Jump to content

Recommended Posts

Salutare!Sunt nou pe forum si posesorul unei nubira 1wagoon din '99 162000 km .Am cateva probleme la ea:

1.Daca accelerez ff usor ,intai da sa moara motorul si mai apoi se tureaza...se poate sa fie de la clapeta???cateodata se cam blocheza clapeta de acceleratie usor

2.Problema ABS...am citit pe forum..mai merg asa

3.Frana de mana cum se regleaza si daca sabotii sunt autoreglabili sau ii reglez .

4.Am casetofonul original dar nu am codul la el...ma poate ajuta cineva??

5.Am putin joc in caseta de directie... se poate regla?

6.Filtrul de polen unde este situat?se poate curata?

7.La 140 km/h am 4000 rpm...cred totusi ca este cam mult

8.Gasesc niste proiectoare SH??

9.Geamurile urca f greu.chiar trebuie sa le ajut ,,,,.cateodata usor...ce sa aiba?

Va multumesc anticipat

Edited by eugen_pustiu

Share this post


Link to post

alutare si bun venit!

1. Sigur nu mergi subturat cu ea cand face chestia asta?

3.Frana de mana se regleaza o data cu sabotii, se dau tamburii jos se regleaza sabotii, dupa care frana de mana din interior, se da scrumiera din spate jos si se regleaza surubu ala

4.Sunt doar vreo 12 coduri in total, sa vad daca le mai am sa ti le dau si le iei la rand pana merge unu din ele

5.Jocul din volan vine mai mult ca sigur din arborele de directie care se schimba si costa in juru a 300 lei si se regleaza putin si jocul in caseta ca sa fie ca noua aproape

6.Filtru de polen este situat in compartimentul motor, in stanga sus, e o chestie de plastic in care vin 2 furtunase si are 2 piulite de 10

7.Hmmmm, la 140 la mine are tot in jurul a 4.000 rpm, nu e mult...

8.Gasesti proiectoare sh dar nu te gandi ca iti vor da lumina multa, si eu le-am pus in speranta ca vor "ajuta" farurile dar nu a fost asa. Acum dupa ce am pus xenoane si faruri cu lupa ma ajuta putin..

9.Si eu am problema asta, se uzeaza chestia aia de teflon care culiseaza pe macara. Da-i cu silicon de bord pe acolo pe unde culiseaza geamu (cu geamu deschis) si vor merge mai usor..

Share this post


Link to post

alutare si bun venit!

1. Sigur nu mergi subturat cu ea cand face chestia asta?

3.Frana de mana se regleaza o data cu sabotii, se dau tamburii jos se regleaza sabotii, dupa care frana de mana din interior, se da scrumiera din spate jos si se regleaza surubu ala

4.Sunt doar vreo 12 coduri in total, sa vad daca le mai am sa ti le dau si le iei la rand pana merge unu din ele

5.Jocul din volan vine mai mult ca sigur din arborele de directie care se schimba si costa in juru a 300 lei si se regleaza putin si jocul in caseta ca sa fie ca noua aproape

6.Filtru de polen este situat in compartimentul motor, in stanga sus, e o chestie de plastic in care vin 2 furtunase si are 2 piulite de 10

7.Hmmmm, la 140 la mine are tot in jurul a 4.000 rpm, nu e mult...

8.Gasesti proiectoare sh dar nu te gandi ca iti vor da lumina multa, si eu le-am pus in speranta ca vor "ajuta" farurile dar nu a fost asa. Acum dupa ce am pus xenoane si faruri cu lupa ma ajuta putin..

9.Si eu am problema asta, se uzeaza chestia aia de teflon care culiseaza pe macara. Da-i cu silicon de bord pe acolo pe unde culiseaza geamu (cu geamu deschis) si vor merge mai usor..

 

Merci de sfaturi..poti sa mi lasi un nr de tel pe pm sa te mai intreb cateva chestii??ms

Share this post


Link to post

Mai nou am si eu o problema... directia a devenit greoaie in unele puncte, mai exact juma de tura stanga si tot cam atat spre dreapta. Uleiul este la nivel, pe caseta nu se vad scurgeri. Totusi se simte destul de greu cand virez... E vreo defectiune sau trebuie ceva gresat? Cand se mai incalzeste motorul se mai lasa un pic(cel mai greu e cand plec cu ea rece dimineata) si pot sa o manevrez mai usor, altfel s-au dus zilele cu podul palmei pe viraj :) . Daca are cineva ceva sfaturi va rog sa le postati ca sa stiu la ce sa ma astept.

Share this post


Link to post

Arborele intermediar...? Incearca pentru inceput niste WD40 la articulatia lui...

Share this post


Link to post

Prin articulatie te referi la interior sau la motor? Ca am vazut ca e si la motor o articulatie sau deraiez eu? O sa ii pun si in interior, sa ii dau capacul de sub volan jos.

Share this post


Link to post

Are articulatie si in interior si in exterior... Dai dupa cu niste unguienturi, gen vaselina lichida sau ulei.

Share this post


Link to post

Vaselina siliconica merge?

 

 

Share this post


Link to post

Merge. Curata bine cu wd40 sau orice alt degripant, apoi aplica-i o vaselina, cel mai bine la spray, ca sa intre peste tot. Problema apare la articulatiile cardanice din compartimentul motor. Sa rotesti volanul astfel incat sa o cureti pe toate partile si sa o gresezi asemenea.

Share this post


Link to post

Mersi de sfaturi, sper sa fie de acolo dar acum e mai tragic de umblat cu zapada asta :)

Share this post


Link to post

De data asta iti foarte multumesc :) E exact cum se intampla la tine. Sa vad ca si eu am un carait ciudat la capat(pare ca se aude de la modulul abs numai ca ala e in stanga si la mine se aude in dreapta). Sa citesc tot pe acolo.

Share this post


Link to post

salutare ...

sunt nou ... nou pe acest forum ... si nou posesor de nubira I (o am de 1 sapt) .. si am intampinat prima problema .. azi dimineata cand sa plec pana in oras .. ghici ce .. am ramas pieton .. nu mai pot descuia usile ... mentionez ca am alarma pe ea .. am incercat sa descui din alarma vre-o jumatate de ora .. incui - descui .. se aude un click doar la usa sofer .. dar nu se misca gheremezul ala de la incuietoare din interior ... am incercat cu cheia in usa ... nimic am fortat destul .. aproape ca am strambat cheia .. si toate astea la -3 grade ...ma intreb cand o fi mai frig ce ma fac... cu spray de dezghetat degeaba am dat ... plus ca pot invarti cheia insa tot nu se descuie .. am incercat sa trag de toate usile ... nimic..ce solutie pe termen lung credeti ca as putea gasi?? sa schimb cumva inchiderea ??? daca aveti vre-o idee ... va rog nu va sfiiti ...

multumesc anticipat

Share this post


Link to post

Daca nu ai alte probleme cu alarma / inchiderea centralizata, trebuie sa desfaci fetele de usi si sa cureti (WD40) si sa ungi (vaselina la spray) toate mecanismele de inchidere de acolo... E destul de mult de munca, trebuie lucrat cu grija mai ales cand desfaci fetele de usi din fata (cu geamurile jos !!!), apoi folia anticondens trebuie dezlipita cu grija si lipita la loc... Ai grija sa nu dai cu vaselina pe geamuri sau chedere!!! :mrgreen:

Share this post


Link to post

Daca nu ai alte probleme cu alarma / inchiderea centralizata, trebuie sa desfaci fetele de usi si sa cureti (WD40) si sa ungi (vaselina la spray) toate mecanismele de inchidere de acolo... E destul de mult de munca, trebuie lucrat cu grija mai ales cand desfaci fetele de usi din fata (cu geamurile jos !!!), apoi folia anticondens trebuie dezlipita cu grija si lipita la loc... Ai grija sa nu dai cu vaselina pe geamuri sau chedere!!! greenguy.gif

 

 

multumesc... (daca dau cu vaselina .. se umfla chederele nu?! :) ) ) .. iar ca solutie de moment ? ..

Share this post


Link to post

Nu, nu se umfla, dar dupa aia o sa ai geamurile pline de vaselina pe care o sa o scoti foarte greu... Solutia de moment: apa calda (nu fierbinte) turnata usurel pe usi (nu la incuietoare).

Share this post


Link to post

Si la mine se tot intampla si nu stiu de ce ca am uns yalele si tot. De obicei cele de pe fata nu se deschid. Din alarma se actioneaza motorasul de la sofer. Daca la prima dezarmare nu s-a deschis usa sofer atunci la revedere ca nu se mai deschide nimic(asa face la mine). Din cheie am incercat si eu si nici nu pot sa o misc. O sa ma duc si eu sa vad daca pot sa intru. Eu zic sa desfaci usa de la sofer in prima instanta si acolo sa insisti pe toate chestiile de la yala. Cand desfaci ai sa vezi ca si tijele(de la siguranta si deschidere) vin pe o clema de plastic, sa o ungi si pe aia.

 

@nino: sau peepee daca nu ti-e rusine si scarba :)

Edited by sorin1983

Share this post


Link to post

ms mult .. asa voi face ... o sa incerc cu un bidon de 5 l de apa calda ... inca o data ms

 

sincer ... cred ca si inchiderea .. e cam de kko .. de exemplu mama are un passat din 2000 .. si nici la -15 gdare nu am avut niciodata nici o problema .. cu nici o usa ... deci se poate si ne unsa ...asta am cu asta defilez ... atatia bani atata peste ...

Share this post


Link to post

La Nubira (I, la II nu stiu) mai fac figuri si chederele de la usi, cand e frig si prind umezeala se lipesc.

 

Eu am luat din hypermarket spray pe care scria ca e bun si pt. chedere si pt. dezghetat incuietori, am dat bine pe chedere -- atat la usi cat si cele "fixe" (de pe stalp, etc...) si la geamuri (cu geamurile deschise, normal -- si alea se lipesc) -- iar restul in incuietoare, in fanta care se vede cu mecanismul, cand e usa deschisa.

 

Combinat si cu spray special pt. incuietori (ala cu varf subtire, care se baga in gaura cheii), n-am avut mari probleme in iarna asta, doar doua dimineti in care a trebuit sa deschid folosind cheia.

Edited by barboso

Share this post


Link to post

Pe chedere se da cu ulei de silicon o data la 6 luni (scrie si in cartea de service) sa nu imbatranesca & diverse.

Share this post


Link to post

Eu am dat cu silicon de bord pe chedere :) D-ala la spray. Nu ingheata(Rau). :)

Share this post


Link to post

Aseara, dupa cativa km. (~ 20) in care totul a functionat normal, am oprit motorul pt. cateva minute, asteptand pe cineva.

La pornire am sesizat ca nu mai functiona ABS-ul - s-a aprins si martorul din bord, se simtea si la franare; nu sunt sigur daca s-a stins in mod normal si s-a aprins ulterior sau nu s-a stins deloc, eu l-am observat destul de repede, dupa cateva sute de metri, inclin sa cred ca nu s-a stins deloc...

 

N-am mai oprit motorul deloc pana am ajuns acasa, tot cu becul aprins - am mai stat o vreme stationat undeva, dar cu motorul pornit (aveam un pasager inghetat) - cat timp am stationat am verificat ambele sigurante ABS, aratau OK.

 

Dimineata, in schimb, totul a functionat normal, becul se aprinde cand pun contactul si se stinge la cateva secunde dupa pornirea motorului, ABS-ul functioneaza - am pornit / oprit masina de trei ori, pe unde am avut treaba.

 

 

Se poate sa fi fost doar o eroare de initializare, de moment (m-am si bagat undeva, mai in zapada, cand asteptam, ca sa nu incurc circulatia), si sa nu mai faca figuri de acum, sau e cazul s-o duc la "doctor" ?

Edited by barboso

Share this post


Link to post

Gheata/apa la unul din senzori si/sau masa cablajului ABS oxidata (de langa tubul de umplere pentru spalarea parbrizului) (asta poate implica scaderea momentana a tensiunii la modulatorul ABS...)... Parerea mea...

Share this post


Link to post

Am rezolvat cu directia greoaie, am dat cu wd40 pe articulatia din compartimentul motor in timp ce altcineva lua viraje st-dr maxim. Si-a revenit si merge la fel de usor ca inainte.

 

Cu abs-ul am patit-o si eu o data. A ramas aprins dupa pornire, am oprit motorul si am repornit si s-a stins corect. Daca se stinge corect dupa pornire nu te duce in service deocamdata. Eventual poti sa faci o proba pe un teren mai alunecos.

Share this post


Link to post

barboso,nu cred ca ai motive sa te ingrijorezi serios,asa cum nino a zis e destul de simplu sa faci unele verificari,am patit-o si eu,vara,cei de la service ziceau ca e dus un senzor dar nu m-am luat dupa ei ca nu aveau ce le trebuia sa depisteze ca asae ci doar isi dadeau cu parerea,asa ca am luat-o la verificat personal si am gasit masa lipsa,am curatat, strans,si nu am mai avut emotii,merge de doi ani.

Acum ceva probleme de ale mele:aveti careva idee ce poate sa troncane la roata dreapta fata ca la o caruta?am fost la service,au tras baietii de toate cu leviere am zis ca o rup nu alta nu stie nimeni ce e dar spun ca masina e in regula .Ca e pe dreapta am dedus eu trecand peste diverse cocoase puse la treceri de pietoni cand cu dreapta cand cu stanga.

Telescopul a ramas ultimul lucru de verificat,oare el poate scoate asa sunete?am schimbat pe ambele parti palierele sau cum le zice plus rulmentii,nu se vedea sa fi curs vreun amortizor, arcurile erau intregi,dar desi baietii ziceau ca-s in regula toate,eu am remarcat ca la unul din telescoape s-au chinuit ca se ducea tija in interior singura si nu puteau sa puna piesele noi la loc,la celalalt amortizor au lucrat mai usor,in fine le-au pus toate la loc si tot asa suna.

Cand pornesc motorul,se scutura un pic si se aude o scurta lovitura,speram sa scap de sunetul ala schimband suportul motor de deasupra cutiei de viteze dar se vede treaba ca nu e asa.Ce o fi sunand asa?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...