Jump to content

Recommended Posts

Salut, am achizitionat si eu o Nubira 1 si am cateva probleme, poate ma puteti ajuta. In primul rand consumul-am calculat am un exterior de 9-10% in cond in care am mers la drum intins cu maxim 120km/h si foarte rar, si in rest numai 80-90km/h.Apoi masina trage greu, nu trage liniar ( aici poate pot fi filtrele care inca nu le-am schimbat, urmeaza a fi+ bujiile) si are un mers galopant.Asta cu mersul galopant se intampla mai mult pe decelerare, cand i-au piciorul de pe pedala de acceleratie, masina tinde sa smunceasca in fata(am verificat tampoanele de la motor si CV si sunt ok), deci pare ceva de la motor.Alta prob am sesizat un miros de benzina puternic in habitaclu la pornire -la 1-2-3 min dupa ce plec.aAcul la benzina indica eronat, daca ii dau un pic talpa imediat scade aproape o gradatie, apoi revine, apoi iar scade.

Si ultima prob, in mers la viteza mica, sau la relanti cand zgomotul motorului nu e deajuns de mare, motorul are un tiuit, scoate un soi de zgomot ascutit, ca de fluierat care se accentueaza odata cu accelerarea masinii.

Share this post


Link to post

La mare parte din intrebari ti-ai raspuns singur, mai trebuie eventual sa cureti IAC-ul si /sau galeria de admisie + furtunasul "PCV".... Problemele cu mirosul de benzina pot proveni de la conductele de tur si retur de la motor, de la filtru, sau mai rau de la pompa de benzina (sub bancheta spate)... Probabil indicatorul nu-ti merge corect datorita pompei de benzina sau a vre-unui contact oxidat in bord...

Edited by nino

Share this post


Link to post
Salut...chiar nu ma poate ajuta nimeni? Am inteles ca imi trebuie seria casetofonului pentru a afla codul, ideea e ca nu prea stiu cum sa scot casetofonul din bord. Daca e cineva ce a avut probleme legate de casetofon va rog ajutati-ma :( . Modelul e NUBIRA 1, anul 98

 

Incearca 1156.

Share this post


Link to post

Salut,

Avand in vedere ca nu te va costa prea mult (in comparatie cu cat ai dat pe masina) iti recomand sa schimbi toate consumabilele: filtru aer, filtru benzina, ulei + filtru ulei, lichid frana si lichid racire (in cazul in care nu ai vreo dovada ca s-au schimbat curand), bujii si fise bujii. Consumul mare se poate datora filtrelor infundate, dar si daca ai ambreiajul tocit. La fel si daca e vreun furtun sau vreo conducta fisurata.

 

Nino ti-a raspuns la intrebarea cu mirosul si cu smuciturile. Smuciturile le-am avut si eu si exact asa am procedat si eu si am scapat de ele. La mine cred ca era supapa de la IAC pt ca se depusese multa mizerie, dar oricum daca umbli e bine sa cureti tot. Cu mirosul n-am avut probleme, dar un amic mi-a povestit cum arata garnitura lui de la pompa de benzina dupa 9 ani -> franjuri, deci e foarte probabil ca de acolo sa fie mirosul.

 

Motorul poate suiera daca ai un furtun de pe admisie crapat (inspecteaza-le bine pe cele de la PCV, pt oricum trebuie sa le cureti). De asemenea poate fi de la cureaua de accesorii sau distributie.

 

Sa stapanesti masina sanatos si sa faci cat mai multi km fara probleme!

Share this post


Link to post

Buna seara...am mai identificat o problema...se aprinde check engine la drum lung...adica la viteza constanta(nu conteaza cat).se aprinde se stinge si tot asa :) In oras nu se aprinde deloc... Un mecanic mi-a zis ca ca e toba de inlocuit cand am schimbat distributia!Sa fie de la asta?

I-am dat toate regimurile de mers(buc-ct-buc) si tot asa face... si la intrare in Bucuresti a inceput sa zmuceasca la accelerari... Ma gandesc sa curat iac-ul si sa schimb injectoarele(am unele dar trebuiesc curatate). Cine are idei rog sa se exprime cat poate de clar sa inteleg si eu :)

Share this post


Link to post

Nu are ce sa fie la evacuare. La mine finala e cam dusa ( a stat cu apa in ea si s-au dus sitele ) si nu arata nici un check engine.. cine naiba i-ar spune ca e toba dusa?! E ceva in neregula pe la motorisca...

Share this post


Link to post
se aprinde check engine la drum lung...adica la viteza constanta(nu conteaza cat).se aprinde se stinge si tot asa :) In oras nu se aprinde deloc...

Aceleasi simptome le am si eu. Cel mai sigur spune scanner-ul care e buba... iar in Slatina fostul dealer Daewoo nu mai are scanner... Am pus-o pe un alt tip de scanner si a iesit o eroare cu sonda lambda... Uneori nu ar fi vina ei, ci a senzorului TPS (de acceleratie) sau de la fisele de bujii... Astazi schimb catalizatorul (cu unul universal) si vreau sa vad daca nu cumva "Check" se aprindea de la el (desi nu cred, sonda e montata in amonte de catalizator...). O sa schimb intr-una din zile si senzorul TPS (fiind un simplu potentiometru iar masina vazand rar viteze mari, deci unghiuri de deschidere mari ale clapetei de acceleratie, ma gandesc la faptul ca stratul rezistiv depus s-a deteriorat... e doar o parere).

Share this post


Link to post

Dar daca martorul check se stinge eroarea mai poate fi citita cu scanner-ul? Adica ramane inmagazinata undeva? Ca ma gandesc sa ma duc la un scan dar daca nu e ala aprins poate nu gaseste nimic...

Gama de viteze in care face 70-180... am zis sa merg si mai tare si mai incet si degeaba.

Edited by sorin1983

Share this post


Link to post

Din cate stiu, eroarea ramane stocata...Tocmai am venit de la service... Am scapat... catalizatorul este bun, in schimb sunt sitele din toba intermediara sparte/cazute in interior... Cam tot banii aia...

Share this post


Link to post

Salut,

 

 Revin cu o problema pentru care nu am reusit sa gasesc o solutie. Am casetofonul blocat, am mers la reprezentanta Daewoo in Iasi si am incercat toate codurile daewoo (matiz, cielo, nubira cat si leganza) insa nu a functionat nici unul. Aveti vreo idee despre ce se intampla? A mai patit cineva acelasi lucru? Nu prea as vrea sa schimb casetofonul pentru ca nu imi place cum arata un casetofon in culori intr-un bord clasic, am inteles ca se poate decoda, insa, ma gandesc ca daca nu a luat nici un cod inseamna ca s-ar putea sa dau banii degeaba pe decodat. Are cineva idee despre ce inseamna decodatul asta? poate reusesc sa ma descurc fara sa mai merg inre-un service.

 

 

 Astept un raspuns, va rog.

Share this post


Link to post

Au incercat toate codurile existente si nimic?? Ce model e?

 

O problema la mine, care zice taicamiu ca e de cand a luat-o. La intrarea in curba, mai serios nu ca bosorogii face un poc, ca si cum toba ar atinge in caroserie... Se aude si la voi? Nubira 2 are vre-un suport in plus de nu se aude sau se aude si la 2?

Share this post


Link to post
se aprinde check engine la drum lung...adica la viteza constanta(nu conteaza cat).se aprinde se stinge si tot asa :) In oras nu se aprinde deloc...

La fel am patit si eu. Rezolvarea... am schimbat sonda lambda.

Share this post


Link to post

Pai si daca merg asa are ceva? Mai stric si altceva? Ca am impresia ca nici consumul nu il influenteaza... Pot oare sa curat sonda?

Share this post


Link to post
...sonda asta m-a disperat.Veneam cu familionul de la Prislop si pe drum mi s-a aprins becul la ulei,am tras frumos pe dreapta,am verificat nivelul uleiului,era usor scazut,am completat m-am uitat pe sub masina ...Ei nimic,eu pornesc motorul ma bbag sub masina si vad cum iese uleiul prin sonda trag mufa afara si mai tare curgea,si i-am invitat sa vada.Cu chiu cu vai am gasit sonda noua am shimbat-o si a mers bine...

 

Am patit-o si eu azi... curge prin sonda :) Maine o sa caut una sa o pun... stiti pe cineva care poate sa imi schimbe un semering la palier-contra cost bineinteles? Roata aia mare cu senzor si dinti de numarat? Nu de alta dar am observat si pe acolo picaturi...

Share this post


Link to post

Am gasit sonda la magazinul de vizavi de hotel ibis(gara de nord)... 13.5 ron(am luat 2 bucati preventiv-vin cu garnituri de cupru) si doua bucsi bara stabilizatoare 3?? ron bucata. Sonda se desface cu cheie de 24(fixa sau inelara-tubulara nu merge) si la mine are un singur fir. Totusi nu am gasit pe cineva care sa ma ajute cu simeringul ala :)

Share this post


Link to post

GM... cu un singur fir daca ai nubira 1, euro 2...

Share this post


Link to post

la nubira 1 din 1999 ce cod are suportul intinzator curea accesorii?

Share this post


Link to post

eu vorbeam de intinzator curea accesorii, nu de cea de la distributie.

Share this post


Link to post

E acelasi cod cu cel de la intinzatorul nou, problema este ca nu se mai gaseste acest tip de intinzator (cel care se prinde de motor cu un singur surub). Si eu am cautat rola de am inebunit, pana la urma am demontat rola, am uns rola bine, montat la loc si gata. Norocul meu a fost ca nu avea uzura mare la rulment.

Share this post


Link to post
Am gasit sonda la magazinul de vizavi de hotel ibis(gara de nord)... 13.5 ron(am luat 2 bucati preventiv-vin cu garnituri de cupru) si doua bucsi bara stabilizatoare 3?? ron bucata. Sonda se desface cu cheie de 24(fixa sau inelara-tubulara nu merge) si la mine are un singur fir. Totusi nu am gasit pe cineva care sa ma ajute cu simeringul ala :)

 

F ciudat, eu la Nubira 2 am dat >150RON pe sonda lambda GM... Oricum treaba cu uleiul care curge pe acolo nu poate fi adevarata decat daca iti arunca ulei pe evacuare. Sonda lambda este montata pe evacuare, deci nu prea vad cum iese ulei pe acolo?!

 

Poate se scurge de la capacul culbutori si ajunge in zona aia, altfel nu vad cum sa gasesti ulei pe sonda lambda. In plus sonda lambda este sensibila la solventi si socuri, deci aveti grija daca o montati singuri sa nu dati cu nimic pe ea. De asemenea filetul este uns cu o vaselina speciala ce contine o substanta lubrifianta si sticla care etanseaza sonda la temperaturi mari (evacuarea atinge sute de grade) cand substanta lubrifianta se arde.

 

DAR nu va grabiti sa schimbati sonda lambda cand aveti probleme, indiferent ce spune scanerul. Verificati fisele si bujiile pt ca problema poate fi de acolo si dati banii pe sonda de pomana. Eu am patit-o si stiu ce spun. Fisele se masoara cu un multimetru si se inspecteaza de crapaturi si contacte imperfecte. Bujiile se inspecteaza, se compara cu tabelul de bujii si se verifica distanta cu o lera. asigurati-va ca bujiile sunt cele recomadate pt motorul vostru de producatorul MASINII (Daewoo).

 

Rola se poate inlocui cu una de Opel, dar nu stiu codul si modelul. Intinzator n-am gasit pe nicaieri, dar oricum acela este mult mai trainic. Un magazin unde puteti lua rola (de acolo am luat-o in urma cu 2 ani) este cu o statie inainte de capatul lui 21 in Colentina. Cel mai bine este sa masurati rola (diametru, latime, diametru gaura rulment) si sa luati una de Opel care se potriveste.

 

Bafta!

Edited by ches

Share this post


Link to post

@mireusa : imi pare rau am inteles gresit... nu am idee de aia de accesorii...da-i un pm lui renatremo (sper sa nu gresesc) ca el ar trebui sa stie.

 

@ches : ne intelegem ca mutul cu orbul :) era vorba despre sonda de ulei(cea care stinge becul-presiune cred). O sonda lambda universala cea dinainte de catalizator(cu un singur fir) porneste de pe la 150 ron si am vazut NGK la 200 si bosch la 210.

Share this post


Link to post

Salut!

 

Am avut o problema - s-a rupt (a plesnit) mufa de plastic pe tur la caloriferul de incalzire, nu am vazut imediat cum s-a aaprins in bord martorul, si am mai mers cam 30 - 40 secunde - acul pe temperatura era pe maxim.

Acum la relanti uneori are usoare smuncituri (trepidatii), la fel cand accelerez cam pe la 3000 de ture. - senzatia ca da in nas...

Ce poate fi?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...