Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Consum Matiz

Recommended Posts

salut tuturor eu am un matiz din 2003 euro 2. consumul in afara cu 2 persoane in masina pana in 90km /ora= 5,2; exclusiv oras cu accelerari lente si schimbat viteza la turatii mici =6,3 (prin Gherla ca in Cluj sau alte orase mari nu poti merge asa incet ca te grabesc altii) ;consum in afara=5,7 pana in 120km/ora cu maxim 4 pers. fara bagaje mers normal ; autostrada 130-140km/h mers constant 2 pers +30 kg bagaje consum=aproximativ 9 . toate datele le-am verificat de mai multe ori. Sfatul meu e sa nu depasiti, daca se poate, 120km/h ca sare consumul; la mers sportiv iar sare; la mers in oras (Cluj) care poate fi considerat sportiv cu toate plecarile de la semafor+ aglomeratie creste din nou semnificativ.

Share this post


Link to post

Timisoara-Bv-Buc-Timisoara, 1280 km, 62,50 litri ~ 4,90 l/100km, 1 persoana cu bagaje = 130 kg, gume de iarna 145/70. Am crezut ca am gresit la calcul. Nu am avut vant din fata si nu m-am grabit.

post-5799-125767236135_thumb.jpg

Share this post


Link to post

E O PROBLEMA PE TOTI NE INTERESEAZA CONSUMUL.LA MATIZ DIN EXPERIENTA SI DIN CUNOSTIINTE SI CAZURI INTALNITE CONSUMUL E FOARTE VARIAT SI TINE FOARTE MULT DE STIL DE CONDUS IN PRMUL RAND ,DE TRAFIC CAT SI DE TIPUL DE CARBURANT FOLOSIT.

SE MAI POATE ADAUGA SI PARTEA DE INTRETINERE

CA NA DACA PROPRIETARUL MERGE 10 KM CU MASINA IN FIECARE ZI SI SA MAI FIE SI FRIG AFARA SI AGLOMERATIE CONSUMUL VA FI FOARTE MARE PLUS ACELE BUJII DACA VOR FI DESFACUTE SUNT PUR SI SIMPLU NEGRE NU ROSIATICE SPRE ALBURIU CUM AR TREBUI SA FIE .ACEA MASINA VE MERGE PROST SE VA APRINDE BECUL CHEK LA BORD SI CODUL DE DEFECT DAT DE SCANTEI RATATE PE PISTON (MISFIRE) SI MAI ALES LA RECE DIMINEATA MASINA VA MERGE PROST SI VA TREPIDA.

 

 

Share this post


Link to post

Pentru numele lui Dumnezeu, apasa tasta Caps LOCK!

Share this post


Link to post

Salutare !

Am fost plecat la tara week-endul asta si iar am scos un consum beton. Cand am alimentat aveam la jumatate acul de la rezervor, am bagat benzina de 50 lei ( 11.18 l ) de la Petrom de 95, am mers 200 km si mai am un pic peste jumatate ( aprox 1-1,5 l ).Mentionez ca duminica la intors am bagat caldura caci era frig de tot ( zona de munte ). Nu aplic metoda "cheie" spusa de Tolin: viteza a - 2 - a la 25km/h ( cred ca e mai mult valabila pentru mersul urban ) insa am simtit cum mi-a scazut consumul dupa urmatoarele schimbari: bujii + filtru aer + filtru benzina + ulei plus ca schimb mai sus vitezele ( dupa ce am citit mai multe recomandari ale lui Tolin ). Vitezele le schimb cam asa: 2 - 20km/h, 3 - 35km/h , 4 - 50km/h, 5 - 70 km/h. Merg constant cam cu 80 - 85 km/h ( nu permite prea mult traseul - dealuri , curbe, cetateni turmentati ). Fac eforturi de fiecare data sa o duc cat mai turat insa in viteze mici se aude tare motorul.

Share this post


Link to post

Pana la urma cate ti-a iesit la consum ? Dupa cat indica acul nu poti sa fi foarte sigur...

Al meu se incapataneaza sa stea pe la o medie de 8 si ceva spre 9 %,mers combinat(este adevarat multa fataiala prin oras,cu drumuri scurte,A.C.intens folosit)

Share this post


Link to post

Spre 9 conbinat l-as vinde a doua zi, mie imi ia spre 6% mixt, in general max 5 afara si 7 in oras cu aer si aglomeratie, si in rest 6, in oras. Espero ia vreo 8 mixt, cum sa ia MAtizul 9 :shock:

Share this post


Link to post

"Pana la urma cate ti-a iesit la consum ? Dupa cat indica acul nu poti sa fi foarte sigur..."

Asa este, insa dupa mine cred ca doar becul rosu e sigur si dupa aceea in ordine daca ar fi sa iau ar fi jumatatea rezervorului...In vara fara A/C si nici macar vreun alt consumator ( ventilatie sau faruri ) mers 99 % extraurban am scos sub 5%. In oras nu prea merg, si oricum Piatra Neamt este un oras mic si nu prea solicita masinile la consum. Insa am facut cateva greseli de condus ( scos pe liber in portiunile de vale, nu prea merg turat insa nici prea subturat ) , intentionez sa mai fac un drum de 200 km week-endul asta si am sa incerc sa respect cat mai mult indicatiile lui Tolin, cred ca am sa scot un consum si mai bun...

Share this post


Link to post

intai invata sa calculezi un consum, si dupa posteaza rezultatele.

Share this post


Link to post

intai invata sa calculezi un consum, si dupa posteaza rezultatele.

Da...poate ca mai bine taceam, insa eu cred un lucru: consum exact nu ai cum sa calculezi la Matiz ci doar estimativ pentru ca nu stii cu cat ramai in rezervor dupa ce se aprinde becul ( producatorul spune 2 L insa eu cred ca este mai mult in rezervor dupa ce se aprinde becul rosu ). Daca mergi cu masina constant cu viteza a- 5 -a la 90 km/h eu zic ca poti sa scoti consum mai mic decat zice producatorul.

Share this post


Link to post

Eu ce zic sa inveti sa faci consumul...e dupa cum urmeaza..se face plinul pana in 'buza', adica pana nu mai sta pistolul cuplat, se face un anumit numar de km, 2-300 minim, si se face plinul exact la fel si ideeal ar fi de la aceasi pompa din aceasi benzinarie, si temperatura ambianta apropiata, fara variatii gen 15 grade macar, acum ai numarul de km si litri, si iti rezulta consumul cel mai precis posibil.

 

Nu mai lasa sa se aprinda becul niciodata, si daca se poate sa nu scada sub sfert, doar in conditii in care nu ai de ales, e spre binele pompei de benzina, si a buzunarului tau.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Nu mai invata pe altii ce tu faci gresit. Nu trebuie sa fi atat de stupid sa vezi benzina in buza rezervorului pentru a cunoaste cat ai bagat in rezervor. La Matiz, de la avertizor limita aprins pana cand pompa se opreste singura intra aceeasi cantitate de benzina pe zeci de masuratori, cu o eroare de +/- 0,1L, adica 1/280 (0,36% !), in cel mai rau caz. La fel este si de la indicatia de mijloc al rezervorului. Cine vrea sa-si termine canistra de vapori si sistemul de recuperare a lor, adica cine vrea sa consume mai mult, n-are decat sa iti urmeze linia.

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

Nu are canistra nimic, metoda ta pe langa ca e deloc precisa, iti mai arde si pompa de benzina. Nu am zis sa vexzi benzina in buza rezervorului, pentru asta trebuie sa scoti pistolul sa lasi doar varful, am zis pana nu mai sta cuplat atunci cand e introdus corect, nu ai ce strica. Si se mai mira unii de ce lumea baga niste consumuri fantasmagorice p'aici..ca urmeaza metoda 'dupa ac', singura metoda corecta e de la plin la plin, acul e informativ, pe parcursul a 5 minute de mers variaza incet dar sigur cu 1-2 mm, functie de ce curbe iei.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Nu-ti arde nicio pompa, limita este stabilita de catre proiectant. La fel procedeaza sute de milioane de soferi fara a avea probleme cu pompa. Pe aceea si-o ard aia care se duc la benzinarie cu masini de 14 ani si cu 50 lei, pun benzina de 10 lei si de restul iau redbull. Dupa 10 ani orice pompa are voie sa se arda in orice situatie.

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

Domnilor, va rog sa nu va mai certati . Nu merg sub jumatatea rezervorului decat daca este un caz de forta majora, de obicei pun benzina si tin rezervorul peste jumatate si nu pun mai mult de 50 - 80 lei, deci nu pun in pericol nici pompa si nici canistra de vapori si imi ramane si o marja de benzina pentru situatii neprevazute. In general ma orientez dupa linia de jumatate a rezervorului caci pe rosu nu am mers decat cand am luat masina pana la primul peco.

Share this post


Link to post

Spre 9 conbinat l-as vinde a doua zi, mie imi ia spre 6% mixt, in general max 5 afara si 7 in oras cu aer si aglomeratie, si in rest 6, in oras. Espero ia vreo 8 mixt, cum sa ia MAtizul 9 :shock:

 

Asta este consumu ,ce sa-i fa? .Bujiile sunt NGK( sunt schimbate nu cu mult timp in urma) filtrele sunt si ele schimbate,benzina 95 efix sau petrom.Masina pusa pe tester...ok.in toti pareametrii.

Metoda de calcul...''plin-plin.'' Permis am de ceva ani si am condus cu precadere benzinare,nu merg niciodata subturat si folosesc des frana de motor (desi imi agata deranjant din 3 in 2 dupa ce uleiul din cv se incalzeste:rolleyes :)

Bine ,si mie imi ia meganul de 1,6 16 v mai putin decat matizul dar este folosit mai mult extraurban.In ciuda consumului ,totusi,buburuza ramane o masina excelenta pentru oras.

Edited by alex03

Share this post


Link to post

Am incercat sa-i fac si eu consumul la matiz si am procedat astfel: plin pana la prima declansare a pompei dupa care mers 208 km pana am ajuns la benzinarie( 150 drum lung,restul mici porniri de maxim10km), dupa aprox 10 litri-10,5 litri (47 ron)a declansat pompa pt prima data.Deci, undeva in jur de 5 l/100km.Unii ar spune bine ,altii rau,depinde si de masina si de carburant.

Edited by jorky1987

Share this post


Link to post

Pentru Matiz un consum de 5 l / 100 km cred ca este normal, desi taica-meu scoate tot 5 % cu golf-ul lui din '95 si merge mult mai tare ca mine 120 - 140 km/h in treapta 5 ( ma refer la consumul extra-urban). Mie unuia imi plac masinile mici si am analizat si alte masini la consum ( din citit, nu din experienta ) si cel mai mic consum l-am vazut declarat la Citroen C1 undeva pe la 3.9 % etra-urban. Sunt curios cu ce o sa vina Dacia la anul pentru masina City ( am inteles ca pun motor de Twingo de 1.2 pe platforma modificata de Sandero). Eu totusi cred (din experienta vorbesc ) ca la Matiz poti scoate sub 5% consum extra-urban daca mergi constant .

 

 

Share this post


Link to post

Da,sunt convins ca poti, cel mai probabil fara A..C. Problema este ca la starea drumurilor noastre, faptul ca ca nu avem autostrazi iar pe drumuri intalnim frecvent carute,tractoare et c .et c fac foarte grea sau chiar imposibila pastrarea unei viteze constante pe distante ceva mai consistente...De cand am buburuza eu nu am scos niciodata sub 7%.Parol. :rolleyes:

Edited by alex03

Share this post


Link to post

Asa este, conditiile de trafic sunt foarte importante. Cele mai multe drumuri facute de mine sunt extra-urbane ( mers la tara ). Eu am 2 trasee pe care ma pot duce la tara: unul mai lung cu 20 km, cu sosea asfaltata ca in palma, pe care ma duc iarna caci e curatat de zapada si unul mai scurt pe care ma duc vara. Pe traseul scurt in vara asta am scos consum mai mare decat pe cel mai lung din cauza soselei caci era plina de gropi. Ultimul consum scos pe traseul scurt a fost aprox. 5% ( cred ca un pic sub 5%, nu-mi pot da seama cu exactitate caci nu mi-a ajuns acul la jumatatea rezervorului) cu caldura pornita si sosea proaspat asfaltata.O sa vad acum dupa ce iese vinul si apar mai multi cetateni turmentati...

 

De cand am buburuza eu nu am scos niciodata sub 7%.Parol. :rolleyes:

Un sfat daca e permis...Citeste toate postarile lui Tolin referitor la consumul pentru Matiz euro 2, incearca sa urmezi toate sfaturile lui ( stie ce zice ) si ai sa vezi ca iti scade consumul, iti spun din propria experienta...

Share this post


Link to post

prin metoda plin ,la 30 litri in oras ,imi ies aceeasi km adica 350. conteaza mult kerosenul si stilul de mers. :lavolan:

Share this post


Link to post

Salutare !

Acum m-am intors de la tara si vin cu noi date : Am alimentat joi 40 lei ( aprox. 8.9 l ), aveam in rezervor ceva peste jumatate ( 1-2 l maxim ) , am facut 200 km sosea mers aproape constant si inca 20 km drum de tara in care am mers numai cu viteza 1(cand mai turat cand mai putin turat dar nu am mai lasat-o pe liber). Acum am in rezervor benzina peste jumatate ( cred ca 1 l ). Am mers mult mai turat ( am schimbat treptele de viteza la vitezele indicate de producator 20-40-60-80 uneori chiar si mai jos putin )si am mers cu masina tot timpul in viteza ( nu am lasat-o niciodata pe liber , nu am facut frana de motor, pur si simplu o lasam sa curga pana evitam pericolul si apoi treceam in treapta de viteza ce se impunea- cred ca asta era o greseala mare de a mea inainte - credeam ca , consuma mai putin daca o las mai mult pe liber)

Share this post


Link to post

Mie imi consuma 10% mixt, merge pe GPL, cu porniri si opriri dese. Masina e din 99 si as vrea si eu sa stiu de ce imi consuma asa mult?

Share this post


Link to post

Ba fratilor nu stiu ce Matizele aveti voi dar al meu nu are voie sa manance mai mult de 5% extraurban si aici mers cu 105 max 110 ca vine tiru' sau intreci tiru' si te da la o parte de pe sosea curentul de aer, iar urban nu sare de maxim 6,5% si nu poti sa imi spui ca nu e aglomerat in Constanta mai ales vara.

Nu stiu cum naibi sa manace 9-10% doar am prieteni cu mega gipane de 2-3 tone din 1990-1999 si le ia 10-11% cum doamne iarta-ma sa ia 9-10%?

VINDEL CA ALA NU MAI E MATIZ E UN GRAND CHEROKEE IN MINIATURA !

Pentru o deviatie de 1% faceti mah fratilor in benzinarie si o verificare la presiunea la anvelope CA DOAR E MOCAAAAA

Fac pe fiecare luna macar o data traseul Constanta-casa si retur si de fiecare data cand alimentez bag si aer in roti si chiar se simte

Am 400 de km pe traseul asta si bag 21 de litri si mai imi ramane o liniuta din rezervor.

Share this post


Link to post

Metoda de test: plin (pana se opreste pompa singura) - bec rosu (32litri)

Matiz Euro2

 

Timp de 1an in Galati: 500Km in oras (6,4%) , 580Km in afara (5,5%) (Mers lejer, lasat pe liber de cate ori se putea)

In Constanta 2-3 luni 450Km -470Km in oras (6,9%)

 

Am modificat modul de condus: Incetinire (cu masina in viteza sau frana de motor, fara mers pe liber) pana la semafor, fara frane bruste, mers lejer dar cu accelerari rapide in intersectii sau de la semafor.

In Constanta 2 -3 luni 520Km -530Km cu un plin (6,15 %)

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...