Jump to content
Sign in to follow this  
strumfuadi

Frina de motor si consumul 0 (ZERO)

Recommended Posts

Dragilor, mai e o chestiune de care shtiam, dar era undeva in "vocabularul pasiv"..

mi'am adus aminte de ea citind pe reno.ro..

faza este valabila doar la mashinile pe injectzie, nu shi pe carbelitor..

in ce consta ea: in momentul cand mergi cu mashina shi iei piciorul de pe acceleratie fara a scoate in neutru maciulia de sch. vitezele (frana de motor) consumul este 0 (zero). ECU tzine inchise injectoarele pana la momentul in care fie incepi sa accelerezi din nou, fie scoti la punctul mort (deci trebuie sa dea drumul la injectoare pentru a sustzine mersul la relanti).

In concluzie, se va scoate un consum mai mic daca o lasam sa franeze fiind in viteza decat daca o scoatem la punctul mort shi o lasam sa "curga".. cred ca shi mai eficienta ar fi o retrogradare pentru a mentzine shi mai mult frana de motor...

Share this post


Link to post
in momentul cand mergi cu mashina shi iei piciorul de pe acceleratie fara a scoate in neutru maciulia de sch. vitezele (frana de motor) consumul este 0 (zero). ECU tzine inchise injectoarele pana la momentul in care fie incepi sa accelerezi din nou, fie scoti la punctul mort (deci trebuie sa dea drumul la injectoare pentru a sustzine mersul la relanti).

In concluzie, se va scoate un consum mai mic daca o lasam sa franeze fiind in viteza decat daca o scoatem la punctul mort shi o lasam sa "curga".. cred ca shi mai eficienta ar fi o retrogradare pentru a mentzine shi mai mult frana de motor...

Eu sunt ala in general cu intrebarile stupide. So, cum se prinde ECU ca e in viteza si nu pe liber? La cutie automata inteleg, dar la manuala? Din cunostintele mele la cutiile manual nu ai de unde sa stii in ce treapta esti, sau ma insel? Sau deriveaza din alta parte faptul ca e sau nu in viteza?

Share this post


Link to post

cchrism, este simplu.

Senzorul pozitiei clapetei de acceleratie indica inchis iar senzorul de presiune absoluta in galeria de admisie, indica depresiune mare.

Si gata. Asta e frana de motor, deci benzina zero pana la o turatie minima limita. Este posibil sa dea drumul la ceva benzina in cazul in care temperatura motorului scade prea mult (frana de motor prelungita - coborari de multi kilometri la munte).

Share this post


Link to post

ce inseamna sa vii de dimineatza la serviciu...mi'a luat'o doru inainte cu raspunsul (oricum doru shtie mai multe decat noi, sau, cel putin, mai in amanunt..) :beerchug:

Share this post


Link to post

Nu ma pricep eu prea bine, dar daca mergi cu viteza a IV-a sa zicem cu 60 km/h cu o turatie de 3000 rot/min (nu stiu daca e as.. am presupus.. ca n-a turometru) si schimbi in viteza a III-a. Pai in acel moment e clar ca iei piciorul de pe acceleratie, dar cu toate astea turatia ve creste destul de mult, se aude foarte clar... findca mergi tot cu 60 km/h cu viteza a III-a... deci cu turatie de cel putin 3500- 4000 rot/min (tot presupuneri, dar oricum mai mare decat cea a mototrului cand cutia era in treapata a IV-a.

 

Am gresit ceva in rationamentul de mai sus? Eu zic ca nu, poate am gresit cu valorile, dar diferentele exista oricum.

 

Pai daca nu mai e consum de benzina, atunci cu ce se tureaza motorul?

Ce parere aveti?

Share this post


Link to post

se tureaza fiindca retrogradand, transmisia il forteaza sa urce in turatie. dar, daca nu apesi de loc pe acceleratie in tot acest proces, motorul va "trage" in continuare? NU, deoarece mashina este in frana de motor, iar pana cand turatia (care e in descrestere) va ajunge aproape de relanti ECU va intrerupe alimentarea cu benzina (oricum pe aceasta perioada de frana de motor benzina ar fi consumata inutil, iar fara alimentare frana de motor este oricum mai puternica).

 

La Reno, de ex, calculatorul comanda doar injectia, nu are integrata si aprinderea si alte chestii. Nu shtiu daca taie injectia cand e in frana de motor, dar cand apas din nou pe acceleratie mashina pleaca elastic, frumos, nu zmuceshte (asha cum se intampla da matiz, lanos, cielo, shi banuiesc ca shi la celelalte daewoo..)

Share this post


Link to post
Senzorul pozitiei clapetei de acceleratie indica inchis iar senzorul de presiune absoluta in galeria de admisie, indica depresiune mare.

Cu clapeta de acceleratie inchise de acord, dar de ce MAP-ul nu ar sesiza depresiune si cand masina curge pe liber? Again de acord ca depresiunea ar fi mai mare cand e in viteza, dar de ce nu ar fi depresiune si cand e pe liber? ECU-ul fiind un computer nu are notiunea de mare, el stie doar de valori prag. Din ce spui tu, pot sa presupun ca pragul ala se atinge doar daca e in frana de motor, nu?

Share this post


Link to post

Eu citesc şi tot nu-mi dau seama dacă înţeleg corect ce spune ştrumfuadi. Adică eu când fac frână de motor (şi prin asta înţeleg retrogradat în viteză şi eliberarea pedalei de acceleraţie) injectoarele sunt oprite şi consumul de benzină este 0 ?!? :roll:

 

Dacă e aşa, motorul ce arde ca să continue să funcţioneze ? Dacă pricep eu bine, se afirmă că în frână de motor transmisia exercită lucru mecanic asupra motorului practic "oprit", caz în care dacă nu se arde benzină, n-ar trebui să mai iasă fum pe eşapament, nu ? ori în frână de motor, tot iese fum.

Share this post


Link to post

Scuze. :oops: am fost cam confuz. Asa cum s-a remarcat, m-am sculat prea de dimineata. Am uitat de senzorul optic (ala care este in distribuitor si care informeaza ECU pe unde sunt pistoanele si ce turatie are motorul).Sa reluam:

-Am 3000 rot/min (senzor optic).

-Iau piciorul de pe acceleratie (senzor clapeta indica pedala de acceleratie libera).

-Senzorul de presiune absoluta (depresiune mare in colectorul de admisie).

Informatii mai mult decat suficiente pentru ECU de a intra in regim de frana de motor, adica benzina zero. Frana de motor este anulata putin deasupra turatiei de mers in gol, unde ECU reia alimentarea cu benzina.

 

"Fum pe esapament in frana de motor"?. Daca un motor de curent continuu este reversibil (antrenat se transforma in generator), tot asa si motorul cu ardere interna, antrenat, se transforma in pompa (de aer). Pompeaza aerul si asa rarefiat din admisie pe tubulatura de evacuare.

 

Cam asta ar fi.

Share this post


Link to post

@cchris & Vaxxi..

 

ECU are notiunea de MARE in cel mai pur mod cu putinta.

el shtie exact cat aer intra in motor (are notiunea cantitativa primita de la debitmetrul de aer), are notiunea de turatie de la senzorul de pe volanta, are notiunea de temperatura a lichidului de racire de la o sonda cu rezistenta negativa (valoarea descreshte odata cu creshterea temperaturii lichidului) si alte informatii. Deci are, evident, notiuni cantitative la greu.

De la clapeta de acceleratie are doar notiune de stare, insa (deschisa total-WOT (Wide Open Throttle), deschisa normal sau inchisa=pedala neapasata).

Din corelarea informatiilor:

-pedala neapasata

-depresiune mare in galeria de admisie aer

-turatie peste turatia de relanti

ECU determina faptul (logic, dealtfel) cum căci mashina e in frana de motor shi nu are sens sa mai arda gazu' degeaba.

cand turatia ajunge aproape de turatia de relanti, injectoarele sunt din nou pornite.

 

Vaxxi, fum nu ar trebui sa iasa deloc pe tzeava, in nici o situatie (doar daca ai diesel shi dai cox..)

daca iese fum, nu e prea bine, mai ales daca e negru (=amestec prea bogat).

Daca e albastru itzi papa ulei, iar daca e alb, ca un abur, itzi pierde lichid de racire pe la garnitura de la mama chiuloasa...lichid care se arde shi iese albeatza..

 

numai bine!

 

 

AHHhhhh, iara mi'a luat'o Doru inainte!!! :D

Doru, nu ai dreptate, daca ar fi reversibil ar umple rezervorul cu benzina cand mergi in frana de motor.. :lol:

:beerchug:

Share this post


Link to post

Mai da' dk nu consuma benzina cu frana de motor de ce puii mei mananca mai mult cand mergi asa!?!...Aia cu zero benzen cred ca e un consum din ala instantaneu !

Share this post


Link to post

Zeule, sorry, dar n-ai dreptate ... daca mergi mult cu frina de motor clar scade consumul; repet, testul a fost facut de cei de pe DaciaClub in 2 moduri: 1. conectat computerul la ECM => consum instantaneu =0 de la turatia la care s-a inceput frina de motor pina la 2000rpm; 2. George_B, care e inregistrat si la noi, a facut proba "average", respectiv a mers cit a putut de mult in frina de motor cu un plin ... urmarea a fost ca a consumat cu 1-1.5l mai putin decit normal (el curent baga 13% urban cu DSN a lui, conducind intr-un stil foarte personal).

Share this post


Link to post

Mai Flex poate era iarna si normal dk n-a condus sportiv o fi redus consumul da'ce vrei sa spui acum ca dk mergem numai cu frana de motor scade consumul adica cand treci de la turatiile alea mici la alea mari nu CRESTE consumul ia sa mergem tata la autonet sa vedem cum swta treaba da'asa toti pe capu lor intr-o sambata de surubereala !..AIA AU SI SCULE :) )))))

Share this post


Link to post

George a facut testul de curind, deci nu era iarna si a condus in stilul lui obisnuit, dar cu frina de motor cit de des a putut; de altfel, e logic ... considerind faptul ca la ralenti Matiz-ul ia cam 2l/h (as putea sa jur ca in oras esti pe frinare cel putin 1h in 100km) , daca reusesti sa frinezi cu motorul macar jumatate din timpul asta se cheama ca ai salvat 1l de benzina; demarajele le faci la fel, fie ca incetinesti cu ambreiaj/frina sau cu frina de motor.

Share this post


Link to post

mai Flex pai cand pun frana de motor e ca si un demaraj io asa gandesc turatia creste consumul creste deci sa dea dracii eu nu intzeleg nu lasa la banc pe compi si vedem noi cum e cu consumul eu zic ca cel mai mic consum e tot ala la relanti!..Deci dk ai merge cu turatia aia ai consuma mai putin

Share this post


Link to post

Marite zeu, citeste mai cu atentie ce scrie mai sus (intre timp, subiectul a trecut la Diverse :lol: ): daca ai sa zicem 4000rpm si esti la vale, RIDICI PICIORUL DE PE ACCELERATIE , DAR NU SCOTI DIN VITEZA; motorul poate fi impins de inertia masinii pina la 6000rpm, daca panta e maricica; ce sesizeaza atunci comp-ul: pedala de acceleratie =0, depresiunea pe galeria de admisie= mare, turatie =mare (fractura logica in capul lui: la ce mama naibii motorul asta se tureaza in draci, desi acceleratia e pe 0?); din acesti 3 parametri el realizeaza ca ai intrat in frina de motor si NU MAI DA BENZINA LA INJECTOARE; motorul va compresa in continuare in cilindri DOAR AER, FARA BENZINA ... cind turatia motorului ajunge in jur de 2000rpm, comp-ul reia injectarea de benzina in cilindri, pentru a nu te smuci prea tare cind reiei accelerarea.

 

PS: rog un moderator de la Diverse sa lipeasca acest topic la subiectul respectiv ...

Share this post


Link to post

Ştrumf, ziceam la "figurat" că iese fum pe eşapament, doar nu crezi c-aş merge cu ecranul de camuflaj după mine ! :mda:

 

Ok, interesant studiul, dar pot să zic că nu prea pricep cu ce ajută. Că frâna de motor oricum n-o foloseam pentru a economisi benzină, ci pentru a cruţa frânele tradiţionale.

 

Zalmoxis: una e frână de motor, cum au explicat băieţii (schimbi inferior, şi nu apeşi acceleraţia) şi alta e când schimbi inferior şi apeşi acceleraţia, ca să creşti în ture ! Aplică frâna de motor când mergi la vale şi vei vedea cum maşina e "ţinută în frâu", iar viteza nu creşte.

Share this post


Link to post

Bey Vaxxi hai da-o in puii mei adica ce e aia sa scoti din a treia sa bagi a 2 a si sa apesi pe acc. Deci frana de motor e FRANA TATA ce sa caut cu piciorul pe accelertatie ba eu ating usor si frana concomitent da'adica ce vrei sa zici ca dk skimb din a 3 a in a 2 a fara sa pun piciorul pe nimic nu crete turatia !?!..Ia urvca-te acum in masina ca ai turometru si zimi si mie cum e !...

Share this post


Link to post

marite zeu, e luni, e innourat, sau ce se intampla de nu pricepi?

cand retrogradezi creshte turatzia, dar nu datorita accelerarii, ci datorita faptului ca motorul e fortzat de transmisie sa urce in ture. in rest, citeshte inca odata ce a ascris FLEX.

 

numai bine!

Share this post


Link to post

Realitatea cruda e ca frina de motor pe Matiz e un fel de gluma, motorasul nu are suficienta forta pentru a incetini masina la vale, pune un pic de piedica la retrogradare si apoi e dat peste cap de masa masinii ... prima oara cind am folosit-o pe serpentinele dintre Risnov si Predeal am cam imbulinat-o ... a se folosi numai impreuna cu frina de serviciu!!!

Share this post


Link to post

Las' că se poate şi mai rău, adică să fie nevoie să laşi maşina într-o pantă mai serioasă, şi să nu poţi, pentru că maşina nu stătea pe loc nici băgată în viteză (o Nova) :twisted: .

Share this post


Link to post

deci pana la urma stie calculatorul lectia sa "taie" benzina la frana de motor sau e doar o dorinta de a noastra? si daca stie, stie pentru toate tipurile de Woo-uri?

Share this post


Link to post

cel mai bine simtzi cand faci frana de motor intr'a doua..

o lashi sa incetineasca intr'a doua de la 2500-3000 de ture shi o sa vezi ca pe la 1500rpm te zmuceshte un pic... (in acel moment ECU ii da drumul din nou la injectzie).

daca ECU de la Matiz shtie de acest aspect, atunci parerea mea e ca toate Daewoo shtiu..

(eu am mers cu Matiz, Cielo, Lanos (d'asta am de la job..) shi Espero shi toate faceau asta, asha ca banuiesc ca shi Nubira, Leganza, etc fac la fel..)

Share this post


Link to post

daca-i asa, viata e frumoasa (apropo: al meu CExe e greu de strunit sub 2000 de ture; tremura, scutura, parca-i bolnav de friguri; peste 2000, mielusel; ce draq o mai fi si asta? are vreo legatura cu taiatul benzinei?)

Share this post


Link to post

shi de la asta, shi de la faptul ca ai 16V shi cuplul mai sus..

tu nu ar trebui sa mergi intr'a patra in orash, parerea mea.. :D

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...