Jump to content

Doru

Membru
  • Content Count

    265
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

1 Follower

About Doru

  • Rank
    Forumist

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Gender
    Male

Profile Information

  • Location
    Constanta
  • Din
    Constanta
  • Auto
    Fiat
  • Model
    Linea
  • An
    2007

Recent Profile Visitors

2310 profile views
  1. Parerea mea. Accesul la 112 nu poate fi restrictionat pentru nimeni. Chiar si unui telefon la care s-au jucat copii dimineata, iar seara moare bunica sau arde casa. Accesul trebuie sa fie gratuit pentru cine are nevoie efectiv de acest serviciu. Pentru cine vrea sa intrebe cat este ceasul sau sa se distreze cu nervii operatorului, serviciul poate fi facut (cu colaborarea operatorilor de telefonie) pe bani. Cine isi mai goleste cartela daca costa, sa zicem, 1 Euro apelul? Operatorul call center poate decide asta manual. Ar mai trebui facuta si o analiza serioasa a apelurilor primite: - numar format din greseala. - numar format datorita unor defectiuni (disc impiedicat, linie cu scurtcircuit aleator). Alegerea lui 112 ca numar de apel a fost nefericita. Mai bine ar fi fost cu 911. -cei care suna stiu cu ce se ocupa serviciul? Poate il confunda cu deranjamentele. -cei care abuzeaza stiu ca pot fi trasi la raspundere pentru ce fac? Un simplu SMS trimis inapoi chematorului cu un mesaj standard de avertizare pentru telefoanele mobile sau un apel preinregistrat pentru liniile fixe ar descuraja dramatic apelurile abuzive. Ar fi multe de facut. Tot parerea mea: cei care conduc aceasta activitate, mai mult ca sigur, se invart prin birouri, pun de sedinte stufoase, isi dau cu parerea, iau decizii care in cel mai bun caz sporesc veniturile la bugetul statului, cunosc prea putin adevarata activitate desfasurata, nu tin legatura stransa cu personalul din linia intai, nu analizeaza decat superficial fenomenul. O fi Romania o tara in care nu prea curge apa calda dar totusi 90% este cam mult. Asta este deja de psihiatru.
  2. Eu am trecut de un an pe Fiat si pana acum nu am avut nici cea mai mica problema (9500 Km). Mai am printre cunostinte inca cateva Fiaturi care au bunul simt ca functioneze. Cred ca problemele de fiabilitate au fost in mare parte rezolvate. Dupa parerea mea acest indicator este similar cu la altor marci care produc in categoria asta. Noul Bravo arata bine. Se pare ca intinerirea conducerii de varf de la Fiat isi spune cuvantul. Completeaza te rog profilul!
  3. He, he... Tot patitul este priceput! > Am trecut si eu prin dilema asta dar din nefericire cam cu un an in urma si cum am probleme cu RAM-ul... Incerc sa-mi aduc aminte. Instalarea am facut-o in doua etape. 1. Instalarea comutatorului (manetei) noi care are si pozitia INT. Simplu: o scoti pe cea veche si o pui pe cea noua. Vine ca o manusa. Se schimba un pic unghiul in care sta in repaus maneta (comparativ cu cea veche). Te vei obisnui cu timpul. Nu se introduce conectorul electric pana nu se fac cateva modificari. La Matizul fara temporizare firele in conector se pun intr-un fel iar la cel cu se pun exact ca in schema din manual (vezi culorile si pozitiile). Parca n-am avult atunci si alte probleme. Daca se conecteaza fara permutarea firelor cam sare o sig. de 15A. Rezultatul este ca stergatoarele functioneaza normal, doar ca pozitia INT = OFF. 2. Instalarea releului (de Cielo si cu reglare pentru ca de Matiz n-am gasit - voiau sa-mi vanda conform catalogului un releu de semnalizare) am facut-o cu cateva fire scurte si cativa papuci imediat langa maneta conform schemei din manual (vezi si la Cielo pentru bornele releului) si dupa ce am pus capacele totul a disparut. A aparut insa temporizarea. Asta a fost solutia adoptata de mine. Modificari minore, costuri minime si calitatea asigurata de subsemnatul (ca si garantia). Apropo de garantie. Ai grija ca zboara.
  4. He, he... tot dupa un an m-am trezit si eu. Se pare ca prin toate manualele pe care le-am citit (masini noi), producatorii nu mai recomanda inversarea sensului de rotatie la permutarea cauciucurilor. Schemele arata ca mutarea se face pe aceiasi parte a masinii. In conditiile astea permutarea in X cam sta sub semnul intrebarii. Si nici nu cred ca se arunca aiurea cu cerneala pe hartie.
  5. Confirm si eu calitatea proasta a benzinei CO95 de la Petrom. Am alimentat la iesirea din Sibiu, cu rezervorul relativ gol ca doar plecasem cu plinul din Constanta, si ma rugam de Bumbi sa ajunga la 100Km/h. Nu am mai calcat pana atunci niciodata atat de mult pedala pana la fund. Nu am avut probleme de avans (tremurat sau detonatii). Pur si simplu motorul nu tragea si consumul a fost pe masura. Situatia s-a rezolvat dupa cateva zile cand peste jumatate de rezervor am facut plinul la OMV in Alba. La mine, cu OMV95, consumul este cu aproximativ 1l% mai mic la oras fata de Shell, Mol sau OMV100 desi motorul cam tremura la mersul in gol (tot o chestie de avans). Imi convine insa situatia. La celelalte benzine (Petrom exclus - nu mai exista pentru mine) motorul pare ca functioneaza mult mai rotund, trage normal insa creste cum am spus mai sus consumul este mare.
  6. fftopic: La bârfa pe PM. Incearca totusi un mp3. Eu am stat fara lautari aproape un an. Acum pot sa ajung pana in Brasov si nu se repeta muzica. In masina am doar un cdrw in player si parca mai era unul pe sub scaunul din dreapta-fata. Personal, nu-mi plac obiecte prin masina (nici macar trusa, triunghiuri, stingator). Chiar si in portbagaj, Ţopescu striga vesnic Goooooooooooool.
  7. Doar la dealer si doar proprietarul masinii (nu uita si cartea de identitate sau buletinul). Procedura este simpla. Se ia una bucata cheie bruta pentru masinile cu imobilizator (contine un cip cu un cod mai mult sau mai putin unic) si se prelucreaza mecanic pentru a se potivi cu incuietoarea volanului. Apoi se introduce in contact si cu ajutorul scannerului (parole, chestii, jmecherii) se programeaza imobilizatorul sa o recunoasca. La Matiz-ul euro2 acesta putea sa recunoasca pana la 5 chei (doar atatea locatii de memorie au fost alocate). La euro3 nu mai stiu. Daca are imobilizator de Matiz2 parca tot 5. Daca cheia vine prelucrata de la producator, s-ar putea sa dureze ceva timp. Oricum, programarea ei pe masina se face de catre dealer. Cat costa? Daca ai nevoie de ea mai conteaza?
  8. Sa o stapanesti sanatos! Vad ca masina este cumparata de la acelasi dealer ca si mine. Eu deja am experienta cu ei. Am renuntat deja la garantie. Pune un mp3. Nu merita sa te complici cu altceva. Daca vrei sa vezi cum merge pe un Matiz de aproape doi ani, ne putem intalni cumva. Drum bun si doar schimburi de ulei.
  9. Si Matiz-ul meu in prima parte a iernii cand au scazut temperaturile a facut mofturi la schimbatorul de viteze. Intrau foarte greu 1, 3 si 5, adica treptele din faţa. 2, 4 si R intrau la fel de usor ca vara. Dupa incalzirea mortorului, sau mai bine spus a compartimentului motor, totul intra in normal. Foarte interesant este ca in ultimile saptamani, cand a fost foarte ger, schimbatorul a functionat ireprosabil. S-a dres singur. La vremea respectiva, am banuit o acumulare de veselina in burduful de cauciuc al cablului schimbator. Cautatorul functiona corect. Daca recidiveaza, demontez tot inainte de a se rupe ceva. Vad ca scorurile sunt destul de ridicate la service.
  10. He he... tot Panasonic am si eu. Nu este o marca de top dar nici ultima de pe piata. La mine merge fara probleme. Cred ca ar trebui sa identifici ce fel de perturbatii ai (radio sau de alimentare). Daca sunt perturbatii radio, verifica pe la aprindere (daca este diesel, n-are) ceva fise bulite sau de proasta calitate, etc. Este posibil sa nu ai o masă ferma intre aparat si caroserie sau o intrerupere a cablului de masa al antenei. Daca perturbatiile sunt pe alimentare, verifica alternatorul. De cele mai multe ori, instalatia audio avertizeaza ca o dioda din punte este cu probleme. In acest caz nici incarcarea bateriei nu mai este ok, mai ales la cuplarea mai multor consumatori (ex: farurile, dezaburire, etc). Am exclus faptul ca Panasonicul ar fi defect sau instalat la _tui măsa pe masina.
  11. Ce scula audio ai? Perturbatia se aude doar pe AM sau si pe FM sau CD? Ar fi cateva motive pentru anomalia asta. 1. Claxonul are probleme. Arc electric exagerat intre contactele interne si este firesc sa produca perturbatii radio mai ales in AM. Se pot atenua cu un condensator de deparazitare la bornele acestuia. In mod normal nu ar fi necesar. 2. Claxonul este un consumator destul de important. Curentul lui de alimentare nu este constant. Variaza intre 0 si cat consuma (5-10A) de n ori pe secunda (scrie frecventa pe claxon - sa zicem 412Hz). Din asta se deduce ca pe firele de alimentare apare o oarecare aiureala. In mod normal bateria masinii rezolva probema asta cu conditia ca instalatia electrica sa nu aiba vreo hiba (contacte imperfecte in conectori sau chiar pe circuitele de masa). Daca aceste pulsuri de tensiune se propaga pana la punctul de alimentare a instalatiei audio si depasesc ce poate suporta aceasta... 3. Montatrea instalatiei audio (antena inclusa) lasa de dorit sau a aparut ceva in neregula. Ar mai fi si altele dar cum de obicei rezolvarea este mai simpla de cat pare la prima vedere, mai fa si tu sapaturi. Succes!
  12. He he... sarcina mai mica la motor = resistenta mai mica la strapungere si amorsarea descarcarii electrice intre electrozi la tensiuni mai mici + rezerva de aprindere mai mare + menajarea izolatiei elementelor de inalta tensiune (bobina, fise, distribuitor). fftopic: Alte avantaje: -presiune mai mare la pompa de ulei; -debit mai mare la pompa de apa; -incarcare baterie mult mai eficiente (mai ales daca sunt conectati si consumatori importanti; -consum mai redus (minimul este la turatia de cuplu maxim); -efisienta mult mai mare al servofranei (daca nu se calca ambreiajul); -frana de motor mult mai eficienta (nu mai este necesara apasarea franei pentru orice fleac) deci uzuri mai mici ale consumabilelor specifice. Or mai fi si altele? Si daca da, atunci de ce se merge in general subturat, contrar indicatiilor producatorilor?
  13. :thanks: ovidiu. Incerc sa caut pe piata. Poate am noroc sa gasesc.
  14. In cazul asta da un ochi pe acolo. Eu stiu ca este un bloc compact cu pompa cu tot. Nu vreau sa vorbesc din poze. Daca s-a uzat rezistorul este cam aiurea. In general componentele din ansambluri nu se gasesc separat. Urmareste pe la un service unde a schimbat pompa unul din aia care umbla fara benzina si muti rezistorul cu sau fara plutitor.
  15. Siliconare chedere usi si garnitura capota motor. Cumparare lopata, lanturi, pungi cu nisip uscat, spray parbriz, raschete etc. Hai ca glumesc! Bani pentru cauciucuri de iarna n-am. Merg cu astea (Montana). Prin Ct nu prea este multa zapada asa ca nu se justifica. Pe polei (sticla) cam toate merg la fel. Mai bine acasa la un vin fiert.
 

×
×
  • Create New...