Jump to content
Sign in to follow this  
strumfuadi

Frina de motor si consumul 0 (ZERO)

Recommended Posts

Va salut cu tot respectul

 

Pentru a evita o... sa ii zicem discutie in contradictoriu cu mama unui prieten bun va adresez urmatoarea intrebare:

 

Taie ECMul injectia in frana de motor?

 

Va intreb pentru ca am 3 masini, intr-adevar de productie franceza, un Renault 19 1.8 16v din 1991, un Citroen XM V6 tot in 1991 si un Renault Scenic 1.9 dCI din 2003 iar la toate acestea 3 injectia este taiata in tmpul franei de motor (masina bagata in viteza, cu RPM > 2000 si cu toate pedalele libere) consumul instantaneu scade la 0.0l/100km. In cazult R19ului am cartea de service si e specificata chestia asta acolo.

Cum Nubira prietenei nu are computer de bord si nu am cum demonstra altfel astept confirmari de la dvs.

Sincer sa fiu nu imi vine sa cred ca a fost francezul mai destept in 91 decat e coreanul in 2001.

 

(toata discutia a inceput de cand l-am invatat pe acest amic al meu sa faca frana de motor si, vezi Doamne, i-a crescut fabulos consumul. Ma mai gandisem sa pun led la un injector sa vad daca blinkaie si in frana de motor dar nu stiu cum ar afecta rezistenta in plus celelate componente ale injectiei. Daca cineva are un paragraf dintr-o carte de specialitate cu referinta la Nubira respectiva care poate fi scanat sau in format original ar fi dovada ideala)

 

Va multumesc si va astept cu nerabdare opiniile

Edited by R19/16v

Share this post


Link to post

La mai toate Daewoo-urile pe injectie in frana de mototr consumul este 0, asta nu estimata de pe computerul de bord ci observata in mers cu testerul pus pe masina. Momentul de deschidere a injectoarelor este 0 ms deci masina in frana de motor nu merge decat cu gaze de recirculare si aer.

 

Consumul la motorul 1.6 16v depinde foarte mult de stilul de condus, de lubrifiantul folosit si de cat este de intretinuta masina.

 

PS: Nu uita ca iarna consumul creste cu cel putin 1l/100km.

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Excelent :) cu cat mai multe confirmari cu atat mai bine

 

andrei multumesc pentru promptitudinea raspunsului

Edited by R19/16v

Share this post


Link to post

Consumul in frana de motor este 0...intradevar este mai rentabil din punct de vedere al consumului sa mergi in frana de motor decat sa scoti masina pe liber si sa mergi asa cu ea... Cat despre demonstrat, nu o poti face decat cu testerul si atat...metoda cu led-ul nu o recomand!

 

 

 

Later edit : Se poate vedea si in posturile de mai sus....:-

Edited by MCojo

Share this post


Link to post

Apropo de frana de motor: am o vaga impresie ca nu este chiar zero consumul in frana de motor. Eu simt cateodata cum se slabeste pedala treptat, sacadat (simt niste scuturaturi usoare in pedala) atunci cand ridici piciorul de pe pedala de gaz. Asta cred ca o face ECM-ul ca sa nu bruscheze transmisia (decelerare amortizata). De-aia cred ca e posibil sa mai ciupa ceva benzina si in frana de motor. Pacat ca nu avem BC sa ne spuna exact.

Share this post


Link to post

Ciupiturile astea sunt la turatie mica, nu? Sub... sa zicem 1700-1800rmp, nu?

Share this post


Link to post

Nu prea imi dau seama cum adica simti niste scuturaturi in pedala cand intri in frana de motor. Pai, ori iei piciorul de pe pedala ca sa fie frana, ori stai cu el usurel acolo si atunci e posibil ca "ciupiturile" sa fie date chiar de... talpa ta.

Eu unul merg, asa cum am mai spus destul de jos (1500-2000) in regim de mers constant in sarcina mica, iar in frana de motor cobor pana spre 1000. E drept ca nu mai stau cu talpa pe pedala, ca altfel am tendinta sa apas usor pana imi vine sa mut piciorul pe frana.

Chestia cu inmuiatul pedalei ar insemna ca ai control electronic al clapetei cu motor pas cu pas. Nu stiu cum e la Lacetti, dar la Kalos nu e asa ceva. Ma cam indoiesc insa ca "gura de aer" pe care i-ar da-o ar fi atat de consistenta incat sa simti pedala inmuindu-se. Chestia asta se intampla (din cate am citit) la unele instalatii de cruise control.

Eu singurul lucru pe care-l simt este "zguduiala" manetei de viteza cand reiau apasarea pe pedala, indiferent cat de lent as face-o si indiferent la ce turatie. Semn ca are intr-adevar o "rupere de ritm" pe undeva (ceea ce mie imi confirma declaratia din manual ca ECM taie injectia in frana de motor).

Share this post


Link to post

De fapt, la aceea ma refeream mai sus eu. Se simte in schimbator un soc undeva pe la turatia data de mine mai sus.

Share this post


Link to post

Clapeta nu este actionata mecanic, pedala + cablu ? Vibratiile si remanenta ei este mecanica din prostia de mecanism de reglaj de pe mantaua cablului. Cel putin la a mea este asa si uneori, pe decelerare, turatia ramane peste cea de ralanti din blocare nmecanica. Am incercat sa intind cablul si am vazut ce se intampla. Initial, vazand si o remarca de pe forum, am crezut ca-i o treaba "inteligenta" de anticipare. Aiurea, e SF sud-coreean, o nefericita inlocuire a metalului cu plasticul. Sistemul de pe Matiz era prea sanatos, 7 ani n-am avut probleme cu el si statea cablul ca o coarda de vioara.

Cutoff-ul de benzina pe decelerare se vede perfect pe scaner, nu exista dubii in privinta asta.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Nu e o parere si nici nu e ca o blocare mecanica, sunt "salturi" perfect cadentate. Cand ridic piciorul o fac astfel incat sa raman cu 5-10 mm deasupra pedalei si atunci o simt cum "vine" la pozitia de liber cu acele salturi. Cateodata e numai unul, altadata sunt doua trei salturi. Precis e un control al clapetei, o sa caut in manualul de service. Si nu am simtit niciodata smucind schimbatorul, semn ca au umbat ei la ceva cand au adaptat motorul de 1,4 pe Lacetti ca sa inlature fenomenul.

Share this post


Link to post

Cati km ai cu masina? Nici eu nu simteam in schimbator, la inceput. Dupa 22kkm a inceput.

Share this post


Link to post

Kilometri nu am decat 600 :)

Am gasit in manual chestia care comanda clapeta, ceva gen IAC la Cielo, dar pare diferit si ii zic ei Main Throttle Idle Actuator. Din schema rezulta ca are si un potentiometru de citire pozitie dar si un motoras. Schema am atasat-o pentru cine stie mai multe, ma pricep mai putin la motoare noi. Dar sa nu iesim din topic prea mult, poate discutam in alta parte.

post-1361-1135005041_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Cand se elibereaza brusc pedala de acceleratie sistemul IAC se activeaza si revenirea clapetei este incetinita pe ultima parte a cursei sale pt a nu veni in nas din cauza franei de motor si pt a ramane motorul in ture, sa poti angaja mai usor treapta superioara. Deci in frana de motor consumul instant devine nul dupa circa 0.5-1 secunda de la eliberarea brusca a pedalei de acceleratie. La Dacia pe injectie, in frana de motor alimentatarea cu benzina se reia cand turatia motorului scade sub 1200rpm, si in treptele inferioare se simte. Trebuie vazut cu scanerul sub ce turatie inceteaza cut-off-ul la Kalos.

Share this post


Link to post

Este acelasi mecanism cu MTIA ca la motorul de 1,2L, motiv pentru care ma indoiesc ca ai cablul de acceleratie atat de intins incat sa se transmita in pedala o eventuala oscilatie de la actuator in momentul cand pedala este la minim. Trebuie verificata pozitionarea clapetei la ralanti, poate mecanismul de transformare a miscarii rectilini in miscare de rotatie nu este pe reazam atunci cand pedala este la minim si clapeta nu este complet inchisa. In cazul acesta se poate resimti in pedala variatia de presiune din galeria de admisie. Cum mecanicii resimt o profunda scarba la asa dereglaj minor in garantie (demonstratie facuta la motorul meu), te sfatuiesc sa reglezi singur problema din agrafa de blocare.

Share this post


Link to post

Sistemul de la Lacetti e identic cu cel de la Kalos si are valva IAC, deci nu are nici o legatura mecanica cu clapeta de acceleratie, deci nici cu pedala.

E posibil si ce zice tolin ca, din cauza arcului moale si a frecarilor mai mari decat trebuie, plus "slabiciunea" cablului, pedala sa revina mai greu si in trepte. Nu prea cred insa in efectul variatiei presiunii din galerie: frecventa e cam mare ca sa se simta cum descrie perfidus. In schimb ar putea fi cauza "fortarii" inchiderii clapetei cand frecarea e mare.

Eu as face o proba cu motorul oprit si apasarea apoi lasarea libera a pedalei. Daca e frecare anormala, atunci efectele ar trebui sa fie simtibile.

La mine, cand am luat piciorul, pedala revine zvac!

Share this post


Link to post

Pe motorul de 1,4L Lacetti si Nubira II este MTIA, nu IAC. La fel e si pe motorul de Kalos 1,2L. Nu este vorba de "arc moale", ci de mecanism care nu sta sprijinit in reazam la pedala libera (la minim). In cazul acela, clapeta nu este inchisa si oscilatiile ei induse de variatiile de presiune din aspiratie se pot transmite la cablu si implicit la pedala.

La mecanismul cu MTIA exista si un intrerupator de semnalizare la ECM a pozitiei de clapeta inchisa (ralanti). Daca acest intrerupator (limitator) nu este inchis, nu stiu inca care ar fi urmarile in comportamentul ECM.

 

Motorul de 1,4L (SOHC si DOHC) de pe kalos are shock automat pe baza de IAC.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

perfidus@ E normal sa faca asa.Pe perioada frinei de motor cand benzina este taiata 100% , clapeta ramane deschisa un anumit procentaj pentru a nu te pune in nas , apoi la 1600 rot/min revine in regim de relanti si se inchide si clapeta treptat in functie de depresiunea citita de senzorul MAP.

Share this post


Link to post

MAP, IAC, MTIA ... sa ma ia daca cineva va mai intelege ceva. Eu inclin sa cred ce zice tolin, si e suficient. Propun ca dialogul intre specialisti sa-l facem pe alt topic. Important este ca mai ia ceva benzina cand ridici brusc pedala, dupa care la 0,5-1sec se taie, dar se realimenteaza pe la 1200. Daca se tine intr-o treapta inferioara -cu turatia peste 1500- s-ar zice ca face ceva economie la coborarea pantelor, undeva mai bine decat mersul la ralanti (schimbatorul la zero si piciorul pe frana).

Share this post


Link to post

Este adevarat ca la frina de motor consumul este 0(zero) este valabila si la TDI iar daca o las pe liber consumul este de 0.4L/h deci mai bine frina de motor decit pe liber :thumbl:

Share this post


Link to post

Dar iti dai seama ce consum aproape 0 iese daca mergi la liber cu 100 Kmph pret de 100 Km :D

Share this post


Link to post

Acu e ceva ce nu inteleg, presupunanad ca viteza de deplasare a autoveh. e 160 km/h, consuma 16% si viteza se mentine calcand acceleratia, OK, si turatia 4mii si ceva de ture...acu, daca eu ridic o idee piciorul de pe acceleratie(frana de motor) si masina ajunge la 150(dar acceleratia mai e calcata) masina nu mai consuma nik, incepe iar sa consume cand accelerez sa ajung iar la 160? si aceasta poveste se repeta( accelerezi putin, iei piciorul de pe acceler un timp)....

Deci odata mananca 16% si cand am luat piciorul manaca 0?

INseamna ca masina la 140 consuma undeva la 12%( daca facem media si calculam consumul)????? cand daca s-ar merge cu viteza constanta 140 ar manca 14%?????? :scarpin:

Cam ciudat, nu?

:drinkers:

Share this post


Link to post
perfidus@ E normal sa faca asa.Pe perioada frinei de motor cand benzina este taiata 100% , clapeta ramane deschisa un anumit procentaj pentru a nu te pune in nas , apoi la 1600 rot/min revine in regim de relanti si se inchide si clapeta treptat in functie de depresiunea citita de senzorul MAP.

 

 

Aici e o neconcordanta... daca benzina este taiata 100%, atunci cu clapeta deschisa te pune mult mai tare in nas decat daca e inchisa. Faptul ca poate aspira aer pe care sa-l evacueze comprimat papa mai multa energie decat frecarile interne si atat. Daca il lasi sa traga aer, va functiona ca o pompa + frana prin frecare. Daca nu-l lasi, doar ca o frana prin frecare.

Share this post


Link to post

Nu e o neconcordanta, motorul in "frana de motor" este o pompa de aer, pe asta se bazeaza si franare.

Share this post


Link to post

Pai asta spun si eu. Ca sa "dai in nas" trebuie sa aiba clapeta de aer deschisa, nu inchisa. Daca e inchisa, nu dai sigur in nas.

Share this post


Link to post
Pai asta spun si eu. Ca sa "dai in nas" trebuie sa aiba clapeta de aer deschisa, nu inchisa.

 

Este eronat. La camioane se practica obturarea admisiei pt marirea franei de motor (retarder). Daca se lasa clapeta deschisa se aspira mai mult aer, care este comprimat iar in cursa de destindere se recupereaza o parte din energia folosita pt comprimare.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...