Jump to content
Sign in to follow this  
KzN

Caseta Aveo

Recommended Posts

Salut! E primul meu post asa ca scz pt orice stangacii...

 

Am o problema:

 

Acum cateva luni mi-a fost schimbata caseta de directie la un Chevrolet Aveo-4 usi din 2007 cu servodirectie. De atunci am observat ca atunci cand virez maxim dreapta cand merg inainte cauciucul freaca de ceva... Am vb cu ceve lume si mi-a spus ca nu mi-a reglat caseta bine cand a montat-o. Acum masina a iesit din garantie si cu banii stau ca de criza.

E grav, pot merge cu ea asa ca nu ma deranjeaza prea tare? sau cel putin cat costa de reparat???

 

Multumesc

Share this post


Link to post

Daca ti-a fost schimbata in garantie si lucrarea nu a fost facuta cum trebuie, sunt obligati sa o remedieze fara niciun cost.

Share this post


Link to post

Asa m-am gandit si eu...da atrecut ceva timp de atunci si...cum demonstrez ca nu s-a "dereglat" dupa aia...

Share this post


Link to post

Bine ai venit desi era mai bine sa nu fii nevoit datorita unei probleme, ai sa gasesti pe cineva in masura sa te indrume...prima stangacie ar fi ca nu ai nimerit topicul CNEL inseamna ce scrie mai sus, topicul pt. Aveo e KALLEES. Te indruma un moderator pe drumul cel bun! smilies29.gif

Share this post


Link to post

Asa m-am gandit si eu...da atrecut ceva timp de atunci si...cum demonstrez ca nu s-a "dereglat" dupa aia...

Deci. Faptul ca una din roti loveste la viraj maxim poate arata fie ca un cap de bara este montat prost (dar masina ar fi tras ca dracu intr-o parte) fie ca au montat o alta piesa care nu e pentru aveo (greu de crezut, dar nu imposibil) sau ca nu au impartit bine caseta. De la pozitia drept a volanului cate ture ai pana la maxim stanga si cate pana la maxim dreapta?

 

Practic nu exista dereglat dupa, decat daca ai avut vreun accident soldat cu indoirea unui lonjeron...

Share this post


Link to post

Adica cum freaca? vezi ceva ume sau doar se aude un scartait/ţiut?<br>Ca dupa 8mii de kilometrii la viraj maxim a inceput si la mine sa se auda pe ambele parti. eu mai trebe sa ma duc si la revizia de 1 an :( <br>

Share this post


Link to post

Deci: de la pozitia drept a volanului am acelasi nr de ture si stanga si dreapta, doar ca la dreapta face cu cateva grade mai mult. "Accident" nu-mi amintesc sa fi avut...dar...conduce si sotia :-? . Oricum nu cred ca e de la asa ceva.

si... nu e scartatit ci doar atinge cauciucul de ceva cand virez maxim dreapta si numai inainte.

Nu ma deranjeaza rau , doar vreau sa stiu daca reparatia costa mult si daca e urgenta...

Edited by KzN

Share this post


Link to post

Atunci cred ca este nevoie doar sa faci geometria directiei. Ma mir cum de nu-ti dai seama, cred ca roata aia sta ca dracu cand ai rotile pe inainte. Verifica si jocurile in elementele directiei. Presupun ca ai anvelopele originale, nu?

Share this post


Link to post

am verificat exact: la stanga volanul face o rotatie jumate si la dreapta o rotatie tri sferturi

Share this post


Link to post

Atunci treaba e simpla tare :) Mergi inapoi la service, arata-le ce au gresit, vor demonta levierul directiei si il vor monta la jumatate si ai scapat de belea. Costul operatiunii trebuie sa fie 0.

Share this post


Link to post

si daca nu merg la ei, la un service bun cam cat ar costa? ca nu mai vreu sa merg la reprezentanta ca daca nu au fost in stare prima oara cine stie ce mai monteaza gresit acum...astia din tgv de la opel au luat mecanici de aro si dacia 1300, i-au imbracat in salopete opel si gata, demonteaza motor de chevrolet b-(

Share this post


Link to post

Nu stiu cat ar costa si nu vad de ce vrei sa cheltui niste bani aiurea. Presupun ca vorbestio de service-ul Expocar din Targoviste (mai e un alt dealer acolo?), service de care eu personal sunt extrem de multumit comparativ cu service-urile din Bucuresti.

Eroarea de care vorbesti, de 1 sfert de tura de volan se traduce la cuplajul respectiv printr-un dinte sau maxim doi, se putea intampla oricui.

Share this post


Link to post

Salut! Am o problema cu caseta de directie de la masina mea. Am un mic joc transversal pe partea pasagerului. 

Acuma va intreb: are bucsa de se poate schimba? Eu pe schema casetei, nu am observat sa fie sau poate nu am eu schita corecta. Va rog sa ma ajutati cu o informatie in privinta asta. Va multumesc! 

Share this post


Link to post

Cel mai probabil joc la bucsa bieletei (bara de directie) ce se schimba cu totul. Putin probabil ca bucsa sa poata fi schimbata separat.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Eu nu stiu sa existe bucsa la bieleta, nu inteleg care este. 

Exista o bucsa de ghidaj a axului cremaliera, in caseta, la capatul ei pe partea pasagerului. Bucsa aia o caut. Am gasit pe net de tico, dar nu stiu daca se potriveste. 

Share this post


Link to post

Pai, bucsa nu e doar cea care se regaseste la bratul bascula (ori similare) cu care sintem familializati, bucsele is de mai multe feluri spre ex. pivotul, capatul de bara, bieleta, stabilizatoare (in unele cazuri) tot bucse sint, sferice (de zic bine) pentru articulatii. Ca urmare, piese din capatul opus capatului de bare e o bucsa. Dupa cum firesc e ca si alea sa se uzeze ... rezulta joc la directie. Nu se schimba doar piesa in cauza ci cu totul, cel putin eu unu nu am la cunostinta posibilitatea ca acea bucsa (sferica) sa poata fi schimbata separat.

L.E Ori, am inteles eu gresit la ce piesa se face referire.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Articulatiile sferice le scot din ecuatie, ca alea le gasesc si se schimba usor. In schimb, eu am un mic joc transversal la axul casetei. Am fost la service si am constatat asta. 

Ma gandeam ca, poate gasesc bucsa aia de ghidaj sa o schimb si odata cu ea mai schimb si capetele de bara, ca sa merg sa fac geometria odata, sa nu merg de mai multe ori. 

Bucse de ghidaj pentru alte masini am vazut ca sunt, din pacate, nu gasesc pentru aveo. 

Ca sa-ti dai seama ce vreau, cam asta este. 

https://www.youtube.com/watch?v=sekCWW-BOuc

Edited by rich1974

Share this post


Link to post

Da, am priceput despre ce piesa este vorba si trebuie sa se gaseasca pe piata. Eu nu as merge pe combinatii gen: de tico, subaru, etc. Expres pentru aveo! De se lasa cu demontarea casetei pentru a inlocui acea bucsa, ideal ar fi kit reparatii caseta si pusa la punct ca tot e demontata.

Share this post


Link to post

merci, deocamdata mai aman pentru la anul, schimb doar capetele de bara. daca mai tin masina, o sa iau caseta remanufacturata, am vazut pe la 800 de lei. 

am dat acuma de alta belea, trebuie sa schimb garnitura de chiulasa, ca s-a spart un furtun. dar asta e alta poveste. 

Share this post


Link to post

Eu, parerea mea e sa-ti pastrezi piesa originala a masinii si reconditionata decit inlocuita cu vreun putregai. Cel putin eu unu nu arunc camasa pentru un purece da' ... cum crezi!

Share this post


Link to post

https://www.pieseauto.ro/caseta-directie/chevrolet/aveo/caseta-directie-chevrolet-aveo-hatchback-t250-49952047.html?ssk=7d94dd46352f9ea6ee6765923c0bf410

 

la caseta asta m-am uitat. la ce bani mi s-au cerut pentru reconditionarea celei de pe masina, mai bine iau noua. bine, nu sunt sigur daca e noua sau reconditionata. avantajul e ca are si bieletele montate, ca se scot foarte greu. 

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...