Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza

Recommended Posts

Sunt defapt electrovale si au garantie.

Share this post


Link to post

La mine nu au pentru ca le-am schimbat altfel...

Share this post


Link to post

salut

Am si eu o rugaminte pentru ovi jer daca se poate sa imi explice ceva ce se intampla cu masina mea. Instalatia gpl de pe masina mea este milano cu bi-gas o combinatie care numai la noi cred ca se poate face dar sa trecem peste asta si sa va povestesc ce se intampla.

Cand am montat-o cei de la firma au spus ca la 1600 de rotatii trece pe gas. Nu este cam putin? Instalatia a fost montata in aprilie anul acesta si este cu sonda lambda. Dupa ce am schimbat la ea filtru de aer,bujii,fise si distribuitor(delcou) trece pe gaz pe la 1000-1200 de rotatii iar dimineata cand o pornesc cateodata dupa ce trece pe gaz motorul se opreste si tre sa o mai pornesc inca odata dupa care nu mai are nimic.

A doua mea problema este ca daca circul pe benzina cu ea in oras sau la drum lung cu AC-ul pornit cand schimb treptele de viteza motorul are tendinta sa moara, masina incepe sa tremure dupa care cand este in viteza isi revine. Fara AC pornit nu are nimic. Asa trebuie sa faca sau este ceva de la instalatia de gpl pentru ca inainte de a o monta masina nu facea asa pe benzina.

Masina este un Espero 1,5 in 16 valve iar schimbul de care am vb mai sus le-am facut imediat dupa montarea instalatiei gpl pentru ca masina nu mergea bine nici pe gaz nici pe benzina.

Share this post


Link to post

Salutare si o rugaminte pentru cei care ma pot ajuta.

Am montata pe Leganza din anul 2005 o instalatie de gaz cu supapa multipla Tomasetto, reductor-vaporizator Bigas, modul de comanda electronic Bigas, dispozitiv de alimentare Tomasetto, electrovalva Bigas, comutator Bigas. Pana de curand imi consuma 12% in oras iar acum consumul a sarit la 14,5%, mixt(oras si exterior). Am schimbat filtrul de pasla al instalatiei, filtrul de aer, ba chiar am efectuat mai multe reglaje ale instalatiei, din pacate toate la Piatra Neamt, rezultatul fiind acelasi.

Imi poate recomanda cineva o unitate service care sa poata efectua reglajul instalatiei, cu simt de raspundere si calitativ?

Poate fi oriunde pe traseul catre Bucuresti, sau in zona Moldovei, suport cheltuiala cu drumul doar pentru a mi lua aceasta piatra de pe inima. (Eventual ceva date de contact pentru programare, daca se poate.)

Multumesc anticipat si precizez ca nu ma pricep prea mult in ale mecanicii, datele tehnice susmentionate le-am luat din declaratia de conformitate inmanata la montarea instalatiei.

Share this post


Link to post

Ce elctronica are instalatia? Stag 100 sau Stag 2L? Ai motoras pe furtun sau robinet?

Share this post


Link to post

Pentru ca tot veni vorba de schimbarea turatiei prag de trecere benzina-gaz, pe la 1000 km dupa ce am luat masina, Cielo STD GPL, Euro 3, febr. 2005, s-a ars modulul de schimbare de pe benzina pe gaz. A fost inlocuit dar dupa aia schimbarea are loc la prima scadere de turatie, poate sa fie si de la 1000 rot/min. Am mers asa pana la 71000 km. M-am dus la IATSA Brasov care e singura din zona se pare care are soft-ul pentru Cielo-ul meu dar dupa ce au cuplat computerul la ECM si s-au foit ceva au recunoscut ca nu stiu sa o faca. M-am uitat si eu si intr-adevar se parea ca programul pe care-l aveau nu avea si optiunea de schimbare a turatiei prag. Mai aveau doua variante de program care avea optiunea dar nu erau pentru varianta mea de inst. GPL. Mi-au promis ca suna la Craiova si apoi ma anunta cand pot sa rezolve problema dar pana acum ...

Cine poate sa vada o rezolvare la problema mea? Nu e grava dar solicita atentie din partea mea pt. ca schimbarea benzina-gaz o fac manual.

Multumesc.

Share this post


Link to post

Are motoras pe furtun, dar cum am mentionat nu ma pricep si nu cunosc ce electronica e

 

 

Si totodata pe certificatul de conformitate mai scrie "Bigas inj. 87, Elc Bigas AEB 250 Modelul vechi (mare)"

 

Are motoras pe furtun, dar cum am mentionat nu ma pricep si nu cunosc ce electronica e

 

 

Si totodata pe certificatul de conformitate mai scrie "Bigas inj. 87, Elc Bigas AEB 250 Modelul vechi (mare)"

Iar pe motoras scrie Bigas Electronic Lambda Control

Share this post


Link to post

Spune-mi ce scrie pe modulul electronic.

Share this post


Link to post

Modulul electronic fiind cutia neagra din plastic, care are doua leduri?

 

 

De fapt am doua cutiute negrea, pe una scrie Bigas Electronic Lambda Control, cu un led si o mentiune Setting zero, precum si o alta pe care scrie Milano E 4, o parte din firele aceteia ducand la fisele bujiilor. Ma repet, scuze pentru faptul ca nu ma pricep la electronica.

Multumesc pentru intelegere Mircea

Share this post


Link to post

Pai tocmai poti constata ca nu ai o instalatie Bi-gas ci o instalatie facuta din bucati, modulul electronic de gestiune a instalatiei fiind Milano. Producatorii componentelor milano sunt turcii, calitatea acestora fiind foarte proasta. Faptul ca ai o amestecatura acolo, componente provenind de la diversi fabricanti, poate duce la o incompatibilitate si o greutate a reglajelor... In plus, instalatiile Milano sunt cunoscute ca fiind proaste spre foarte proaste. In plus, interfata pentru reglajul instalatiei milano nu gasesti decat pe la dealerii lor... Detalii despre problemele instalatiilor Milano gasesti aici.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Se pare ca nimeni nu are solutie la problema ridicata de mine , mai ales ca nu e prima oara cand incerc sa gasesc o rezolvare, asa ca o sa procedez asa cum am mai facut (in cazul "clampanelilor" in volan la viraje scurte stg-dr, unde s-au dovedit a fi capetele de bara) si anume o sa ma descurc singur, iar in cazul in care gasesc rezolvarea o sa postez pe forum.

Toate cele bune!

Share this post


Link to post
Manual, am incercat si rasincercat dupa procedura descrisa. Nu merge!

Si cu interfata, am povestit deja ca cei de la service nu se pricep, sau programul pe care-l aveau nu avea optiunea.

 

Mai bine ai fi incercat de prima data sa mentionezi ca nu ai o instalatie pusa din fabrica si in felul acesta nici cei de pe forum nu ar incercat sa te ajute cu setarea pragului de trecere pentru o instalatie lovato care se monteaza din fabrica si nici cei de la service-ul unde ai fost sa ceara lamuriri la craiova pentru o instalatie cu care uzina nu are nicio legatura.

Solutia este la tine si anume : inlocuirea controlerului si motorasului cu ceva de firma si de calitate buna.

Share this post


Link to post

As putea face ceva in sensul imbunatatirii performantelor instalatiei?

Sau exista posibilitatea schimbarii modulului electronic de gestiune a instalatiei (Milano) cu altul, compatibil(eventual chiar Bigas)? Daca da, rog un pret orientativ si o locatie buna(sper sa nu se considere ca o reclama ci ca un ajutor binevenit dat unui om in suferinta).

Am citit totul despre problemele instalatiei Milano si se pare ca nu am incotro decat sa i dau in cap amicului de la service care mi a montat amestecatura de componente. Asa e cand nu stii si nici nu te interesezi :(

Oricum instalatia am montat o cand am luat masina, si ca o consolare,abia dupa aceea am descoperit forumul, din pacate un pic cam tarziu pt mine.

Daca ma puteti ajuta cu un sfat referitor la modificarea instalatiei si o valoarea estimativa a operatiunii pt a vedea daca se merita osteneala, multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

La masina ta, un controler Stag 100, intrerupator si cablaj te-ar costa undeva in jur de 100 de euro cu montaj si garantie la Agrom. In Bucuresti din pacate...

Share this post


Link to post

Nu am incotro si cred ca o sa procedez in conformitate cu sfatul tau.

Ai cumva un numar de telefon de contact de la firma indicata pentru a face o programare pt saptamana viitoare?

Multumesc

 

Am gasit firma, este vorba de Autogaz Romania, cea cu sediul in str. Teodor Dragu si cu punct de lucru in str. Toporasi nr. 2, sector 5?

 

O sa vad cand e posibila programarea si o sa procedez in consecinta.

Dar ca o intrebare suplimentara, nu pentru a plictisi pe cineva: Daca smecherii de la unitatea service care mi au montat instalatia, accepta sa-mi schimbe modulul electronic de gestiune al instalatiei si sa mi monteze unul Bigas (asa cum e trecut in declaratia de conformitate ca ar fi montat pe masina mea), este bine? sau variata 100% profitabila ar fi schimbarea acestuia cu unul Stag 100?

Multumesc inca o data pentru ajutor si intelegere lui Mircea

Share this post


Link to post

Stag 100 iti permite mult mai multe reglaje decat instalatia pe care o ai in acest moment. Practic se vor face reglaje de putere in functie de turatia motorului ceea ce duce la consumuri eficiente. Pe o scara a instalatiilor GPL am avea asa: Non euro - stag 2l (autoturisme cu sonda lambda), stag 100, secventiale (stag 200/stag 300), secventiale cu injectie directa de GPL (nu sunt in ro)

Share this post


Link to post
Nu am incotro si cred ca o sa procedez in conformitate cu sfatul tau.

Ai cumva un numar de telefon de contact de la firma indicata pentru a face o programare pt saptamana viitoare?

Multumesc

 

http://www.agrom.ro/

Share this post


Link to post

Am vorbit la Agrom dar acestia mi au spus ca pretul ar fi de circa 600 RON piesele plus 250 manopera. Au zis ca schimba partea din fata a instalatiei.

Mi se pare mult prea mare investitia, motiv pentru care intreb nu este posibil sa schimbe doar controlerul? Sau au zis pretul acela si motivatia de a schimba toata instalatia fata pentru a incerca sa vanda ceva mai mult?

M as bucura sa existe posibilitatea de a schimba doar controlerul si cheltuiala sa fie de circa 100 euro.

Share this post


Link to post

Depinde foarte mult de ce cablaje are deja instalatia. In mod normal se schimba: Cablaje, Modul electronic, comutator GPL.

Share this post


Link to post

Si ar fi pretul de circa 800RON??

Dupa umila mea parere cred ca este un pic cam mult

 

Din moment ce s ar mai putea pastra cate ceva din instalatia veche

Share this post


Link to post

Practic din instalatia veche iti pastreaza sigur doar butelia si conductele. E posibil sa-ti schimbe si electrovalvele si vaporizatorul daca nu corespund motorului tau (subdimensionate). Practic este cam 80% din instalatie...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...