Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza

Recommended Posts

Ce legatura avea intrebarea asta cu subiectul unde se discuta despre clemele de la filtrul de aer? :)

In mod normal nu este nevoie de niciun reglaj la o instalatie cu control electronic.

Share this post


Link to post

Am fost la agrom azi si m-au redirectionat catre montatorii instalatiei pt schimbarea motorasului cu unul de stag 100, urmand sa face reglajul la ei dupa aceea. A doua escala a "plimbarii" a fost la service ul unde am facut montajul, au spus ca imi comanda un motoras de stag 100 si ma contacteaza cand il au, ptrecum si ca daca nu se rezolva problema mirosului imi repozitioneaza vaporizatorul. Au fost chiar cooperanti...astept sa vad si rezultatele...

Edited by mkt

Share this post


Link to post

Reglarea vaporizatorului BRC AT90E, conform informatiilor primte de la BRC Italia, se face astfel:

 

"HOW TO ADJUST THE AT90 ECO REDUCER

 

The reducer has already been adjusted electronically and it doesn't

 

need any intervention. If the reducer needs to be adjusted, you must

 

follow these rules:

 

1) Close completely the screw of the idling speed adjuster.

 

2) Stop the engine and remove the gas pipe. Then excite the coil of

 

the reducer and of the LPG solenoid valve by a temporary connection

 

which is directed to the battery.

 

3) Act on the screw of the sensitivity adjuster till the LPG flux stops.

 

4) Adjust it for a second time and do not close this screw too much.

 

It's better to have a slight leak than to close the screw excessively.

 

5) Disexcite the coils by removing the temporary connection.

 

6) Loosen the screw of the idling speed adjuster (a revolution and a

 

half).

 

7) Restore the electrical and mechanical connections.

 

8) Start the engine and adjust the idling speed only by means of that

 

screw."

 

Deci idling speed screw (surub reglare relanti) nu ar trebui sa ajunga strans de tot. Din ce spune Ovi acest reglaj este pentru debit suplimentar la motoare mari sau motoare cu probleme de compresie. Ar fi bine sa lamurim aceasta dilema: trebuie strans sau nu?

Share this post


Link to post

Astazi am fost la firma care mi-a instalat BRC Acu AT90, TUROMGAZ.

 

Mi-au verificat scurgerile de gaz cu un aparat electronic, nu exista scurgeri, aparatul l-am probat eu cu gazul unei brichete ca sa fiu sigur ca este ok.

Amestecul era sarac - mi-a mai deschis 3/4 din tura robinetul de pe furtun - initial robinetul a fost inchis de mine in cursul zilei de ieri cu 1/2 tura fara de regajul de saptamana trecuta. Deci faza de reglajul de saptamana trecuta acum robinetul este inchis cu cel putin 3/4 de tura.

 

Masina acum merge rotund ca si inainte, trage bine, ramane de vazut daca va scadea consumul de la 16%.

 

Explicatia pentru mirosul de gaz in masina a fost ca am scapari pe la evacuare ( miros de gaz ars) - am masurat scurgerile cu acel aparat in comp. motor, habitaclu si in portbagaj, acestea fiind 0.

Mi-a mai masurat si fisele cu alt aparat si mi-a sugerat sa le schimb, dupa spusele lor 2 dintre ele fiind uzate.

O sa va anunt imediat ce obtin noul consum.

Va multumesc pt sfaturi.

Share this post


Link to post
Deci idling speed screw (surub reglare relanti) nu ar trebui sa ajunga strans de tot. Din ce spune Ovi acest reglaj este pentru debit suplimentar la motoare mari sau motoare cu probleme de compresie. Ar fi bine sa lamurim aceasta dilema: trebuie strans sau nu?

 

Ai incurcat debitul suplimentar si sensibilitatea membranei(relanti).

La instalatii cu reglaj de debit manual(robinet) se regleaza pe analizor sensibilitatea(relantiul) iar la cele cu motoras bypass se regleaza in asa fel incat motorasul sa se incadreze intr-o anumita limita la relanti in functie de tipul motorului sau electronica instalatiei.

Share this post


Link to post

Am citit postul cu metoda de reglare specificata pentru BRC AT90, si am inteles acelasi lucru ca si dl. popovici.

 

Surubul cu cap inbus pentru sensibilitatea membranei e reglat din fabrica pentru sensibilitate cat mai fina, pastrand in acelasi timp proprietatea de a inchide gazul de tot daca vacuumul lipseste (motor oprit), iar gazul pentru relanty se regleaza din celalalt surub (pentru debit suplimentar) care eventual se mai deschide daca motorul nu face suficient vacuum la relanty ca sa actioneze membrana, sau se mai inchide, eventual pana la maxim, daca vacuumul creat la relanty e suficient pentru actionarea membranei.

 

Stiam ca unele vaporizatoare au traseu separat de gaz pentru relanty, independent de traseul controlat de membrana. Surubul de debit suplimentar de la BRC AT90 este pe acest tip de traseu?

Share this post


Link to post

S-a explicat si aici si pe celalalt forum cum se face reglajul si ce reprezinta fiecare surubel la acest tip de vaporizator.

Daca va place sa le dereglati asta e.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

simt ca ma enervez foarte tare: dupa vizita de azi la service pt miros_consum mare de GPL mi se aprinde becul galben, imediat langa cel de farana de mana"brake" Banuiesc ca este de check engine.

 

De la ce poate fii?

Share this post


Link to post

Verifica mufa senzorul de temperatura aer de pe cutia filtrului de aer .

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Mufa era ok

Problema a fost ca: furtunasul de pe galeria de admisie( cel de langa capatul ingust al furtunului epurator) era scos din acea piesa ( habar nu am ce este - ECM poate). Aceasta piesa este dreptungiulara, langa aeroterma.

Acum martorul de la bord nu se mai aprinde, inital se aprindea doar dupa ce porneam masina(desi era motorul cald se tura pana la 1500 rotatii, dupa care scadea pana la normal si in ac moment se aprindea martorul).

 

Multumesc pt. ajutorul prompt.

Edited by etsi_gsm

Share this post


Link to post

Salut, scuze pt intrebare dar am cautat si nu am gasit pr forum.

Am un Cielo Euro3 Standard/GPL, porneste pe benzina apoi trece pe gaz la 2500 RPM.

Intrebare: Se poate modifica sa treaca mai rapid pe gaz? La 1500 RPM de exemplu. Daca da, cum?

Se modifica electonic sau mecanic?

Multumesc anticipat! :)

Edited by SGK

Share this post


Link to post

La mine este simplu, am instalatie pt masina non euro.

Pe partea din spate a comutatorului exista un surubel(iti trebuie o surubelnita micutza) si de acolo se regleaza nivelul la care sa treaca singura pe gpl.

La mine ste setat la 2000.

Banuiesc ca si la tine este exact la fel acest reglaj. Succes.

Share this post


Link to post

Revin cu problema mea cea mare: CONSUMUL de GPL.

 

Dupa a doua verificare pe analizor a relanty-ului + amestec din robinet + noxe noul consum este de 15.5% :(

Nu stiu ce sa ii mai fac, masina trage bine.

 

Bujiile le-am reglat la deschidere de 0.8 (sunt champion, aveam 0.9 deschidere) + fitrul de aer nou (AUTOX).

Singura idee pe care o mai am in cap este sa revin la vechiul fitru de aer ( totusi este imbacsit, are 20.000 km), dar acesta a fost cel care a generat nevoia de reglaj al relanty-ul pe GPL de la surubul de pe vaporizator.

Va rog, ceva sfaturi, idei... inainte nu saream de 10% mixt :( , acum a devenit mai convenabil sa merg cu benzina.

Multumesc.

Edited by etsi_gsm

Share this post


Link to post

Nu rezolvi cu punerea inapoi a filtrului vechi. Trebuie refacut reglajul.

Ai retinut valorile CO masurate de analoizorul de noxe? La consumul pe care il ai, sigur nu sunt normale.

Eu cand am consumat peste 16 % urban aveam 5 % CO la 3000 ture si 0.25 % la relanty. Cu reglajul de acum am avut CO de 0.15 % la turatie si 0,06 la relanty, cu valoarea Landa aproape la fel ca cea de pe benzina, iar diferenta dintre consumurile de GPL este considerabila. Ar trebui sa ceri de la service extrasul cu valorile noxelor pe benzina si GPL, de fiecare data cand le masoara, sa vezi cu ochii tai daca sunt in regula si care este diferenta dintre valori intre benzina si GPL.

Ar trebui sa faci si o verificare completa si riguroasa a aprinderii (bobina, delco, fise, bujii).

Edited by mgrigo2000

Share this post


Link to post

La relanty am avut CO de 0.2(nu sunt f sigur), la turatie nu stiu, mi s-a spus ca amestecul la relanty l-a lasat intentionat mai putin bogat pentru a nu consuma mult in oras.

Cert este ca instalatia este in garantie, as vrea sa ma bazez pe montator dar vad ca desi pare ca stie ce face, totusi consumul nu revine la normal.

O sa imi verific evacuarea( mi-a facut obs asta) si o sa merg prob din nou.

Am schimbat si GPL-ul - am revenit la LukOil.

CO2: 12.75

Share this post


Link to post

In oras nu se reduce consumul reducand noxele doar la relanty decat in conditiile in care mergi doar cu motorul la relnaty sau subturat. Daca turezi motorul si instalatia nu e reglata bine (CO mare) la turatie, consumul va fi foarte mare (ca in cazul de fata), indiferent de regimul de mers (oras sau extern), iar economia obtinuta doar cu reglajul bun la relanty va fi nesemnificativa.

Principiul asta se poate constata si din consumul meu si valorile noxelor pe care le-am enuntat anterior. Consumul e redat si de valoarea CO2. La mine CO2 e intre 10 si 12, si pe GPL, si pe benzina, la relanty si la turatie.

Un reglaj cu CO2 mai mic fata de cel curent inseamna un consum mai redus, insa si o oarecare pierdere de putere.

Edited by mgrigo2000

Share this post


Link to post

Pai hai sa incercam sa aflam care sunt valorile CO si CO2 ideale pentru un non euro, ata pe GPL cat si pe benzina.

 

Ovi_jer, ai idee care sunt valorile exacte ale acestora?

Ca ultima solutie o sa merg la service si o sa ii rog sa o regleze folosind exact aceste valori.

Share this post


Link to post

am si eu foarte mari probleme la capitolul reglaj instalatie gpl...am mai postat si mai demult dar nu a vrut nimeni sa ma bage in seama...mie imi consuma 18% gaz si 12 benzina...

Share this post


Link to post

@etsi_gsm

 

Pe benzina, la Cielo noneuro CO la e reglat din fabrica sa fie intre 0.3 si 0.5 .

Pe GPL ar trebui sa fie mai mici valorile deoarece GPL are o ardere mai buna.

Edited by mgrigo2000

Share this post


Link to post
Un reglaj cu CO2 mai mic fata de cel curent inseamna un consum mai redus, insa si o oarecare pierdere de putere.

 

Un amestec sarac nu inseamna neaparat economie. Amestecul sarac inseamna randament scazut motor si in multe cazuri duce si la consum mai mare.

 

am si eu foarte mari probleme la capitolul reglaj instalatie gpl...am mai postat si mai demult dar nu a vrut nimeni sa ma bage in seama...mie imi consuma 18% gaz si 12 benzina...

 

Si noi am postat de cateva ori cum se face reglajul la o instalatie gpl.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post
Un amestec sarac nu inseamna neaparat economie. Amestecul sarac inseamna randament scazut motor si in multe cazuri duce si la consum mai mare.

 

Sunt de acord cu asta, insa e valabil in cazul in care masina nu trage in trepte superioare (a 5-a , a 4-a) si din cauza asta se merge cu turatie mare la motor in trepte inferioare.

 

Eu ma refeream la cazul concret in care omul consuma 15,5 % si nu ma indoiesc de faptul ca masina trage bine la consumul asta (dupa cum a si spus) si in acest caz isi permite un amestec mai sarac decat cel curent, pentru reducerea consumului.

Share this post


Link to post

Guys, nu cumva amestecul sarac duce si la arderea supapelor prin incalzirea excesiva datorata turatiile mari?

 

Spun asta deoarece mi s-a atras atentia la service despre aspectul asta.

E adevarat, la mine mai merge sa reduc amestecul din robinet inca 1/4 tura fara sa imi afecteze performantele motorului (cel putin am testat in oras si asa am ajuns fara sa simt diferente la cum trage pana la 100 km/h). Exact asa cu el redus am fost a doua oara la reglaj si mi s-a spus ca este amestecul prea sarac si se pot arde supapele. A mai fost deschis inca 1/4 tura.

Share this post


Link to post

Supraincalzirea motorului, deteriorarea scaunelor de supapa, arderea garniturii de chiulasa. In plus, ca si bonus, uzura prematura a motorului, prin deprecierea constanta a uleiului, tot din cauza supraincalzirii, risc de detonatii si lista poate continua.

Cel mai bine este ca amestecul sa fie OPTIM :)

Share this post


Link to post

Astazi ma framanta alta intrebare:

Cat de mult poate influenta reglajul defectuos (consum mare de GPL) al relanty-ului consumul per total (relanty/stat la stop + sarcina), mixt?

Ma tot gandesc la problema mea: totul s-a dat peste cap (marire consum la 15-16%) dupa ce am schimbat filtrul de aer si se "balbaia" la relanty pe GPL.

Astfel a fost necesara reglarea relanty-ului pt GPL de la surubul imbus prezent pe vaporizator - BRC AT90.

 

Ar mai fi o observatie de facut: oprind la la stop/pe loc cu motorul pornit pe GPL(deja incalzit), in momentul opririi relanty-yl pt cateva secunde sta pe la 1100 (2-3 secunde) apoi scade la valoarea normala 850-900.

Edited by etsi_gsm

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...