Jump to content

asanyi

Membru
  • Content Count

    35
  • Joined

  • Last visited

About asanyi

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 05/06/1971

Contact Methods

  • Gender
    Male

Profile Information

  • Location
    Oradea
  • Din
    oradea
  • Auto
    daewoo
  • Model
    matiz
  • An
    2003
  • Nr. Inmatr.
    BH 06 XFE
  1. Recomand sa cumperi piesa originala,cele contrafacute sar putea sa aiba randament mai slab la incalzirea,eu personal am patit ,am cumparat radiator de incalzire la un pret mai mic nu cel original si iarna se simte diferenta...incalzeste mult mai slab.
  2. In legatura cu consumul de ulei,daca nu scoate fum albastru verifica simeringurile de la distributie sa nu curga pe linga ele...se pare ca ai mai avut probleme cu ele.In legatura cu frinele pot sa iti spun ca sar putea sa ai pistonul etrier ruginit si sa se blocheze din cind in cind,probabil nu a fost schimbata lichidul de frina de mult...care este consumabil , este recomandat a se schimba la doi ani,pentru ca absoarbe apa care duce la ruginirea pistonasului...In legatura cu senzorul optic de la delcou stricat ,pot sa iti spun ca la multe Matizuri E2 sa defectat la aprox.100000 km....din pacate...la fel si la mine...alegerea delcoului original Dac a fost buna ...pretul mi se pare piperat.cred ca e pe la 500-600 ron,teoretic se poate rezolva prin schimbrea fotodiodelor ,foarte ieftin, dar inca nu am incercat personal si sper ca nu va fii nevoie in viitor.Matizurile sint masini destul de fiabile si ieftin de intretinut daca nu te complici si cumperi aiurea piese scumpe .Cel mai slab punct este tablaria....lasa mult de dorit...se ruginesc pragurile pasajul rotii din spate...si in alte locuri critice mai ales daca a mai fost reparat necorespunzator.
  3. La Matiz unii ignora sa mai verifice jocul de la culbutori....o supapa ramasa deschisa din cauza jocului care nu exizta...sau supapei arse ,poate genera valori de compresie eronata,care dau peste cap mersul motorului.
  4. Din pacate delcoul este o problema des intilnita la Matizuriile euro II,mai precis senzorul optic din el, care aleatoriu nu comunica catre ECM parametrii ce se poate intimpla atit la cald cit la rece , la inceput, iar la un moment dat cedeaza definitiv in acel moment calculatorul nu o sa mai dirijeze aprinderea ,nu o sa mai aiba scinteie la bujii.Atentie la cumparare,cauta piese originale DAC sau MANDO de care ai momentan pe masina.
  5. Roata din fata se blocheaza de obicei din cauza pistonului din etrier ruginit,parerea mea are legatura cu neschimbarea lichidului de frina la timp,se poate remedia prin schimbarea pistonului care nu costa o avere ...aprox.50 ron bucata,eu recomand schimbarea pistonelelor in pereche pentru o frina mai buna, echilibrata.Sa nu uitam o masina infrinata consuma mai mult....o frina neperformanta e pericol.
  6. Da la blocul de bobini ma refeream,este destul de scumpa, de aia iti propun sa incerci cu unul de la cineva imprumutat sa nu cheltui banii aiurea pina nu te convingi de problema ,injectoarele se masoara cel mai bine cu scanerul ,se verifica timpii de deschidere in millisecunde,sau pe stand debitul de benzina dozata.
  7. Interscimbarea fiselor este o idee buna ,in caz ca problema persista la cilindrul 1 dupa schimbare, incearca sa imprumuti de la cineva un sir de bobine de matiz euro 3 pentru a verivica pe masina ta.
  8. Da cu tot respectul.Distanta dintre surub reglare-coada supapa poate sa creasca din cauza uzurii la coada supapei in lungime,sau sa se micsoreze din caza uzurii la scaunul supaei in adincime sau alte motive ,care au legatura cu combustibilul folosit;benzina de calitate diferita sau gaz si bineinteles de calitatea uleiului folosit in motor si perioda de schimbare a acestuia.Scuze daca am deranjat pe cineva dar acesta este doar parerea mea personala si repet nu sint mecanic auto dar sint multumit cu micul meu gigant care ma serveste forte bine atit la deplasari scurte prin oras sau locul de munca cit si la excursii mai lungi si am dorit sa atrag atentia colegiilor la un lucru simplu dar vital la acest tip de masina .O zii placuta la toti colegii de pe forum !
  9. Domnu eu incercam sa vorbesc despre jocul i dintre coada supapei si surubul de reglare culbutori.Jocul dintre coada supapei si ghidajul supapei nu se regleaza dupa cum se vede in manualul de reparatii .
  10. Parerea mea ca indifirent ce scrie in manual... la o masina fara compensatori hidraulici la jocul la supape,este recomandat verificarea jocului.Dar va pot spune din experieta proprie ,un joc nereglat pe linga sunete ,sesizabile sau insezizabile,pot aparea si alte probleme,de exemplu la mine din cauza supapelor de evacuare..strinse...nu aveau nici un joc nici zgomot mi se oprea motorul in ralanti cind era aerul putin mai umed sau dimineata la prima pornire,iar cu motorul cald obtineai putere doar la turatii mai mari deci avea performante scazute.La reprezentanta mi sa u inlocuit capac delcou,IAC ,bujii...pe bani nu putini...nimeni nu ia dat importanta jocului la culbutori,pina cind un priten nu ma sfatuit sa verific.Cu motorul rece efectuat veicarea doua din supape evacure erau dereglate ,sau reglat frumos cu lera la parametri dupa care motorul mergea frumos la cald si la relantisi au disparut problemele.In concluzie verificarea culbutoriilor nu implica costuri enorme care ar trebui sa sperie pe cineva este o verificare simpla.Faptul ca la unii nu a fost nevoie de reglaj nu cred ca inseamna ca la altii nu pot aparea probleme cred eu.Verifarea jocului la culbutori a fost dor o propunere din partea mea,nu o diagnoza de meseriasi...
  11. Verifica burlanul din plastic in forma ...v... spre parbriz ,dezaburire...daca nu cumva este ciupit,rupt,sau inbinarea daca este la locul lui corect...te bagi sub bord cu capul cu o lanterna...sau daca bordul nu este slabit din suruburi.
  12. In manualul de intretinere a Matizului este recomandat verificarea si reglarea la jocul supapelor dupa fiecare 20000 km parcursi... Consider un lucru foarte important care este neglijat de majoritatea posesoriilor de Matiz. Reglajul se poate face cel mai bine cu motorul rece la parametrii conform manualului.La masiniile care functioneaza pe gaz necesita o atentie deosebita jocul la culbutori...
  13. In manualul de intretinere a Matizului este recomandat verificarea si reglarea la jocul supapelor dupa fiecare 20000 km parcursi... Consider un lucru foarte important care este neglijat de majoritatea posesoriilor de Matiz. Reglajul se poate face cel mai bine cu motorul rece la parametrii conform manualului.
  14. Mai mult ca sigur este defect senzorul optic din ansamblul delcou aprindere,iti recomand a schimbi delcoul cu unul original GM,exista posibilitatea sa pui unul second hand functional de la dezmembrari dar nu o sa ai garantia cit va mai functiona...pentru mai multe detalii citeste la topicul... matiz nu porneste cind e cald motorul...
 

×
×
  • Create New...