Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza

Recommended Posts

Da la acela ma refer.Instalatia ta este turceasca si de cea mai proasta calitate.Nu o sa ai de la ea niciodata ce iti doresti.

Share this post


Link to post

@Scatiu, poti incerca sa schimbi vaporizatorul cu unul recomandat de ovi_jer - am inteles ca la agrom este 300 ron cu garantie

Share this post


Link to post

poate ca cel mai bine ar fi sa fac niste poze la vaporizator si la tot ce mai e pe acolo sa ma lamuresc si eu ce am pe masina...poate ii dau de cap la reglaj singur daca aflu si cum si de unde

Share this post


Link to post

Acum o saptamana ma plangeam de o instalatie brc stag 100, careia i se montase un motoras de Stag 2L . Am fost azi la instalatori si l-au inlocuit cu unul pt stag 100, au reglat masina de pe calculator , conectata si la analizorul de gaze.Dupa ce au refacut amestecul de gaz/aer parca nici nu mai miroase asa de tare in masina, oricum ramane de ..."adulmecat". In concluzie se poate...doar ca din mai multe incercari.

In poza este noul motoras.

post-4873-1210762815_thumb.jpg

Edited by mkt

Share this post


Link to post

@uskt2005, incearca un gap la bujii de 1,1 si vezi daca dupa aceea mai fluctueaza relantiul. :P

Share this post


Link to post
@uskt2005, incearca un gap la bujii de 1,1 si vezi daca dupa aceea mai fluctueaza relantiul. :P

 

Asta este din ciclul hai sa ne jucam?

Share this post


Link to post

Consum nou urban: 15.7% :(

 

Astazi ies din oras, am strans 1/2 tura din robinet dupa metoda descrisa de ovi_jer, am pus 12 litri de GPL, o sa refac consumul de data asta 20% urban, restul extraurban

 

Intrebare: care este sensul in care se micsoreaza debitul de gaz de la robinet?

In sensul mersului acelor de ceasornic se inchide? Adica de la stanga la dreapta sa inchide? Pozitia este cea de stat exact in fata mororului

 

P.S. deja m-am plictisit de reglajele acestea :(

Edited by etsi_gsm

Share this post


Link to post

Nu chiar, am bujii NGK recomandate si pana nu le-am marit gap-ul la 1,1 nu-mi tinea relantiul stabil.

Daca-mi amintesc bine si Mircea a marit gap-ul la un set de bujii, cand recomandarea era 0,8.

Oricum este o recomandare care nu costa nimic.

Share this post


Link to post

Da, aveam bujii Brisk Ag pentru GPL cu gap la 0,8, si masina nu mergea bine pe benzina (unde gapul trebuia sa fie de 1.0) si le-am adus la 1.0. Oricum, intre motoarele de 1.5 si cele de 1.6 sau 2.0 sunt diferente, nu se poate pune egal

Share this post


Link to post

Am refacut reglajul dupa metoda descrisa pe forum:

 

Consum mixt - 30 km urban + 80 km extraurban dar pe DN1 unde se lucreaza la carosabil, oprit foarte des pe sosea - 10.5 % consum GPL AGIP.

Dupa ce am facut reglajul dupa metoda indicata aici relantiul "balbaia", masina nu mergea rotund pe GPL, pe benzina mergea impecabil.

 

Am revenit la filtrul de aer vechi de 22k km si masina merge pe GPL de nu se aude motorul :) Care sa fie explicatia? Cu noul filtru de aer sa aiba prea mult aer si de accea sa se "balbaie" ? Sa fie defect cumva acest filtru de aer nou (marca AUTOX)?

Share this post


Link to post

Da si filtrul de aer poate fi o cauza.

Share this post


Link to post

Cu AUTOX n-am avut nici o problema. Nici la filtre de aer, nici la placute. E prima oara cand aud de filtru de aer "defect" ...

Share this post


Link to post

E clar ca-i prea mult aer acolo...

Share this post


Link to post

am descoperit ceva la masina mea...am sonda lambda si instalatia mea a fost pt motoare fara sonda lambda...ce credeti ca ar trebui sa fac????

 

si am uitat sa va spun ca masina merge foarte prost pe benzina si sta becul check engine aprins si pe benzina si pe gaz...inainte se aprindea doar pe gaz, acum se aprinde si pe benzina...si in acelasi timp cu el variaza si turatia motorului cu cateva sute de rpm...ce sa fie oare???

Share this post


Link to post

Pe gaz iti sta aprins din cauza sondei lambda. Pentru problemele pe benzina, incearca un idle learn in prima faza si eventual pune-o pe scaner pentru a citi codul de eroare.

Share this post


Link to post

citesc pe forum de 4 ore si tot nu am inteles ce inseamna de fapt acest idle learn si cum se face el...imi mai poti explica inca o data ce trebuie facut te rog...

Share this post


Link to post

S-a discutat aici : http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=4419

Daca se aprinde si pe benzina atunci ai o problema si trebuie sa mergi la tester dupa cum ti-a si spus mircea.

Dupa sute de posturi si sute de recomandari majoritatea aleg o instalatie necompatibila adica una de carburatie non-euro pusa pe injectie cu sonda lambda iar restul una turceasca de cea mai proasta calitate.

Concluzia este una singura :degeaba unii s-au zbatut sau se zbat pentru a informa lumea pentru ca majoritatea nu citesc iar cei care citesc fac alegerea dupa un singur criteriu (pretul mic).DIn pacate diferenta de bani economisita la alegerea instalatiei va fi platita inzecit prin consum mare si probleme ulterioare la motor.

Share this post


Link to post

@ ovi_jer - eu am cumparat masina vineri si sambata a doua zi am fost la montaj de instalatie gpl...habar nu aveam despre acest forum sau despre ce s-a discutat despre instalatii...

si te mai intreb ceva...oare e vina mea ca nu am o instalatie compatibila sau a celor care au montat-o??? eu zic ca nu am nici o vina pentru ca nu stiam ce tip de instalatie imi trebuie la masina...

acum problema este alta...cum pot transforma aceasta instalatie in una compatibila??? ce trebuie sa schimb? imi poti spune, te rog ?

Share this post


Link to post

Comutator, cablaje electrice, electronica etc. Raman doar vaporizatorul si electrovalvele din ce ai acum.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Scatiu are instalatie Milano,asa ca tind sa cred ca va trebui sa scape si de vaporizator! Eu i-as recomanda un Landi Renzo.

Share this post


Link to post

deci...la mine pe vaporizator scrie exact asa LANDIRENZO...dar de ce trebuie schimbat si comutatorul??? eu am un comutator milano scrie pe el si are 3 trepte: 1 doar benzina; 2 doar gaz; 3 porneste pe benzina si cand depaseste turatia motorului 2000rpm trece pe gaz...mai am acolo din ce am vazut eu un emulator scrie pe el...presupun ca la ala va referiti cand spuneti electronica???

 

si totusi ramane o singura intrebare...de ce am eu sonda lambda ca eu nu am catalizator??? masina mea e trecuta ca fiind non-euro si in cartea de identitate si in talon...de ce am sonda lambda si ce face ea???

m-am uitat pe site-uri la serviceuri instalatii gpl si nici macar nu au instalatie gpl pentru masina non euro cu injectie multipunct si cu sonda lambda ... ce sa fac???

Share this post


Link to post

Daca instalatia este comercializata-montata de o firma care colaboreaza cu Rogroup atunci vaporizatorul este italian dar daca este montata de o firma colaboreaza cu Majore atunci este turcesc.Modelele Espero aduse in 1995 din korea toate au avut sonda lambda.Sonda lambda se ocupa de citirea cantitatii de oxigen rezultata dupa ardere, informatie dupa care ecm-ul stabileste amestecul carburant.O instalatie pentru motoare cu sonda lambda aduce economie si performanta pe linga una cu reglaj static.Din punct de vedere al poluarii este ok instalatia pe care o ai insa nu poti cere de la ea ce face una pentru motoare cu sonda lambda.

Share this post


Link to post

ok...acum am inteles si tot ramane intrebarea .. cum pot face modificarea instalatiei? ce trebuie schimbat mai exact?

Share this post


Link to post

In prima faza ce a spus mircea.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...