Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Consum Matiz

Recommended Posts

La mine diferenta intre consumul de vara si cel de iarna ( extra - urban ) este de sub 1litru la 100 km.Scoaterea restrictorului nu duce la o reducere semnificativa a consmului, insa este o reducere. Acea reducere eu cred ca se simte la forje cand este nevoie de mult aer, plus ca un amestec mai sarac duce la un consum mai mic - randament mai mare al benzinei.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

Pai e a doua oara cel putin cand il citezi. Ii faci reclama? L-ai testat si il recomanzi? Vrei sa il testeze altii sa vezi si tu ce iese?

Eu sunt convins ca e frectie la picior de lemn, dar parerea mea nu conteaza.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Am postat in speranta ca cineva l-a testat de pe forum.ca tot se plange lumea de consum si preturi mari.

Share this post


Link to post

Consum de Matiz din 2003 cu 230000km in bord:vara mers regulamentar in limitele de viteza pe gps pe traseu montan 940km cu 44 litrii de benzina co 95 aprox 4.7 la suta,in oras iarna trasee scurte pina la servici 6km dus 6 intors sau chir mai scurte motorul nu prea apuca sa sa incalzeasca...6,7-7 max la suta,saptaminal cel putin odata fac un drum in agfara de localitate cind mai poate respira un pic matizelul oricum nu il folosesc nici subturat nici supraturat folosesc schiimbatorul ori de cite ori este nevoie si frina de motor cit de mult se poate... :rolleyes:

Share this post


Link to post

5.44 % prin oras, noul record, mers moderat, 30-treapta 3, 40-a patra, 50- a cincea, dar mai rar ca nu permite traficul.

Share this post


Link to post

Nici eu...

Share this post


Link to post

http://www.spritmonitor.de/en/detail/430757.html

 

Problema voastra. Am citit diverse tehnici de reducere a consumului si le-am pus in practica :thumbl: Ideea e sa stea clapeta de acceleratie deschis cat mai putin, piscata doar. Nu uitati si de incalzirea vremii, caldura oprita.

Edited by argon

Share this post


Link to post

http://www.spritmoni...ail/430757.html

 

Am citit diverse tehnici de reducere a consumului si le-am pus in practica :thumbl:

 

 

Felicitari, dar nu cred ca acele tehnici despre care vorbesti te pot ajuta seminificativ in oras (am observat la taximetristi acelasi stil de condus, dar nu sunt masinile lor).Dupa cum ai descris mai sus, mergi subturat si o sa ai alte probleme in timp. Eu sunt multumit de consumul acestei masini, stilul de condus este moderat, dar nevasta-mea are grija sa o tureze si nu am depasit 7,2% iarna in oras. In schimb, am mers vara cu aerul conditionat pornit tot timpul si am obtinut la un drum 4,8% mergand constant, fara franari, maxim 100km/h, constant cu 90km/h, in localitati 70km/h doar cu a cincea, acceleratie usoara, portiuni de zeci de km. Altfel, media sare la 6,5% si tot nu mi se pare mult. Cat te incadrezi in consumurile date de producator, cred ca e ok pt aceasta masina.

Share this post


Link to post

In ce oras mergi tu, Caransebes? Iar topicul e despre Euro 2, in avatar vad euro 3, daca ai avea 2 ai scoate si mai redus, ca mine, tinand cont ca nu e foarte aglomerat Caransebesul.

 

Mersul subturat dauneaza la Diesel, la benzinare cred ca e mai mult mit.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Nu e mit.din cauza mersului subturat poti avea probleme nu numai cu amestecul,arderea incompleta a amestecului,dar si cu ungerea motorului in cele mai ascunse "cotloane" ale lui,iar asta va duce in final la uzura prematura a motorului sau chiar calarea lui.ca sa dau un exemplu total in afara subiectului si total :o fftopic:,as face comparatia dintre mersul motorului la turatie mica si taierea unui bustean la "turatie "mica cu un fierastrau de mana.in ambele cazuri alunecarea este foarte redusa :wallbanger:

  • Like 1

Share this post


Link to post

Uzura e direct proportionala cu turatia, nu e totuna ca pistonul face 120.000 sau 240.000 de curse intr-o ora de mers, in al doilea caz uzura e dubla, mersul subturat mi se pare in regula, atata timp cat nu merge chinuit motorul, adica sa nu ii dai a patra si accelerezi la deal, daca se merge lin e altceva, si nici nu-i trebuie ungere ca la 4000 rpm la 2000 rpm. Eu zic cum merg eu si faptul ca e cea mai buna solutie pentru reducerea consumului, pe probate, nu zic sa mergeti voi asa, fiecare merge cum vrea cu masina lui.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Ma rog, fiecare merge cum vre cu masina lui da eu sunt deocamdata multumit cu mersul meu si nici nu merg turat dar nici subturat.In felul acesta sunt in stare sa scot consumul dat de carte in perioada de vara.la eu 3 .nu vreau sa merg subturat pt ca se produc mai multe gaze nearse si asta afecteaza serios durata de viata a catalizatorului.

Share this post


Link to post

PAi tu te palngeai de consumul mare, daca nu ma insel, si ti se parea mic al meu. Cu catalizatorul nu se intampla nimic, pe vreme calda, iarna nu am mers nici eu asa subturat, ca se incalzea motorul poimaine, consumului de carburant si catalizatorului nu-i fac bine mersul sub temperatura normala de regim. Gaze nearse nu vad de unde, mai repede depuneri gen calamina in camera de ardere, saptamanal ii mai dau si eu o forja, sa se curete, desi bujiile arata bine, curate, neafumate sau cu depuneri.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Nu am consum mare vara.scot consumul de manual.si s-o crezi tu ca nu se intampla nimic cu catalizatorul.el este facut pt a cataliza gazele arse nu cele nearse .cu cat sunt mai multe cu atat se va strica mai repede.si asta se intampla la mersul subturat.compresia din cilindrii e una la turatie mica si alta la turatie mai mare ,deci aprinderea amestecului va fi mai eficienta.la turatie mare.de ce crezi tu ca producatorul a specificat in manual ca sa se evite mersul subturat

Edited by calinjack

Share this post


Link to post

De unde gazele nearse? Daca catitatea de benzina ce intra in motor e mica? Daca ar fi tot consumul de mers turat, la mers subturat, iti dadeam dreptate, dar a scazut cu un litru consumul.

 

PS catalizatorul de la E2 e mai permisiv ca al tau, si motorul are cuplu mare mai jos, deci trage mai bine subturat, este si topic cu consum la E3/4.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Ai si tu dreptatea ta,la fel cum ai si consumul tau.daca cineva are vreo parere cu cele discutate sa o faca,nu sa ne lase sa ne contrazicem

Share this post


Link to post

5.44 % prin oras, noul record, mers moderat, 30-treapta 3, 40-a patra, 50- a cincea, dar mai rar ca nu permite traficul.

Ce inseamna domle` sa mergi cu filtrul de aer neschimbat. Bravo !

 

Nici in Vaslui ( orasul cu 2 semafoare) nu scoti consumul asta.

 

 

 

Share this post


Link to post

Ma faci sa-mi bag o carpa in gaura de admisie aer!

Share this post


Link to post

Filtrul l-a, schimbat acum 10.000, dar cum se discuta in alt topic, admisia e aproape obturata din fabrica, fara sa fac eu modificari, cu capota inchisa, chederul ala lipit pe capota, cade chiar in fata gurii de admisie, masina nu are nici o modificare ulterioara fata de fabrica, restrictor la locul lui, etc.

Share this post


Link to post

Deja alunecam usor in :o fftopic:,dar tu crezi ca daca tii un placaj la 2cm de gura ta ,nu mai ai aer ?aerul aspirat in motor se face cu o anumita putere si nu cred ca asa zisa obturatie are vreo legatura cu volumul necesar pt ca aer intra sub capota har domnului printoate partile.

Share this post


Link to post

am facut si eu consumul la matizul meu simplu din 2007 euro 4,si mi-a iesit la consum mixt peste 6 cam 6,5 credeti ca e mult,oricum mai are saracul o luna de mers si il trag pe dreapta in avantajul unui sedan aveo 2010 dec nou 1.4, pana ajung cu el acasa din Italia de pasti,sper sa ma duca pana acasa are 49mii.

Share this post


Link to post

buna seara ! vreau sa aflati si despre matizul meu E2: Fabr. 2000,54mii km acum. Pe distanta Buc.-Arad,de la plin la plin, mers forjat ,3200-3500 ture,consum 4,6 %.Asta a fost in nov. 2010. In vara, acelasi drum, cu a/c-ul pornit mai tot timpul, consum 4,5%. Pe autostrada ungaria,slovenia, italia,pe tronsoane de la plin la plin,a/c pornit,la dus cu masina goala,la intors 4 persoane si bagaj full,la fel 3200-3500 ture,consum 5,6 %. De la arad la buc consum 4,5 % doar pt ca a scazut viteza,respectiv turatia.Concluzia ,consumul mi l-a dat turatia, indiferent de incarcatura din masina.Foarte multumit de masina, am mers pe portiuni mai scurte si cu 3800-4200 ture, merge si mai bine,cum au spus si alti forumisti, la turatie mare se simte si mai bine.

 

Uzura e direct proportionala cu turatia, nu e totuna ca pistonul face 120.000 sau 240.000 de curse intr-o ora de mers, in al doilea caz uzura e dubla, mersul subturat mi se pare in regula, atata timp cat nu merge chinuit motorul, adica sa nu ii dai a patra si accelerezi la deal, daca se merge lin e altceva, si nici nu-i trebuie ungere ca la 4000 rpm la 2000 rpm. Eu zic cum merg eu si faptul ca e cea mai buna solutie pentru reducerea consumului, pe probate, nu zic sa mergeti voi asa, fiecare merge cum vrea cu masina lui.

 

 

Cred ca te inseli Argon.Am sa descriu scurt o chestie practica. Nemtii merg cu masinile lor turate pana aproape de zona rosie,tot ce e pana la rosu e normal,vitezele le schimba desigur, foarte sus, pana aproape de rosu,iar masina cu 150 kkm la bord, al carei motor e testat,si masurata compresia, e ca nou. Motoarele lor merg pana la 400-500 kkm. Trage concluziile,turatia face bine la motor.

Edited by VAXXi
Te rog nu mai scrie cu fonturi modificate !

Share this post


Link to post
... turatia face bine la motor.

Din ciclu "Daca nu v-am spus-o, v-o repet": intre motoristi exista o vorba, motoarele mici traiesc din turatie.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...