Jump to content
Sign in to follow this  
ciprian

Reglare Carburator Tico

Recommended Posts

Vinkator,eu ieri am reusit sa-mi rezolv problema cu rotita aia alba,arculetul si clapeta .Am procedat in felul urmator:

Am scos capacul,filtrul si partea de jos ca sa ajung mai usor la locul vinovat.Obligatoriu masina/motorul sa fie complet rece,eu am lasat masina cam 5 ore pe loc.Am luat o surubelnita mai zdravana cu varf plat si am impins in jos de roata mare cu dinti,ca sa vad daca functioneaza rotita alba si ca toti dintii sunt ok.Daca rotita se invarte este ok.Am inchis clapeta manual iar arcul l-am asezat pe rotita ca si cum ar fi in pozitia fireasca.Am pus 2 picaturi de epoxi in zona unde se agata arcul de rotita si am urmarit sa prind totodata si 2 ..3 spire din arc pe rotita,deoarece banuiam ca oricum era slab arculetul.Am lasat cam o ora sa se intareasca umpic solutia(cam frig afara) si cam asta a fost :) >-.Functioneaza perfect.

Bine,chestia e sa functioneze si termoelementul din soc corect,sa primeasca caldura prin cele doua furtunase din stanga lui,ca altfel e degeaba..

Share this post


Link to post

cipu, lamureste-ne cine a umblat la carburatorul tau si ce a facut acolo. Cu numarul de telefon e mai greu...

vinkator, nu cred ca arculetul ala se poate decalibra asa usor daca nu trage cineva cu dintii de el. Apasarea initiala a clapetei de soc se poate regla.

Share this post


Link to post

Sal la toata lumea.mecanicul mia reglat carburatorul inainte de a veni frigul,schimbat bujiile ca erau varza cureaua de alternator supapa de pvc si furtunasul de la capac culbutori motorul mergea ok ledurile se aprindeu verde si rosu .cand mam dus a 2 oara la mecanic ca trebuia sa schimb garnitura capac culbutori ca scapa ulei venise frigu -3grade montat garnitura dupaia pornit masina facea figuri si se bloca iacul asa a zis mecanicul cand opresc motorul ar trebui sa se auda un zgomot de la iac la mine nu se aude tot timpul si cand e rece motorul se accelereaza singura cam la turatia de 1300 cred sta 5 secunde si dupaia moare si dupaia dau cheie o ia sta 30 secunde si dupaia se accelereaza singura si dupaia moare si tot asa pana se incalzeste .Kinetix lasami macar adresa ta de mes.Multumesc

Share this post


Link to post

cipu, lamureste-ne cine a umblat la carburatorul tau si ce a facut acolo. Cu numarul de telefon e mai greu...

vinkator, nu cred ca arculetul ala se poate decalibra asa usor daca nu trage cineva cu dintii de el. Apasarea initiala a clapetei de soc se poate regla.

 

Pai am reglat apsarea initiala la maxim si tot se opreste(doar o data, in loc de trei ori cum pateam inainte). Doar sa incerc sa mai sar un dinte la rotita pt ca mai mult de atat nu mai pot regla din pargia de metal.

@den ... e buna si solutia ta , daca nu reusesc sa reglez din rotita.

Share this post


Link to post

Am si eu o problema cu carburatorul. Cineva a infundat priza de aer de la IAC. Dupa ce am desfundat-o,turanta e mare spre foarte mare,surubul de relanti nici ni mai atinge,a trebuit sa scad turatia din amestec. Cu priza de aer infundata,puteam regla amestecul pana cand ledurile verde si portocaliu se aprindeau si ramaneau stabile. Dupa desfundare,clipesc cel verde si cel rosu pe rand. Asta cu motorul cald (dupa pornirea ventilatorului). Problema cea mare e ca imi consuma mult (de cand era infundat) si ca ezita la accelerare (atat inainte cat si dupa dessfundare). Cand accelerez scade turatia (da in nas,in sarcina pot si opri motorul) si se aprinde doar ledul verde pe unitatea lovato (amestec prea slab).

Indiferent de cum as regla avansul,nu scap de problema cu datul in nas. Doar turatia se modifica.

Si porneste greu la rece,trebuie sa tin acceleratia apasata,sa dau destul de mult la demaror si moare de 1-3 ori pana ramane pornit (la fel facea si inainte de desfundare). Motorul e segmentat si are compresie buna.

Dupa pornire sta la o turatie decenta (800-1000rpm) iar dupa ~1 min ajunge la o turatie mare (~1500-2000rpm). Inainte de desfundare cresterea era de ~100rpm.

 

In afara de problema cu socul prea turat ce ar putea sa mai aiba (de da in nas)? Mai exact ce as mai putea verifica?

ms!

Share this post


Link to post

cipu, I.A.C-ul nu se aude cand e frig afara. De ce? Pentru ca axul lui se invarte intr-o vaselina care e mai vascoasa la temperaturi scazute. Insa dupa o cursa mai lunga cu masina, cand totul e cald sub capota, ar trebui sa-l auzi dupa ce iei contactul.

Pornirea aia greoaie e posibil sa fie legata de o turatie de ralanti accelerat prea scazuta si/sau amestec prea sarac.

Daca ai rabdare si mai scap si eu cu serviciul, poate ne intalnim sa vedem ce e cu masina.

 

vinkator, posibil ca rotita nu mai sta in pozitia corecta pe sectorul dintat. Cu ceva vreme in urma a pus cineva o poza in care arata ca trebuie aliniate doua repere: un punct de pe rotita si o liniuta de pe sector. Daca le pui asa la rece (desigur, trebuie sa demontezi de tot tablita-suport a rotitei), ar trebui sa apesi cu degetul pe marginea dinspre parbriz a clapetei de soc si sa simti o rezistenta elastica notabila. Nu stiu sa iti dau o valoare, dar e asemanatoare cu rezistenta butonului unui pix "Atlas" (acelea transparente, capat albastru si buton transparent).

 

DrL, foarte probabil ca ai probleme cu aprinderea. Verifica sistematic fiecare componenta daca functioneaza corect. Nu conteaza daca "sunt noi" sau "sunt de firma". Conteaza doar daca functioneaza. Eu am un set de fise facute artizanal si merg brici de 3 ani. Analizeaza calitatea scanteii (lungime minim 15mm, culoare alb-albastra), eventuale scapari (la intuneric). Tare ma tem ca iti trebuie o alta bobina sau modul de aprindere. Sper sa ma insel.

Dupa ce faci asta mai reglezi carburatorul.

 

Toate cele bune.

Share this post


Link to post

ok numarul meu este 0752646399.mersi

Share this post


Link to post

@Kinetix : Rezistenta pe care o simt acum e mult mai slaba (sub jumatate din rezistenta) ca cea a unui pix "Atlas" , deci trebuie sa reglez corect rotita . Merci , revin cu rezultatele .

Share this post


Link to post

Sal mi sa stricat catalizatorul stie cineva ceva se mai poate repara

Edited by cipu

Share this post


Link to post

Fii te rog mai explicit, in ce sens s a stricat?

Share this post


Link to post

motorul merge nasol trepideaza nu trage cand ma uit sub masina catalizatorul se inrosise si motorul il aveam pornit de 5 minute

 

motorul merge nasol trepideaza nu trage cand ma uit sub masina catalizatorul se inrosise si motorul il aveam pornit de 5 minute

Share this post


Link to post

Sal la toti am facut masina a venit mescanicul dupa 30 minute de cautari erau bujiile defecte si erau noi facusem 200 kilometri cu ele multumesc la toti

Share this post


Link to post

Sal nu dadeau scanteie scoteau doar fum

Share this post


Link to post

Toate 3 erau afumate ? Te intreb pt ca e putin probabil sa fi nimerit 3 bujii noi stricate , sa nu patesti la fel peste alti 200 km . S-ar putea sa fie alt defect care iti afuma bujiile , amestec ,segmenti, supape ... :wallbanger: . Sper sa nu fie asa.

Share this post


Link to post

doar 2 mecanicul a zic cai ok motorul inainte de a schimba bujiile aveam bosh si facusem cam 4oo kilometri eu cand cumparasem masina si erau cam vechi de un an .sper sa fie ok

Share this post


Link to post

Salut.

Nu-mi mai spune "mestere". Cineva ar putea crede ca sunt mecanic auto, ceea ce nu e adevarat.

Incearca asa:

1) verifici daca clapeta de soc inchide bine la rece. Daca nu, o reglezi. Daca da, atunci

2) scoti mufa electrica de la electrovalva de ralanti accelerat (vezi poza), dai doua "sprituri" si pornesti motorul (nu mai apesi acum acceleratia). Daca se tureaza bine, ok. Daca nu, atunci

3) ridici turatia de ralanti la rece din "surubul lui Pepino". Daca se tureaza bine, dar tot se opreste la scurt timp dupa pornire, atunci

4) imbogatesti un pic amestecul la ralanti din surubul corespunzator (cel cu tija flexibila), pe care il rotesti in sens antiorar o jumatate de tura. Daca problema persista, mai desurubezi inca un sfert de tura si verifici din nou.

Asigura-te ca ai pus clapeta selectoare pe pozitia "winter"

Dupa ce termini reglajul si iti merge bine, montezi la loc mufa de la electrovalva de ralanti accelerat.

Asteptam rezultatele.

Succes.

Salut, am urmat sfatul tau, am gasit arcul de la clapeta sarit si rotita dintzata nu cade pe semn, asa cum e in poza! am reusit sa agatz arcul cumva, pentru ca surubul de sus, ca sa o reglez, NU SE DESFACE.

Dimineatza surpriza, ca si ieri dupamiaza defapt, pt ca am citit la birou forumul si m-am dus acasa si am studiat Ticalosul, a pornit la sfert. sta turata, trage imediat cum ai pornito, nu da in nas.

La cald in schimb, porneste un pic mai greu, adica invarte mai mult, dar nu e o problema, am baterie de 64A, si am cu ce...

Azi am sa incerc sa desfac cum,va surubul de sus sa reglez clapeta, pentru ca nu se deschide la maxim cand se incalzeste, ii administrez niste degripant acum, si pana la 3 trebuie sa se desfaca.

Itzi multumesc mult de tot si voi apela la tine daca mai am probleme. :lavolan:

Share this post


Link to post

Salutare.

Ne bucuram ca ai rezolvat.

Surubul ala intepenit se desface daca bati in el cu un bit de surubelnita in cruce (de marime corespunzatoare) si cu un ciocan. Valabil si pentru alte surubele de pe la carburator.

Daca acum porneste greu la cald, e posibil sa ai amestecul la ralanti prea bogat. Mai strange surubul de amestec vreun sfert sau o jumatate de tura. Testeaza.

 

Toate cele bune.

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

Am montat carburatorul curatat pe masina. A trebuit sa inlocuiesc surubul+cablul pentru reglarea amestecului, pt ca se rupsese (40ron). Am mai inlocuit supapa (albastra sau portocalie...parca?). Supapa veche era blocata din ambele sensuri. Am reglat cu ajutorul unui prieten socul automat si clapeta de soc. Problema e ca termoelementul da semne de uzura pt ca nu mai impinge cat ar trebui, fapt pt care am insurubat la maxim surubul din capul lui. O sa o pornesc maine de dimineata si va spun impresiile

Share this post


Link to post

Probleme cu suruburile alea am avut-o si eu - si cu degruipant si cu batut nu au vrut sa se desfaca asa incat am apelat la o metoda mai neortodoxa - am facut o parghie cu surubelnita asa incat sa imping de pe rotita de plastic pargia - am invartit rotita dintata pana a ajuns in pozitia corecta apoi am dat drumul parghiei si gata...

Share this post


Link to post

@Uncle-Sam - unde ai gasit supapa alb cu albastru? Ca si la mine e deschisa si trebuie inlocuita,dar n-am prea gasit-o :osanale:

Share this post


Link to post

Salutare.

Ne bucuram ca ai rezolvat.

Surubul ala intepenit se desface daca bati in el cu un bit de surubelnita in cruce (de marime corespunzatoare) si cu un ciocan. Valabil si pentru alte surubele de pe la carburator.

Daca acum porneste greu la cald, e posibil sa ai amestecul la ralanti prea bogat. Mai strange surubul de amestec vreun sfert sau o jumatate de tura. Testeaza.

 

Toate cele bune.

Nu prea am rezolvat, tot n u vrea sa porneasca dimineatza si sa isi tzina ralantiul. Am niste nervi pe ea de nu stiu ce sa ii mai fac! Ieri dim am ascutzit o surubelnitza si am desfacut ambele suruburi cu ajutorul unui ciocan. Am pozitionat semnul pe punct, am chemat un prieten cu alt ticalos si am vazut pozitia clapetei si a arcului. A pornit perfect, a stat in soc cam 8-9 min apoi sa linistit. Am plecat cu ea, merge perfect, trage si bine, porneste la cald o minune! Peste vreo 7 ore am pornito iar, la fel, sfert de cheie nu s-a mai oprit merge ceas. Azi dim, la a 3 cheie deabia am reusit sa o pot accelera usor pana a intrat socul. Nu am putut verifica sa vad daca clapeta era deschisa sau daca sa intamplat vreo tziganie pe acolo. Acum porneste ceas, nu are nicio greatza, merge impecabil, dim chiar am venit pe centura cu 120, nici nu se aude motorul. Acum am coborat pana la ea, la fel, porneste sfert. Daca mai vreo idee...eu nu stiu ce s-ai mai fac.

Share this post


Link to post

Am rezolvat si eu problema cu pornitul-opritul cand e rece afara . Initial cand am vrut sa desfac surubulelul "cel intepenit " cu o daltita mi s-a rupt cu totul tija pe care sta arcul acela mare care impinge levierul de acceleratie . Asa ca am cumparat un carb sh (100 ron :wallbanger: ) si am inlocuit-o , am repozitionat rotita cum trebuie si merge ceas . Pleaca la sfert si nu se mai opreste . Asa ca mare grija cum dati cu ciocanu =)) .

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...