. Altfel, este ca si atunci cand deschizi larg ferestrele, sa aerisesti: nu te costa ceva, dar scapi de toate miresmele urate din incinta. Iar daca te gandesti la motorul tau ca la un prieten, inseamna ca-i acorzi si lui un respiro.

Share this post


Link to post

Asa, asa, zi-le :D

Zi-le si cum sunt suprasolicitate si sincroanele atunci cand masina merge (repede) scoasa din viteze ;)

Share this post


Link to post

Citind topicul asta am incercat si eu (asa doar sa vad daca pot) sa nu mai scot niciodata din viteza in mers dar acum a ajuns sa-mi intre in reflex :) ). Adica continuu in timpul mersului schimb vitezele astfel incat turatia sa se mentina intre 2000 si 3000RPM si bineinteles ca masina nu se misca niciodata cu maneta pe liber. Avantajul observat de mine este acela ca am control mai bun la incetinire adica nu mai aluneca ca inainte ajuta si motorul la franare. Daca scade consumul nu stiu pentru ca nu l-am facut nici inainte nici acum. In pante nu o scoateam din viteza niciodata nici inainte pentru ca asa m-a invatat la scoala.

Share this post


Link to post

Dupa citirea tuturor postarilor din acest topic, consider adevarate urmatoarele:

auto cu injectie comandata de calculator in frana de motor are consum 0.

cele care au 2 calc.: cand opresti alimentarea din contact motorul mentine turatia de relantiu pana la oprirea vehicolului. Eu la camion am ECU tpr. motor si VECU ptr. vehicul.

Frana de motor la camioane nu este eficienta decat ajutata de sisteme auxiliare:

- intrader. foloseste lichi de ungere sau racire si se monteza intre motor si cutie. E actionat de sofer printr-o maneta care poate avea pana la 5 pozitii. Intra in functiune cand este eliberata pedala de acceleratie si maneta comutata pe o pozitie( dar nu prima, de obicei aceasta fiind dedicata clasicei obturatiii a galeriei de evacuare si alimentarii)

-retarderul, se foloseste mai rar la echipare. Renault Magnum are asa ceva si este montat pe cardan. Are forma unui sistem disc+ etrier si este actionat electromagnetic.

In sistem urban nu ajuta prea mult la economia de carburant.

Este contraindicat scoaterea la punctul mort inainte de oprirea autovehiculului. A explicat Ovi_Jer de ce.

De asemenea ajustarea treptei inferioare cu viteza de deplasare( la vehiculele grele poti sa tragi de levier pana-l rupi, daca nu ai viteza adecvata nu poti sa retrogadezi treptele cum vrei tu).

Pentru cei necredinciosi recomand o plimbare cu un vehicul al carui bord este echipat cu afisajul necesar.

Share this post


Link to post

Poate cineva explica cum dauneaza motorului mersul la vale cu maneta schimbatorului pe liber?

Share this post


Link to post
Pe scanner sau la masinile care au consum intantaneu afisabil pe display poti vedea ca daca mergi in frana de motor consumul coboara spre zero. La ralanti consumul este in jur de 2, 3l /h functie de capacitatea motorului.

Nu consuma 2...3 litri decat daca stai tu cu piciorul pe acceleratie :)

Spre exemplu la Zafira 1.9 consum ralanti 0.8 / 0.9 (cu clima urca spre 1.2/1.3).

In frana de motor consum 0. Parca auzisem pe undeva ca in frana de motor se taie injectia si de aia apare consum 0. Oricum ar trebui sa consume in frana de motor mai putin decat la ralanti pentru ca motorul este antrenat de inertie. Parte din sarcina este preluata.

 

Daca v-ati uitat pe la Discovery era un documentar cu masini electrice.O urci in varful unei pante cu bateriile descarcate, ii dai drumul la vale in frana de motor si jos...minune: bateriile sunt incarcate 100%.

Share this post


Link to post
Poate cineva explica cum dauneaza motorului mersul la vale cu maneta schimbatorului pe liber?

 

Motorului poate ca nu ii dauneaza, dar cu siguranta discurile de frana o sa fie superincantate de caldura extrema, iar mai tarziu cand o sa fie ovalizate o sa te intrebi de ce trepideaza masina cand franezi mai violent la viteza mare.

 

to vladawd: Cred ca Zafira 1.9 era diesel si dupa cum imi aduc aminte dieselul manaca ceva mai putin la ralanti, dar nu asta conteaza, eu vroiam doar sa arat ca nu mersul cu masina scoasa din viteza nu este mai economicos.

 

On topic: to viorel 607:

Cel mai corect este sa duci masina la un service autorizat si "abilitat" care sa incerce sa remedieze problema dupa o atenta diagnosticare. Este putin probabil ca o solutie de genul "frectie cu spirt" o sa rezolve ceva.

Edited by alins75

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...