Jump to content
varais

Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 120HP 320 NM

Recommended Posts

Știți cum se spune : nu te poți numi un entuziast al lumii auto pana cand .... Nu ai deținut o Alfa Romeo.

Buburuza am luat-o pentru fimea siiiiiiii putin pentru mine ( in special în modul Dinamic ).

Are 79.000 km an 2010 septembrie. A fost cumparata de la Autoitalia istoric complet. 

La 75.000 km in 2023 s-au schimbat :

Kit distribuție cu pompa de apa. Curea de accesorii cu intinzator. Ulei și filtre. Purjat lichidul de racire. Uleiul am vazut ca este Castrol .

Astazi la 79380 km schimb de ulei Ravenol 5W/ 30 cu norma Fiat de fapt și de drept 9.55535-S1. Am luat inclusiv filtrele dar cred ca nu va fi nevoie. Sa le vad cum arata.

 

 

IMG-20240125-WA0007.jpeg

IMG-20240125-WA0009.jpeg

IMG-20240127-WA0002.jpeg

IMG-20240127-WA0004.jpeg

IMG-20240127-WA0007.jpeg

IMG-20240127-WA0009.jpeg

  • Like 4

Share this post


Link to post

Update pentru astazi 79.000 km

Am rezolvat și cu geometria. Singurul interval de service prezent in calculator este la 35.000 km. Nu am auzit de asa ceva. Motorul nu prezintă nici o scurgere si am vazut primul scut de motor fara ulei pe el.

Share this post


Link to post

Sa o stapanesti sanatos. Interiorul ala rosu arata parfum.

Share this post


Link to post

O jucarie superba pentru pustoiaca. Ma bucura schimbatorul de viteze ❤️. Sa mestecati cu placere in mamaliga !!!

Share this post


Link to post

@Salex ar fi fost prea de tot sa iau automata ca prima masina. Am insistat sa faca scoala pe manuala și acum chiar se descurca. Daca ar putea nu s-ar mai da jos.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
4 minutes ago, varais said:

@Salex ar fi fost prea de tot sa iau automata ca prima masina. Am insistat sa faca scoala pe manuala și acum chiar se descurca. Daca ar putea nu s-ar mai da jos.

Mai cumpara una la fel, sa nu va certati pe ea. :))

Share this post


Link to post
47 minutes ago, pompiliu92 said:

Mai cumpara una la fel, sa nu va certati pe ea. :))

Hmmmm.... Giulia = Amore !

  • Like 1

Share this post


Link to post

Să o stăpâniți sănătoși !!! Mașina este fenomenală, exceptând vizibilitatea spate  și diametrul de bracaj 😂.Am și eu una roșie turbată pe benzină 

Edited by George_Paraschiv

Share this post


Link to post

Mai, mai, mai ... ce facura-si @varais, inca o problema la casa omului ...😉

Share this post


Link to post

Ne-a lovit - Particule filter clogged.

Am primit vestea de la fimea speriata toata ca ce face ea in cazul asta ca vai nu mai poate sa foloseasca masina, ca i-am luat masina "stricacioasa" etc. etc. etc.

Din cate stiam eu si s-a dovedit a fi adevarat, este printre putinele sisteme DPF care te anunta clar ca trebuie sa isi isi faca regenerarea. Ca sa fiu sigur am aruncat un ochi in manualul utilizatorului si dupa o tura mica mers cat de cat constant cu peste 2000 rpm ( a se citi varfuri de 190 km ) situatia a fost rezolvata. Martorul s-a stins inainte sa gasesc eu o bucata de centura libera pentru ca am avut in fata doua tiruri dar daca tot am plecat pregatit de razboi...... .

DPF.jpeg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Welcome to the DPF club! 🙂 

Dieselurile cu DPF nu sunt facute din pacate pt oras, desi motorul este economic. Singura solutie este sa iesi saptamanal la o tura in afara orasului. Astfel omori DPFul si turbina...

O instruire adecvata a fiicei in sensul asta va duce la prelungirea vietii DPF 🙂 

Share this post


Link to post
6 minutes ago, ches said:

O instruire adecvata a fiicei in sensul asta va duce la prelungirea vietii DPF 🙂 

I-am facut instructajul foarte bine, chiar mi-a spus ca au certat-o prietenele ca nu sta cu motorul pornit noptea pe frig prin locurile lor de adunare. 

Cat despre regenerare DPF la JTDM -ul asta situatia e clara. Te anunta clar ca are nevoie si nu te opresti din mers pana nu se stinge. De preferat sa mergi peste 2000 Rpm. Asta spre deosebire de Passatul meu la care iti dai seama ca a inceput regenerarea doar la ralanti dupa sunetul specific sau dupa faptul ca sta cam la 950 Rpm. 

Share this post


Link to post

Ca posesor de diesel cu dpf, care circula multicel si in oras, e ok... doar sa nu mergi subturat (eu schimb la 2500-3000) si sa o lasi in pace sa-si faca regenerarea cand o apuca. De preferat e drumul intins, viteza constanta, dar daca nu se poate, nu se poate.

Nu e un capat de tara daca rateaza o regenerare.

Share this post


Link to post

Tot in off-topic: Eu ma impac mai bine in oras, mai ales iarna si culmea, cu Captiva diesel cu DPF decat cu Hyundai-ul benzinar cu GPF 😆, macar diesel-ul stie sa-si faca regenerarea si static, o sa las sa isi faca rutina cand o apuca si totul e ok (Geo zice bine, merge foarte bine la turatii ridicate). Benzinara trebuie musai sa o scot pe autostrada si sa fac 20 km frane de motor de la 4000 rpm sa arda mizeria.

Oare Alfa nu stie sa faca la fel regenerarile, si la ralanti? Eu tind sa cred ca stie.

Edited by Corneda

Share this post


Link to post
29 minutes ago, Corneda said:

Tot in off-topic: Eu ma impac mai bine in oras, mai ales iarna si culmea, cu Captiva diesel cu DPF decat cu Hyundai-ul benzinar cu GPF 😆

Oare Alfa nu stie sa faca la fel regenerarile, si la ralanti? Eu tind sa cred ca stie.

GPF este chiar prea mult. Mult mai restrictiv ca DPF si mai greu de curat. Toate stiu si regenerare  la ralanti dar dupa maxim 10 minute se cam opreste si daca nu e completa se reia la urmatoarea pornire. Daca faci numai drumuri de 2-5 km risti sa nu termine nici o regenerare complet si se infunda definitiv.

In concluzie regenerarea trebuie sa se termine in mers pentru a fi completa. De preferat la mers constant peste 2000 rpm......

  • Like 2

Share this post


Link to post
41 minutes ago, varais said:

In concluzie regenerarea trebuie sa se termine in mers pentru a fi completa. De preferat la mers constant peste 2000 rpm...

Poate la Alfa o fi asa, dar la Chevy nu... multe regenerari le-a facut/terminat pe loc, o las in pace sa-si termine treaba. Si e ok, in continuare le face pe la 350-400km parcursi urban, sau peste 500km in afara. Se mai intampla la 5-10 regenerari sa mai omit (eu sau sotia) si sa o opresc aiurea. In cazul asta o face pe urmatoarea mai rapid.

Dar da, ideal e sa fie in mers si la o turatie mai maricica.

Share this post


Link to post

GPF am pe doua benzinare si nu am simtit niciodata regenerarile.

Cu Octavia cel putin am trecut 80.000km fara sa simt vreodata prezenta lui. La 1.6 de kia/Hyundai am auzit ca sunt ceva ''sensibilitati'', bine ca nu mi-am luat 😃

Legat de DPF, nu am avut niciodata probleme si chiar am avut tot timpul valori de masina noua insa am si verificat constant sistemul. Trebuie vazut fiecare masina ce ''sensibilitate' are, de ex la BMW avea obiceiul sa cedeze senzorul de presiune diferentiala( dupa 200k km ) si nu dadea nici o eroare in bord dar omoara incet incet DPF deoarece transmite informatii eronate.

Mersul turat nu regenereaza DPF, doar impiedica colmatarea lui. Fiecare producator are setate niste conditii in care incepe regenerarea, de ex mersul la 2000rpm pentru x km. Daca mergi la 4000rpm mai mult ca sigur nu indeplinesti conditiile de pornire a regenerarii.

Verifica bine Alfa pe partea asta, sa nu fie fix asta motivul vanzarii. 

Pe langa asta recomand ori aditiv pt DPF ori ceva balcanic aka naftalina dizolvata in benzina 😃

Share this post


Link to post
18 hours ago, Akon said:

GPF am pe doua benzinare si nu am simtit niciodata regenerarile.

Cu Octavia cel putin am trecut 80.000km fara sa simt vreodata prezenta lui. La 1.6 de kia/Hyundai am auzit ca sunt ceva ''sensibilitati'', bine ca nu mi-am luat 😃

Legat de DPF, nu am avut niciodata probleme si chiar am avut tot timpul valori de masina noua insa am si verificat constant sistemul. Trebuie vazut fiecare masina ce ''sensibilitate' are, de ex la BMW avea obiceiul sa cedeze senzorul de presiune diferentiala( dupa 200k km ) si nu dadea nici o eroare in bord dar omoara incet incet DPF deoarece transmite informatii eronate.

Mersul turat nu regenereaza DPF, doar impiedica colmatarea lui. Fiecare producator are setate niste conditii in care incepe regenerarea, de ex mersul la 2000rpm pentru x km. Daca mergi la 4000rpm mai mult ca sigur nu indeplinesti conditiile de pornire a regenerarii.

Verifica bine Alfa pe partea asta, sa nu fie fix asta motivul vanzarii. 

Pe langa asta recomand ori aditiv pt DPF ori ceva balcanic aka naftalina dizolvata in benzina 😃

Motorina de la Rompetrol de 55. 😄

  • Haha 1

Share this post


Link to post
On 2/2/2024 at 11:01 AM, varais said:

I-am facut instructajul foarte bine, 

Sa atinga varfurile alea :))

Felicitari, sa se bucure de ea si sa mai coboare de la volan 🙂

Share this post


Link to post

70850 km.

Am tot incercat sa gasesc pe cineva care sa imi repare ledurile arse de la triplele spate. Cel mai bun pret a fost de 400 ron/buc. As ca ca le-am cumparat noi si originale cu 440 ron/buc. 

Pe langa astea am dus jantele originale la refacut si deabia astept sa ma duc in seara asta sa le iau. Bineinteles ca am luat si capacele de janta noi.

Incet dar sigur ii rezolv eu toate chichitele.

WhatsApp Image 2024-02-15 at 20.04.18.jpeg

WhatsApp Image 2024-02-16 at 09.01.31.jpeg

WhatsApp Image 2024-02-16 at 09.01.19.jpeg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Mergi cu spatele 😂😂?? De la 79000 a ajuns la 70850, să vă plimbe cu plăcere în special pe modul dynamic. O întrebare am - se desfac cumva prezoanele roților față în timp ? Eu am pierdut vreo 3 bucăți în felul ăsta.

Share this post


Link to post
14 minutes ago, George_Paraschiv said:

Mergi cu spatele 😂😂?? De la 79000 a ajuns la 70850, să vă plimbe cu plăcere în special pe modul dynamic. O întrebare am - se desfac cumva prezoanele roților față în timp ? Eu am pierdut vreo 3 bucăți în felul ăsta.

Am rectificat km. Daca nu prea apuc sa merg cu ea.... Deocamdata prezoanele sunt la locul lor. Am ceva dubii cu desfacutul pentru ca masina a stat pe bara cam 2 ani. Vedem la vara cand schimb rotile.

Share this post


Link to post
On 1/27/2024 at 9:35 AM, varais said:

Știți cum se spune : nu te poți numi un entuziast al lumii auto pana cand ... Nu ai deținut o Alfa Romeo.

Pai ... eu as paria ca de DAEWOO e vorba. Cine nu a detinut un daewoo in veci n-o sa aibe o trusa de scule serioasa cum de-altfel in veci n-o sa devina un bun mecanicos ! Sa nu simti cu adevarat un ambreiaj, un schimbator de viteze, un zdranganit in usa ori in bord ... ar fi de-a dreptul plictisitor !

Share this post


Link to post

@Viktor ce spui tu e dedicat - cunoscatorilor !

Share this post


Link to post

Am luat si jantele. Din pacate capacele sunt cu 2mm mai mari si nu se potrivesc. Am comandat altele.

IMG-20240216-WA0006.jpeg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

 

×
×
  • Create New...