Jump to content
Sign in to follow this  
ches

Un Matiz Portocaliu

Recommended Posts

Ambreiajul a fost schimbat de proprietarul anterior, deci are doar 20000-30000km. In bord are un pic sub 100000km, dar asta cu motorul actual, masina cred ca are minim dublul kilometrilor.

Al tau fiind din 2008 n-ar trebui sa ai probleme majore cu rugina si daca intervii din timp costurile sunt minime. F important: daca repari arcele de la rotile spate, ori cauta paratori de plastic, ori roaga tinichigiul sa iti indoaie buza catre interior si sa dea bine cu mastic. Astfel apa si mizera se vor scurge usor in loc sa ramana pe buza si nu va mai rugini.

 

Rectificarea discurilor fa-o doar daca ai discuri originale. Daca ai niste stifturi, mai bine iei altele+rulmenti ca lumea, la mine deja cred ca s-a ovalizat unul din nou...

 

Sau las-o in pace, trage de ea cat poti si pune bani deoparte, cica la rabla poti sa iei pana la 95000 lei pe masina daca iti iei un euro 6 cu emisii sub 99g/km ;)

Eu deja am luat in tinta niste masini, dar daca nu imi face vreo figura il mai tin vreo 2 ani ca mi-e drag de el :) .

 

A mea masina merge in fiecare zi a saptamanii 2 km pana la gradinita-metrou si inca 2 km inapoi. O mai scot si eu la o tura de 10km sa ii mai curat depunerile si injectoarele cam o data la 2 saptamani. Desi este supusa acestui "chin" zilnic, masina s-a comportat foarte bine. In plus de 4 luni de cand i-am pus un aditiv de ulei de la Sonax (Oil stop parca se numeste), nici nu a mai papat ulei. Banuiesc ca la a mea simeringurile de la supape sunt varza, iar aditivul le-a umflat.

Edited by ches

Share this post


Link to post

La discul din dreapta am avut trei portiuni circulare, pe centru, lipsa. Era cam ca la smaltul sarit la o oala, dar mai adanc. Initial, am dat cu ciocanul, pe toata suprafata, ca sa nivelez cat de cat, apoi am luat cu pila si acum nu se mai simt trepidatiile. Mecanicul zice ca din cauza materialului prost; eu ma gandesc ca fiind doar pe exteriorul discului dreapta-fata, sa fi sarit apa pe disc dupa o franare mai violenta.

Discurile au 125000km si sunt originale si intr-adevar nu s-au ovalizat. Se gaseste ansamblu disc, fuzeta, rulment, calaret la 100-150 lei, dor ca la mine in localitate, unde am gasit, discul era mai uzat ca al meu, asa ca am renuntat sa cumpar.

Si placutele le-am inlocuit la inceput cu Ferodo SL, apoi cu mai ieftinele HiQ.

 

Si alte masini vin cu problemele lor. Are un prieten un Ford Ka din 2005, cu 70000 km (l-a luat sa-l foloseasca in Germania pentru ca asigurarea e mai mica), recent a venit cu ea si dupa ce a ajuns in Romania, probleme cu pornirea, cel mai probabil electromotor defect. Si sub capota e asa mic spatiu; toate sunt ingramadite.

 

Share this post


Link to post

Tu vorbesti serios, ai dat cu pila pe discul de frana? Discuri de frana neschimbate la 125.000 km? Voi cred ca va cautati moartea pe strada...

Share this post


Link to post

Da, cu pila pe discurile de frana, nu ai mai auzit ? Se fac borduri pe marginea discurilor si le simti in pedala, cu o pila se remediaza problema. Eu am schimbat discurile originale la 150.000 km, frana tinea impecabil, testata pe stand, dar cand o incingeam huruiau discurile si le simteam in pedala .

Share this post


Link to post

Nu cred ca la asta se referea colegul nostru. Batut cu ciocanul (!) si apoi luat cu pila ... asta da procedura de indreptare a discurilor.

 

Luarea bavurilor datorate unor placute putin prea inguste o practic si eu de vreo 20 de ani, e in regula :) .

Share this post


Link to post

Si eu am dat cu ciocanul in discuri, dar nu ca sa le indrept ( centrez ) ci doar sa dau jos bucata "coapta" din materialul discului, si cred ca asa a facut si colegul de mai sus. E drept operatiunea am efectuat-o cu foarte putin timp inainte de a schimba discurile cand stiam ca nu mai au nici o sansa de supravietuire, cred ca se decaleste otelul din cauza ciclurilor de incalzire - racire si crapa .

Share this post


Link to post

Ciocan in discuri, pila... Nu merge sa le incarcam la sudura si sa le luam la strung? Zic si eu... Pentru 2-300 ron o pereche de discuri, merita riscul sa ne rupem gatul, eventual sa mai rupem gatul si altora, nu?

Tampitul ala de producator care a dat o toleranta la bataia axiala si un minim /maxim la grosimea discurilor a fost un dobitoc, noi ne pricepem mai bine...

  • Like 1

Share this post


Link to post
N-am mai postat de ceva vreme poze cu Matizelul. Sambata trecuta m-am inarmat cu rabdare, cateva lavete de microfibra si solutii de curatare, iar duminica am facut un mic shooting de Paste. Pozele sunt facute la tara, unde Matizul a ajuns pe rotile lui :) mergand cu viteze de pana la 120km/h (pe autostrada).


Ce se poate observa nou pe el sunt scaunele fata, cumparate anul trecut de la un domn din Tulcea, un tip super de treaba, care mi le-a adus in Bucuresti cand a avut drum. Pretul scaunelor - 70 lei/2 bucati. Am cautat multa vreme scaune cu tapiteria aceasta ca sa se potriveasca cu bancheta spate care este modelul initial, fara tetiere. Masina pare ca a intinerit cu cativa ani buni.


Ce am mai facut la el:

- ulei (completez cu cateva sute de ml la jumatate de an). Se pare ca aditivul Oil Stop de la Sonax chiar face ceva, doar ca face o perioada limitata.

- scos niste zgarieturi pe plastice (metoda cu bricheta).

- benzina de 95 :)


Ce mai am de facut:

- Schimbat garnituri pistonase frana fata, schimbat lichidul de frana.

- Schimbat placute frana, pedala pulseaza la franare si stiind cu aratu anul trecut placutele, tind sa dau vina pe ele.

- Gasit locul pe unde se infiltreaza apa in masina - suspectez parbrizul sau lipsa gaurilor de scurgere dintr-un prag. Gasesc ud buretele de la pedalier (stanga si dreapta) si mai nou si locul din stanga spate. Trebuie sa scot mocheta si sa ma pun cu furtunul pe ea

- Curatare galerie de admisie si tot ce tine de ea - drumurile scurte pe timp de iarna au facut depuneri cu siguranta.


In rest masinuta merge si toata lumea (inclusiv sotia) este foarte multumita.


post-4287-0-94352500-1429167384_thumb.jpg

post-4287-0-95552100-1429167386_thumb.jpg

post-4287-0-69151000-1429167388_thumb.jpg

post-4287-0-03143300-1429167390_thumb.jpg

post-4287-0-32515900-1429167391_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Model tapiterie de asta am si eu, auto productie 2001 si bancheta spate cu tetiere . La ulei incearca 10w30 daewoo , mie imi halea cu 5w30 vreo 300 ml/1000 km, cu asta mi-a luat in prima mie 100 ml ceea ce-i in limitele normale, majoritatea drumurilor le fac extra-urban, deci mers destul de turat, consumul de carburant a ramas la fel. Cum stai cu rugina la praguri si pasaje?

Share this post


Link to post

Tot de pe o masina din 2001/90000km am luat si eu scaunele. Din ce am cautat tapiteria asta a fost pusa pe SE intre 1998 si 2001. La cum arata scaunele mele in comparatie cu cele pe care le-am luat, cred ca masina are undeva pe la 300000km cu exceptia motorului care a fost schimbat.

 

Ulei folosesc Super 2000 10W40 de la Mobil, in prima faza nu il papa, dar dupa ce "imbatraneste" il cam bea, mai ales daca merg mai turat, asa cum spui si tu.

 

Rugina nu mai am de cand l-am facut acum 2 ani. Pragurile sunt facute cu otel Mittal, erau codurile de fabrica stantate pe tabla si sunt din tabla galvanizata pe bune, in sensul ca nu au ruginit deloc desi am julit un prag cu cricul pe 10cm2. Pasajele sunt niste stifturi dupa cate am vazut cand le-am luat, insa le-am dat un strat zdravan de vopsea cauciucata si le-am indoit buza pe interior (nu eu, tinichigiul) si vad ca nu au treaba.

 

Anul asta am in plan sa ma uit cum stau pe dedesubt si sa o fac din nou cu niste materiale de calitate, initial am folosit o vopsea cauciucata romaneasca care s-a dovedit cam proasta - am vazut zone cu rugina de suprafata cand m-am uitat pe sub masina.

Share this post


Link to post

Matizul a trecut ieri al doilea ITP de cand este la mine. Mici dezechilibre la franare care urmeaza sa fie remediate.

 

Masina implinit 2 ani de cand este la mine si a trecut de 95000km, in total 17000km de cand am luat-o.

 

Ce am mai facut/ ce mai e de facut:

- Am cumparat garnitura culbutori, urmeaza sa o schimb si sa reglez culbutorii

- Am schimbat placute frana, din pacate discurile sunt de cacao. Urmeaza sa le schimb si pe acestea, probabil impreuna cu rulmentii. Tot atunci voi face si schimbarea garniturilor de la etriere preventiv (momentan merg OK, le-am verificat la schimbarea placutelor)

- Am curatat masina pe dedesubt cu polizorul si peria de sarma in zonele unde a reaparut rugina. Apoi am dat cu grund anticoroziv, apoi mastic pensulabil in zonele unde au aparut gaurele in tabla (de regula in zona in care arunca rotile apa pe podea), apoi vopsea cauciucata 4 straturi. De data asta am folosit vopsea cauciucata de calitate, deci ma astept sa tina mai mult decat cea veche (2 ani).

 

 

 

Share this post


Link to post

Am fost in weekend ca sa rezolv franele si reglarea culbutorilor. La frane un pistonas era semi-blocat pe fata, iar pe spate sabotii erau dusi. De aici si dezechilibrul la franare si franele slabe. Am fost la mecanic si am facut:

1. Schimbat garnituri etrieri si curatat etrieri, pistonase. Am luat garnituri GM.

2. Schimbat saboti spate si acurile de prindere ale acestora. Am luat saboti Hi-Q, iar seturile cu arcuri originale GM.

3. Schimbat lichid de frana cu Ferodo DOT 4.

4. Reglat frana de mana.

5. Reglat culbutori si schimbat garnitura culbutori.

 

Mecanicul a gasit si un rulment spate cu probleme, urmeaza sa il schimb weekendul viitor.

 

Masina este acum pregatita de iarna :)

 

Toate cele bune!

Share this post


Link to post

Matizul s-a hotarat sa imi dea de lucru, asa ca dupa treaba cu rulmentul de pe spate, un rulment de pe fata a inceput sa huruie. Am zis sa rezolv totul dintr-o lovitura, asa ca am schimbat si pistonasul de la etrier pe dreata + set nou de garnituri etrier, si discurile de frana si rulmentii de la ambele roti fata. Cost total piese 250 lei, cost total manopera 150 lei.

 

Tragand linie, de cand am luat Matizul am schimbat cam tot ce inseamna bucsaraie fata si frane:

- Discuri (febi Billstein), placute (Hi-Q Sansing Brake), saboti spate (Hi-Q Sansing Brake), garnituri etrieri (freinkit), 1 pistonas etrier (freinkit), lichid de frana - anul acesta

- Bucse bara stabilizatoare (originale GM), bascule (Mapco), capete de bara (CTR) - anul trecut

- Cablu frana de mana (original GM) - anul trecut

- Rulment spate stanga (koreeni) - anul acesta

- Rulmenti fata (BTA polonezi)- anul acesta

 

Mecanicul a verificat pivotii, bucsele si capetele de bara si se pare ca CTR-urile (capetele de bara) si basculele Mapco nu sunt rele, nu aveau pic de joc si au undeva la 10000 km. In comparatie, bucsele de bascula semipline de la fosta Nubira 2 erau varza dupa 10000km.

 

Acum doua saptamani am schimbat bateria pentru ca vechea AAT dadea semne de oboseala si nu cred ca trecea iarna. Am optat pentru Baterie Norauto, facuta de Varta dupa spusele vanzatorului, care vine cu o garantie de 3 ani, iar verificarile periodice ale sistemului de incarcare sunt gratuite.

 

Sper ca acum ca toate sunt in regula, Matizul ma va ierta de alte cheltuieli :)

 

 

post-4287-0-51537900-1450080565_thumb.jpg

post-4287-0-51684000-1450080568_thumb.jpg

post-4287-0-21917300-1450080570_thumb.jpg

post-4287-0-24634500-1450080647_thumb.jpg

post-4287-0-99881200-1450080652_thumb.jpg

Edited by ches

Share this post


Link to post

Am inceput sa vin zilnic cu Matizul la serviciu: Titan-Pipera si inapoi. Se uita cam stramb paznicii la mine, dar Matizul se descurca mult mai bine prin oras fata de Epica, asa ca nu imi pasa.

Marti seara cureaua de la alternator a cedat pe Doamna Ghica, asa ca i-am facut o vizita nocturna lui Tudor. Am mers pe baterie pana la el, am ajuns fara probleme (fara lumini, ventilator samd :) ).

 

In weekend mi-am facut putin timp si am mai mesterit la Matiz:

- Am updatat softul de pornire din telecomanda, acum trebuie sa apas de 2 ori pe buton pentru a porni motorul, ceea ce ajuta in cazul in care butonul se apasa accidental. Totodata, dupa ce invarte electromotorul, la 5 secunde daca motorul a pornit. Daca nu, resetez bucla si revin la starea initiala, pregatit pentru o noua comanda de pornire.

- Am schimbat bujiile, cele vechi aveau calamina pe ele, trecusera mai bine de 3 ani si aprox 20000km de la schimbare. Am pus Champion, le aveam cumparate de ceva vreme, inainte avea NGK. Acum masina trage mult mai liniar, imbunatatirea este sesizabila.

- Am schimbat lichiul de frana (pt ca oricum am desfacut bidonul ca sa completez la aerisire) si am aerisit franele intrucat mi se parea ca pedala e prea elastica. Acum nu mai este :) , cu discurile, sabotii si placutele noi si franele aerisite chiar simt pentru prima data ca Matizul are frane.

- Am schimbat capacul de la vasul de expasiune. Cel vechi nu mai etansa cum trebuie.

 

De facut:

- sambata viitoare merg la Tudor sa schimb toate curelele - distributie (curea+rola), curea accesorii, curea alternator. Am luat curele Gates pt distributie si alternator, rola Valeo pt distributie si curea NBN pentru accesorii. Avand in vedere "norocul" cu cureaua veche de alternator, nu vreau sa imi asum nici un risc. Mai ales cand costul pieselor enumerate mai sus este aprox 110 lei ;) .

- curatenie generala cand vine primavara.

 

Cei care au vazut ca imi caut un inlocuitor pt Matiz, vor spune probabil ca sunt nebun ca bag bani in masina inainte sa o vand, insa vor mai trece cateva luni pana o pun la vanzare si, in plus, cred ca o masina servisata bine se va vinde mai usor si la un pret mai bun. Sunt bineinteles constient ca nu voi scoate toti banii bagati in ea, dar macar o parte tot voi recupera, plus ca masina o folosesc zilnic.

Edited by ches

Share this post


Link to post

 

Cei care au vazut ca imi caut un inlocuitor pt Matiz, vor spune probabil ca sunt nebun ca bag bani in masina inainte sa o vand, insa vor mai trece cateva luni pana o pun la vanzare si, in plus, cred ca o masina servisata bine se va vinde mai usor si la un pret mai bun. Sunt bineinteles constient ca nu voi scoate toti banii bagati in ea, dar macar o parte tot voi recupera, plus ca masina o folosesc zilnic.

 

Da, esti. Si nu, nu se vinde mai usor. Las-o jaf, da-i un polish super, da-i km inapoi cu vreo 200 k (daca poti sa-i pui cu minus e si mai bine), inventeaza-i o poveste care sa implice o baba/un mos, un doctor, sef de reprezentanta auto sau de banca, minim mers la piata si in cate un concediu, si o sa o dai super repede. :)

Share this post


Link to post

Nenea Mircea, gandesti ca un adevarat samsar :) )

Singura investitie buna e cea legata de distributie, n-ar fi placut sa se rupa, ca apoi chiar ca nu mai are rost s-o vinzi. Si curatenia/"polish super".

M-ai facut curios cu bujiile. Eu credeam ca NGK sunt Zen.

Share this post


Link to post

Nu ca un samsar, ca unul care vrea sa vanda masina corect si toti clientii cauta masini "virgine" de 10-12 ani, cu maxim 50.000 km si carte de service completata cu acelasi pix ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post

Am mers pe ideea lui Razvan, si anume ca daca se rupe e nasol, nici la rabla nu pot s-o mai duc :) ) .

Polish va primi cu siguranta, ca tot mi-am cumparat masina de polishat si toate accesoriile. O sa pun si poze din timpul actiunii. Imi fac mana cu Matizul si apoi fac si Epica.

km nu-i dau inapoi, si asa bate la ochi ca are numai 96000 :P . Bine, astia facuti cu motorul schimbat dupa spusele proprietarului anterior.

 

Asa cum am scris la inceputurile topicului, Matizul l-am luat ca proiect, sa mai invat si eu cate ceva despre mecanica si sa am cu ce sa imi pierd timpul. Plus ca vroiam o masina ieftina cu care sa-l putem duce pe junior pana la gradinita/bunici si apoi sa ajungem rapid la metrou. Am bagat multi bani si multa atentie in el si nu imi pare rau, masina si-a atins scopul. Si desi judecand in procente, am bagat in el mai mult decat am dat pe masina la inceput, suma totala - masina + exploatare (doar consumabile, fara benzina) + reparatii nu depaseste 2000-2500E de-a lungul a 3 ani si ceva. Ceea ce mi se pare absolut rezonabil dat fiind ca masina a fost folosita aproape zilnic.

 

Ca o comparatie, la Epica o revizie anuala costa in medie 170E, deci in 3 ani de revizii se fac aprox 500E. E drept ca nu am dat pe repratii pana acum mai mult de 2000 lei cu totul in cei 5 ani de cand o am, dar nici nu imi permiteam sa merg drumuri scurte cum merg cu Matizul fara sa am cheltuieli enorme.

Edited by ches

Share this post


Link to post

Am rezolvat in weekend si distributia, acum merg fara emotii.

 

post-4287-0-87596900-1455534662_thumb.jpg

 

post-4287-0-17039300-1455534666_thumb.jpg

Share this post


Link to post

 

 

Ca o comparatie, la Epica o revizie anuala costa in medie 170E, deci in 3 ani de revizii se fac aprox 500E. E drept ca nu am dat pe repratii pana acum mai mult de 2000 lei cu totul in cei 5 ani de cand o am, dar nici nu imi permiteam sa merg drumuri scurte cum merg cu Matizul fara sa am cheltuieli enorme.

La ce te referi?

Share this post


Link to post

O turbina sau un filtru de particule spre exemplu :) . Matizul a fost folosit in majoritatea timpului la drumuri de 2km, fie vara fie iarna. Un diesel cu DPF si turbina n-ar fi rezistat prea mult la regimul asta de mers.

Share this post


Link to post

O turbina sau un filtru de particule spre exemplu :) . Matizul a fost folosit in majoritatea timpului la drumuri de 2km, fie vara fie iarna. Un diesel cu DPF si turbina n-ar fi rezistat prea mult la regimul asta de mers.

 

viitorul transportului va fi in masini cu motoare mici pe benzina ,ieftine de achizitionat,ieftine de exploatat si intretinut! Diesel-urile sunt pentru transport marfa sau persoane ce au nevoie de o masina cu care sa faca minim 60000 km pe an! Altfel platesti in plus degeaba doar ca sa parcurgi aceeasi distanta/nr km pe care i-ai fi facut oricum cu o masina cu motor pe benzina dar la un cost mult mai mic per km!

Matiz-ul e ideal pentru drumuri scurte pentru majoritatea soferilor! cine vrea mai bun si mai nou,exista multe oferte pe piata! Kia Picanto e chiar interesanta,si tot motor cu 3 cilindri in linie are dar de 1000cc!

Share this post


Link to post

Off topic!

Este exagerat 60.000 km. Functie de masina pe care o iei, comparand mere cu mere, diferenta de costuri de exploatare se amortizeaza la un parcurs anual de circa 30.000 km.

Caz concret:

Lacetti 1,8 benzina - 140 CP pret de nou 2007 - 13700 Euro

Lacetti 2.0 diesel - 121 CP pret de nou 2007 - 14400 Euro

Pret revizie 1.8 benzina - circa 450 ron

Pret revizie 2.0 diesel - circa 600 ron.

Consum mediu 1.8 benzina - 9l/100km

Consum mediu 2.0 diesel - 7.5l/100 km.

Do the math.

Share this post


Link to post

In ultimul an am tot investit in Matiz pentru a-l aduce la nivelul de masina care sa te duca de la A la B fara emotii, dar si pentru a scapa de nenorocita de rugina. Din pacate ultima parte se pare ca este o problema care nu are rezolvare. Am facut un experiment (involuntar) - am zgariat usita de la busonul de benzina pe o lungime de 3mm pana la tabla. Dupa aproape 6 luni in spatele zgarieturii, pe tabla se vedea rugina, asa ca am zis sa curat zona. Mare mi-a fost mirarea candam vazut ca dedesubt, sub toate straturile de grund si vopsea originale, tabla era ruginita pe o arie egala cu cea a unui banut de 1 ban. Cu alte cuvinte, daca ti-a scapat un punct cat un varf de ac de rugina, acolo va inflori si se va extinde cu repeziciune.

 

Ca o comparatie, la Nubira aveam ciupituri de pietre pana la tabla care nu ruginisera nici dupa cativa ani...

 

Ce am mai facut la masina:

- schimbat toba intermediara si finala in aprilie - cost aprox 450lei, intermediara veche a decis intr-o dimineata sa paraseasca Matizul cu tot cu tevi :)

- schimbat cablu frana mana, cel vechi s-a rupt din panou in iunie - cost aprox 100lei, l-am schimbat eu si mi-am blestemat zilele din cauza spatiului ingust

- schimbat bendix electromotor in iunie - cost 115 lei cu tot cu manopera.

- rectificat discuri frana in iunie - cost 100 lei, acum au disparut complet pulsatiile in pedala de frana

- schimbat solenoid la electromotor in iulie - cost 170 lei cu manopera (se pare ca butonul de la solenoid avea pana la urma probleme, nu bendixul, si cand era umezeala electromotorul nu cupla, se invartea in gol).

- am curatat usile fata si spate de rugina si refacut vopsitoria pe usi, praguri si aripile spate. De data asta le-am facut cu pistol de vopsit, compresor si materiale mai bune: curatat pana la tabla curata, aplicat tratament antirugina loctite unde era cazul (zone mici), etch primer ca sa prinda vopseua pe zonele cu tabla expusa (anul trecut am pus grund normal si acesta se curata de pe tabla cu tot cu vopsea cand insistam cu jetul), vopsea cauciucata pe partea de jos a usilor si pe praguri, mastic pe muchiile din interior ale usilor, apoi 3 straturi de vopsea si 3 straturi de lac 2K. Nuanta a iesit rezonabil si rezultatul total este chiar multumitor avand in vedere ca am vopsit pe bucati si am facut totul singur.

 

Ce mai am de facut:

- pus bandouri pe usi

- montat usa de la busonul de umplere cu benzina.

- montat bucatile de tabla de sub stopuri

- curatenie generala

- pus poze pe forum :P

- schimbat placute frana si garnituri etrier pt ca acum mi se pare ca frana e prea slaba chiar si dupa ce am rectificat discurile si am schimbat lichidul + aerisire.

- refacut antifonarea pe dedesubt pt ca anul trecut am luat un rahat de vopsea cauciucata prin care apa a trecut si a reaparut rugina in anumite zone.

- revizia peste 2 luni.

 

Ce ar mai fi de facut dar nu am chef sa fac si cu siguranta nu voi face anul asta :D

- vopsit ambele bari, insa prefer mai degraba sa pun unele negre decat sa stau sa le curat si sa le vopsesc. Asta pt ca din pacate bara fata se exfoliaza din cauza ca nu au folosit primer de plastic inainte de vopsit.

- smirgheluit fin si polish pe zonele pe care le-am vopsit pentru a mai scapa de coaja de portocala.

 

Ce sper dupa tot timpu si banii investiti in Matiz: sa scap de problema ruginii macar pentru urmatorii 2-3 ani cat o voi mai folosi, dupa aceea Rabla sau Remat scrie pe ea.

 

ai muncit mult la Matiz-ul asta! si eu ar trebui sa-i "acord mai multa atentie" Tico-ului din 1997 cu care ma mai plimb din cand in cand,dar tot aman ca am vazut ce inseamna rugina+tabla doar asa "in treacat" la rezervorul de benzina...

Ma ingrozesc ce ma asteapta la caroserie... cu toate ca 2 mecanici si un tinichigiu cu experienta mi-au spus ca n-arata rau pe dedesubt si ca se poate reconditiona relativ usor dar nu neaparat ieftin...

Dezavantajul matiz-ului comparativ cu tico sunt cele minim 200 kg in plus "din start" care le are un matiz...

Cu toate ca atunci cand a aparut matizul eram prin liceu si de-abia asteptam sa ma plimb cu un taxi matiz,era cam singurul atunci din oras(Focsani). au fost masini bune la vremea lor!

 

 

Off topic!

Este exagerat 60.000 km. Functie de masina pe care o iei, comparand mere cu mere, diferenta de costuri de exploatare se amortizeaza la un parcurs anual de circa 30.000 km.

Caz concret:

Lacetti 1,8 benzina - 140 CP pret de nou 2007 - 13700 Euro

Lacetti 2.0 diesel - 121 CP pret de nou 2007 - 14400 Euro

Pret revizie 1.8 benzina - circa 450 ron

Pret revizie 2.0 diesel - circa 600 ron.

Consum mediu 1.8 benzina - 9l/100km

Consum mediu 2.0 diesel - 7.5l/100 km.

Do the math.

 

:tongue: raman la tico deocamdata,dar daca pe viitor mi-as cumpara alta masina,sigur as cumpara o KIA PICANTO! :banana: m-am indragostit de motoarele astea "3-in-linie" si cum se tureaza cand bagi talpa in ele!

 

Matizul a trecut ieri al doilea ITP de cand este la mine. Mici dezechilibre la franare care urmeaza sa fie remediate.

 

Masina implinit 2 ani de cand este la mine si a trecut de 95000km, in total 17000km de cand am luat-o.

 

Ce am mai facut/ ce mai e de facut:

- Am cumparat garnitura culbutori, urmeaza sa o schimb si sa reglez culbutorii

- Am schimbat placute frana, din pacate discurile sunt de cacao. Urmeaza sa le schimb si pe acestea, probabil impreuna cu rulmentii. Tot atunci voi face si schimbarea garniturilor de la etriere preventiv (momentan merg OK, le-am verificat la schimbarea placutelor)

- Am curatat masina pe dedesubt cu polizorul si peria de sarma in zonele unde a reaparut rugina. Apoi am dat cu grund anticoroziv, apoi mastic pensulabil in zonele unde au aparut gaurele in tabla (de regula in zona in care arunca rotile apa pe podea), apoi vopsea cauciucata 4 straturi. De data asta am folosit vopsea cauciucata de calitate, deci ma astept sa tina mai mult decat cea veche (2 ani).

 

 

 

 

 

vad ca ai ajuns la frane,si as avea o intrebare pentru tine ca se intampla ceva "tare ciudat" cu tico-ul meu cand franez tare, si anume la franare de urgenta cu pedala apasata la maxim,se blocheaza doar roata dreapta fata! acuma,stiu ca tico nu are ABS dar e normal sa se intample asa ceva? rotile nu merg infranate, nici de pe fata nici pe spate! doar ca blocheaza roata dreapta fata in loc sa le blocheze pe amandoua...

mercy mult!

 

 

Share this post


Link to post

Pistonasul din cilindrul etrierului stang este semiblocat. Esti offtopic! Pune intrebarile la problemele tehnice in topicurile specifice. Scuze, ches!

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...