Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza

Recommended Posts

Si tu ai surubul de debit suplimentar deschis?

Share this post


Link to post

Nu, nu este deschis, l-am inchis eu abs de tot, acelasi efect ca si cu el 2 ture deschis.

Share this post


Link to post
Astazi ma framanta alta intrebare:

Cat de mult poate influenta reglajul defectuos (consum mare de GPL) al relanty-ului consumul per total (relanty/stat la stop + sarcina), mixt?

Ma tot gandesc la problema mea: totul s-a dat peste cap (marire consum la 15-16%) dupa ce am schimbat filtrul de aer si se "balbaia" la relanty pe GPL.

Astfel a fost necesara reglarea relanty-ului pt GPL de la surubul imbus prezent pe vaporizator - BRC AT90.

 

Ar mai fi o observatie de facut: oprind la la stop/pe loc cu motorul pornit pe GPL(deja incalzit), in momentul opririi relanty-yl pt cateva secunde sta pe la 1100 (2-3 secunde) apoi scade la valoarea normala 850-900.

 

tu parca descrii masina mea in tot ce spui :) ...abea astept sa vad ce rezolvare poate avea ca eu ma chinui de un an cu problemele astea...diferenta dintre noi e ca eu am consum sarit de 17-18...de o vreme merg pe benzina ca e mai ieftin :) ...mentionez ca am incercat cel putin toate centrele service de gaz din sectorul 4 si nu am reusit sa ii dau de cap...

Share this post


Link to post

Eu sunt sigur ca este ceva foarte simplu, de obicei lucrurile simple ne omoara...

La agrom ai fost?

Share this post


Link to post

aia de la toporasi parca sunt agrom...daca sunt aia am fost :)

Share this post


Link to post

Aceia sunt.

Ai schimbat bujiile si fisele cu unle noi? Eu asta as vrea sa fac...

Share this post


Link to post

am schimbat bujii, fise, capac delco, luleaua aia...nu am cumparat ieftine-nu m-am uitat la bani- ma interesa sa imi mearga si mie bine...am schimbat si filtrul de aer...nici o reusita...instalatia am montat-o la ultra gaz care au sediu pe str martisor

Share this post


Link to post

Da, inteleg feeling-ul, deja tind sa cred ca GPL este doar o improvizatie de scurta durata...

Eu inca nu am renuntat sa incerc sa o reglez, cand voi renunta o sa vand si masina cu totul, insa mai am nev de ea un an :(

Share this post


Link to post

eu nu vand masina, dar instalatia de gaz sigur o sa o vand :)

Share this post


Link to post
Astazi ma framanta alta intrebare:

Cat de mult poate influenta reglajul defectuos (consum mare de GPL) al relanty-ului consumul per total (relanty/stat la stop + sarcina), mixt?

Ma tot gandesc la problema mea: totul s-a dat peste cap (marire consum la 15-16%) dupa ce am schimbat filtrul de aer si se "balbaia" la relanty pe GPL.

Astfel a fost necesara reglarea relanty-ului pt GPL de la surubul imbus prezent pe vaporizator - BRC AT90.

 

Ar mai fi o observatie de facut: oprind la la stop/pe loc cu motorul pornit pe GPL(deja incalzit), in momentul opririi relanty-yl pt cateva secunde sta pe la 1100 (2-3 secunde) apoi scade la valoarea normala 850-900.

 

 

=====

Totusi, are cineva un raspuns pt intrebarea mea?

Share this post


Link to post

Sincer,ma indoiesc ca un filtru de aer schimbat poate duce la asa ceva. E altceva ce determina acest consum mare.Daca pe benzina ai consumul normal,motorul e in parametri.Cum ti-au reglat relatiul din surubul imbus?Motorul mergea cu trepidatii si au mai dat drumul un pic din el? Asa au facut si la mine,dar consumul meu e ceas:6,5 in afara si 10 cred in oras. Cel extern e verificat ceas,dar culmea,fara analizor de gaze,pur empiric,metoda descrisa de Ovi. Am vaporizator Landi Renzo.

Edited by alexinno

Share this post


Link to post

Dupa sch. filtru de aer relantiul se "balbaia", uneori masina se oprea la relanti.

Au umblat la surub imbus, au marit relantiul de acolo pe analizor... nu au umblat atunci la robinetul de pe furtun.

Share this post


Link to post
Cel de pe vaporizator regleaza relanti-ul.Are o singura pozitie unde merge bine exact cum este cel de aer la carburatoare.

Cel de pe furtun este de debit si afecteaza consumul si performantele.

Se regleaza la turatia de 3000 : se stringe pina incepe sa scada turatia si apoi se deschide inapoi 1/2 sau 1 tura intreaga.

Share this post


Link to post

Am schimbat la nubira vreo 5 filtre de aer si n-am intalnit sa oscileze relantiul dupa. Desfa carcasa filtrului de aer si verifica sa nu fie ceva acolo (trage aer fals, carcasa crapata, filtru pus prost sau nepus deloc etc)

Share this post


Link to post

Mircea, l-am desfacut de 3 ori, inclusiv aseara l-am pus pe cel vechi. Acum dupa reglaj merge ok si cu cel vechi, am verif etanseitatea carcasei.

Dupa cum spune ovi_jer exista o sing pozitie in care poate fi reglat acel surub imbus, nu vad ce as putea sa ii fac acestuia.

Banuiesc ca fltrul este identic la ambele capete (cel dinspre aripa si cel dispre motor) si nu are imp cum se monteaza, intrand doar intr-o pozitie el fiind dreptunghiular.

In mom sch. filtrului cu cel nou masina se balbaia, l-am repus pe cel vechi (murdar) nu se mai balbaia. Am mers asa 100km, am ajuns la reglaj si l-am pus pe cel nou (marca AUTOX), masina se balbaia, a umblat la imbus pe vaporizator-BRC AT90 masina merge extrem de bine si la relanti si in sarcina.

In week-end am revenit la gaz LUK OIL, alta idee nu mai am, astept sa vad consumul :(

Am reglat si bujiile champion la deschidere 0.8 (aveau 0.9 inainte de relaj la GPL) .

Share this post


Link to post

Mai sus ti-am aratat cum se face reglajul de sarcina-consum.Lasa relanti-ul ala in pace si umbla la robinetul de pe furtun.Ce cod au bujiile champion?

Share this post


Link to post

Am o problema(nu-i majora, dar ma seaca):

 

Am fluctuatii de turatie la relati(aprox din ochi 100-200rpm), pe gaz, pe benzina nu face

 

Filtre, bujii, schimbate acum 8.000 de km, fisele sunt schimbate de 300km.

 

Care ar fi cauza?

Share this post


Link to post

Ok, nici nu am umblat eu la cel de relanti niciodata, l-am reglat pe cel de pe furtun dupa metoda descrisa de tine sapt trecuta.

Am scos acelasi consum: 15.5%, am fost la reglaj la service pe analizor, mi l-a mai deschis 1/4 tura - motivul fiind amestecul cam sarac. Am scos tot 15.5% dupa reglaj. Acum am schimbat gazul, am pus luk oil, fata de agip inainte.

Bujiile cred ca sunt RN9YCC, nu am avut probleme cu ele.

Share this post


Link to post

e tare dubioasa problema cu reglajul la instalatiile astea...fiecare zice in felul lui si eu de un an nu am reusit sa gasesc unul care sa o faca sa mearga bine cu un consum decent.. :(

Share this post


Link to post

Si cand ma gandesc ca nu aveam acesta problema inainte sa schimb filtrul de aer...masina mergea bine, consum mixt maxim 10% :(

Dar deh... cand te mananca undeva tragi ponoasele, am am vrut doar sa ii fac o revizie, filtru de aer si reviziia de 5000 km la instalatia GPL.

Share this post


Link to post

scatiu @

E dubios pentru cei care nu inteleg ca exista decit 2 reglaje

1.Optim perfomante-consum prin metoda descrisa de mine.

2.Pe analizor pentru omologare sau test itp.

 

etsi_gsm @

Schimba si bujiile cu ngk sau bosch.Bujiile champion nu mai sunt recomandate de mult de constructor pentru ca au mers bine numai la benzina cu plumb nu si la benzina fara plumb sau gpl.I-a pune o poza cu mixerul sa vedem cum arata.

Vaporizatorul este fierbinte cand s-a incalzit motorul?

 

uskt2005 @Probleme la relanti au aparut dupa schimbarea bujiilor?Incearca sa stringi o jumatate de tura surubul de pe vaporizator.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Poza cu mixerul - o sa pun, acum nu sunt acasa. Nu este cine stie ce, are 2 suruburi de fixare, este izolat cu silicon, cam dubios dar nu am avut probl. Am verif scaparile cu aparat electronic, sunt 0.

Motor cald, am vaporizator fierbinte.

Share this post


Link to post
uskt2005 @Probleme la relanti au aparut dupa schimbarea bujiilor?Incearca sa stringi o jumatate de tura surubul de pe vaporizator.

 

Am pus tot timpul aceleasi bujii GM cu distanta de 0,8

In ce parte sa invart surubul(in sensul acelor de ceasornic)?

Si am vazut pe vaporizator ca sunt 2 suruburi unu mai jos si unu ceva mai sus

 

Care din ele?

 

Scuze pt intrebarile, potate , tampite

Share this post


Link to post

Da in sensul acelor de ceasornic cel de sus(defapt lateral catre fata masinii la cielo cu lovato din fabrica)

Share this post


Link to post

ovi jer ... problema la mine e in felul urmator...am o instalatie milano atat stiu despre ea...in afara de robinetul de pe furtun eu nu am mai gasit nici un surub pt reglaj...nu stiu ce soi de reglaj se face la ea ca si la rar si la itp cand am fost baietii au umblat doar la robinetul ala de pe furtun ca sa iasa in norme la noxe...o sa ma uit in carte ei sa vad exact ce natie este...si inca ceva...cand spui vaporizator te referi la plaman????

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...