Jump to content
Sign in to follow this  
Shenck

Cum se schimba uleiul din cutia de viteze?

Recommended Posts

Topicul se numeste "Cum se schimba uleiul din cutia de viteze?". La revizia de 10.000 km, la Matiz mecanicul a facut cam asa:

1. a ridicat masina deasupra Terrei, cam 1.80m

2. a pus uleiul intr-o sticla pet ( de 2 litri sau de 2,5 litri ) apoi i-a pus un furtun de 30 cm lungime

3. a pornit motorul

4. a desfacut un buson in partea anterioara a cutiei de viteze (habar n-am care, busonul de scurgere era deja pus) a introdus furtunul intr-un orificiu si in 10 secunde tot uleiul a fost "aspirat" in cutie.

Share this post


Link to post

Dupa cum se specifica in manual-ul de utilizare la Cielo uleiul se completeaza. Chiar si asa tot ar trebui schimbat la 40-60000km pentru performante maxime

Share this post


Link to post
4. a desfacut un buson in partea anterioara a cutiei de viteze (habar n-am care, busonul de scurgere era deja pus) a introdus furtunul intr-un orificiu si in 10 secunde tot uleiul a fost "aspirat" in cutie.

 

 

Cam greu de crezut asa ceva? Sigur nu avea o pompa cu care l-a introdus? Nu are ce sa il aspire inauntru...mai ales in 10 secunde. De unde l-a aspirat din bidon?

Share this post


Link to post

Eu am schimbat uleiul din cutie la tico la 75 mii km.

Share this post


Link to post
Dupa cum se specifica in manual-ul de utilizare la Cielo uleiul se completeaza. Chiar si asa tot ar trebui schimbat la 40-60000km pentru performante maxime

 

Se completeaza numai daca este nevoie si se inlocuieste numai daca cutia de viteze este data jos pentru schimbarea kitului de ambreiaj sau daca exista pierderi mari de ulei pe la capacul inferior al cutiei si recuperarea uleiului nu se mai poate face in conditii bune.

Share this post


Link to post

Eu am schimbat uleiul din cutie la cielo dupa 190.000 km la recomandarea mecanicului. Cica ar fi mai bun cel pentru cutii automate(Dexron II). Eu am bagat Castrol Dexron II si merge bine. Chiar nu stiu care e faza cu uleiul de cutie automata in cutie manuala. Chiar si pepinno mi-a recomandat pentru matiz ulei de cutie automata. :rolleyes:

Share this post


Link to post

Si totusi...exista o explicatie solida, argumentata a faptului ca uleiul la Cielo NU se schimba decat in anumite conditii(cele specificate mai sus de Ovi_jer)???

 

Sunt curios care ar fi aceea. :-?

Share this post


Link to post

Are cineva idee la o nubira 1 motor de 1.6 16v cum pot verifica uleiul la cutie ?

Cutia e cam naspa...la schimbator... intra in viteze putin cam greu...si mai greu din a 3-a in a 2-a adica descendent..(tre sa trag tare) si la rece iarna abia intra in a 2-a(chiar odata am crezut ca s-a stricat cutia ca nu mai intra deloc...asta pana s-a incalzit putin motorul...)

Edited by katz

Share this post


Link to post

Explicatia este ca se schimba automat uleiul la 200-300k km cand se da cutia jos pentru schimbarea kitului de ambreiaj.Atita timp cat cutia este pe masina decit se completeaza sa fie la nivel.

Recomandarea cu inlocuirea uleiului de transmisie cu uleiul de cutie automata care este unul hidraulic nu are nicio logica tehnica.

katz@Foloseste functia pe forum si o sa gasesti manualul de reparatii unde este indicat busonul de completare.

 

Pentru a nu se crea confuzii : ce am explicat mai sus este valabil pentru cielo,espero,nubira,leganza.

La tico si matiz se schimba periodic.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Salutare tuturor!

Sper sa nu fiu off topic, dar am o intrebare legata de verificarea nivelului de ulei in cutie. Am un Cielo GLE din 1999 si zilele trecute am vrut sa verific nivelul uleiului. Am luat manualul descarcat de pe forum (multumiri celor ce l-au postat :osanale: ) si am constatat ca nu exista buson de golire :shock: , conform imaginii din manual. Am dat jos roata din stanga, scutul de plastic sa am acces liber la cutie. Conform imaginii din manual, busonul este undeva in dreptul planetarei si in dreapta acesteia, iar la mine pe cutie nu exista nimic de genul "surub", "dop", etc. Ma poate lamuri cineva pe unde as putea totusi sa verific nivelul ? O fi busonul pozitionat altfel si nu l-am descoperit eu :mda: ?

Va multumesc

Share this post


Link to post

Este pe cealalta parte a cutiei adica spre motor.

Share this post


Link to post

Multumesc pentru raspuns ovi. :osanale:

Ieri am urcat masina pe rampa si am descoperit busonul buclucas. Bineinteles ca am verificat nivelul si am constatat ca era cu mult peste buson pentru ca atunci cand l-am desfacut a curs ceva ulei, nu doar s-a prelins... Uleiul era asemanator la culoare cu cel de la servo, banuiesc ca e bun si cantitativ si calitativ :D

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Daca poti te rog sa explici mai exact cum se face, as vrea sa verific si eu. Cu masina pe cric se poate? Din ce am inteles: scot roata fata stanga, apoi scutul de plastic si apoi?

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Eu stiam ca- pentru verificare- masina trebuie sa stea pe un plan perfect orizontal, nu oblic (ridicata pe cric). E alabil si pt umplere- si pentru golire.

Edited by Lucian M

Share this post


Link to post

Aseara am incercat si eu sa verific nivelul la uleiul din cutia de viteze. Caut eu busonul de nivel pe langa planetara din partea stanga dar nu am gasit decat doua dopuri (unul deasupra altuia) sau ce erau alea din plumb sau un aliaj mai moale, doar cu o crestatura pe mijloc iesita in afara. Oare ala sa fie sau sa mai caut? Oare sa fie pe partea cealalta pe langa planetara din partea dreapta?

Share this post


Link to post

Daca dimpotriva se pune prea mult ulei in cutie se poate intampla ceva rau?

Share this post


Link to post

Vreau si eu sa-mi completez uleiul in cutie si pana acum doi mecanici mi-au recomandat sa pun in cutia mea manuala ulei pt cutii automate ca cica ar fi mai bun si pana in 1995-1996 tot de asta se punea si din fabrica.

Care este adevarul?

Share this post


Link to post

Gata, masina are 3 ani, a iesit din toate garantiile, schimbat selbst (myself) toate fluidele : antigel, ulei motor (Valvoline 5w-40)+filtru, ulei cutie de vitezepost-5799-1193515576_thumb.jpg, urmeaza daca mai am chef lichidul de frana (l-am cumparat).

Am facut bine ca am schimbat uleiul la cutie acum la 31.000 si nu la 50.000 fiindca :

  • Uleiul nu arata prea bine (era tulbure, parca putin sidefat).
  • Surubul orificiului de umplere cred ca nu era bine strans si toata zona am observat ca era cu praf impregnat cu ulei. post-5799-1193510990_thumb.jpg
  • Pe surubul de golire era plin de pasta neagra metalicapost-5799-1193513528_thumb.jpg, am mai schimbat ulei la cutie la masina dinainte tot cu surub magnetic dar nu am gasit atata "span" ca la asta. Eu am luat masina la cca 20.000, nu exclud ca domnii mecanici la 10.000 sa fi incasat manopera si sa nu fi schimbat uleiul, daca banuiam schimbam cand am luat-o. Oricum nu aveam nici o problema cu cutia (decat putin la din 3 in 2 daca are viteza, dar nu de aia am schimbat uleiul). Cineva intreba mai sus daca si la Matiz surubul de golire e magnetic, da chiar are inglobat un magnetpost-5799-1193513599_thumb.jpg.

 

Tips la schimbat uleiul :

  • Scule : Cheie fixa 24 pentru surub de umplere si preaplin, patrat de 10 pentru surub de golire, tava de golire, "seringa" :post-5799-1193513391_thumb.jpg pe care o aveam, dar cred ca e mai comoda metoda "vase comunicante" data mai sus.
  • Cochetam cu ideea sa iau numai 2 litrii, dar am golit asa cum trebuie cu uleiul dupa drum, un pic caldut, am ridicat cu cricul roata stanga fata, cand am introdus uleiul nou, asa ca a intrat mai bine de 2,1 litri pana a dat pe afara.
  • Lucrarea sa fie supervizata :post-5799-1193514541_thumb.jpg

 

La strangerea surubului de golire am strans cu simt si nu am observat ca la cealalta care opunea o rezistenta mare cand se inchidea etansarea conica, n-am insistat sa nu stric.

 

Nu am observat schimbari spectaculoase dupa schimbare, dar dimineata la rece cand las ambreajul cu maneta in 0 nu mai are tendinta sa plece un pic.

Share this post


Link to post

Rog un administrator sa-mi sterarga celelalte 2 reply-uri !!

 

Am gasit busonul la Nubira, multumesc mult Nino!!! E chiar langa planetara dreapta. Cheie de 13!

post-16112-1223470088_thumb.jpgpost-16112-1223470050_thumb.jpg

 

Caut ulei si weekendul asta sper sa-l schimb.

Edited by Dumitru Cristian

Share this post


Link to post

Si eu am o problema. Am un Cielo Exe din 2003 (unic proprietar) am o problema. Cand e frig (iarna) intra greu in 1 si 2 cand e motorul rece. In rest merge foarte usor. De intrat intra doar ca trebuie putin fortat. Si mai nou cateodata in treapta a 5 a cand e motorul rece se aude ca un suierat din cutie dar care dispare odata cu incalzirea motoruli. Nu am schimbat niciodata uleiul din cutie si nici nu l-am verificat pana acum (60.000 km). Vreun sfat ceva? Ca devine enervatna problema

Share this post


Link to post

Vezi aici.

Chiar ultimele posturi. Are efect inlocuirea uleiului!

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Asa e. Am schimbat uleiul din cutie cu Adinol 75 care costa 47 ron liturul si cutia de viteze merge super!!! Chiar si dimineata la prima ora pe ger! A meritat!

Share this post


Link to post

as ruga pe cineva care a schimbat uleiul din cutia de vteze de TICO sa faca un tutorial cu poze! ca is mai greu de cap si nu prea pricep...scuze dar asta-s eu :D

 

postat de SENNA prin 2005

 

Am reusit sa-mi inlocuiesc ulei de cutie de la Tico singur. Iata cum am procedat:

 

1) Se ia un Pet de 5litri si se taie in doua. Jumatatea inferioara va fi folosita pt colectarea uleiului uzat

2) Cu ajutorul unor chei inelare de 12 si de 14 se incearca degajarea scutului care protejeaza cutia de viteze, demontand 2 suruburi si slabindu-l pe al treilea, pt a se avea acces la busonul de umplere

3) Cu o cheie inelara de 24 se desurubeaza busonul de umplere.

4) Cu o cheie patrata de 10 (aceeasi folosita pentru scurgerea uleiului de Dacie) se desurubeaza busonul de golire. Eu am folosit o teava lunga bagata pe cheie pentru ca era foarte strans si nu reuseam sa-l desfac.

5) In timp ce uleiul se scurge in vasul improvizat se cauta un furtun gros cam cat degetul mic si lung de circa 1/2 metri, care se baga prin compartimentul motor, pe langa baterie, pana in dreptul planetarei din stanga. Pe sub masina se baga capul furtunului in orificul de umplere si se indeasa pana se infunda, apoi se trage 1 cm inapoi, pentru o umplere usoara.

6) Se baga o palnie pe celalalt capat al furtunului si se pozitioneaza pe langa baterie asfel incat sa stea vertical.

7) Se strange dopul de golire.

8) Se toarna in palnie uleiul nou (curge mult mai usor ca cel de Dacie).

9) Se scoate furtunul si se strange dopul de umplere.

10) Se strange scutul la loc.

 

 

l-am citit dar nu am gasit busonul...HELP!!!

Share this post


Link to post

Trebuie sa verific si eu daca nivelul uleiului din cutie e corespunzator. Din pacate nu imi dau seama pe unde e afurisitul ala de surub de umplere. Ulei am de cand mi-or schimbat distrusii de la Bacau rulmentul. Parca imi intra greu in viteza, la taica-meu merge mult mai lin levierul.

Share this post


Link to post

Salut,

 

Busonul de golire se poate scoate si,implicit, pe acolo curge uleiul din cutie ,fara a da jos scutul cutiei.

Acesta are o degajare in el care permite scurgerea uleiului ,respectiv, desfacerea busonului de golire(cu patrat de 10).

 

Succes!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...