Jump to content
Sign in to follow this  
Akon

Chevrolet Lacetti Platinum 2007 1.6i

Recommended Posts

Posted (edited)

Salutare, m-am gandit sa-i fac un topic de prezentare, ca un premiu dupa ce a scapat ca prin urechile acului de REMAT. Se afla in posesie de 17 ani si m-am gandit ca atat timp cat nu arde buzunarul sa o tin, va mai sta in familie pe post de pensionar.

Probleme majore nu a pus niciodata iar ca mentenanta a avut parte anual de revizie ulei si filtre iar distributia am schimbat-o ultima data in 07.2022, kit Gates + Pompa SKF iar foarte recent i-am facut revizie clasica + bujii.

Poate interesant pentru unii, vopseau este integral originala.

Planuri de viitor :

Interior

- inlocuit folie luneta care a facut bule

- vopsit trimuri usi ca s-au cam decolorat

-curatare in detaliu interior

-poate o insonorizare partiala, macar fete de usi.

Exterior:

-a inceput sa-si faca aparitia rugina pe la praguri, deci o remediere ar fi de bun augur

-polish faruri si remediere mici defecte de vopsea + indoitura aripa fata dreapta prin PDR

-inlocuire emblema grila fata

-manere usi cojite. Aici sunt in dubiu daca vopsire sau varianta ieftina, chinezisme.

Mecanic:

-am Check aprins si nu se mai stinge, nu se simte nimic in functionare dar trebuie investigat.

- ceva pe la frane, se aprinde uneori martor ABS, suspectez ceva pe la roata dintata ce este citita de senzor.

- inchiderea centralizata are toane, uneori armeaza-dezarmeaza continuu. Uneori e liniste 1 saptamana, alteriori o ia razna. Suspectez manunchiul de fire ce trec dinspre bord spre usa soferului.

Alte probleme nu am identificat pana acum, totul functioneaza optim. Interesant ca pe parte de clima nu s-a facut nici o mentenanta pana acum iar AC-ul functioneaza ca in prima zi.

Sunt deschis la recomandari referitoare la mentenanta preventiva ce ar putea asigura o mai buna conservare a masinii.

Lacetti_Bord1.jpg

Lacetti1.jpg

Lacetti2.jpg

Lacetti4.jpg

Lacetti5.jpg

Lacetti6.jpg

Lacetti7.jpg

Lacetti8.jpg

Lacetti9.jpg

Edited by Akon
  • Like 2

Share this post


Link to post

O prima conservare benefica ii garajul, ferita de umiditate. Altfel, in stationare se duce pe copca inainte de vreme.

Share this post


Link to post

Ma refeream la mentenanta preventiva, garajul pentru o masina care nu este colectionabila si a carei vreme a trecut demult nu este o optiune.

Share this post


Link to post

Arata foarte bine pentru varsta ei, felicitari!

Pe partea de mentenanta daca zici ca a inceput rugina la praguri, atunci e cazul sa intervii.

- Aici as da jos carenajele de la roti (fata-spate daca are si in spate), as curata bine noroiul pe care sigur l-a strans in cei 17 ani. 

- Apoi in functie de starea vopselei de acolo, merita curatata rugina, apoi vopsit la pensula cu vopsea antirugina (Hammerite mi se pare cea mai buna). 

- Daca ai o camera endoscopica poti sa verifici pragurile in interior ca sa stii cat de grava e situatia. Indiferent de gravitate te sfatuiesc sa aplici ceara, rau nu are cum sa faca, le mai prelungeste viata. Access catre praguri poti sa gasesti si prin gaurile de scurgere si prin interior daca dai jos ornamentele de plastic si ridici un pic mocheta.

- Tot la capitolul ceara poti sa pui ceara de cavitati in usi, introducand putin furtunul (2-3cm) prin gaurile de scurgere sau desfacand fetele de usi.

 

Eu am facut tratamentul asta la Spark in urma cu vreo 5 ani si ar trebui sa il repet anul asta sau la anul, sa vad cum am timp.

Daca ai timp si chef poti pune ceara si in contra-aripile spate, si acolo se mai scurge condens. Ar fi bine sa ii faci si o evaluare pe dedesubt dpdv al ruginei si sa invervii daca este necesar.

In rest ca sfat de mentenanta este sa umbli cu ea, sa nu o lasi sa zaca pentru ca atunci rugina isi face de cap. 🙂

La cat mai multi km fara probleme!

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Merci @ches pentru sfaturi! Cu siguranta o sa ma ocup si de partea cu, macar, ''intarzierea'' ruginii vara aceasta.

Ca un update, am rezolvat partea de manere, pana la urma am ales chinezariile, imi era frica ca o sa arate mega kitch dar in realitate nu mi se pare chiar asa, mai ales ca in anii in care a fost produsa masina era la mare moda cromul. 90 lei de care sunt multumit cum au fost cheltuiti.

Am comandat si modul de inchidere centralizata, banui ca el e buba pt armare/dezarmare haotica a usilor. Pret china 56 lei, la piese auto am primit oferta de 370lei. Ramane de vazut cand vine.

Am rezolvat si cu becul check engine, s-a stins din senin si asa a ramas. Deci ori schimbul de bujii ori curatarea sondei de oxigen, nu pot ghici ce l-a stins 🙂

Am indentificat o problema, racordul flexibil. Banui ca de la el am un rampanit la relanti ce se aude din exterior. N-am schimbat niciodata, trebuie taiat si sudat ? Vreo recomandare ca brand ?

Manere_Redim.jpg

Mnaere_Cojite.jpg

Racord.jpg

Releu1.jpg

Releu2.jpg

Edited by Akon
  • Like 2

Share this post


Link to post

Personal as recomanda sa schimbi racordul cu toata conducta aferenta.

Ce monteaza service-urile, acele racorduri universale, sunt de cele mai multe ori niste stifturi care dupa un an de zile rasufla din nou, si iti mai cer si o galagie de bani pentru inlocuire.

Eu sunt patit cu asa ceva,  pana la urma tot cu reperul original am inlocuit, si m-am incadrat in mai putini bani decat estimatul pentru sudat doar racordul (cu dat jos partea aceea de evacuare deoarece sudura pe pozitie poate sa fie incompleta din cauza spatiului dintre podeaua masinii si evacuare).

Pare ca ar merge aceasta, 96490132, sunt cateva variante pe la magazinele de piese.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Depinde de service, eu am schimbat racordul de 2 ori, odata la Matiz si odata la Epica si nu am mai avut probleme cativa ani cat am tinut masinile, dupa aia le-am vandut. La Epica cred ca tine si acum, altfel m-ar fi anuntat cel catre care l-am vandut, ma intalnesc des cu el.

Totusi din ce vad pe codul de la Corneda pretul este de aprox 550 lei pe aftermarket la autoeco, deci merita sa schimbi tot.

Daca totusi vrei sa schimbi doar racordul pot sa iti spun la ce service-uri am mers eu, sunt in zona Cora Pantelimon.

 

Share this post


Link to post

@CornedaPare clar de schimbat tot ansamblul, compenseaza prin manopera,exact cum zici. M-am uitat pe targuldepiese si intradevar , apare 96490132 dar si altele, probabil se identifica exact in baza VIN.

Ca variante ar fi MTS si Walker, care ar fi de luat ?

@chessunt din Tm 🙂

  • Like 1

Share this post


Link to post

Sincer sa iti zic nu stiu care ar fi mai bun, nu cunosc nici una din firme, dar pare ca Walker au mai multe produse pe partea de evacuare.

De tinut cont ca ar trebui sa cauti si piulite noi (pare ca sunt 94515068, pe e-piesa sunt cele de la Bosal 258-047 la 1 leu, am luat si eu si au fost bune la Captiva)  + garnituri + ceva pasta de montare evacuare, ca sa fie treaba definitiva.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Mi-s de aceiasi parere in ce priveste racordul flexibil, a se schimba in intregime cu tevi cu tot si asta datorita faptului ca teava in cauza (din ce vede ochiul meu in poza) ii usor obosita. Is 3 tipuri de racorduri ce se gasesc pe piata :

- cele cu coliare la ambele capete extrem de usor montat insa trebuie luat in calcul starea tevilor in plus atentie sporita la cea din amonte in ce priveste curbura tevii, ca de e prea in scurt inaintea racordului flexibil si mai e si arsa la capat s-ar purea sa nu-i priasca un flexibil cu coliere unde se obtine o etansare OK da' nu foarte buna ! In cazul astora, eu unu recomand a se pregati terenul ce include indepartarea racordului existent, examinarea capetelor tevilor si indepartarea portiunilor deteriorate daca ele exista ... astea toate inainte de a se face comanda unui racord nou ca nu cade din ecuatie posibilitatea sa fie de un racord mai lung decit cel existent. In cazul de fata din ce vad in poza NU ar merge un racord flexibil cu coliere.

- racorduri flexibile cu sudura unde la fel se ia in calcul starea tevilor. Aici e cumva la ghici cum suporta sudura teava in cauza slabita fiind, sudura in sine in veci nu se rupe insa fix linga sudura unde materialul se decaleste probabil sa cedeze inainte de vreme. In cazul astora eu unu inteleg costul, pentru ca avem in fata in intreg proces de lucru, taiere, slefuire, sudura, pozitie de lucru dificila, timp, consumabile si nu in ultimul rind profitul. De se executa in regie proprie (ori un bun prieten cu mina de meserias) se merita din plin, altfel NU !

- cea de-a 3-a varianta ii cea completa cu plug and play, doua coliere sanatoase, o pasta pentru etansare si la revedere, executata in regie proprie chiar.

In primele doua variante teava de esapament in sine da directia, se merge pe ce se cere si nu pe ce vrem, asta daca inclinam pentru o remediere sanatoasa pe termen lung.

LE. Apropo de producatori. Pe linga lungimea totala si diametrul corespunzator a piesei in cauza, trebuie avut in vedere diametrele capetelor baba - mosneag (mama -tata) ca de nu se pupa patent ... o sa dea de furca rau de tot. Buna si pasta benefica chiar, dar nu poate suplini diferente uriase de imbinare ale celor doua piese. Fac unii niste imbinari ... de balangane una in alta de zici ca-i limba de clopot danga - langa, ei asta da provocare pentru o etansare eficienta!

Edited by Viktor
  • Like 1

Share this post


Link to post

A venit modulul de inchidere centralizata din China, il asteptam cu mare interes insa dupa ce l-am montat parca mai tare facea so...nu era ala neaparat problema. Un lucru bun este ca acum inchiderea din cheie functioneaza de la o distanta mult mai mare. 

Dar am rezolvat pana la urma problema, este o mufa cu 8 pini care intra in releu si m-am apucat sa-i scot pe rand, neavand o schema electrica, dupa ce am scos al2-lea, am testat, se inchid/deschid toate usile, nu mai armeaza aleator deci pentru mine e problema rezolvata. Ce rol avea cablul, habar n -am😁 Cred ca pana la urma problema porneste de la manunchiul de cabluri dintre usa soferului si caroserie, pe acolo am vazut la altii ca se toaca cablurile insa e ceva prea migalos pt mine.

Am schimbat intre timp si ulei pompa servo , am folosit Mannol cu norma Dexron II-D exact cum este specificat in manual. Parca sa zic ca acum merge putin mai usor servo in rest nimic schimbat intrucat nu aveam zgomote sau alte probleme nici inainte.

Schimbat si lichid frana Ate Dot4, acesta era efectiv namol! O singura data in viata masini s-a umblat la el atunci cand am avut problema cu un etrier spate. Pedala de frana este mult mai teapana dupa interventie.

Cam atat pentru moment.

 

  • Like 3

Share this post


Link to post

Dupa atita amar de vreme a unui lichid de frina in sistem nici n-avea cum a arata altfel. Ma intreb totusi de ce pastrat asa de mult cind se recomanda schimbul la 2 ani ? Fie 3, fie 5 da' ... ce-i mult e mult !

Share this post


Link to post
On 5/29/2024 at 8:31 AM, Viktor said:

Dupa atita amar de vreme a unui lichid de frina in sistem nici n-avea cum a arata altfel. Ma intreb totusi de ce pastrat asa de mult cind se recomanda schimbul la 2 ani ? Fie 3, fie 5 da' ... ce-i mult e mult !

Fiind higroscopic, toata umezeala aia va sta in conductele de frana si pompa de ABS.

Share this post


Link to post

Lichidul de frana chiar e o mentenanta pe care n-am prea facut-o la masini dar nici n-am avut probleme la sistemul de franare asa ca nu prea stiu sa zic care'i adevarul. 

Am ''schimbat'' pe la anumite masini doar din motive de garantie dar nu prea sunt sigur ca real a atins cineva lichidul😃

Share this post


Link to post

Se simte fix cand ai nevoie cel mai mult de frane... bine ca nu ai avut nevoie. Depinde si de stilul de condus, majoritatea nu isi dau seama pt ca nu forteaza franele in mod agresiv.

Pe scurt, in timp, se "aduna apa" in lichid si vei calca pedala degeaba. Plus mizeria care se aduna de la garnituri. Nici eu nu il schimb la 2 ani, dar la 3-4 ani incerc sa ma tin de el.

Share this post


Link to post

Eu unu adineaori n-am spus-o din fotoliu de circotas ci caut lumina poate nu pricep eu de cum stau lucrurile cu adevarat, de ce e neglijat acest aspect, inlocuirea periodica a unui lichid cu proprietati gingase. Lichidul de frina nu intimplator ii lasat la bani marunti, ieftin, foarte ieftin, pina si ultimul amarit cu caleasca sa aibe acces la el unde mai punem ca incoluirea acestuia ii floare la ureche, nu se cere nici macar ucenicia d'apoi studii la ce stiu eu ce universitate de renume. Acuma, ca pe unii ne guverneaza moftul si apelam la pompoase gen SL Nus-cite-stele sau mai stiu eu ce alte bazagonii ... ii alta mestereala da' altfel, lichid de frina ii la tot coltul si poate fi schimbat anual chiar la costul produsului.

  • Like 1

Share this post


Link to post

@Viktor nu e chiar asa simplu... e simplu pt cine e mai mecanicos putin, dar pt un simplu utilizator e ceva sf. Cu atat mai mult cu cat unele masini sunt vechi, risti sa mai rupi cate un aerisitor, caz in care deja se complica situatia.

Iar service-urile nu prea fac, castiga putini bani si prefera sa bage 5 schimburi de ulei in loc de 1 lichid de frana... acum majoritatea sunt schimbatori de piese, nimeni nu mai reface un etrier, toti iti dau la inlocuit cu totul. Probabil se poate gasi cate un service/mecanic mai serios, care sa o faca.

Share this post


Link to post

Da, ce-i drept asa este, unura li se pare o nimica toata altora sf'u schimbul lichidului de frina. Ii cit se poate de firesc si de inteles fenomenul, nu putem fi toti mecanicosi. Acuma, intrebarea e de nu stii sau nu vrei, cind nu stii, nu conosti procedura insa ai vointa, ai la indemina posibilitatea de a te adresa celor in cunostinta de cauza. Cind nu vrei ... se complica treaba. Din punctul meu de vedere treaba e in felul urmator si asta la modul general : faptul ca "tu" neglijezi schimbul uleiului de motor ii fix problema ta, iar de neglijezi schimbul lichidului de frina asta devine problema noastra a tuturor !

Un service ce refuza un schimb de lichid de frina, nu-i trebuie calcat pragul nici cu alte reparatii, lasat sa-si traga spinul in poarta de e tont (!) si aici ma refer la proprietarul service-ului, adica ... pestele mic nu tot peste e sau cum ? Ori te da afara stiinta din atelier si nu-ti murdaresti tu grisinele cu maruntisuri d'astea ... Mai al dreq ... Clarifica-ti nene statutul, esti mecanic, schimbator de piese ori un incurca lume doar.
 

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...