Jump to content
Sign in to follow this  
bungureanu

Cadere Brusca De Turatie-Intreruperi

Recommended Posts

Buna ziua,

am o problema cu turatia de relanti care a aparut reletiv recent la al meu Cielo din 2005, 31000km. In ultima perioada de timp turatia de relanti se stabilizeaza la valori de peste 1500-2000rot/min, indiferent daca motorul este alimentat cu benzina sau GPL. Procesul este total aleatoriu, daca motorul nu este turat in sarcina turatia de relanti se stabilizeaza frecvent la valori corecte, cca 900rot/min.

Fost la service, tester, nu sunt afisate erori sau probleme. Se stabilizeaza turatia pe moment, plec din service toate bune, pana a doua zi cand problemele reincep.

La prima fortare a motorului (o depasire, un demaraj mai violent) turatia ramane la valoarea la care a ajuns atunci. Scade foarte putin si ramane peste 1500-2000rot/min.

Cei din service imi dau solutii aiuristice de gen schimba benzina, desi motorul se comporta diferit cu aceeasi benzina. Problemele au aparut cand utilizam aceeasi benzina (merg mult pe GPL deci benzina este mult timp aceeasi in rezervor).

Ce anume poate conduce la stabilizarea turatiei la valori mari la relanti, fara ca defectul sa apara pe testerul de la service?

Rezolva resetarea ecm-ului aceasta situatie?

Edited by sorinet65

Share this post


Link to post

Danut76@ Se da jos si se verifica daca inchide bine.Daca ar ramane deschisa nu mai ai relanti la masina si nici motorul nu mai trage.

 

sorinet65 & Zmeul cel rau@In mod normal acest fenomen apare de la amestec sarac sau pierderi de vacuum.Incearca prin curatarea IAC-ului,resetarea ECM-ului si initializare IAC.

Share this post


Link to post

Am vrut sa merg azi la service cu pb relantiului care se stabiliza la 1500-2000rpm dar nu am avut timp.

In schimb am alergat cca 100 de km regim mixt (urban si ext) si problema mentionata nu a mai aparut, asa ca nu am mai mers la service.

Mentionez ca aseara am bajbait pe la canalizatiile filtrului de aer sa vad daca nu rasufla pe undeva, si le-am miscat usor.

Oare s-a speriat motorul ca l-am parat la ovi_jer? :) )

Share this post


Link to post

Am un Daewoo Racer (din cate am inteles de la mecanici foarte similar d.p.d.v. tehnic cu un Cielo).

De citeva luni are scaderi bruste de turatie, mai ales la relanti. Stiu ca pot fi multe cauze, dar de curind am observat ca apare o scinteie la borna de la bobina de inductie la un interval de citeva secunde (insotita de un sunet specific) si care bineniteles coincide cu momentul scaderii de turatie. Banuiesc ca asta reduce mult numarul cauzelor. Ce ar putea fi? Eu m-am gindit la fisa centrala (cele de la bujii le-am schimbat de curind).

Multumesc.

Share this post


Link to post

Schimba fisele si bujiile.Eventual pune o poza cu motorul sa vedem daca sunt la fel fisele cu cele de cielo/espero.

La motoarele dohc daca persista problemele cu rateuri sau mers in 3 dupa spalare sa se verifica daca nu a intrat apa pe linga fise in capul bujiilor.

Share this post


Link to post

Salut!

Cum pot masura si eu parametrii de mai sus? Softul am vazut ca este postat de Ovi ceva mai sus,iar pentru diagnosticare banuiesc ca s-a folosit un Laptop,dar cum si unde se conecteaza,si ce echipament(cabluri,mufe) sunt necesare?

Share this post


Link to post

Buna seara!

Am si eu o problema cu relantiul la cielo 96:porneste usor,merge rotund fara intreruperi,revine la 700 turatii dupa ce se incalzeste motorul si brusc creste turatia la 1500/1800 in mers in gol.Daca opresc motorul si il pornesc din nou turatia revine la normal.Inca cativa km si din nou aceiesi problema:creste relantiul la 1800.

Am curatat IAC-ul,am schimbat filtrul de aer si cel de benzina dar fara rezultat.Ce altceva mai trebuie sa verific?

Multzumesc!

Share this post


Link to post

De turatia de ralanti se ocupa valva IAC si ea este comandata de ECM. Degeaba umbli la ea daca, apoi, nu resetezi ECM si nu-l inveti prin Idle Learn.

Share this post


Link to post

dovan@

1.Masina nu se scoate pe liber imediat dupa demaraj.

2.Mergi la un reglaj al potentiometrului CO pe scaner sau analizor de gaze .

Share this post


Link to post

http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showt...473&st=237#

 

Aproximativ simptomele astea le am si eu (Espero 1.8 MPi, 1996, 93.000 km, benzina + GPL). In timp ce ii dau la cheie, ramane aprins becul de la pompa de benzina, care se stinge cand porneste motorul (ar trebui sa se stinga in momentul in care ii dau contact, nu?); da rateuri la turatie mica. Am fost azi la service, am schimbat bujii + fise. A plecat la prima cheie, fara nici o greata, a mers OK cam 2 km, pana am ajuns in parcare la serviciu. Acolo, cand m-am oprit (masina scoasa din viteza, frana apasata, turatie la relanti in jur de 900 rpm) sa dau cu badge-ul, motorul s-a stins. Dat la cheie vreo trei minute, cu pauze de 15 secunde, si pe gaz, si pe benzina. Intr-un final, a pornit si s-a stins la loc. Dupa multe tentative de-astea, intr-un final, am convins-o sa intre in parcare. Dupa 100 de metri, povestea s-a repetat, chin mare cu pornirea - pleca numai cu acceleratia apasata, urca la 600-700 de ture, apoi sarea in 2000 rpm, dupa care murea iar. In fine, am reusit sa plec cu ea de acolo si deseara incerc sa o duc la mecanic si sa o las acolo pana dimineata.

Face faza asta zilnic, de vreo saptamana incoace, si pe gaz, si pe benzina, la orice viteza, din senin.

 

Vreo idee ce ar putea sa fie? Sugestia intalnita cel mai des a fost schimbare de fise + bujii, dar asta am facut deja si nu a avut efect. Alte idei?

 

Intrebare de nepriceput: cand se schimba bujiile, se deconecteaza bateria? Daca da, trebuia sa ii fi facut idle learn inainte sa plec cu ea? Cand am iesit din service, am reusit sa urc cu ea pana in 3000 rpm in a 4-a, adica un 80 km/h pe gaz, fara nici o problema - belelele au fost la parcare.

Edited by airwave88

Share this post


Link to post

Verifica daca ai scanteie la bujii in momentul cand nu iti mai porneste.

Share this post


Link to post

1. Cum se verifica chestia asta (sunt total afon cand e vorba de mecanica / electrica auto, daca vreti, facem schimb de experienta Unix vs. auto :) )?

2. Daca am schimbat bujiile, nu ar trebui sa am? Dupa ce le-am schimbat, am plecat la prima cheie, a mers OK pana a... murit. Alta treaba pe care am constatat-o este ca, dupa ce moare, porneste mai usor daca schimb de pe benzina pe GPL sau invers. Are vreo importanta?

3. Cand ma muncesc si ii dau la cheie imi ramane becul de la pompa de benzina aprins pana porneste motorul (toate celelalte indicatoare - baterie, ulei etc se sting). Chestia asta ma sperie, cam cat costa o pompa de benzina?

4. Proprietarul masinii (care nu sunt eu) mi-a zis ca are o problema cu, citez, "piulita din capatul arborelui cotit, care se slabeste si trebuie stransa din cand in cand". Presupun ca n-are nici o legatura cu situatia de fata, corect?

Share this post


Link to post

1.Pui pe cineva sa dea la automat si scoti o fisa in care pui o bujie veche dar buna si cu filetul pe blocul motor si vezi daca ai scanteie la electrod.

2.Scoate sigurantele sau alimentarea instalatie de gaz pentru ceva timp si vezi daca mai ai probleme sau daca se schimba ceva.

3.Acela este martorul check engine si nu are treaba cu pompa de benzina.Este normal sa se stinga cand motorul se invarte.

4.Depinde despre ce e vorba mai exact.

Share this post


Link to post

Nu contenesc sa ma mir cat de util e un astfel de forum!Am urmat sfaturile voastre si URAAAA!,cielo meu merge cum nu a mers vreodata!Am resetat ECM-ul,IAC-ul si cu ocazia asta am schimbat si uleiul(OMV control light 10w40,conform indicatilor voastre).Rezultatul e uimitor!

Multzumesc mult pentru rabdarea si priceperea voastra!

Share this post


Link to post

Cred ca am descoperit problema asta-seara, cand masina mi-a facut o noua figura - aceeasi, de fapt, cu zece metri inainte sa intru pe un drum ingustat din cauza reparatiilor. Am observat ca acul de la turometru sarea ca maniacul, de la 2200 (cat aveam eu) la 3000 de ture, apoi pica la 1000-1200. A apucat sa faca treaba asta de vreo trei ori, dupa care motorul a murit. Parerea "specialistului" e ca e de la IAC, care a luat-o razna si trebuie curatat / schimbat. Mai trebuie facut ceva in afara de asta?

Share this post


Link to post

Da, reset la ECM si Idle Learn.

Share this post


Link to post

Sunt probleme de aprindere daca caderile sau cresterile erau rapide.

-Fisele la bujii

-Fisa centrala de la bobina

-Modulul de aprindere

-Contacte imperfecte la mufele de la delco(modulul de aprindere)

Share this post


Link to post

News update:

- am schimbat bujii si fise de bujii (mai putin cea centrala, care cica e speciala pentru instalatie GPL; din partea mea, puteau sa-mi spuna si ca e unicat mondial, tot atat as fi inteles)

- de doua zile merg numai pe benzina, nu am mai avut nici o problema - parca o usoara cadere la o urcare de panta nu foarte pronuntata, dar destul de lunga, intr-a cincea

- revazand "istoria", realizez ca belele mi s-au intamplat (aproape) numai cand mergeam pe GPL.

 

Concluzia mea logica ar fi ca daca se intampla pe gaz, iar pe benzina nu am probleme, beleaua e de la instalatia de gaz. Daca am probleme cu IAC, de ce nu imi face figuri si pe benzina?

Share this post


Link to post

Pentru ca nu este de la IAC.Sunt probleme de aprindere care ies in evidenta mult mai mult pe gpl decit pe benzina.

Share this post


Link to post

Am citit toate paginele de aici si am gasit probleme asemanatoare dar nu exact ca a mea!

Am Cielo '96 cu 110.000 km...am luat-o de la prim proprietar cu 104 mii!Am schimbat bujiile cu NGK!Masina mergea bine pana am avut o mica problema cu un scurt si uitandu-ma la toate sigurantele am scos-o si pe cea de la ECM in necunostinta de cauza!Nu am urmat pasii pentru resetare apoi pentru ca nu stiam de asha ceva!

Acum cand o pornesc la rece merge foarte bine insa la relanti tremura foarte tare,se simte in volan(care trepideaza extrem de rau) iar in momentul cand il tin mai cu putere tremuratul se simte in caroserie!

Intrebarea este daca e problema mai mare sau o rezolv doar cu o resetare si initializare?

Multumesc.

Edited by webcath0s

Share this post


Link to post

Prima data trebuie sa faci asta si apoi sa intrebi aici care ar mai fi problemele.

Share this post


Link to post

Fac resetare si am sa postez dupa daca mai am probleme!

Multumesc inca o data!

Share this post


Link to post

Azi mi-a facut iar figura: a pornit la prima cheie, am mers vreo 5 km pe gaz, fara nici o problema, dupa care, in linie dreapta, in accelerare, a inceput sa tremure ca toti dracii. Am comutat din mers pe benzina, si-a revenit cu cateva pedale bine aplicate si am mers mai departe. La urmatorul semafor, pe benzina, mi-a murit motorul la ralanti. Una peste alta, de cateva zile merg numai pe benzina si nu am avut absolut o problema.

 

ovi_jer: am schimbat fise si bujii, dupa cum am zis mai sus, cu o exceptie - fisa centrala, pe care cica e o chestie speciala pentru GPL, care nu exista in seturile standard. Este posibil sa fie problema de acolo (instalatia a fost instalata acum sase luni, presupun ca si fisa respectiva tot atunci)? Daca da, se poate cumpara individual respectiva piesa?

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...